Άρθρο 27 Κάρτα αποδείξεων και ηλεκτρονική φορολογική ενημερότητα

[Κάρτα Αποδείξεων]

1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν.3842/2010 (Α’ 58) προστίθεται εδάφιο που έχει ως εξής:

«Για την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων ως προς την καταγραφή του ποσού των αποδείξεων δαπανών που απαιτείται να προσκομισθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, καθορίζεται εναλλακτικό σύστημα καταγραφής των στοιχείων των αποδείξεων λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών μέσω μαγνητικής κάρτας, που είναι ανώνυμη και προαιρετική. Τα δεδομένα που καταγράφονται για λογαριασμό του φορολογούμενου είναι: α) ο ΑΦΜ του εκδότη της απόδειξης, β) η ημερομηνία και γ) το ποσό της συναλλαγής. Αρμόδια αρχή για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων είναι η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζονται: α) το σύστημα καταγραφής των στοιχείων των αποδείξεων, β) οι φορείς, δημόσιοι ή ιδιωτικοί, που δύνανται ή υποχρεούνται να παρέχουν την υποστήριξη και συνεργασία τους για την πραγματοποίηση του ως άνω συστήματος, γ) οι τεχνικές προδιαγραφές των απαιτούμενων εφαρμογών και υποδομών για τη λειτουργία του, δ) τα εν γένει οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας των δεδομένων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια».

[Ηλεκτρονική φορολογική ενημερότητα]

2. Στην παρ.3 του άρθρου 26 του ν.1882/1990 (Α’ 43), προστίθεται προτελευταίο εδάφιο με το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών είναι αρμόδια να παρέχει ηλεκτρονική υπηρεσία πληροφόρησης των ως άνω υπηρεσιών η φορέων αναφορικά με τη φορολογική ενημερότητα φυσικών και νομικών προσώπων».

3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 74 του ν.2238/1994 αντικαθίσταται ως εξής:

«Δε βεβαιώνεται το ποσό που τελικώς οφείλεται με βάση οποιονδήποτε νόμιμο τίτλο, εφόσον τούτο δεν υπερβαίνει τα τρία (3) ευρώ, αθροιστικά λαμβανόμενο για το φορολογούμενο και τη σύζυγό του».

  • Άρθρο 27:

    Ομοίως με την πρόταση που υποβάλλαμε στο άρθρο 19.

  • 1 Φεβρουαρίου 2011, 04:53 | Κωνσταντίνος Μπαχαράκης

    Παράλληλα με την προβλεπόμενη «ηλεκτρονική κάρτα» χρέωσης-πίστωσης των αποδείξεων, να αναζητηθεί τρόπος ώστε κάθε φορολογούμενος να μπορεί να καταχωρεί επίσης ηλεκτρονικά και τις δαπάνες του για τις οποίες αρνήθηκαν να του δώσουν απόδειξη πληρωμής για ολόκληρη ή για μέρος της δαπάνης. Π.χ. να υπάρχει κάποιος ειδικός «ηλεκτρονικός φάκελος» με ιδιαίτερο κωδικό, στον οποίο κάθε πωλητής-καταναλωτής αγαθών και υπηρεσιών θα καταχωρεί κάθε δαπάνη του για την οποία (ή για μέρος αυτής) δεν εκδόθηκε απόδειξη, πληκτρολογώντας το δικό του ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμό του, την αιτία και την ημερομηνία της δαπάνης, κτλ, καθώς και το ΑΦΜ, το επάγγελμα και το ονοματεπώνυμο του αντίστοιχου επαγγελματία στον οποίον κατάβαλε την δαπάνη και του αρνήθηκε απόδειξη, ή του δόθηκε μεν απόδειξη αλλά όχι για ολόκληρο το ποσό, ή δεν είχε δικαίωμα έκδοσης απόδειξης, π.χ. παράνομο επάγγελμα, γιατροί του ΕΣΥ, ‘φακελάκι’, ‘γρηγορόσημο’ κτλ, προτείνοντας και έναν τουλάχιστον μάρτυρα.
    Ειδική υπηρεσία του «ηλεκτρονικού φακέλου» ενημερώνει τους επαγγελματίες των οποίων η φορολογική μερίδα χρεώθηκε μέσω του συστήματος αυτού, χωρίς να αναφέρονται στην φάση αυτή τα στοιχεία των πελατών τους, παρά μόνο η ημερομηνία, η αιτία της κάθε συναλλαγής και το αντίστοιχο ποσό. Ο επαγγελματίας έχει δικαίωμα ένστασης-αγωγής κοινής κατά όσων εκ των αναφερομένων συναλλαγών (πελατών του) κρίνει. Κατά την εκδίκαση της αγωγής οι πελάτες υποστηρίζονται νομικά από την υπηρεσία δωρεάν.
    Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης ένστασης-αγωγής ή απόρριψης αυτής, ο μεν επαγγελματίας (εκτός των άλλων συναφών συνεπειών) χρεώνεται στην φορολογική του μερίδα τα αντίστοιχα μη δηλωθέντα ποσά και το ΦΠΑ που αναλογεί σε αυτά, οι δε πελάτες-καταναλωτές πιστώνονται στην φορολογική τους μερίδα με την αντίστοιχη δαπάνη (όπως με την «ηλεκτρονική κάρτα») αλλά επιπλέον στην περίπτωση αυτή επιστρέφεται σε αυτούς ολόκληρο ή το 50% του ΦΠΑ (το ολόκληρο όταν ο επαγγελματίας δεν υπάγεται στην υποχρέωση απόδοσης ΦΠΑ).
    Ευνόητο ότι η ψευδής καταχώρηση δαπάνης στο σύστημα αυτό συνιστά ποινικό αδίκημα και απάτης κατά του Δημοσίου, συκοφαντίας με σκοπό παράνομο κέρδος, αδικήματα που θα διώκονται και από την Υπηρεσία του Συστήματος.
    Σίγουρα το σχέδιο αποτελεί ένα εγχείρημα δύσκολο που κρύβει και παγίδες. Αν όμως μελετηθεί σωστά από ειδικούς και αποτολμηθεί η εφαρμογή του, θα «σπάσει κόκαλα» στο άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα της φοροδιαφυγής, της φοροκλοπής και του ‘ρουσφετιού’.

  • Προτείνουμε τη διαγραφή του άρθρου και την θέσπιση υποχρεωτικής πληρωμής με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες όλων των συναλλαγών.

    Στο τέλος του έτους οι τράπεζες να αποστέλλουν τα στοιχεία των συναλλαγών αυτόματα στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και τα ποσά των εξόδων να ενσωματώνονται στη δήλωση κάθε φορολογούμενου.

    Επίσης κάθε φορολογούμενος να υποχρεούται να διαχωρίσει τους τραπεζικούς λογαριασμούς κατοχής του και να γίνει διαχωρισμός ακόμα και στους συζύγους ώστε κάθε ένας φορολογούμενος στην Ελλάδα να έχει τους δικούς του λογαριασμούς. Η κίνηση των λογαριασμών να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη ΓΓΠΣ και ο φορολογούμενος θα πρέπει να συνδέει οποιεσδήποτε αναλύψεις μετρητών ή πλρωμές με συγκεκριμένα παραστατικά αιτιολόγησης του τι έκανε τα χρήματα. Σε περίπτωση μη επαρκούς αιτιολόγησης να φορολογείται το ποσό με τον ανώτερο συντελεστή.

