Τεχνική διαβούλευση σχετικά με την ηλεκτρονική υποβολή αποδείξεων

Είναι δεδομένη η εστίαση του νέου φορολογικού νόμου στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Σημαντική διάσταση των μεταρρυθμίσεων που εισάγονται είναι η συλλογή αποδείξεων για την αναγνώριση του αφορολογήτου ορίου.

Σήμερα ο πολίτης είναι υποχρεωμένος να συλλέγει όλες τις αποδείξεις που του δίνονται, ώστε να μπορεί να τις αποστείλει με την φορολογική του δήλωση στην Εφορεία. Αυτό είναι προφανές πως δημιουργεί δυσκολίες και πρόσθετο κόπο σε όλους τους φορολογουμένους.

 

Με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη λειτουργία των Υπηρεσιών του Υπουργείου, προτείνουμε τους παρακάτω αλληλοσυμπληρούμενους τρόπους ηλεκτρονικής υποβολής αποδείξεων από τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.

1. Χειροκίνητη ηλεκτρονική καταγραφή των αποδείξεων από το

φορολογούμενο και υποβολή τους.

2. Αποστολή των στοιχείων της απόδειξης και του κωδικού του

φορολογούμενου από την επιχείρηση.

3. Σάρωση των στοιχείων των αποδείξεων από το φορολογούμενο και

ηλεκτρονική υποβολή τους.

Η υλοποίηση των παραπάνω τρόπων υποβολής προτείνεται να γίνει με πέντε παράλληλες και συντονισμένες δράσεις που βασίζονται σε ανοικτά πρότυπα και την ενεργή συμμετοχή του επιχειρηματικού κόσμου και των πολιτών.

1. Αποστολή στοιχείων από τον πολίτη μέσω συστημάτων συλλογής

αποδείξεων.

2. Γραμμωτός Κωδικός Φορολογούμενου.

3. Αποδείξεις με γραμμωτό κωδικό 2 διαστάσεων.

4. Αποστολή στοιχείων από ταμειακές (και συναφείς) μηχανές.

5. Ασφάλεια Κωδικών Φορολογούμενων στην ΓΓΠΣ.

Η συμμετοχή σε κάθε μια από τις τέσσερεις πρώτες δράσεις είναι προαιρετική.

Σας καλούμε για τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας μέχρι Κυριακή 23/05/2010 ώστε να βελτιώσουμε τις προδιαγραφές αυτές.

Μπορείτε να βρείτε το αναλυτικό κείμενο με όλες τις δράσεις εδώ. Οι προδιαγραφές XSD είναι εδώ για υποβολή από φορολογούμενο και εδώ για υποβολή από επιχειρήσεις.

  • 24 Μαΐου 2010, 12:35 | admin

    Ευχαριστούμε όλους όσους πήραν μέρος στην διαβούλευση. Να επισημάνουμε τον τεχνικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης διαβούλευσης, αν και τα σχόλια επεκτάθηκαν και σε γενικότερα θέματα.

    Δεν κάνουμε λογοκρισία αλλά σχόλια τα οποία δεν είναι κόσμια ή εντελώς εκτός θέματος (π.χ. για την γενικότερη οικονομική πολιτική) δεν έχουν θέση σε μια τόσο εστιασμένη τεχνική διαβούλευση. Υπάρχουν άλλα φόρα που μπορούν να τα φιλοξενήσουν.

    Επαναλαμβάνοντας τις ευχαριστίες μας, θα επανέλθουμε με ανανεωμένες προδιαγραφές αλλά και κάποιες απαντήσεις στα σχόλιά σας.

  • 24 Μαΐου 2010, 11:59 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗΣ

    ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

  • 24 Μαΐου 2010, 09:31 | aititos

    Καλίτερα να χρεωκοπήσουμε και να διαλυθούμε τελείως μπας και ξαναφτιάξουμε από την αρχή το «ψευδοκράτος» μας…τέτοια χάλια και τέτοιες ιδέες δεν παίζουν πουθενά στο γαλαξία!!! Έλεος πια….

  • 24 Μαΐου 2010, 09:26 | Παν. Ζαφειρόπολος

    Είναι αλήθεια ότι οι μικρο….. ακαθαρσίες λερώνουν ιδίως αυτές που είναι κρυμμένες…. Ας ασχοληθούν μαζί τους αυτοί που αρέσκονται στην αποφορά τους…….

  • Την Κυριακη τελειωσε η διαβουλευση .Διαβασαμε ολες τις προτασεις απο καθε εναν που εχει ετοιμο ενα συστημα και ηθελε να το διαφημισει !!!!!Ας τους αφησουμε τωρα να αποφασισουν.Ελπιζω να σκεφτουν σωστα για το συμφερον της Ελλαδας και μονον !!!Πλεον δεν ΜΠΟΡΟΥΝ ουτε να πειραματιζοντε ουτε να προκαλλουν τον απλο φορολογουμενο

  • Κύριε Παπαδόπουλε

    Λυπάμαι για την ταλαιπωρία.

