• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΟΣ ΚΑΠΩΝΗΣ δικηγόρος' | 9 Ιανουαρίου 2012, 16:19

    Συγκέντρωση σχετικής νομοθεσίας που διέπει τους αστικούς & αγροτικούς συνεταιρισμούς : 1) Το Σύνταγμα. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 παράγραφοι 5 & 6 του Συντάγματος, προκύπτει ότι οι συνεταιρισμοί είναι νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, η οργάνωση και δράση των οποίων, μέσα στο συνταγματικά κατοχυρωμένο κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο, τελεί υπό την κρατική προστασία και μέριμνα.- 2) Βασικός νόμος 1667/1986 [ΦΕΚ 196Α] «Αστικοί Συνεταιρισμοί και άλλες διατάξεις».- 3) Το Π.Δ. 422/1987 που εκδόθηκε κατ? επιταγή του άρθρου 14 παράγραφος 2 του ν. 1667 και πρόβλεπε την εναρμόνιση των καταστατικών των συνεταιρισμών με τον νόμο.- 4) Ο νόμος 2166/1993, άρθρο 27, που καθόρισε τη θητεία των Διοικητικών και Εποπτικών Συμβουλίων των αστικών συνεταιρισμών, από διετή σε τριετή, χωρίς δικαίωμα παράτασης του χρόνου θητείας.- 5) Ο νόμος 2515/1997 [154Α], άρθρο 3, που αντικατέστησε ή τροποποίησε ανάλογα την παράγραφο 3 του άρθρου 3 ν. 1667/86, την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ίδιου νόμου και την παράγραφο 7 του άρθρου 5 και αφορά ρυθμίσεις για τις προαιρετικές μερίδες των καταναλωτικών και πιστωτικών συνεταιρισμών, καθώς και την εκλογική διαδικασία που θα εφαρμόζεται στους αστικούς συνεταιρισμούς.- 6) Ο Βασικός νόμος 2169/1993 [’΄ 149] «Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις και άλλες διατάξεις».- 7) Ο νόμος 2181/1994 που τροποποίησε τον ν. 2169/93.- 8) Ο νόμος 2538/1997, που τροποποίησε επίσης τον ν. 2169/1993.-. 9) Ο ν. 2601/1998 [81Α΄] «Ενισχύσεις ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη της Χώρας...».- 10) Ο νόμος 2166/1993 [137Α] «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων...», που ισχύει και για τις Αστικές και Αγροτικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις].- 11) Το άρθρο 47 νόμου 2169/1993, που εισήγαγε στη κατηγορία των ΑΣΟ ειδικά και τους αναγκαστικούς συνεταιρισμούς .- 12) Ο ν. 2538/1997 [242Α΄] «...ρύθμιση χρεών συνεταιριστικών οργανώσεων....».- 13) Ο ν. 2732/1999 [154Α΄] για τις «Διεπαγγελματικές Οργανώσεις» που αφορά και τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς , ως Ομάδων Παραγωγών αγροτικών προϊόντων, σε επίπεδο Περιφέρειας.- 14) Το Π.Δ. 346/12-10-1998 [230Α΄] που συμπεριλαμβάνει και τους συνεταιρισμούς στην έννοια των εταιρειών για τις συμβάσεις προμηθειών προς τις Αναθέτουσες Αρχές κατά την έννοια της Οδηγίας 92/50/ΕΟΚ/18-7-1992 (Α230).- 15) Οι διατάξεις του Εμπορικού & Αστικού Δικαίου συμπληρωματικά.- 16) Ο Νόμος 2810/2000 για τις αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : Πάνου Καπώνη : Φαρμακευτικό Δίκαιο, τόμοι Α' & Β' εκδόσεις Αντ. Ν, Σάκκουλα. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ : Οι Α.Σ.Ε. (Αστικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις) αναπτύσσουν κάθε είδους δραστηριότητα για την επίτευξη των σκοπών τους στο πλαίσιο του νόμου και του καταστατικού τους. (1) Για την εκπλήρωση των σκοπών τους, οι Α.Σ.