    Να διερευνηθεί η λειτουργία χρυσοχοίων ως προς τις πωλήσεις και τυχόν επαναγορές πανάκριβων κοσμημάτων από ιδιώτες ή νομικά πρόσωπα(αγοράζω πανάκριβο κόσμημα με μαύρο χρήμα και μετά το πουλάω με έκπτωση στο ίδιο κατάστημα ώστε να χρησιμοποιήσω το παραστατικό είσπραξης από το κατάστημα προκειμένου να δικαιολογήσω τα χρήματα) σχετικά με την υποχρεώση τους για αναφορά των συναλλαγών στην Αρχή Ξεπλήματος Μαύρου Χρήματος και να επιβληθούν αυστηρές ποινές σε παραβάτες. Να ανοίξουν όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εμπλεκόμενων.

    Να διερευνηθούν όλες οι συναλλαγές με εκκλησιαστικούς φορείς και μη κερδοσκοπικά σωματεία που δεν τηρούν βιβλία Γ κατηγορίας και να γίνουν αιφνιδιαστικές απογραφές ταμείων. Να διερευνηθούν παραστατικά δωρεών προς αυτά τα σωματεία σε σχέση με παραστατικά πληρωμών προς τρίτους προκειμένου να διερευνηθεί η διακίνηση μαύρου χρήματος. (κάνει κάποιος δωρεά σε μη κερδοσποπικό σωματείο και εν συνεχεία αυτό περνάει τα χρήματα στους τρίτους ως λάδωμα καθώς υπάρχει ανεπαρκής έλεγχος από την εφορία των σωματείων αυτών).

    Καμία πληρωμή σε συμβολαιογράφο ή δικηγόρο ή γιατρό παρά μόνο μέσω τράπεζας. Καμία τράπεζα να μην επιτρέπει την ανάληψη μετρητών άνω των 300 ΕΥΡΩ ώστε να αναγκάζονται όλοι να μετακινούν τα κεφάλαια μέσω τραπεζών και με αυτόν τον τρόπο οι τράπεζες όπως προαναφέραμε να αποστέλλουν τα στοιχεία στην εφορία και να πρέπει ο φορολογούμενος να εξηγεί κάθε σημαντική συναλλαγή.

    Φορολογούμενος που θα υποστηρίξει ότι αποταμιεύει τα χρήματα στο σπίτι να γίνεται απογραφή και στο σπίτι.

    Ξεκαθάρισμα του ΣΔΟΕ προκειμένου να προσλάβει τους πιο ικανούς και αδιάφθορους ελεγκτές.

    Να επέμβει η Τράπεζα της Ελλάδος και να διερευνήσει όλες τις εγκρίσεις στεγαστικών δανείων για τα οποία δόθηκε επισκευαστικό δάνειο και να διερευνηθεί κατά πόσον το επισκευαστικό δάνειο δόθηκε χωρίς την λήψη παραστατικών. Στις περιπτώσεις που δεν παρουσιάστηκαν παραστατικά από τους δανειολήπτες να διερευνηθεί η ευθύνη του διευθυντή καταστήματος και του υπεύθυνου έγκρισης δανείου και να ανοίξουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί των πωλητών κατασκευαστών.

    Σε περιπτώσεις μη έκδοσης απόδειξης πρέπει να επιβάλεται πρόστιμο και στον πελάτη. Θέλει δύο για να χωρέψουν ταγκό. Όταν ο γιατρός δεν εκδίδει απόδειξη δεν το κάνει έτσι επειδή του κατέβηκε αλλά γιατί ο πελάτης προτιμάει να πληρώσει λιγότερα λεφτά. Μεταξύ 100 χωρίς απόδειξη και 150 με απόδειξη, η απόφαση δεν είναι του γιατρού αλλά του πελάτη που αποφασίζει να κλέψει μαζί με το γιατρό το κράτος.

    Οφείλουμε να απαλλάξουμε την κοινωνία από όσους δεν πληρώνουν ΦΠΑ και λοιπούς φόρους. Η κρίση είναι δικαιολογία για την μη πληρωμή των φόρων. Κλείστε τις επιχειρήσεις σε όσους το κάνουν προκειμένου να μείνουν μόνο οι υγειείς επαγγελματίες και πιο συγκεκριμένα αυτοί που είναι τακτικοί στις υποχρεώσεις τους. Όσοι διατείνονται ότι κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, απλά εκβιάζουν με αυτές. Ο κόσμος δεν θα μείνει χωρίς δουλειά αλλά θα απορροφηθεί από τις υγειείς επιχειρήσεις.

    Με εκτίμηση,

    Ντάβος Παναγιώτης
    Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής

    Γραφείο Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή
    Ντάβου Παναγιώτη

    info@pdavos.gr
    http://www.pdavos.gr

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:31 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Απαιτείται η χρήση κάρτας debit και όχι της λεγόμενης φοροκάρτας.
    Όπως γνωρίζει ο οποιοσδήποτε που έχει επισκεφτεί ή έχει ζήσει στο εξωτερικό έχει διαπιστώσει π.χ. ότι στη Γαλλία το 99% του πληθυσμού πληρώνει παντού με τέτοια κάρτα για οποιοδήποτε ποσό (ακόμη και για 1€). Το μηχάνημα στο οποίο τοποθετείς την κάρτα για την πληρωμή εκδίδει μια απόδειξη για την πληρωμή με την κάρτα και ταυτόχρονα μια απόδειξη για το προϊόν – υπηρεσία που αγοράστηκε. Επίσης με την χρήση της VISA ή της MASTERCARD στην Ελλάδα, ο καταστηματάρχης μόνο από το φόβο της διασταύρωσης εκδίδει απόδειξη.
    Τα οφέλη από τη χρήση της debit σε συνδυασμό με τον εμπορικό λογαριασμό του εμπόρου είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα παρακάτω:
    α. Για τους πολίτες
     Μπορούν να υποβάλουν το έντυπο της τράπεζας στο οποίο να φαίνονται οι
    δαπάνες τους και να φτάνουν το αφορολόγητο ή όποιο άλλο όριο εσείς θέσετε στο μέλλον.
     Δεν θα μαζεύουν άχρηστα χαρτιά – αποδείξεις
     Θα μπορούν να έχουν έναν άμεσο – πραγματικό έλεγχο των δαπανών τους.
     Δεν θα έρχονται σε δύσκολη θέση να ζητούν αποδείξεις από τον έμπορο, από
    κάποιον γνωστό τους στη γειτονιά ή τον οδηγό ταξί ή οποιονδήποτε άλλο. Η απόδειξη θα τυπώνεται αυτόματα.

    Για τη χρήση της κάρτας ο πολίτης δεν πληρώνει ούτε 1 λεπτό για κάθε συναλλαγή!!

    β. Για το κράτος
     Θα συλλαμβάνει την φορολογητέα ύλη άμεσα χωρίς να έχει ανάγκη κανέναν ούτε
    τον πολίτη ούτε τον έμπορο. Ότι καταγράφεται στο λογαριασμό του εμπόρου θα φορολογείται, έτσι απλά. Έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Το μηχάνημα πληρωμής κοστίζει περίπου 200€, ποσό αμελητέο για μια επιχείρηση π.χ. σε ένα μπαρ στη Γαλλία, 300 στους 310 νεαρούς πελάτες πληρώνουν το ποτό τους με κάρτα. Έτσι το γαλλικό κράτος εισπράττει το φόρο. Στην Ελλάδα σε 300 νεαρούς που πληρώνουν, πόσοι παίρνουν απόδειξη. ΚΑΝΕΙΣ!!
     Όσοι υποβάλλουν αποδείξεις με άλλον τρόπο η πολιτεία θα έχει το χρόνο να
    κάνει διασταυρώσεις, ανάμεσα σε δηλώσεις πολιτών και δηλώσεις εμπόρων, αφού θα μειωθεί ο όγκος κατά 80%!!

