• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ' | 31 Ιανουαρίου 2011, 23:31

    Απαιτείται η χρήση κάρτας debit και όχι της λεγόμενης φοροκάρτας. Όπως γνωρίζει ο οποιοσδήποτε που έχει επισκεφτεί ή έχει ζήσει στο εξωτερικό έχει διαπιστώσει π.χ. ότι στη Γαλλία το 99% του πληθυσμού πληρώνει παντού με τέτοια κάρτα για οποιοδήποτε ποσό (ακόμη και για 1€). Το μηχάνημα στο οποίο τοποθετείς την κάρτα για την πληρωμή εκδίδει μια απόδειξη για την πληρωμή με την κάρτα και ταυτόχρονα μια απόδειξη για το προϊόν – υπηρεσία που αγοράστηκε. Επίσης με την χρήση της VISA ή της MASTERCARD στην Ελλάδα, ο καταστηματάρχης μόνο από το φόβο της διασταύρωσης εκδίδει απόδειξη. Τα οφέλη από τη χρήση της debit σε συνδυασμό με τον εμπορικό λογαριασμό του εμπόρου είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα παρακάτω: α. Για τους πολίτες  Μπορούν να υποβάλουν το έντυπο της τράπεζας στο οποίο να φαίνονται οι δαπάνες τους και να φτάνουν το αφορολόγητο ή όποιο άλλο όριο εσείς θέσετε στο μέλλον.  Δεν θα μαζεύουν άχρηστα χαρτιά – αποδείξεις  Θα μπορούν να έχουν έναν άμεσο – πραγματικό έλεγχο των δαπανών τους.  Δεν θα έρχονται σε δύσκολη θέση να ζητούν αποδείξεις από τον έμπορο, από κάποιον γνωστό τους στη γειτονιά ή τον οδηγό ταξί ή οποιονδήποτε άλλο. Η απόδειξη θα τυπώνεται αυτόματα. Για τη χρήση της κάρτας ο πολίτης δεν πληρώνει ούτε 1 λεπτό για κάθε συναλλαγή!! β. Για το κράτος  Θα συλλαμβάνει την φορολογητέα ύλη άμεσα χωρίς να έχει ανάγκη κανέναν ούτε τον πολίτη ούτε τον έμπορο. Ότι καταγράφεται στο λογαριασμό του εμπόρου θα φορολογείται, έτσι απλά. Έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Το μηχάνημα πληρωμής κοστίζει περίπου 200€, ποσό αμελητέο για μια επιχείρηση π.χ. σε ένα μπαρ στη Γαλλία, 300 στους 310 νεαρούς πελάτες πληρώνουν το ποτό τους με κάρτα. Έτσι το γαλλικό κράτος εισπράττει το φόρο. Στην Ελλάδα σε 300 νεαρούς που πληρώνουν, πόσοι παίρνουν απόδειξη. ΚΑΝΕΙΣ!!  Όσοι υποβάλλουν αποδείξεις με άλλον τρόπο η πολιτεία θα έχει το χρόνο να κάνει διασταυρώσεις, ανάμεσα σε δηλώσεις πολιτών και δηλώσεις εμπόρων, αφού θα μειωθεί ο όγκος κατά 80%!! Στο έντυπο της τράπεζας θα φαίνεται η κίνηση του λογαριασμού με τις πάγιες προκαταβολές, πληρωμή ενοικίου, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και ότι άλλο δηλώνει κανείς Άρα η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να πει ότι εδώ θα καταγράφονται όσα δεν αφαιρούνται από την εφορία (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.α) και στην πίσω σελίδα θα φαίνονται οι καθημερινές καταναλωτικές δαπάνες π.