• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 31 Ιανουαρίου 2011, 21:40

    Θέσεις του Συνδικαλιστικού Οργάνου Ηλεκτρονικών Παιγνίων Ελλάδος για το σχέδιο νόμου «ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ» Το προταθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο διαψεύδει για δεύτερη φόρα τις προσδοκίες ενός ολόκληρου κλάδου που τα τελευταία δέκα χρόνια ταλανίζεται από την ανεργία. Ομολογούμενος είναι αρτιότερο από το αρχικό όμως εξακολουθεί να έχει ασάφειες και αντιφάσεις ενώ η προχειρότητα του αποτυπώνεται και στο γεγονός της απουσίας του ΑΡΘΡΟΥ 23. Ο κλάδος μας πιστεύει ότι τα κύρια χαρακτηριστικά - στόχοι ενός ανοίγματος της αγοράς των παιχνιδιών στα πλαίσια ενός πραγματικού και αποτελεσματικού κρατικού ελέγχου πρέπει να είναι: Α. θέσεις εργασίας – ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία, Β. έσοδα για το κράτος, Γ. προστασία του κοινωνικού συνόλου από τον απεριόριστο τζόγο, Δ. ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων. Ε. καταπολέμηση της παρανομίας. Ειδικά επί του σχεδίου νόμου με θέμα τη «ρύθμιση της αγοράς παιγνίων» έχουμε να κάνουμε τις κάτωθι παρατηρήσεις-επισημάνσεις, ενώ επιφυλασόμεθα να αναπτύξουμε τα επιχειρήματα μας, για ακόμα μια φορά, τις επόμενες ημέρες στα αρμόδια όργανα: ΑΡΘΡΟ 1 Οι ορισμοί των παιγνίων θα πρέπει να είναι συμβατοί με τους Ευρωπαϊκούς λαμβάνοντας υπόψη την ανάπτυξη της τεχνολογίας. ΑΡΘΡΟ 2 Παράγραφος 1 Δεν έχει γίνει σαφής επισήμανση ότι στην έννοια «τεχνικά παίγνια» εντάσσονται τα (παιδικά) παιγνιομηχανήματα που δεν διαθέτουν οθόνη, όπως κουνιστά, ξύλινα ποδοσφαιράκια, τραινάκια, μπάσκετ, κ.λ.π. ΑΡΘΡΟ 4 Παράγραφος 2 Στην Επιτροπή (Ε.Ε.Ε.Π.) επιβάλλεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος του κλάδου, έτσι ώστε οι αποφάσεις που θα παίρνονται να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, να είναι λειτουργικές και εφαρμόσιμες και να μην επαναληφτούν λάθη του παρελθόντος . Η ανάγκη αυτή δεν ικανοποιείται διόλου με την πρόβλεψη ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗΣ σύστασης απλής «Συμβουλευτικής Επιτροπής». ΑΡΘΡΟ 9 Παράγραφος 2 Για την πιστοποίηση των ψυχαγωγικών παιγνίων, η Ε.Ε.Ε.Π. θα πρέπει να εφαρμόζει το διεθνές σύστημα αξιολόγησης «PEGI». Τι είναι το PEGI; Το σύστημα ηλικιακών διαβαθμίσεων με την ονομασία Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan-European Game Information – PEGI) δημιουργήθηκε προκειμένου να βοηθήσει τους Ευρωπαίους γονείς να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις σχετικά με την αγορά παιχνιδιών υπολογιστή. Τέθηκε σε εφαρμογή την άνοιξη του 2003 και αντικατέστησε μια σειρά από εθνικά συστήματα ηλικιακών διαβαθμίσεων με ένα ενιαίο σύστημα το οποίο χρησιμοποιείται πλέον στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, σε 30 χώρες (Αυστρία, Δανία, Ουγγαρία, Λετονία, Νορβηγία, Σλοβενία, Βέλγιο, Εσθονία, Ισλανδία, Λιθουανία, Πολωνία, Ισπανία, Βουλγαρία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Σουηδία, Κύπρος, Γαλλία, Ισραήλ, Μάλτα, Ρουμανία, Ελβετία, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ιταλία, Κάτω χώρες, Σλοβακία και Ηνωμένο Βασίλειο). Το σύστημα υποστηρίζεται