• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας' | 9 Σεπτεμβρίου 2010, 12:35

    Αναφορικά με την πρώτη ερώτηση του παρόντος άρθρου πιστεύουμε ότι η ελληνική αγορά θα πρέπει να εξεταστεί σε σχέση με τις αντίστοιχες και συγκρίσιμες αγορές όσον αφορά την τάση συμμετοχής του τοπικού πληθυσμού σε τυχερά παιχνίδιακαι όχι σε σχέση με αγορές όπου η ροπή προς τα τυχερά παιχνίδια είναι πολύ χαμηλή. Ένας καλός δείκτης για αυτό είναι το ποσό που αναλογεί ανά άτομο στο συνολικό στοιχηματισμό. Η κορυφαίες ευρωπαϊκές χώρες που είναι ώριμες αγορές και παρουσιάζουν υψηλή κλίση σε στοιχηματισμό όπως η Ελλάδα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία. Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη το μέσο δείκτη των μηχανών ανά 1.000 άτομα σε αυτές τις χώρες όπως παρουσιάζεται στο πλαίσιο της νομοθετικής ρύθμισης, βγάζουμε ένα μέσο όρο 4,82 μηχανές ανά 1.000 άτομα κάτι το οποίο μπορεί να θεωρηθεί πιο κατάλληλο για την Ελλάδα. Αναφορικά με την δεύτερη ερώτηση πιστεύουμε ότι το σενάριο δ είναι αυτό που ικανοποιεί τους στόχους όλων των νόμιμα ενδιαφερομένων. Είναι μια διαδικασία που θα επέτρεπε στο ελληνικό κράτος να λάβει τα τέλη αδειών πολύ σύντομα, και θα επέτρεπε τη δημιουργία μιας ρυθμιζόμενης ανταγωνιστικής αγοράς αφού ο ΟΠΑΠ προχωρήσει σε ανάθεση συμβάσεων σε τρίτα μέρη. Το μόνο που επισημαίνουμε είναι πως είναι πολύ σημαντικό το γεγονός τα 3α μέρη που θα επιλεγούν από την ΟΠΑΠ, τα οποία θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένη γνώση στην ανάπτυξη και λειτουργία παρόμοιων έργων σε άλλες αγορές, θα πρέπει να είναι υπεύθυνα για ολόκληρη την αλυσίδα των εμπλεκόμενων και αναγκαίων δραστηριοτήτων (α) επιλογή, παροχή, εγκατάσταση, διαχείριση, λειτουργία και υποστήριξη των μηχανημάτων παιχνιδιών και του περιεχομένου (β) την επιλογή, την προμήθεια, εγκατάσταση, διαχείριση και συντήρηση του αντίστοιχου κεντρικού συστήματος στο οποίο οι μηχανές τυχερών παιχνιδιών συνδέονται για να λειτουργούν τα παιχνίδια (γ) επιλογή, συμβολαιοποίηση και η διαχείριση των τοποθεσιών στις οποίες θα εγκατασταθούν και λειτουργούν τα τερματικά τυχερών παιχνιδιών (δ) επικοινωνία στην αγορά, προώθηση και διαφήμιση των παιχνιδιών. Κώστας Καραγιάννης