• Σχόλιο του χρήστη 'Ταβουλτσίδης Βασίλης' | 17 Μαΐου 2010, 06:36

    Για να έχει αποτέλεσμα η συλλογή των αποδείξεων θα πρέπει η διαδικασία να μην επιβαρύνει καθόλου ούτε τον πελάτη ούτε την επιχείριση. Μόνη διέξοδος είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας. Αυτή τη στιγμή λίγο έως πολύ οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν μια σύνδεση στο internet. Το κόστος για να αποκτήσουν όσες δεν έχουν δεν είναι τόσο δυσβάσταχτο. Από την άλλη ήδη οι περισσότερες ταμειακές μηχανές λειτουργούν με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτό που χρειάζεται είναι να δημιουργηθούν ταμειακές μηχανές που θα είναι μόνιμα συνδεδεμένες στο internet και κάθε φορά που θα κόβουν μια απόδειξη θα την στέλνουν εκείνη τη στιγμή μέσω internet στην εφορία. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο πελάτης είναι να δώσει το ΑΦΜ του ώστε η απόδειξη να συνδεθεί μαζί του. Εφ' όσον στην απόδειξη υπάρχει το ΑΦΜ της επιχείρισης και το ΑΦΜ του πελάτη μπορούμε να βρούμε ότι θέλουμε. Σαφώς τίθεται ένα ζήτημα κόστους για τις επιχειρήσεις που μπορεί όμως να επιδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ. Επειδή η εμπειρία μου σε τέτοια θέματα είναι μεγάλη η εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδιού χρειάζεται το πολύ ένα ημερολογιακό έτος για να ξεκινήσει να εφαρμόζεται. Φυσικά μπορεί να επεκταθεί και στα τιμολόγια και δοθεί η δυνατότητα σε κάθε φορολογούμενο ή επιχείριση να βλέπει ποια τιμολόγια ή αποδείξεις υπάρχουν online. Μ' αυτό τον τρόπο μπορούμε σταδιακά να καταργήσουμε και την φυσική απόδειξη κάτι που έχει και πράσινη διάσταση εκτός από την οικονομία σε χαρτί, μελάνη, συντήρηση μηχανημάτων κτλ. Μεγάλο πρόβλημα είναι ο ψηφιακός αναλφαβητισμός που μαστίζει σχεδόν το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού και ειδικά τις δημόσιες υπηρεσίες. Όμως δεν μπορούμε να μένουμε πίσω άλλο. Ένα τέτοιο σύστημα θα έχει τεράστια οικονομία κλίμακας και θα αποτελέσει ένα ασφυκτικό μοχλό πίεσης για την εξάλειψη των πλαστών τιμολογίων. Ίσως θα πρέπει παράλληλα να προκηρυχθούν δράσεις εκπαίδευσης στις τεχνολογίες της πληροφορίες που επιτέλους θα πρέπει να έχουν πραγματικό περιεχόμενο. Αν πάρετε όλους όσους έχουν επιμορφωθεί στην πληροφορική από επιδοτούμενα προγράμματα το 95% (ίσως και περισσότερο) δεν ξέρει ούτε να ανοίξει τον υπολογιστή. Όταν λοιπόν μιλάω για επιδοτούμενη επιμόρφωση εννοώ για μια σοβαρή προσπάθεια που θα δώσει πράγματι τη δυνατότητα στους δημόσιους υπάλληλους να μπορούν να χειριστούν τέτοια συστήματα, στους επιχειρηματίες να τα αξιοποιήσουν και στους υπόλοιπους πολίτες να συμμετέχουν στην κοινωνία της πληροφορίας που αυτή τη στιγμή είναι μόνο ένας τίτλος χωρίς περιεχόμενο. Όπου μπαίνει ανθρώπινο χέρι πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο της παρέκκλισης από το νόμο. Μόνο η πλήρης αυτοματοποίηση των διαδικασιών αυτών μπορεί να φέρει έσοδα στο κράτος και αίσθημα δικαιοσύνης στους πολίτες.