από τους κυριότερους κατασκευαστές κονσολών, συμπεριλαμβανομένων της Sony, της Microsoft και της Nintendo, καθώς και από τους εκδότες και τους προγραμματιστές αλληλεπιδραστικών παιχνιδιών σε όλη την Ευρώπη. Το σύστημα ηλικιακών διαβαθμίσεων αναπτύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αλληλεπιδραστικού Λογισμικού (Interactive Software Federation of Europe - ISFE). ΑΡΘΡΟ 10 Σε ότι αφορά τα ψυχαγωγικά παίγνια, μη πρόβλεψη έκδοσης «κάρτας παίκτη» καθώς αυτή αντιβαίνει σε πάγιους κανόνες εσωτερικούς αλλά και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παίκτες των ψυχαγωγικών παιγνίων είναι ως επί το πλείστον ανήλικοι και στερούνται Α.Φ.Μ. Ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα που θα προκύψει είναι με τους τουρίστες και όσους είναι περαστικοί από τη χώρα μας θα υποχρεωθούν να βγάλουν κάρτα παίκτη? ΑΡΘΡΟ 12 Παράγραφος 2 Απαράδεκτη η συλλογή στοιχείων για ανηλίκους ΑΡΘΡΟ 14 Η σήμανση αναφορικά με το είδος και την προσβασιμότητα των παιγνίων, θα πρέπει να αναρτούνται στο χώρο και στο περίβλημα του μηχανήματος όχι στις οθόνες. ΑΡΘΡΟ 16 Παράγραφος 3 Η διεξαγωγή των ψυχαγωγικών παιγνίων δεν πρέπει να γίνετε μόνο σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, δηλαδή σε Αμιγή καταστήματα με πιστοποιητικά τύπου Α΄, καθώς τα ίδια περίπου παιχνίδια μπορούν και τα παίζουν άπαντες στους υπολογιστές τους, τα κινητά τηλέφωνα κ.λ.π.. Γι αυτό και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν οι αίθουσες ψυχαγωγίας οι οποίες εμπεριέχουν και μηχανήματα τεχνικά ψυχαγωγικά. Πρέπει να είναι ελεύθερα και σε μικτά καταστήματα γιατί οι εισπράξεις τους, στην περίπτωση που είναι αμιγές κατάστημα ψυχαγωγικών παιγνίων, δεν θα είναι ικανές να διατηρήσουν μια επιχείρηση ζωντανή. Δεν πρέπει να γυρίζουμε πίσω και να διαμορφωθούν αίθουσες σφαιριστηρίων όπως την περίοδο του 1980. Σήμερα τα ψυχαγωγικά παιχνίδια λειτουργούν βοηθητικά και συμπληρωματικά στο εισόδημα των καφετεριών, αιθουσών μπόουλινγκ και αιθουσών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Παράγραφος 4 Συμφωνούμε, τα φυσικά πρόσωπα να προσκομίζουν αντίγραφο ποινικού μητρώου, όχι όμως ειδικά αντίγραφο λευκού ποινικού μητρώου ωσάν οι ασχολούμενοι με τον κλάδο μας να είναι εκ φύσεως και καθ’ έξη παραβατικοί. ΑΡΘΡΟ 17 Παράγραφος 1 Οι άδειες ευρείας κλίμακας είναι αδιανόητο να μείνουν μέχρι 10 και με αυτούς τους όρους συμμετοχής, γιατί έτσι αποτρέπετε η είσοδος Ελληνικών εταιρειών του κλάδου στην αγορά. Εάν Ελληνικές επιχειρήσεις καταφέρουν να πάρουν άδειες θα ωφελήσουν την Εθνική οικονομία δημιουργώντας θέσεις εργασίας από την παραγωγή τη λειτουργία και την εκμετάλλευση των μηχανημάτων , θα κάνουν εξαγωγές και θα επανεπενδύσουν τα κέρδη στην Ελλάδα με λίγα λόγια θα φέρουν ανάπτυξη και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που πλήττονται έως σήμερα. Πρέπει λοιπόν να αυξηθούν σε περισσότερες από 10 οι άδειες με αντίστοιχη αύξηση των μηχανημάτων (50.000) και να δοθούν κίνητρα σε Ελληνικές εταιρίες και υπαγωγή τους σε επενδυτικούς νόμους. Πάγια θέση των σωματείων μας είναι η λειτουργία παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους, Amusement with prizes (AWP), τα