    Στο έντυπο της τράπεζας θα φαίνεται η κίνηση του λογαριασμού με τις πάγιες προκαταβολές, πληρωμή ενοικίου, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και ότι άλλο δηλώνει κανείς Άρα η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να πει ότι εδώ θα καταγράφονται όσα δεν αφαιρούνται από την εφορία (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.α) και στην πίσω σελίδα θα φαίνονται οι καθημερινές καταναλωτικές δαπάνες π.χ. supermarket, γιατροί, εισιτήρια λεωφορείου, καφέδες…..). Αυτά θα μπορούν να εκπίπτουν από την εφορία χωρίς να απαιτείται excel με εγγραφές.
    Τι νόημα έχει να κρατάει κανείς τις αποδείξεις στο σπίτι του όταν χρησιμοποιεί την κάρτα. Το επιχείρημα ότι θα δίνει τις αποδείξεις σ άλλον, δεν ισχύει. Μπορεί εύκολα μια απόδειξη που αντιστοιχεί σε πληρωμή με κάρτα, να αναγράφεται επάνω η λέξη ΠΑΡΑΝΟΜΗ. Αυτό κάνουν ήδη super markets σε αποδείξεις που τυπώνουν και αναφέρονται σε πόντους που λαμβάνει ο κάτοχος της κάρτας. Αλλιώς κανείς δεν είναι τόσο βλάκας να αυτοκαρφώνεται στην εφορία για να έχει την ίδια ακριβώς μεταχείριση με αυτόν που επιλεγεί να «εξ-απατήσει» την εφορία.

    Επίσης όλες οι επιταγές θα πρέπει να γίνουν δίγραμμες, έτσι ώστε να μπορεί να καταγράφεται ποιο είναι το πραγματικό ποσό που δαπανάται από κάποιον άμεσα αλλά και πόσα ακριβώς λαμβάνει κάποιος. Όχι μέσα από αλλαγή 10 χεριών να χάνεται η φορολογητέα ύλη και να αγοράζονται «χωρίς χρήματα» διάφορα προϊόντα τα οποία μόνο πληθωριστικές πιέσεις δημιουργούν, φοροδιαφυγή και παραοικονομία.

    Το δημόσιο θα πρέπει σε όλες τις προμήθειες που κάνει να λαμβάνει μόνο ηλεκτρονικά τιμολόγια (e-invoicing). Με αυτό τον τρόπο το δημόσιο θα λαμβάνει μόνο γνήσια τιμολόγια και θα μπορεί να γίνεται εύκολα η διασταύρωσή τους από το Υπ. Οικονομικών με έλεγχο της «αποθήκης» του καταστήματος ή της επιχείρησης ταυτόχρονα. Ήδη γίνεται σε χώρες όπως π.χ. στη Δανία.

    Το ΦΠΑ που θα πρέπει να καταβάλει το δημόσιο προς προμηθευτές θα συμψηφίζεται ηλεκτρονικά με το χρεωστικό τους έτσι ώστε να προφυλάσσει προληπτικά τα συμφέροντά του.
    Επίσης, θα πρέπει να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς που υπάρχει στους νόμους ή τα Προεδρικά Διατάγματα (ΠΔ) περί προμηθειών όπου δίδεται προκαταβολή έως και 50% στον προμηθευτή με την υπογραφή της σύμβασης. Εάν κάνετε έναν έλεγχο θα δείτε ότι καμία τέτοια προμήθεια δεν υλοποιήθηκε ποτέ ή δεν υλοποιήθηκε σωστά. Ο προμηθευτής είτε πήρε την προκαταβολή και εξαφανίστηκε, είτε παρέδωσε ελαττωματικό προϊόν και το δημόσιο δεν μπόρεσε να μην το παραλάβει αφού το είχε ήδη προπληρώσει. Υπάρχουν χιλιάδες τέτοια παραδείγματα, όμως να μην σας κουράσω.

    Όλα τα παραπάνω που σας περιέγραψα δεν απαιτούν ούτε ένα ευρώ δαπάνη από καμία υπηρεσία του δημοσίου και μπορούν να αποφέρουν:
     Δισεκατομμύρια ευρώ στο δημόσιο είτε από την άμεση είσπραξη φόρων είτε από
    τον περιορισμό της σπατάλης
     Μείωση της διαφθοράς αφού περιορίζεται αισθητά η συναλλαγή δημοσίων
    υπηρεσιών και φορολογουμένων

    Επίσης, όλα αυτά εφαρμόζονται σήμερα σε πολλές χώρες της ΕΕ και δεν χρειάζεται για μια ακόμη φορά να βρούμε κάτι καινούργιο, πρωτότυπο ή πανάκριβο.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 20:22 | Γερογιάννης

    ΣΧΕΤΙΚΑ με τη «ΚΑΡΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ» άριθ. 27 Σ.Ν.
    Μέσο εύστοχο και έξυπνο. Γιατί όμως ή κάρτα θα πρέπει να είναι «ανώνυμη και προαιρετική»? Αν το κρίνετε αναγκαίο, ας είναι προσωρινό μετρό. Για προκαθορισμένο από τούδε χρόνο (π.χ.για μία διετία). Αν στο μέλλον υπάρξει ανάγκη, παρατείνεται η μεταβατική περίοδος. Αλλά δώστε από σήμερα τη Κεντρική κατεύθυνση της «υποχρεωτικής» χρήσης.
    Επί πλέον η διάταξη, ως παρατίθεται στο Σ.Ν., νομίζω ότι είναι ανεπαρκής.
    Προϋποθέσεις αποτελεσματικότερου αποτελέσματος είναι:
    1,- Η δυνατότητα πρόσβασης του κατόχου της κάρτας στον λογαριασμό του, ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορεί να ελέγξει το ποσόν πού τον πίστωσε ο συγκεκριμένος προμηθευτής του.
    2.- Επέκταση του «μπόνους» (επιστροφής φόρου), ανεξάρτητα του αν και πόσο φόρο αναλογεί να καταβάλει ο φορολογούμενος, μέχρι και ποσού αποδείξεων 50.000,οο Ευρώ (για να μη πω απεριόριστα) και ταυτόχρονα ρητή εξαίρεση του συνόλου των επικαλουμένων στο Ε1 αποδείξεων από τεκμήρια διαβίωσης.
    (Διαφορετικά επιτυγχάνετε μια τρύπα στο νερό).
    3.- Υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου για τις παροχές υπηρεσιών «Ελευθέρων Επαγγελματιών» προς ιδιώτες. Είτε οι επαγγελματίες αυτοί εκδίδουν αποδείξεις είτε όχι. (Μηδ εξαιρουμένων δηλαδή και των συμβολαιογράφων, δικαστικών επιμελητών, δικηγόρων κ.α.)
    4.- Σ ότι αφορά στους υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κ.λ.π. τεχνίτες :
    (α) Να επιστρέφεται στους ιδιώτες ΟΛΟΣ ο καταβαλλόμενος ΦΠΑ.
    Ούτως ή άλλως σήμερα το κράτος στερείται ενός σημαντικότατου ποσού ΦΠΑ από τη ατιμολόγητη δραστηριότητα αυτών. Συγχρόνως όμως στερείται και του αντιστοίχου ύψους Φόρου Εισοδήματος (Φ.Ε) αυτών. Με το προτεινόμενο μέτρο, ναι μεν το Κράτος δεν θα εισπράττει αυτόν το διαφεύγοντα ΦΠΑ, αλλά θα εισπράττει τουλάχιστόν τον Φ.Ε.
    Η διάταξη αυτή μπορεί να είναι και μεταβατικού χαρακτήρα (για 3-5 χρόνια) . Στο διάστημα αυτό όμως θα έχει δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων εσόδων του καθενός των, από το ύψος των οποίων δύσκολα θα μπορούν να απομακρύνονται στο μέλλον.
    (β) Παράλληλα: Φορολογικά στοιχεία πάσης μορφής και ονομασίας (πωλήσεων ή παροχής υπηρεσιών) λιανικώς (προς ιδιώτες δηλαδή),άνω των 300,οο Ευρό, να εκδίδονται υποχρεωτικά ονομαστικά και να υπαχθούν στην πρόνοια «διασταύρωσης τιμολογίων» κατά κάποιον τρόπον. Έτσι θα εντοπίζονται οι επιτηδευματίες πού δηλώνουν δήθεν «ιδιώτες» και αγοράζουν υλικά ή υπηρεσίες λιανικά, για να μη εκδίδουν αυτοί με τη σειρά τους τιμολόγια πού θα φανερώνουν τα έσοδά τους.
    5.- Εξ άλλου να επιβληθεί «συνυπευθυνότητα των φορολογουμένων». Δηλαδή: Πρόστιμο επί τόπου και με απλή διαδικασία (σαν του τροχονόμου) σε κάθε καταναλωτή πού δεν απαιτεί απόδειξη, ή «αρνητικό μπόνους» στο αφορολόγητο ύψος των εσόδων του, ή και τα δύο. Διότι εκτός του ότι ενθαρρύνει τη φοροδιαφυγή, συμμετέχει και στην αύξηση του πληθωρισμού.
    Επί τέλους ας πάψουμε να «ντρεπόμαστε» να ζητούμε αποδείξεις από «ανάγωγους» επιτηδευματίες.
    6.-Δυνατότητα ΑΝΩΝΥΜΗΣ καταγγελίας των φοροφυγάδων.
    7.-Τέλος (μετά την νομοθέτηση τέτοιων μέτρων) εκλαϊκευση και διαφήμιση τους για ενημέρωση του κοινού.