Ε. μπορεί να ιδρύουν υποκαταστήματα, παραρτήματα ή γραφεία στο εσωτερικό και το εξωτερικό, να συστήνουν νομικά πρόσωπα, να συμπράττουν σε κοινές επιχειρήσεις, με καταναλωτικούς ή άλλους συνεταιρισμούς, νομικά πρόσωπα τοΣε περίπτωση μη απαλλαγής από την ευθύνη των μελών του διοικητικού συμβουλίου ή μη έγκρισης του ισολογισμού και του πίνακα αποτελεσμάτων χρήσης, η γενική συνέλευση, στην ίδια συνεδρίαση, μετά από ακρόαση της εκθέσεως των ελεγκτών, θέτει προθεσμία ενός μηνός για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου. Η ίδια γενική συνέλευση, στην ίδια συνεδρίαση, εκλέγει τριμελές προσωρινό διοικητικό συμβούλιο, το οποίο υποχρεούται μέσα στην παραπάνω προθεσμία να συγκαλέσει την γενική συνέλευση των μελών του συνεταιρισμού με θέμα την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου.υ δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, με κοινωφελείς οργανισμούς, με επιχειρήσεις Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με συνεταιριστικές οργανώσεις άλλων χωρών και με φυσικά ή νομικά πρόσωπα, στα πλαίσια της διακρατικής ή και διεπαγγελματικής συνεργασίας. (2)Οι ΑΣΕ είναι πάντα περιορισμένης ευθύνης και στην επωνυμία φέρουν τα γράμματα «ΣυνΠΕ». (3)Το Καταστατικό (πλην των κλασσικών διατάξεων) μπορεί να περιέχει εκτός από το ύψος της συνεταιρικής μερίδας, τον αριθμό των πρόσθετων υποχρεωτικών και των προαιρετικών και επενδυτικών μερίδων που μπορεί να αποκτήσει το μέλος, τον τρόπο καταβολής και τη διαδικασία απόδοσης των μερίδων. (4)Εφόσον προβλέπεται στο καταστατικό, μπορεί να γίνουν μέλη του συνεταιρισμού νομικά πρόσωπα ιδιαίτερα θυγατρικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις. (5)Το καταστατικό μπορεί επίσης να προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την απόκτηση προαιρετικών και επενδυτικών μερίδων από τα μέλη, τους εργαζόμενους στο συνεταιρισμό και τρίτους. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να προβλέπει προνόμια υπέρ των προαιρετικών μερίδων. (6)Απόφαση της γενικής συνέλευσης, η οποία αντιβαίνει στο νόμο ή στο καταστατικό είναι άκυρη. Η ακυρότητα κηρύσσεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας του συνεταιρισμού, μετά από αίτηση κάθε μέλους ή τρίτου που έχει έννομο συμφέρον. Η αίτηση ακυρώσεως πρέπει να ασκηθεί μέσα σε προθεσμία ενός (1) μηνός από την επόμενη ημέρα της λήψης της απόφασης. Η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου υπόκειται σε έφεση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Η έφεση ασκείται εντός προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου . (7)Το καταστατικό να προβλέπει τη δυνατότητα ορισμού από το διοικητικό συμβούλιο Γενικού Διευθυντή (Μάνατζερ), στον οποίο να αναθέτει με σύμβαση έργου, τη μερική ή ολική άσκηση των εξουσιών και αρμοδιοτήτων του διοικητικού συμβουλίου, πλην εκείνων που, κατά το νόμο ή το καταστατικό, απαιτούν συλλογική ενέργεια καθώς και τη γενική διεύθυνση και διαχείριση των υποθέσεων του συνεταιρισμού. (8)Η εκλογή των οργάνων διενεργείται με μυστική ψηφοφορία και υποχρεωτικά με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Στο ψηφοδέλτιο αναγράφονται με αλφαβητική σειρά τα ονοματεπώνυμα των υποψηφίων. (9)Εκλεγέντες για τα όργανα της ΑΣΕ, θεωρούνται αυτοί που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους. Σε περίπτωση ισοψηφίας γίνεται κλήρωση. Όσοι δεν εξελέγησαν θεωρούνται αναπληρωματικοί κατά τη σειρά του αριθμού των ψήφων που έλαβαν. (10)Ο διαχειριστικός, λογιστικός και οικονομικός έλεγχος των ΑΣΕ. κάθε βαθμίδας από μέλη των ορκωτών ελεγκτών, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου για τις ΑΕ, όπως κάθε φορά ισχύει. Το όργανο Εποπτικό Συμβούλιο να καταργηθεί. Επιμέλεια Πρότασης : ΠΑΝΟΣ ΚΑΠΩΝΗΣ Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω http://www.caponis.gr Tηλέφωνα για πληροφορίες : 2130406309, 6944720808. e-mail: panos@caponis.gr -