οποία προτείνουμε βάσει καθιερωμένων ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων, είναι τα μόνα που κατασκευάζονται και από Ελληνικές επιχειρήσεις ενώ λειτουργούν και online. Παράγραφος 6 Ο ανάδοχος περιορισμένης κλίμακας, όπως και ο κάτοχος άδειας ευρείας κλίμακας, θα πρέπει να μπορεί να παραχωρεί σε τρίτους έναντι ανταλλάγματος το δικαίωμα εκμετάλλευσης, υπό τους όρους του ως άνω άρθρου του «σχεδίου νόμου» διαφορετικά ο περιορισμός είναι παράνομος. ΑΡΘΡΟ 19 Παράγραφος 2α ΟΧΙ στους αμιγείς χώρους για τα ψυχαγωγικά παίγνια και όχι στον περιορισμένο αριθμό τους . Είναι αδιανόητο να γυρίζουμε πίσω στο 1980 στα σφαιριστήρια όταν η διασκέδαση αυτού του τύπου έχει διαφοροποιηθεί και γίνεται σε πολυσύχναστους χώρους με πρόσβαση των γονέων και όλων των ηλικιών των παιδιών συνδυάζοντας πολλών ειδών, τύπου διασκέδασης π.χ. fast food, μπόουλινγκ, καφέ, internet κ.λ.π. . Υποθέτω εκ παραδρομής αναγράφηκε ότι απαιτείτε τύπου Α΄ άδεια για τα ψυχαγωγικά. Παράγραφος 2β Αύξηση του αριθμού των μηχανημάτων τυχερών παιγνίων από 3 σε 10 ανά μικτό κατάστημα για τους έχοντες περιορισμένη άδεια, καθώς μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των σχετικών καταστημάτων λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος κτήσης, το κόστος λειτουργίας, το κόστος αδείας, το κόστος της εγγυητικής επιστολής, του προσωπικού κ.λ.π. ΑΡΘΡΟ 20 Παράγραφος α ΟΧΙ σε αμιγείς χώρους τα ψυχαγωγικά παίγνια για τους παραπάνω λόγους Και να είναι ελεύθερος ο αριθμός τους όχι μόνο μέχρι 30 σε κάθε περίπτωση αντίστοιχος σε κάλυψη ανά 3 τ.μ. ΑΡΘΡΟ 21 Παράγραφος 1 Υπερβολική γραφειοκρατική διαδικασία για χαρακτηρισμό και αδειοδότηση τεχνικών ψυχαγωγικών παιγνίων όταν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτονόητο το ψυχαγωγικό παίγνιο και διατίθεται παντού και σε όλους τους δημόσιους χώρους. ΑΡΘΡΟ 22 Παράγραφος 2 Στις άδειες περιορισμένης κλίμακας η εγγυητική επιστολή των 50.000€ είναι υπερβολική και θα πρέπει να μειωθεί στο ελάχιστο. Από τη στιγμή άλλωστε που θα υπάρχει online σύνδεση ή ο φορολογικός μηχανισμός και άρα άμεσος έλεγχος, όπως στον ΟΠΑΠ, δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει. Μιλάμε για δύσκολες εποχές ο κλάδος είναι άνεργος εδώ και 10 χρόνια. Όλοι έχουν δάνεια κάρτες και υποχρεώσεις και θα δυσκολευτούν να βγάλουν τις εγγυητικές. Παράγραφος 3 ΟΧΙ στις εγγυητικές στα ψυχαγωγικά παιχνίδια. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι παρόμοια παιχνίδια μπορεί να βρει οποιοσδήποτε σε ένα κατάστημα με ανώτερη τιμή αγοράς 50€ και εσείς θα προσπαθήσετε να βάλετε τόσο υψηλό κόστος σε έναν αιθουσάρχη ο οποίος έχει τεράστια λειτουργικά έξοδα (προσωπικό, ασφάλειες, ενοίκια, ΔΕΚΟ, κ.λ.π.) με αποτέλεσμα να μην καταφέρετε να ανοίξετε την αγορά. Πολύ δε περισσότερο, η διασφάλιση της λειτουργίας των μηχανημάτων ως ψυχαγωγικών με την εγκατάσταση φορολογικού μηχανισμού σε κάθε μηχάνημα, δεν δικαιολογεί την έκδοση εγγυητικής επιστολής από πλευράς αδειούχου. ΑΡΘΡΟ 31 Παράγραφος 1β ΟΧΙ στο ετήσιο τέλος στα ψυχαγωγικά παιχνίδια καθώς τα μηχανήματα θα φορολογούνται με βάση τον φόρο εισοδήματος που θα προκύπτει από το Φορολογικό Μηχανισμό και την απόδοση του Φ.Π.