    Παρακαλώ δοκιμάστε¨

    atheodorou@telkomsa.net

    Ευχαριστώ

  • 24 Μαΐου 2010, 08:02 | Β. Γεωργίου

    κ.κ. Διαχειριστες,

    Χθες (23/5) υπεβαλλα σχολιο μου στην διαβουλευση εντος των οριων υποβολης (23:36). Το σχολιο αυτό πηρε αριθμό 264 με την σημειωση οτι «Your comment is awaiting moderation».

    Σημερα, 24/5, βλεπω οτι το σχολιο μου εχει διαγραφεί και στη θεση του (264) εμφανιζεται σχολιο άλλου.

    Το σχολιο ηταν επωνυμο, ως εξής:
    ———————————-
    Μία διαφορετική αντιμετώπιση στο ζήτημα της διαχείρισης των αποδειξεων χωρις τα μειονεκτήματα που επισημάνθηκαν στη διαβούλευση και με το καθοριστικό πλεονέκτημα ότι εξασφαλίζει την πρόθυμη συνεργασία των πολιτών για τη λήψη και υποβολή αποδείξεων:

    http://users.iit.demokritos.gr/~vgeorgiou/

    Οπως ειπώθηκε, το «κίνημα των αποδείξεων» είναι μια σημαντική επιτυχία του Υπουργείου Οικονομικών αλλά το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα ατονήσει. Το συστημα που προτείνουμε εχει την δυνατότητα να κρατήσει το ενδιαφέρον συλλογής αποδείξεων για πολλα χρόνια ακόμη. Ταυτόχρονα επιτρέπει την εύκολη για τον πολίτη και αποτελεσματική για το κράτος διαχείριση των αποδείξεων. Και μπορεί να υλοποιηθεί σε τρείς μήνες με συγκριτικά ελάχιστο κόστος.

    Β. Γεωργίου, Ph.D.
    Ερευνητής
    Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
    ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»
    ———————————————–

    Σημειωτεον οτι ο υπολογιστης από τον οποίο υπεβληθη το σχολιο δειχνει οτι το σχολιο ειναι υπο «moderation».
    Δηλαδη υπαρχουν τουλαχιστον δυο διαβουλευσεις αναλογα με ποιον υπολογιστη μπαινει κανεις.

    Παρακαλω μου δωσετε μια εξηγηση για το τι συμβαίνει, και να αναρτησετε το αρχικο σχολιο μου καθώς και να μην διαγραψετε το παρον σχολιο.

    Ευχαριστώ,

    Β. Γεωργίου

  • 24 Μαΐου 2010, 08:12 | Μικρομεσαίος

    Αγαπητή Mary – ΑΝΑΡΤΗΣΗ 263,
    Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο !

    Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ λύση είναι ένα σύστημα που να μεταφέρει μεταφέρει ΟΛΑ τα δεδομένα του σημερινού χάρτινου ημερολογίου (δεύτερο χαρτί) των ΦΤΜ στο
    υπουργείο σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, χωρίς καμμία ανθρώπινη παρέμβαση.
    Και όταν λέμε ΟΛΑ, εννοούμε Ο-Λ-Α !!!!

    Το προτεινόμενο σύστημα όμως, ΔΕΝ μεταφέρει όλα τα δεδομένα του σημερινού χάρτινου ημερολογίου (δεύτερο χαρτί) των ΦΤΜ στο υπουργείο σε σχεδόν
    πραγματικό χρόνο, αφού μας μιλάει για υποβολή των αποδείξεων από τους ιδιώτες, εκ των υστέρων …»ηλεκτρονική» μεταφορά των αποδείξεων ανά
    πενηντάδες, σκανάρισμα, υποβολή σε exel, ταχυδρομική αποστολή σε φάκελο, κτλ,κτλ. Πού το είδες λοιπόν το ΟΛΑ ΣΕ ΣΧΕΔΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ;;;;;;;;

    Οσον αφορά τα τιμολόγια, προφανώς και θα πρέπει να κάνει το ίδιο και με τα χρηματικά σύνολα των τιμολογίων ένα προς ένα στο εγγύς μέλλον από
    τις ΕΑΦΔΣΣ. Θα το κάνει όμως;;;;;; Από ποιό σημείο της διαβούλευσης προκύπτει οτι αυτό θα γίνει;;;;;;;;;

    Βεβαίως και αξίζει να επενδύσουμε όσο χρειάζεται σε ένα σύστημα που θα κάνει εφικτό τον αυτόματο έλεγχο και θα πιάνει τις «διαρροές» χωρίς πολλή προσπάθεια και το οποίο προφανώς θα κάνει απόσβεση ήδη απο τον ΠΡΩΤΟ (!) χρόνο.

