• Σχόλιο του χρήστη 'CENTRIC Α.Ε. & SPORTINGBET PLC' | 31 Ιανουαρίου 2011, 20:49

    Ενόψει της σύνταξης του νέου νομικού πλαισίου για τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων η CENTRIC Α.Ε. και η Sportingbet Plc καταθέτουν τις απόψεις τους στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης: Άρθρο 31 Α. Στην παράγραφο 2, ζητείται να διευκρινιστεί ο τρόπος καθορισμού του "παράβολου για τη συμμετοχή στη διαδικασία χορήγησης των αδειών" και του "ετήσιου τέλους κατοχής της άδειας". Ανεξάρτητα από το ύψος του, διαπιστώνουμε ότι με δεδομένη την εφαρμογή της διαδικασίας του πλειοδοτικού διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας για καθορισμένο χρόνο, το τίμημα της χορήγησης θα έπρεπε να περιλαμβάνει το όποιο ετήσιο τέλος. Επίσης, είναι επιθυμητό να διευκρινιστεί γιατί το 6% που θα αποδίδεται στο Δημόσιο αναφέρεται ως συμμετοχή αυτού στο κύκλο εργασιών των εταιριών και όχι ως φόρος. Το παράβολο για τη συμμετοχή στη δημόσια διαδικασία χορήγησης αδειών δεν θα έπρεπε να καταβάλλεται κατά την υποβολή του φακέλου συμμετοχής σε αυτή τη διαδικασία; Ομοίως να διευκρινιστεί πως θα υπολογίζεται και θα είναι δυνατόν να καταβάλλεται ήδη κατά την έκδοση της άδειας ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του αναδόχου προς το Δημόσιο όταν ο εν λόγω κύκλος δεν θα έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Β. Αναφορικά με την παράγραφο 5, ζητείται να διευκρινιστεί ο ορισμός του "κύκλου εργασιών" επί του οποίου υπολογίζεται το ποσοστό "συμμετοχής" του δημοσίου. Καθώς υπονοείται ότι αυτό είναι το σύνολο των πονταρισμάτων ή στοιχημάτων των παικτών και για την περίπτωση αυτής της πιθανότητας, επισημαίνουμε τα εξής: α) Στην περίπτωση του στοιχήματος, το ποσοστό συμμετοχής 6% επί του συνόλου των στοιχημάτων θα οδηγήσει σε μείωση της ανταγωνιστικότητας των αποδόσεων συγκριτικά με τις εταιρίες που δεν θα αδειοδοτηθούν, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις παράλληλης, παράνομης και αφορολόγητης δραστηριότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά κοινή ομολογία το επίπεδο της φορολογίας στη Γαλλία έχει περιορίσει σημαντικά τις πιθανότητες βιωσιμότητας των αδειοδοτημένων παρόχων, ενώ μερικοί εξ' αυτών επέλεξαν να αποχωρήσουν από την αγορά λόγω της υψηλής φορολογίας. Επίσης οι Γαλλικές αρχές δεν έχουν ακόμη πετύχει τον περιορισμό της παράνομης αφορολόγητης δραστηριότητας. Προτείνουμε φορολογία ως ποσοστό στα μικτά κέρδη (Gross Gaming Revenue) όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες που έχουν ρυθμίσει ή βρίσκονται στη διαδικασία ρύθμισης των αντίστοιχων αγορών, όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Κύπρος και ακόμη η Αυστραλία αλλά και η Αλβανία ως παραδείγματα κρατών εκτός Ε.Ε. β) Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, στα παιχνίδια καζίνο όπως η ρουλέτα, το μπλάκτζακ, κ.α. το payout είναι σταθερό και προσδιορίζεται από τους κανόνες του παιχνιδιού και τις σχετικές στατιστικές πιθανότητες, όπου για παράδειγμα το payout στη ρουλέτα είναι 97,3% ενώ στο μπλάκτζακ πάνω από 99%. Επομένως το περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να επηρεαστεί από τον αδειοδοτημένο πάροχο και ανέρχεται σε ορισμένες περιπτώσεις κάτω από 3% επί του συνόλου των πονταρισμάτων. Είναι προφανώς άτοπο η δραστηριότητα αυτή να φορολογηθεί με 6% επί του συνόλου των πονταρισμάτων (κύκλου εργασιών), δηλαδή με το διπλάσιο των μικτών κερδών! Μοναδική εφικτή λύση αποτελεί η φορολογία με βάση τα μικτά κέρδη (Gross Gaming Revenue). γ) Στην περίπτωση του πόκερ, δεν καταμετράται το σύνολο των πονταρισμάτων (κύκλου εργασιών) αλλά μόνο το "rake" που αποτελεί και το μικτό κέρδος του παρόχου και είναι κατά μέσο όρο κάτω από το 2,5% των κερδών του νικητή σε κάθε "χέρι" (κόλπο). Και σε αυτήν την περίπτωση αποτελεί μονόδρομο η φορολογία στα μικτά κέρδη (Rake=Gross Gaming Revenue). Γ. Αναφορικά με την παράγραφο 7: Τα κέρδη θα φορολογούνται όπως τα κέρδη των λαχείων και σε όλα τα τυχερά παίγνια που παρέχονται διαδικτυακά; Δεν είναι δυνατόν π.