Α. σε ένα έκαστο εξ αυτών. Παράγραφος 5 Συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών του κατόχου της άδειας ή του φορέα εκμετάλλευσης της άδειας, στα διεξαγόμενα τεχνικά-ψυχαγωγικά και τυχερά παίγνια με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου, και ανέρχεται σε έξη τοις εκατό (6%) λειτουργεί ως «κεφαλικός φόρος», στοιχείο αποτρεπτικό για τέτοιου είδους επιχειρηματικότητα είτε σε ότι αφορά τα τυχερά είτε τα ψυχαγωγικά παίγνια. Ειδικά για τα ψυχαγωγικά παίγνια ούτε κατά διάνοια δεν θα πρέπει να επιβληθεί επιπλέον φόρος 6% από το Φόρο εισοδήματος που θα προκύπτει μέσω του Φορολογικού μηχανισμού αλλά και της απόδοσης του Φ.Π.Α.. Καμία επιχείρηση τέτοια δεν θα είναι βιώσιμη. ΑΡΘΡΑ 32-33 Οι ποινές είτε διοικητικές είτε ποινικές είναι ολότελα αυστηρές, από την οποία αναδύεται η σαφής και στοχευμένη «εγκληματοποίηση» του κλάδου μας. Αντίστοιχη δε ποινική και διοικητική μεταχείριση ΔΕΝ προβλέπεται ούτε για τα ΚΑΖΙΝΟ ούτε για τα παίγνια του ΟΠΑΠ. ΑΡΘΡΟ 36 Καταργούμενες διατάξεις. Με την κατάργηση όλων των διατάξεων του ν.3037/2002 δεν θα υφίσταται πλέον οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας καταστημάτων παροχής υπηρεσιών στο διαδίκτυο. Θα υπάρξει πρόβλημα με τις ήδη εν λειτουργία νόμιμες επιχειρήσεις. ΑΡΘΡΟ 38 Η έναρξη ισχύος του νόμου, θα πρέπει να έχει χρονική «αδράνεια» έξι (6) μηνών έτσι ώστε να επιτευχθεί μια ομαλή μετάβαση από την σημερινή κατάσταση σε μία ρυθμισμένη αγορά, (ενεργοποίηση της ΕΕΕΠ, αδειοδότηση των μηχανών και καταστημάτων, διαγωνισμοί, προσλήψεις κλπ.). Διαφορετικά, αν δηλαδή η ισχύς του νόμου είναι άμεση τότε όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατο πρόβλημα σε μία περίοδο υψηλής ανεργίας και έλλειψης πόρων. Άρα να εφαρμοστεί ο νόμος από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί η επιτροπή Εποπτείας και ελέγχου, ξεκινήσει την αξιολόγηση και δώσει άδειες. --------------------------------------------------------------------- Τα ανωτέρω αποτελούν τις πρώτες παρατηρήσεις των εξής συλλογικών οργάνων : Ο.Κ.Ε. Ομοσπονδία Καφεπωλών Ελλάδος «Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ» Βουλής 16 (2ος όροφος) – Αθήνα Τηλ.:2103248418 – fax:2103220406 – e-mail: info@akas.gr Σ.Ε.Κ.Ε.Π. Σύλλογος Ελλήνων Κατασκευαστών Εμπόρων Παιχνιδιών. Φιλιππίδου 26 – Αθήνα europlay@otenet.gr Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Ε Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος Βουλής 16 - Αθήνα e-mail: info@elte.gr Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Β.Ε. Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Βορείου Ελλάδος Μεγάρων 6 – Συκιές Θεσσαλονίκη e-mail: info@union-games.gr Σ.Τ.Ε.ΗΛ.Π.Δ.Ε. Σωματείο Τεχνικών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Δυτικής Ελλάδος Κορίνθου 467 - Πάτρα Σ.Ε.Η.Π Σωματείο Εργαζομένων στα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια Τζωρτζ 5 – Αθήνα e-mail:sehp96@yahoo.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Μαρίας Κιουρή 332 – Πέραμα email:vicky10@otenet.gr ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΩΝ – ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ Ν. ΑΧΑΙΑΣ Παναχαϊκού 104 - Πάτρα