• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΙΛΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ' | 23 Δεκεμβρίου 2009, 19:53

    Αμεσα και οικονομικά οφέλη από μία ορθή Αστυνόμευση της Οδικής Κυκλοφορίας τόσο στα έσοδα (πρόστιμα), όσο και στις δαπάνες (π.χ μέιωση εξόδων περίθαλψης μακρόχρονα τραυματιών). Ανυπαρξία Αστυνόμευσης κύρια αιτία για τους 1500 νεκρούς το χρόνο στην Ελλάδα Μία ορθή Αστυνόμευση της Οδικής Κυκλοφορίας θα εκπαιδεύσει άμεσα και γρηγορα τους Ελληνες οδηγούς στην τήρηση του ΚΟΚ. Προγράμματα στα σχολεία κτλ έχουν μόνο μακροπρόθεσμη απόδοση Ακουσα χθες τον Πρωθυπουργό και ένα Υπουργό να μιλούν για τη σοβαρότητα του θέματος της Οδικής Ασφάλειας. Ενοιωσα ικανοποίηση, που επι τέλους αναγνωρίζεται αυτή σαν Εθνικό Θέμα. Απαγοητεύθηκα όμως, που στα εξαγγελόμενα μέτρα δεν άκουσα να γίνεται λόγος για τον τρόπο επιβολής της τήρησης των υφιστάμενων κανόνων του ΚΟΚ, που τόσο βάναυσα καταπατούνται στη χώρα μας. Εχω ζήσει πολλά χρόνια στο εξωτερικό, φιλοξενώ συχνά συγγενείς, φίλους Ευρωπαίους, οι οποίοι τρομοκρατούνται με τον τρόπο, που οδηγούμε ειδικά στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και απορούν, που δεν βλέπουν πουθενά αστυνομικούς να ελέγχουν τόσο χονδροειδείς και επικίνδυνες παραβάσεις. Για τον τριπλάσιο αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα (150 ανα 1.000.000 κατοίκους), από ό,τι εχουν οι άλλες Ευρωπαικές χώρες δεν φταίει ούτε η ποιότητα των δρόμων (εμείς φταίμε που δεν προσαρμόζουμε την οδήγησή μας στην υπάρχουσα κατάσταση των δρόμων), ούτε η ανεπάρκεια χώρων στάθμευσης (εμείς φταίμε που πέρνουμε το αυτοκίνητο να πάμε σε μέρη, που γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης). Παραδέιγματα: 1. Οταν σε δρομους μέσα στην πόλη, όπως π.χ. είναι η παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος, μέ όριο ταχύτητας 70, οι περισσότεροι από μας οδηγούμε με 110 και μερικοί πιο βιαστικοί με 150 ή καί περισσότερο, είναι επόμενο να μην προλαβαίνουμε να σταματάμε πάντα στο κόκκινο ή να μην προλάβουμε να αντιδράσουμε εγκαιρα σε μια απροσεξία κάποιου άλλου οδηγού ή αφηρημένου πεζού. Ειναι αστείο μάλιστα, που σε μερικά σημεία της λεωφόρου Ποσειδώνος, π.χ. στη Βούλα, υπάρχουν και διαγραμμισμένες ζέμπρα διαβάσεις πεζών με επι πλεον σήμανση 10 μέτρα πριν τη διάβαση. Συμφωνα με τον ΚΟΚ οι πεζοί έχουν προτεραιότητα σε τέτοιου είδους διαβάσεις, πράγμα, που γίνεται απόλυτα σεβαστό στις άλλες χώρες της Ευρώπης. Εκεί οι οδηγοί καρφώνουν το αυτοκίνητο μόλις δούν πεζό στο πεζοδρόμιο, που δείχνει την πρόθεσή του να περάσει απέναντι. Μπορεί να διανοηθεί πεζός στην Ποσειδώνος να κάνει χρήση της προτεραιότητας που του προσφέρει ο ΚΟΚ ; Τέτοιου είδους διαβάσεις στην Ελλάδα είναι μόνο παγίδες θανάτου για κανένα αφελή Ευρωπαίο τουρίστα και θα έπρεπε αμέσως είτε να καταργηθούν είτε να τοποθετηθεί μόνιμος τροχονόμος και να εισπράττει τσουχτερά πρόστιμα. 