    Γερογιάννης 31-01-2011

  • Παρατηρήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου επί του προσχεδίου Νόμου «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αναδιάρθρωση των φορολογικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών»

    Άρθρο 27 – Κάρτα αποδείξεων και ηλεκτρονική φορολογική ενημερότητα

    -Δεν συμφωνούμε με ένα μέτρο το οποίο δεν προστατεύει τους φορολογούμενους, επειδή δίνει τη δυνατότητα αμφισβητούμενης χρήσης στοιχείων της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς.

    -Επιπλέον, θεωρούμε ότι δεν έχει χρησιμότητα καθώς δεν αποφεύγουμε έτσι κι αλλιώς τις αποδείξεις εφόσον θα συνεχίσουν να υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν θα διαθέτουν τα αντίστοιχα μηχανήματα μεταφοράς δεδομένων στις τράπεζες, ειδικότερα δε στην περιφέρεια.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 13:37 | KONSTANTINOS

    Η φοροκάρτα είναι μια έξυπνη λύση, που πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά για να έχει αποτέλεσμα!!! Αν γίνει προαιρετική ουσιαστικά δε θα λειτουργήσει…Πρέπει να συνδυαστεί με κίνητρα και να μας απαλλάξει από το χαρτομάνι των αποδείξεων και επιτέλους να καταγράφεται επιτόπου και να καταχωρείται στο σύστημα η συναλλαγή και η απόδοση φόρου, ώστε να μην υπάρχει περιθώριο φοροδιαφυγής. Για να πληρώσει κάποιος πρέπει να χρησιμοποιεί τη φοροκάρτα κι αυτό είναι θέμα παιδείας του καθενός…Αν ζητάμε όλοι αποδείξεις και εκπαιδεύσουμε τους μαγαζάτορες, ώστε να θεωρούν φυσιολογικό και δεδομένο ότι θα τις ζητήσουμε δε θα περνάει από το μυαλό τους η σκέψη μη έκδοσης. Εμείς τους εκπαιδεύουμε και σε καλές και σε κακές συνήθειες. Ας καταλάβουμε επιτέλους τη δύναμή μας…Δεν έχετε καταλάβει ότι όταν δεν παίρνουμε απόδειξη μας κλέβουν εν ψυχρώ και αυτά που προρίζονταν για το κράτος και δημόσιες δαπάνες, πάνε στη τσέπη τους? Γι αυτό βουλιάξαμε…γιατί ντρεπόμασταν να ζητήσουμε απόδειξη…
    Μοντέρνο πρωθυπουργό έχουμε, νέες τεχνολογίες υπάρχουν, ας πάμε επιτέλους μπροστά με σωστή χρήση της τεχνολογίας…Και επειδή δεν εχουμε την τεχνολογική παιδεία άλλων χωρών (Σκανδιναβία, Ιαπωνία) καλό θα ήταν σιγά σιγά να την αποκτήσουμε και να μη συμπεριφερόμαστε σας τους πρωτόγονους της Ουγκάντα, που ζουν με μάγια και γιατροσόφια…Όπως φαίνεται οι ΄΄χαζοί΄΄ Σκανδιναβοί και Ιαπωνέζοι μας έχουν αφήσει έτη φωτός πίσω και τρώμε τη σκόνη τους εμείς οι ΄΄μάγκες΄΄ και ΄΄ξερόλες΄΄ ελληνάρες. Ας προσγειωθούμε λοιπόν γιατί μόνο με δουλειά και χαμηλούς τόνους θα πάμε μπροστά…

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 11:40 | Χρυσόστομος Αποστόλου

    Ο υπολογισμός του φόρου θα πρέπει να υπολογίζεται στο ποσό που απομένει στον φορολογούμενο αφού αφαιρεθούν όλα τα έξοδα που έκανε μέσα στο οικονομικό έτος, συνυπολογίζοντας και ένα αποδεκτό ποσό αποταμίευσης. Έτσι οι πάντες θα κρατούν αποδείξεις για τα πάντα. Με φοροκάρτα ή χωρίς. Όποιου δεν του φτάνουν τα χρήματα να μην φορολογείται. Όποιος έχει περίσευμα να φορογείται κλιμακωτά. Και σπάταλος να είναι κάποιος ή να παίρνει αποδείξεις από άλλους τι μας ενδιαφέρει? τα χρήματα τροφοδοτούν την αγορά στο μέγιστο βαθμό που μπορεί να επιτευχθεί. Ο μη εισπραχθέν φόρος από την από την φορολογία εισοδήματος θα εισπράτεται από την θεαματική αύξηση του Φ.Π.Α. λόγω της κατανάλωσης, (άμεσα και όχι μετά την εκαθάριση), η οποία θα φέρει και νέες θέσεις εργασίας. Αντί λοιπόν να κάνω φοβερή οικονομία για να έχω να πληρώσω τον φόρο περικόπτοντας δαπάνες που σημαίνει συρίκνωση της οικονομίας συνεχίζω να ξοδεύω όσο με παίρνει, και παίρνω αποδείξεις οπό όλους γιατί εκπίπτουν όλες. Εάν δε, βάλεις και τη φοροκάρτα επώνυμη και υποχρεωτική είμαστε τέλοιοι, με την προϋπόθεση της ισχύος του απορήτου.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 10:33 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ, ΣΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑΣ(ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ-ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟI). ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ 50% ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ, ΣΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΓΠΣ. ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑΣ ΟΙ 5000 ΕΥΡΩ.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 09:35 | Η.ΒΛΑΧΟΣ

    ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΣΕ ΟΡΙΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Η ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ,ΜΕ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΧΡΕΩΣΗ,ΑΓΟΡΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ,ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ-ΠΛΗΡΩΜΕΣ,ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ..ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ,ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ,ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ(ΑΚΑΛΥΠΤΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ,ΦΕΣΙΑ ΚΛΠ.),ΜΑΥΡΕΣ ΣΥΝΑΛΑΓΕΣ, ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΑ ,ΚΛΙΜΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗ .ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΙΟ ΜΙΚΡΗ ΔΙΟΤΙ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ.ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗ(ΜΙΣΘΟΣ).ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΣΤΕΙΑ,ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΑΙ ΟΛΟΙ ΄΄ΦΑΚΕΛΩΜΕΝΟΙ»ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ-ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑ ΚΑΤΟΥΡΑΜΕ.ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ.ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ Η ΕΙΧΑΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ Η ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ 10 ΜΕΡΕΣ, ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΣΥΝΑΛΑΓΩΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ,ΑΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑΧΥΤΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΣ,ΕΛΕΓΚΤΕΣ,ΠΑΡΑΕΛΕΓΚΤΕΣ,ΜΙΖΟΔΟΡΟΥΣ ΚΛΠ.ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ,ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΕΙΨΕΙ ΑΣ ΕΠΕΝΔΥΘΗ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 10:24 | ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ

    εγω συμφωνω με την φοροκαρτα αλλα πρεπει να υπαρχουν και κινιτρα οποσ αυξηση του αφορολογητου για να εχει απηχηση στον πολιτη,επισησ πιστευω οτι θα απαλαγουμε και απο τοκ κοπο των αποδειξεων.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 18:37 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΙΛΙΤΟΣ

    αληθεια τους Χριστοταλιμπαν τους εετε σκεφτει που θα βγαινουν και θα φοναζουν «το χαραγμα του θηριου»,»Η κάρτα του διαβολου» και αλλα τετοια?

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 15:39 | Γιάννης Ρήγας

    Η προαιρετική εφαρμογή της φοροκάρτας με βρίσκει σύμφωνο από την άποψη ότι δε θα υπάρξουν αντιδράσεις για την εφαρμογή του μέτρου. Το συγκεκριμένο μέτρο μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος φορολογικών δηλώσεων αφού επιτρέπει την άμεση φορολόγηση του καθαρού ποσού που απομένει μετά την αφαίρεση των δαπανών που θα έχουν καταγραφεί και φορολογηθεί έμμεσα. Για το λόγο αυτό νομίζω ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για γενικότερη χρήση της φοροκάρτας από το ευρύ κοινό και τέτοια, κατά τη γνώμη μου, θα είναι η αυξημένη επιστροφή φόρου έναντι των αποδείξεων που συλλέγονται επειδή η φοροκάρτα μηδενίζει εντελώς την ανάγκη ελέγχου αυτών των αποδείξεων, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για το δημόσιο ταμείο.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 15:59 | Νίκος Γουλής

    Καλημέρα,

    Θα ήθελα να επισημάνω μια διάσταση που δεν φαίνεται να έχει υπολογισθεί σχετικά με τη χρήση της «φοροκάρτας». Η διάσταση αυτή αφορά τις online πληρωμές. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ήδη ένα σημαντικό όγκο στη Ελλάδα και συνεχώς αυξάνεται. Καμία από τις τράπεζες (acquiring banks) που δίνουν τη δυνατότητα στους εμπόρους (merchant accounts) να χρεώνουν πιστωτικές κάρτες δεν έχει τέτοιου είδους πρόβλεψη και όλες χρησιμοποιούν συγκεκριμένες πλατφόρμες από εταιρείες του εξωτερικού που θα χρειαστούν πολύ χρόνο μέχρι να υλοποιήσουν μια τέτοια πρόσθετη λειτουργία. Με λίγα λόγια η «φοροκάρτα» αφενός δεν θα μπορεί να ενσωματώνει πληροφορία για τις online συναλλαγές και αφετέρου η ύπαρξη της θα «σαμποτάρει» το ηλεκτρονικό εμπόριο αφού κάποιος που θα θέλει η συναλλαγή του να καταχωρηθεί θα επιλέγει ένα παραδοσιακό κατάστημα.

    Αυτό που δυσκολεύομαι να κατανοήσω είναι γιατί αντί της «φοροκάρτας» δεν προωθείται η χρήση των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών και η εφορία αντί για τον πάκο των αποδείξεων να δέχεται την μηνιαία ανάλυση που στέλνουν οι τράπεζες. Έτσι εξυπηρετούνται οι καταναλωτές ώστε να μην χρειάζεται να στοιβάζουν και να αθροίζουν χίλιες δυο αποδείξεις, οι συναλλαγές είναι καταγεγραμμένες οπότε οι φορολογικές αρχές μπορούν να κάνουν ότι συσχέτιση θέλουν και το κυριότερο, χρησιμοποιείται η υπάρχουσα υποδομή των τραπεζών.

    Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η «φοροκάρτα» θα καταλήξει σαν την γνωστή ιστορία του πετρελαίου θέρμανσης που κάθε κυβέρνηση ανακοινώνει αλλά δεν υλοποιεί γιατί δεν υπάρχει η υποδομή. Απορώ γιατί δεν ακολουθούμε λύσεις που λειτουργούν σε άλλα κράτη και προσπαθούμε να υλοποιήσουμε παγκόσμιες πρωτοτυπίες.

    Ευχαριστώ

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 06:38 | Παπανδρέου Χρήστος

    Στην έκπτωση φόρου από τις αποδείξεις, προσμετρώνται και οι δαπάνες για πετρέλαιο θέρμανσης. Προκύπτει μία αδικία για όσους χρησιμοποιούν για θέρμανση της κατοικίας τους θερμοσυσσωρευτές (κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος) που το κόστος του δεν προσμετράται. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: είμαι κάτοικος Καστοριάς και για διαμέρισμα 100τ.μ. πληρώνω στη ΔΕΗ τους θερινούς μήνες περίπου 120-140Ευρώ ανά δίμηνο και τους χειμερινούς 500-600Ευρώ ανά δίμηνο. Ετήσιο κόστος ρεύματος περίπου 2.500Ευρώ, από τα οποίο τα 1.800Ευρώ αφορούν τη θέρμανση της κατοικίας μου(περίπου το 70% της ΔΕΗ ετησίως). ΠΡΟΤΑΣΗ: από το άθροισμα των χειμερινών λογαριασμών αφού αφαιρεθεί απ’ τον καθένα, ο μέσος όρος των θερινών λογαριασμών, η διαφορά τους να προσμετράται στις αποδείξεις.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 00:32 | Αναστάσιος Φάκας

    Κύριοι και Κυριές καλησπέρα σας,

    Θα ήθελα να καταθέσω κάποιους προβληματισμούς.

    Καταρχάς για ποιό λόγο δεν ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που η φοροκάρτα, θα είναι ανώνυμη και προαιρετική.

    Επίσης γιατί στη ΦΟΡΟκάρτα δεν γίνεται και ανάλυση των άμεσων ΦΟΡΩΝ που πληρώνει ο κάθε πολίτης σε συγκεκριμένα αγάθα ή υπηρεσίες. Στο τέλος λοιπόν κάθε χρόνου να προσθετει και να βλέπει πλέον πραγματικά, πόσο ΦΟΡΟ πλήρωσε στο κράτος άμμεσα. Για παράδειγμα όταν κάποιος εφοδιάζει το όχημα του με 40 λίτρα καυσίμου (απλή αμόλυβδη) 40, Χ 1,58=63.2 (τιμή πρατηρίου στις 27/01/11) να αναλύεται
    πλήρως, πως ο πολίτης εκείνη την στιγμή πληρώνει άμεσο ΦΟΡΟ 40,00 €, επίσης όταν αγοράζει προϊόντα καπνού να γίνεται η ανάλογη ανάλυση. Βλέποντας τους άμεσους ΦΟΡΟΥΣ που πληρώνονται και τον έμμεσο ΦΟΡΟ που θα πληρώσει στο τέλος του χρόνου, θα καταλάβει ο κάθε Έλληνας πολίτης ότι ο ΦΟΡΟΣ που πληρώνει στο κράτος είναι πραγματικά μεγάλος και τότε πιστέψτε με,η αντίδραση του δεν θα είναι η αναμενόμενη.