χ. supermarket, γιατροί, εισιτήρια λεωφορείου, καφέδες…..). Αυτά θα μπορούν να εκπίπτουν από την εφορία χωρίς να απαιτείται excel με εγγραφές. Τι νόημα έχει να κρατάει κανείς τις αποδείξεις στο σπίτι του όταν χρησιμοποιεί την κάρτα. Το επιχείρημα ότι θα δίνει τις αποδείξεις σ άλλον, δεν ισχύει. Μπορεί εύκολα μια απόδειξη που αντιστοιχεί σε πληρωμή με κάρτα, να αναγράφεται επάνω η λέξη ΠΑΡΑΝΟΜΗ. Αυτό κάνουν ήδη super markets σε αποδείξεις που τυπώνουν και αναφέρονται σε πόντους που λαμβάνει ο κάτοχος της κάρτας. Αλλιώς κανείς δεν είναι τόσο βλάκας να αυτοκαρφώνεται στην εφορία για να έχει την ίδια ακριβώς μεταχείριση με αυτόν που επιλεγεί να «εξ-απατήσει» την εφορία. Επίσης όλες οι επιταγές θα πρέπει να γίνουν δίγραμμες, έτσι ώστε να μπορεί να καταγράφεται ποιο είναι το πραγματικό ποσό που δαπανάται από κάποιον άμεσα αλλά και πόσα ακριβώς λαμβάνει κάποιος. Όχι μέσα από αλλαγή 10 χεριών να χάνεται η φορολογητέα ύλη και να αγοράζονται «χωρίς χρήματα» διάφορα προϊόντα τα οποία μόνο πληθωριστικές πιέσεις δημιουργούν, φοροδιαφυγή και παραοικονομία. Το δημόσιο θα πρέπει σε όλες τις προμήθειες που κάνει να λαμβάνει μόνο ηλεκτρονικά τιμολόγια (e-invoicing). Με αυτό τον τρόπο το δημόσιο θα λαμβάνει μόνο γνήσια τιμολόγια και θα μπορεί να γίνεται εύκολα η διασταύρωσή τους από το Υπ. Οικονομικών με έλεγχο της «αποθήκης» του καταστήματος ή της επιχείρησης ταυτόχρονα. Ήδη γίνεται σε χώρες όπως π.χ. στη Δανία. Το ΦΠΑ που θα πρέπει να καταβάλει το δημόσιο προς προμηθευτές θα συμψηφίζεται ηλεκτρονικά με το χρεωστικό τους έτσι ώστε να προφυλάσσει προληπτικά τα συμφέροντά του. Επίσης, θα πρέπει να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς που υπάρχει στους νόμους ή τα Προεδρικά Διατάγματα (ΠΔ) περί προμηθειών όπου δίδεται προκαταβολή έως και 50% στον προμηθευτή με την υπογραφή της σύμβασης. Εάν κάνετε έναν έλεγχο θα δείτε ότι καμία τέτοια προμήθεια δεν υλοποιήθηκε ποτέ ή δεν υλοποιήθηκε σωστά. Ο προμηθευτής είτε πήρε την προκαταβολή και εξαφανίστηκε, είτε παρέδωσε ελαττωματικό προϊόν και το δημόσιο δεν μπόρεσε να μην το παραλάβει αφού το είχε ήδη προπληρώσει. Υπάρχουν χιλιάδες τέτοια παραδείγματα, όμως να μην σας κουράσω. Όλα τα παραπάνω που σας περιέγραψα δεν απαιτούν ούτε ένα ευρώ δαπάνη από καμία υπηρεσία του δημοσίου και μπορούν να αποφέρουν:  Δισεκατομμύρια ευρώ στο δημόσιο είτε από την άμεση είσπραξη φόρων είτε από τον περιορισμό της σπατάλης  Μείωση της διαφθοράς αφού περιορίζεται αισθητά η συναλλαγή δημοσίων υπηρεσιών και φορολογουμένων Επίσης, όλα αυτά εφαρμόζονται σήμερα σε πολλές χώρες της ΕΕ και δεν χρειάζεται για μια ακόμη φορά να βρούμε κάτι καινούργιο, πρωτότυπο ή πανάκριβο.