2. Παραπονιόμαστε για την ποιότητα των δρόμων, όμως χρησιμοποιούμε π.χ. για δωρεάν parking τις λωρίδες εισόδου στην λεωφόρο Συγγρού, αντί να τις αφήνουμε ελεύθερες για την επιτάχυνση και ομαλή είσοδο των εισερχομένων στον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Αριστος σχεδιασμός δρόμου, αλλά η ανυπαρξία αστυνόμευσης καταργεί την προσδοκόμενη από το σχεδιασμό ασφάλεια. 3. Σε μερικούς κάθετους δρόμους της λεωφόρου Βουλιαγμένης, π.χ. στην περιοχή Βούλας, υπάρχει πολύ σωστά απαγόρευση αριστερής στροφής. Ομως περίπου τα μισά από τα οχήματα την αγνοούν επιδεικτικά, με αποτέλεσμα μόλις αλλάζει το φανάρι να εγκλωβίζονται πολλές φορές στη μέση ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας. Αυτή την επικίνδυνη παράβαση την έχω δει να γίνεται μάλιστα και με την παρουσία αστυνομικού αυτοκινήτου, το οποίο βέβαια και αυτό έστριψε αριστερά. 4. Αλλο παράδειγμα, πάλι απο την Παραλιακή λεωφόρο, όπου στο ρεύμα προς Βουλιαγμένη, λίγο μετα την διασταύρωση με τη λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου, υπάρχει στο πεζοδρόμιο ενα περίπτερο, ο επονομαζόμενος „ΚΟΥΤΑΛΑΣ“ (γιατί βγάζει μια κουτάλα, με την οποία προσφέρει το εμπόρευμα και εισπράττει τα χρήματα χωρίς οι οδηγοί να βγαίνουν απο το αυτοκίνητό τους). Η δεξιά λωρίδα λοιπόν ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας χρησιμοποιείται σαν ιδιωτική οδός ενος „drive-in” περιπτέρου με τους οδηγούς, που ακολουθούν τους πελάτες του περιπτέρου να αναγκάζονται να φρενάρουν, να προσπαθούν να βγούν στην αριστερή λωρίδα, στην οποία βέβαια η κυκλοφορία γίνεται με ταχύτητες γύρω στα 100 km/h και να δημιουργούνται καταστάσεις ιδιαίτερα επικύνδυνες. Η Αστυνομία, όταν σπάνια παραβρίσκεται, δίνει την εντύπωση ότι είτε αδιαφορεί πλήρως ή ότι έχει άγνοια του ΚΟΚ. Η κυκλοφοριακή αγωγή του Ελληνα δεν θα βελτιωθεί με τα κάθε τόσο εξαγγελόμενα προγράμματα εκπαίδευσης στα σχολεία και σωστές εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης. Αυτά μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμα κάποιο όφελος. Η σωστή συμπεριφορά των οδηγών μπορεί όμως άμεσα να επιβληθεί με την παρουσία εκπαιδευμένων τροχονόμων και την επιβολή προστίμων ειδικά για τις επικίνδυνες παραβάσεις. Γιατί νομίζετε στην Ελβετία π.χ., όπου έζησα 20 χρόνια, δεν διανοείται κάποιος να υπερβεί το όριο των 120 km/h στους υπέροχους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχουν σε πολλά σημεία κάμερες, φωτογραφίζουν τους παραβάτες και ο λογαριασμός του προστίμου ταχυδρομείται αυτόματα στο σπίτι. Σίγουρα αυτά τα συστήματα δεν στοιχίζουν περισσότερο από όσα δαπάνησε το Ελληνικό Κράτος για την πρόληψη της γρίππης, που σε ένα χρόνο προκαλεί τοσους νεκρούς όσο τα τροχαία σε μία εβδομάδα.