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 17:10 | ionas

    Η χρήση της φοροκάρτας θα πρέπει μέχρι τέλους του 2011 να γίνει υποχρεωτική για όλους ,και κατά την συναλλαγή να διαχωρίζει και να αποδίδει το ποσόν για τον επαγγελματία και το κράτος αυτόματα . Το ΦΠΑ θα πηγαίνει στο κράτος στην πηγή .
    Τα μηχανήματα των επαγγελματιών τέλος του χρόνου θα δίδουν το συνολικό εισόδημα των κατόχων τους .Απο κει και πέρα θα αναγνωρίζονται δαπάνες νόμιμες και θα προκύπτει ο φόρος εισοδήματος .
    Καθαρες και ουσιαστικές δουλειές άμα θέλετε .

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 14:12 | κωνσταντινος στεργιόπουλος

    Οταν ζήτησα ηλεκτρονικά φορολογική ενημερότητα γιά την σύζυγό μου με την οποία κάνω κοινή δήλωση και το εκκαθαριστικό έρχεται στο όνομά μου και συνεπώς είμαι υπόχρεως γιά την καταβολή και του φόρου που βαρύνει την σύζυγο δεν κατέστη δυνατό και σε τηλεφωνική επικοινωνία μου με την γραμματεια πληρ συστημ μου απήντησαν ότι το σύστημα δεν επιτρέπει. και πέπει να αποκτήσει δικό της κωδικό. Μήπως εδω έχουμε μιά ακόμη περιττή γραφειοκρατία???
    Κωστας Στεργιόπουλος

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 13:28 | Στάθης Ζωγραφάκης

    Καλό θα ήταν να προβλεφθεί όπως ο κάτοχος της κάρτας, να μπορεί μέσω των κωδικών, που του έχουν χορηγηθεί από το taxis, για την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης, να έχει ανά πάσα στιγμή και καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους, πρόσβαση στο λογαριασμό του, ώστε να μπορεί να ελέγχει αν καταχωρήθηκαν τα ποσά που ξόδεψε, σε κάθε επιχείρηση, στην οποία χρησιμοποίησε την κάρτα του. Επίσης με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να γνωρίζει το συνολικό αριθμό αποδείξεων, που έχουν καταχωρηθεί και το συνολικό ποσό που έχει δαπανήσει. Ακόμη θα μπορεί να ελέγχει τις δαπάνες της συζύγου του και των παιδιών του, εφόσον βέβαια έχουν χρησιμοποιήσει τις κάρτες τους, για τις εν λόγω δαπάνες.
    Πέρα από αυτά θα ήθελα κάποιες διευκρινίσεις:
    1. Θα έχει η σύζυγος και τα παιδιά τις δικές τους κάρτες, που θα συνδέονται με τον ΑΦΜ του πατέρα;
    2. Οι αγορές που γίνονται εκτός κάρτας θα προστίθενται με αυτές που θα γίνονται μέσω της κάρτας, στο τέλος του χρόνου; και πως θα ελέγχεται αν κάποιος, μαζί με τις άλλες, προσθέσει αποδείξεις, που ήδη έχουν καταχωρηθεί στην κάρτα; Μην ξεχνάμε ότι θα υπάρχουν αποδείξεις και εκτός κάρτας.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 12:45 | Νίκος Καμπανόπουλος

    Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω απο 10 εκατ. κάρτες πληρωμών (πιστωτικές και χρεωστικές) που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν άμεσα από τους πολίτες. Για κάθε συναλλαγή που θα χρησιμοποιούνται, θα καταχωρείται αυτόματα το ποσό στον συγκεκριμένο κάτοχο της κάρτας. Βέβαια οι κάρτες πληρωμών δεν είναι αποδεκτές παντού (π.χ. fast food, μπακάλικα, περίπτερα, ψιλικά, ταξί, κλπ.) αλλά καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα επιχειρήσεων (το ίδιο θέμα βέβαια υπάρχει και για τις φοροκάρτες – θα πρέπει δηλαδή να στειθεί η αποδοχή τους). Έτσι για να καλυφθούν όλες οι συναλλαγές απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διεύρυνση των σημείων αποδοχής. Σημαντικό επίσης είναι να δοθεί κίνητρο στους πολίτες για τη χρήση καρτών πληρωμών όπως έγινε και σε άλλες χώρες, π.χ. φορολογικές ελαφρύνσεις πάνω από Χ ποσά, καθώς και στις επιχειρήσεις ώστε να προωθούν τη χρήση τους, π.χ. μείωση ΦΠΑ – ίσως σε συγκεκριμμένες κατηγορίες και για Χ καιρό. Και βέβαια πρέπει και το κράτος να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά μέσα δίνοντας το παράδειγμα – με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η χρήση των μετρητών που ευθύνονται κυρίως για την μη έκδοση αποδείξεων..

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 02:27 | Θεοδωρόπουλος Σπυρίδων του Αναστ.

    Μη μας εμπαίζετε άλλο κύριοι!!!

    Δεν είναι ότι δεν μπορείτε πραγματικά να τσακίσετε τη φοροδιαφυγή και τη φοροκλοπή.

    ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να το κάμετε!!!

    Και δεν θέλετε, διότι είστε δέσμιοι τού «συστήματος», τής «πελατείας» σας, τών συμφερόντων (σας)…. Διότι δεν θέλετε να κακοκαρδίσετε τους χρηματοδότες σας που σας κρατούν από το γνωστό ευαίσθητο σημείο (τουλάχιστον όσοι το διαθέτετε).
    Διότι «κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει».
    Διότι, διότι…….

    Είναι βέβαιο ότι θα την πληρώσουν και πάλι τα γνωστά φορολογικά υποζύγια, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Οι μη έχοντες και μη κατέχοντες….

    Οι μεγάλοι θα εξακολουθήσουν να λένε: «εις υγείαν τα κορόιδα!»

    Ο κ. Τσουκάτος π.χ., δήλωσε επισήμως και δημοσίως ότι έδωσε μαύρα χρήματα τής Ζήμενς στο ΠΑΣΟΚ. Αν δεν τα έδωσε (και τα κράτησε ο ίδιος), τι ποινικές, φορολογικές κλπ. συνέπειες είχε;
    Κι αν τα έδωσε, τι ποινικές κλπ. συνέπειες είχαν οι εντεταλμένοι τού ΠΑΣΟΚ που τα πήραν;

    Για ποιους λειτουργεί η ‘δικαιοσύνη’ σας; Για τους φουκαράδες μόνο;

    Τι απέγινε, τελικά, με τη ληξιπρόθεσμη οφειλή τού κ. Τόλη;

    Τι απέγινε με τους μεγαλογιατρούς τού Κολωνακίου;

    Τι απέγινε με τα παρισινά μεγαλεία, τα πανάκριβα ακίνητα κλπ τού κ.Τσοχαντζόπουλου; Όλα με τον ιδρώτα τού προσώπου του τα απέκτησε;

    Στο γνωστό ως «σκάνδαλο Βατοπεδίου», δεν κυκλοφόρησε καθόλου παράνομο χρήμα; Κι αν κυκλοφόρησε, σε ποιων τις τσέπες πήγε;

    Υπήρξε, τελικά, «σκάνδαλο Ζήμενς» ή όχι; Κι αν, (όπως «απέδειξε» η εξεταστική σας), δεν τα πήρε «κανείς», πού πήγαν τα «μαύρα» χρήματα που αποδεδειγμένα σκόρπισε πλουσιοπάροχα η Ζήμενς (και τα οποία ήταν στην πραγματικότητα χρήματα που η εταιρεία έκλεψε από τον ελληνικό λαό;

    Που πήγαν τα χρήματα των φαλιρισμένων Επικουρικών Ταμείων (μας), (π.χ. του Μ.Τ.Σ.), δηλαδή τα αποκλειστικά δικά μας χρήματα, που ήταν υπολογισμένα να μας αποδώσουν συγκεκριμένο μέρισμα; Δεν θα τιμωρηθεί κανείς γι’ αυτό;

    Εκατοντάδες τα ερωτήματα και απαντήσεις μηδέν!

    ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ τώρα:

    Να διαταχθεί αμέσως ειδικός, συνοπτικός και κατεπείγων φορολογικός έλεγχος όλων τών πολιτικών και όλων των μεγαλοδιαχειριστών δημοσίου χρήματος, για τα τελευταία 30 (τουλάχιστον) χρόνια. Αν οι περιουσίες αυτών των ιδίων αλλά και των στενών συγγενών τους (πολυτελή ακίνητα, μετοχές, καταθέσεις, σκάφη κλπ) δεν δικαιολογούνται επαρκώς από τις (προηγούμενες) φορολογικές τους δηλώσεις, η μη δικαιολογούμενη περιουσία να κατάσχεται και να δημεύεται με συνοπτικές διαδικασίες και οι κατά τεκμήριο καταχραστές δημοσίου χρήματος να φυλακίζονται. Και αν αυτό δεν μπορεί να γίνει διότι δεν έχουμε αρκετές φυλακές, ας γίνει με τους 1000 μεγαλύτερους ΑΡΧΙΚΛΕΦΤΕΣ. Ο έλεγχος αυτός να συμπεριλάβει όλους τους εφοριακούς και τελωνειακούς υπαλλήλους.

    Αν κάτι τέτοι δεν γίνει, η Ελλάδα δεν πρόκειται να αποφύγει τη χρεοκοπία.

    Οι φορολογικές υποθέσεις να εκδικάζονται και να τελεσιδικούν ταχύτατα.

    Όποιος δεν δίνει απόδειξη (έστω και για 1 φορά, έστω και για 1 €) για πώληση αγαθών ή προσφορά υπηρεσιών, (δηλαδή όποιος κρατάει για τον εαυτό του (ΚΛΕΒΕΙ) χρήματα που προορίζονται για το κράτος), ή όποιος δεν καταβάλλει στο κράτος εισπραχθέντα (με απόδειξη) Φ.Π.Α., να πληρώνει εξοντωτικό πρόστιμο και να παραπέμπεται σε δίκη με τη διαδικασία του ΑΥΤΟΦΩΡΟΥ. Οι ποινές φυλάκισης να είναι εξοντωτικές. Αν πρόκειται περί επιχείρησης, η επιχείρηση να κλείνει αμέσως. Αν πρόκειται περί επαγγελματίου, να του αφαιρείται η άδεια ή να του απαγορεύεται η περαιτέρω άσκηση τού συγκεκριμένου επιτηδεύματοςκλπ.

    Όποιος χρωστάει στο δημόσιο ενώ η περιουσία του αρκεί και παρααρκεί να εξοφλήσει το χρέος του, να κατάσχεται και να δημεύεται με συνοπτικές διαδικασίες μέρος τής περιουσίας του αυτής ίσο με το χρέος του (συν εξοντωτικό πρόστιμο), και ο ίδιος να φυλακίζεται.

    Τα πειθαρχικά τών εφοριακών να μην ελέγχονται από τα συμβούλια τών (εν καταχρήσει δημοσίου χρήματος) ‘ομοτέχνων’ τους, όπως γελοιωδέστατα γίνεται τώρα), αλλά από συμβούλια δικαστικών αποκλειστικώς. Οι τιμωρίες να είναι εξοντωτικές (άμεση απόλυση, κατάσχεση περιουσίας,φυλάκιση). Μέχρι να κριθούν οι υποθέσεις τους πειθαρχικά ή ποινικά, να απομακρύνονται από την υπηρεσία τους προσωρινά και οι αποδοχές τους να μειώνονται στο μισό. Αν δικαιωθούν,τα παρακρατηθέντα χρήματα να τους επιστρέφονται.

    Με το υπάρχον φοροεισπρακτικό «δυναμικό»,(που σε πολύ μεγάλο βαθμό εισπράττει ‘για πάρτη του’ μόνο), προκοπή δεν γίνεται. Ο κόσμος στενάζει και βοά.Και η πολιτεία το ξέρει και δεν κάνει τίποτα. Ή μάλλον δίνει στου κλέφτες επίδομα, απλά…..για να κλέβουν λιγότερο!

    Να προσληφθούν αμέσως, με αυστηρό γραπτό διαγωνισμό, 2.000 ανεξάρτητοι (ένοπλοι) καμικάζι, με καλές σπουδές στα οικονομικά/φορολογικά, με ειδικές σούπερ αστυνομικοφορολογικές αρμοδιότητες, με ειδικά οχήματα και ειδικό εξοπλισμό,να εκπαιδευτούν ειδικά και να ξαμοληθούν urbi et orbi ανά 2.
    Να ξεσκονίζουν βίλες, εξοχικά, οχήματα πολυτελείας, λέσχες,ξενοδοχεία πολυτελείας σκάφη,κοσμηματοπωλεία πολυτελείας, καταθέσεις, μετοχές, πολυτελή διαβίωση, καζίνα,μπαρ, πολυτελή κέντρα, σχολεία πολυτελείας,κλπ. κλπ.
    Τυπική διαδικασία:
    Μόνο και μόνο η περίφραξη τής βίλας σας, κύριε, κάνει τουλάχιστο 100.000€ και εσείς, βλέπω, δηλώνετε εισόδημα 15.000€ το χρόνο. Περάστε παρακαλώ στο ιδιαίτερο….

    Το ενοίκιο μόνο του γραφείου σας, είναι 30.000€ το χρόνο και εσείς δηλώνετε συνολικά εισόδημα 40.000 ετησίως. Το γραφείο σφραγίζεται επί τόπου και ο ‘φτωχός’ κύριος προφυλακίζεται….

    Αυτοί οι καμικάζι ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΙΣΘΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!!!
    Με ειδική σύμβαση με το Δημόσιο, θα παίρνουν ΠΟΣΟΣΤΟ (κλιμακωτά) επί των φόρων που θα εισπράττει τελικά το Δημόσιο χάρις στη δράση των ανθρώπων αυτών.

    Ο Έλληνα είναι φιλότιμος άνθρωπος.
    Αν πεισθεί ότι ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ να τσακίσετε τη φοροδιαφυγή και τη φοροκλοπή τών μεγαλοκαρχαριών με τις off shore, τα κότερα και τις βίλες, ο απλός κόσμος, ο πολύς κόσμος θα σας δώσει ακόμα και τη μπουκιά από το στόμα του.

    Αλλιώς, «καλά κρασιά»!….

    Ευχαριστώ πολύ.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 00:01 | zvr

    @Βασίλης Πρεβελάκης:

    Βασίλη, όλα αυτά που λες δεν είναι εγγενώς της κάρτας, αλλά (όπως λες) της «τακτικής χρήσης ενός ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ αριθμού».

    Αν δε θες να συνδυάζει το κατάστημα αγορές aftershave με σαμπουάν κατά της φαλάκρας, τίποτα δε σε σταματά από το να έχεις δύο κάρτες και να τις χρησιμοποιείς.