χ. να φορολογούνται κέρδη παίκτη σε κάθε "γύρισμα της ρουλέτας" καθώς είναι άδικο για τους παίκτες. Σημειώνεται ότι δεν έχει εφαρμοστεί τέτοια μέθοδος φορολογίας σε καμία άλλη χώρα όπου ρυθμίζεται το παιχνίδι (διαδικτυακό ή επίγειο) ενώ δημιουργεί επιπρόσθετα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Δ. Γενικότερα, οι εξαιρετικά υψηλοί φόροι και τέλη που θα επιβάλλονται κατά το άρθρο 31 του Σχεδίου Νόμου στις δραστηριοποιούμενες επιχειρήσεις είναι αντίθετοι με το κοινοτικό δίκαιο, ως ασυμβίβαστες κρατικές ενισχύσεις με την έννοια του άρθρου 107(1) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, το Σχέδιο Νόμου προβλέπει ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση των υφιστάμενων παρόχων τυχερών παιγνίων βάσει ειδικής νομοθεσίας που παραμένει σε ισχύ (άρθρο 2 του Σχεδίου Νόμου). Αυτό συνιστά επιλεκτικό οικονομικό πλεονέκτημα το οποίο χορηγείται από το Ελληνικό Δημόσιο υπέρ των εν λόγω παρόχων, και εις βάρος των δυσμενέστερα φορολογούμενων εταιριών τυχερών παιγνίων που υπάγονται στο παρόν Σχέδιο Νόμου. Συνεπώς, με τα άρθρα 2 και 31 του Σχεδίου Νόμου στρεβλώνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά τυχερών παιγνίων κατά παράβαση του κοινοτικού δικαίου περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων. Σημειώνουμε δε ότι αντίστοιχη νομοθεσία της Δανίας, η οποία εισήγαγε δυσμενή φορολογική μεταχείριση για τα παραδοσιακά καζίνο σε σχέση με τα διαδικτυακά καζίνο, είχε ως αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει την 14η Δεκεμβρίου 2010 επίσημη έρευνα κατά της Δανίας για παράβαση του κοινοτικού δικαίου κρατικών ενισχύσεων στην αγορά τυχερών παιγνίων (βλ. δελτίο τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπ’ αριθμό IP/10/1711 στην ιστοσελίδα: ). Βάσει των ανωτέρω, το κοινοτικό δίκαιο κρατικών ενισχύσεων απαιτεί την πλήρη εξίσωση της φορολογίας επί των εταιριών τυχερών παιγνίων του Σχεδίου Νόμου με τους υφιστάμενους επίγειους παρόχους. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ CENTRIC H Centric ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΑΕ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η Centric συμμετέχει σε εταιρίες οι οποίες προσαρμόζουν σε τοπικές αγορές, διαχειρίζονται και προωθούν υπηρεσίες διαδικτυακής ψυχαγωγίας. Οι θυγατρικές εταιρίες της Centric A.Ε συνεργάζονται με μεγάλους παρόχους διαδικτυακής ψυχαγωγίας, οι οποίοι είναι εισηγμένοι σε Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια και κατέχουν άδεια εξ αποστάσεως παροχής των εν λόγω υπηρεσιών, για την από κοινού λειτουργία και προώθηση ιστοσελίδων τυχερών παιχνιδιών σε διάφορες γλώσσες χωρών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πιο σημαντική εξ αυτών, είναι η συνεργασία με τη Sportingbet Plc. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ SPORTINGBET Η Sportingbet Plc αποτελεί μία εκ των πρωτοπόρων εταιριών όσον αφορά τη βιομηχανία του διαδικτυακού στοιχήματος και της διαδικτυακής ψυχαγωγίας και σήμερα είναι μία εκ των ηγετικών εταιριών της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρία συστήθηκε το 1998 και είναι εγκατεστημένη στο Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα στο Λονδίνο. Η εταιρία είναι εισηγμένη στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και η κεφαλαιοποίησή της άγγιξε τα £297 εκατομμύρια (βάσει των τιμών κλεισίματος της 28/1/2011). Οι διάφορες ιστοσελίδες της καλύπτουν πάνω από 30 χώρες εξυπηρετώντας πελάτες σε 26 γλώσσες. Η Sportingbet προσαρμόζει τις ιστοσελίδες της στις τοπικές αγορές προκειμένου να αντικατοπτρίζονται σε αυτές οι διαφορετικές γλώσσες, νομίσματα και τα προτιμούμενα αθλήματα των αγορών-στόχων της. Ο σκοπός της εταιρίας είναι η παροχή ενός «προστατευμένου περιβάλλοντος ψυχαγωγίας», στο οποίο τα προγράμματα εξυπηρέτησης πελατών παρέχουν στους υπεύθυνους ενήλικες τη σιγουριά ότι γνωρίζουν ότι τα χρήματά τους είναι ασφαλή, ενώ παρέχουν στην εταιρία τη σιγουριά ότι λαμβάνονται όλα τα εύλογα μέτρα για την προστασία των ευάλωτων προσώπων. Αναλυτικά οι θέσεις της Centric και της Sportingbet για το σύνολο του προς διαβούλευση νομοθετήματος για τη ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιγνίων στην ιστοσελίδα της Centric http://www.centric.gr/default.asp?pid=101&la=1