    Και για τους πλήρως παρανοϊκούς (με την καλή έννοια), παίρνετε μια κάρτα, τη χρησιμοποιείτε για *μία* αγορά και την καταστρέφετε. Μετά παίρνετε άλλη και πάλι τα ίδια. OTP πλήρες.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 00:12 | Βασίλης Πρεβελάκης

    «μέσω μαγνητικής κάρτας, που είναι ανώνυμη»

    τι πάει να πει «ανώνυμη κάρτα»; Οι κάρτες που τηρούν το ISO/IEC 7813 (πιστωτικές, χρεωστικές, ΑΤΜ κλπ) **ΔΕΝ** έχουν το ονοματεπώνυμο του χρήστη στην μαγνητική επιφάνεια. Η μαγνητική επιφάνεια περιέχει μόνο αριθμούς (κάρτας, εκδότη, ημερομηνίες ισχύος κλπ.)

    Άρα όλες οι κάρτες είναι το ίδιο = αποθηκεύουν έναν αριθμό κάρτας. Το τι κάνεις με αυτόν τον αριθμό καθορίζει το αν η χρήση της κάρτας θα επιτρέπει την συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη.

    Π.χ. αν ένα super marker καταγράφει την κίνηση της κάρτας με αριθμό 1234, χωρίς να ξέρει ποιος χρησιμοποιεί αυτή την κάρτα γνωρίζει ότι μένει μαζί με την σύντροφό του (αγοράζει ανδρικό aftershave αλλά και σερβιέτες), ότι έχει δύο παιδιά ηλικίας περίπου 3 χρονών και 8 μηνών (πάνες αντίστοιχου μεγέθους) και ότι δεν θέλει (τουλάχιστον προς το παρόν) να κάνει άλλα παιδιά (προφυλακτικά) . Επίσης έχει πρόβλημα τριχόπτωσης (ειδικό σαμπουάν κατά της φαλάκρας) κλπ κλπ.

    Αν ποτέ ο άγνωστος πελάτης πληρώσει με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ή απλά ζητήσει να του παραδοθούν τα προϊόντα σπίτι του, τότε το super marker θα μάθει και το όνομα του και στην τελευταία περίπτωση την διεύθυνση κατοικίας του.

    Άρα τα περί ανωνυμίας της κάρτας είναι κουραφέξαλα. Το ξέρετε καλά, γιατί σας το είχαμε πει στην προηγούμενη διαβούλευση.

    Πρέπει να καταλάβετε το προφανές, δηλαδή ότι η τακτική χρήση ενός ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ αριθμού δεν εξασφαλίζει την ανωνυμία!

    Τέλος επαναλαμβάνω αυτό που είπα και στην άλλη διαβούλευση. Τα super market ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ για την χρήση μιας τέτοιας κάρτας. Λέγεται εκπτωτική κάρτα (ή fidelity card) και τις δίνουν σχεδόν όλα τα μεγάλα μαγαζιά. Σε δομή είναι ίδια με την φοροκάρτα και επιτρέπει στο κατάστημα να παρακολουθεί τις αγοραστικές μου συνήθειες. Για μπορούν τα μαγαζιά να με πείσουν να τη χρησιμοποιώ μου δίνουν λεφτά (εκπτώσεις – προσφορές κλπ).

    Γιατί έρχεται το ελληνικό δημόσιο να υποκαταστήσει αυτές τις κάρτες με την φοροκάρτα; Τι δίνουν τα μαγαζιά για αυτό το μεγάλο δώρο που τους κάνει το ελληνικό δημόσιο (δωρεάν fidelity cards);
    Δεν θα έπρεπε να πληρώνουν κάτι για την υπηρεσία;

    ΒΠ

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 22:43 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΙΛΙΤΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΙΕΣ οτι υπαρχουν καποια κενα στο θεμα φοροκαρτα. εμεις σαν φορολογουμενοι κερδισμενοι βγαινουμε αν υπαρχει αυτη η δυνατοτητα αλλα θα πρεπει να προβλεψουμε τα προβληματα που θα προκυψουν. Ανακριβης καταχωρηση, απωλεια κάρτας. σε καθε περιπτωση θα πρέπει να πριμοδοτηθει γεναια η εγκατασταση και χρήση τετοιων μηχανισμων και οχι η επιδοτηση αγορας κτλ

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 19:53 | ΑΝΝΑ

    η φοροκάρτα είναι πολυδάπανο μέσο και νομίζω ότι το κόστος έκδοσής της και το κόστος προσαρμογής των επιχειρήσεων πάσης φύσεως (π.χ. περίπτερα ντελίβερι υπηρεσίες )θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο των προσδοκομένων φορολογικών εσόδων. Μεγάλη φασαρία για το τίποτα.Στόχος των υπηρεσιών του Δημοσίου πρέπει να είναι η εκπαίδευση των πολιτών (με διαφημιστικά σπότ και μέσω της σχολικής αγωγής )έτσι ώστε να γνωρίζουν τι χάνουν ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ αλλά και το ΔΗΜΟΣΙΟ πραγματικά όταν δεν ζητούν απόδειξη για τις αγορές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.Συνεχής ενημέρωση με κάλυψη όλων των πλερών της φοροδιαφυγής.

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 17:05 | νικολαου νικος

    η φοροκαρτα θα ειναι καλη εαν μπορεις να ελεγχεις τι εχει καταχωρηθει.Να μπορεις να εχεις την δυνατοτητα να ελεγχεις τι περασε μεσα ο καταστηματαρχης που του εδωσες την καρτα.Αν ομως πας σε καταστημα που πληρωνουν πολλοι ταυτοχρονα(καφετεριες-εστιατορια-μπαρ κλπ) μπορεις να εισαι σιγουρος οτι η αποδειξη καταχωρηθηκε σωστα ή οτι πηρες πισω την δικη σου καρτα?

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 17:21 | παπακης νικος

    στη φοροκαρτα θελουμε να ελεγχουμε τι ποσο εχει καταχωρηθει και ποτε.Αν δωσω την καρτα σε ενα εστιατοριο ειμαι σιγουρος οτι την καταχωρησαν σωστα?Αν επικαλεσθουν βλαβη του ON LINE τι γινεται?

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 17:11 | παπαδημητριου ελευθεριος

    πρεπει οποιος εχει την φοροκαρτα να μπορει να ελεγχει οποιαδηποτε στιγμη θελει το συνολικο ποσο των αποδειξεων που εχει μεσα η καρτα.Αν παει σε μια καφετερια πχ πως θα ξερει οτι καταψωρηθηκε η αποδειξη μεσα στην δικη του φοροκαρτα και σε καποιου αλλου αφου θα την εχει παρει ο σερβιτορος για να πληρωθει ? πως θα ξερει οτι η καρτα που του επεστρεψε ο σερβιτορος οτι ειναι η δικη του και οχι καποιου αλλου ? Πως θα ξερει οτι το ποσο που πληρωσε μπηκε στην δικη του καρτα και οχι σε καποιου άλλου που πληρωσε ταυτοχρονα στους σερβιτορους?

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 17:58 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΝ. ΓΚΟΛΙΑΡΑΣ

    Σχετικά με τη ΦΟΡΟΚΑΡΤΑ όταν η χρήση της γίνει υποχρεωτική θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη με τους μικροεπιτηδευματίες (ιδίως στην επαρχία) που δεν έχουν δυνατότητα να τοποθετήσουν τεκματικά τραπεζών όπως στην περίπτωση των διανομών κατ’ οίκον (delivery).

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 16:24 | Κ Λαναρας

    Νομίζω καλό θα ήταν η φοροκάρτα να πριμοδοτηθεί κάπως (π.χ. μέσω της αύξησης του αφοροόγητου για όσους τη χρησιμοποιούν ή της καθιέρωσης ενός ανάλογου κινήτρου), όπως και να ληφθεί κάποια μέριμνα ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται όχι μόνο σε μαγαζιά αλλά και σε υπηρεσίες παρεχόμενες από επαγγελματίες.