    Όμως πρέπει να σταματήσει τώρα η επι 21 χρόνια απαράδεκτη κατάσταση με τους …»θεσμοθερημένους φορείς, υπηρεσίες και δήθεν ειδικούς» οι οποίοι αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων οτι εάν διασφαλίζουν κάποια συμφέροντα, αυτά σίγουρα δέν είναι τα συμφέροντα του δημοσίου !

    Δηλαδή οι εμείς οι μικρομεσαίοι, ενώ έχουμε πληρώσει αδρά τις ΕΑΦΔΣΣ, είματε απροστάτευτοι απο την εν αγνοία μας λήψη πλαστού τιμολογίου, ενώ οι ποινές για τον ακούσιο λήπτη είναι εξοντωτικές. Μάλιστα με το τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο, η πρόθεση του νομοθέτη για την πάταξη των εικονικών και πλαστών τιμολογίων καταλήγει στο παράδοξο να ενοχοποιείται ο καλόπιστος λήπτης για την εν αγνοία του λήψη εικονικού – πλαστού τιμολογίου. Έτσι, μας φορτώνει το βάρος ελέγχου την συναλλαγής, μετατρέποντας την στοιχειώδη απαίτηση του λήπτη να προστατευθεί από την πολιτεία, σε υποχρέωσή του να κάνει την επαλήθευση της συναλλαγής, του τιμολογίου αλλά και του αντισυμβαλλόμενου (άρθρο 20, παράγραφος 4).

    Επομένως, αγαπητή μου Mary,
    Ούτε ένα ευρώ πλέον δέν πρέπει να δίνεται χωρίς χειροπιαστό αντίκρυσμα και ανταποδοτικό αποτέλεσμα.

  • 24 Μαΐου 2010, 05:42 | Δημήτριος Τριανταφυλλίδης

    Όποιο σύστημα κι αν εφαρμοστεί τελικά, θα πρέπει να σέβεται απόλυτα την ιδιωτικότητα του πολίτη-καταναλωτή. Πιστεύω ότι ο κόσμος θα αντιδράσει πολύ άσχημα σε οποιαδήποτε προσπάθεια ηλεκτρονικού φακελώματος των συναλλαγών (και καλά θα κάνει). Κατά την άποψή μου η λύση θα πρέπει να αναζητηθεί σε μεθόδους που αφήνουν τον καταναλωτή τελείως από έξω. Επαναλαμβάνω την πρότασή μου για αποστολή των αποδείξεων μαζί με την φορολογική δήλωση και δειγματοληπτικούς ελέγχους από την εφορία. Τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά που να πρέπει να εφεύρουμε όλον αυτόν τον περίπλοκο μηχανισμό! Αρκεί να ενεργοποιηθούν οι υπάλληλοι της εφορίας. Ο φόβος φυλάει τ’ αμπέλια… Αντί να ξοδευτούν όλα αυτά τα χρήματα στο να στηθεί ένα τέτοιο σύστημα (που υπάρχει περίπτωση στο τέλος να μην λειτουργήσει κιόλας, γιατί ο κόσμος δε θα θέλει να συνεργαστεί) ας δώσουν ένα κλάσμα των χρημάτων αυτών στους υπαλλήλους της εφορίας ως μπόνους για κάθε «λαβράκι» που θα πιάνουν και ας ξεχυθούν στους δρόμους να κάνουν ελέγχους. Τα χρήματα θα είναι ανταποδοτικά και σε περίοδο κρίσης θα βοηθηθούν και οι υπάλληλοι.

  • 23 Μαΐου 2010, 21:43 | Panos

    Ώδινεν Όρος και Έτεκεν Μύν. Φιλόλογοι, το γράφω καλά; Μεγάλος μπελάς… Πώς βρε παιδί μου, τώρα που το ανακοινώσαμε το Μέτρο με τις αποδείξεις… θα το πάρουμε πίσω, για να τους φάμε το αφορολόγητο;
    Ε.. αν δεν μπορέσουμε, ας κάνουμε καμμιά Εργολαβία (software,hadware κλπ.)… θα πιάσουμε αυτούς που θα αποπειραθούν να μας δώσουν μίζα ή κανέναν κατ΄επάγγελμα κουμπάρο…
    Γιατί κύριοι, το Έτοιμο σύστημα του Taxisnet-Συγκεντρ.Καταστάσεις Προμηθευτών,Πελατών δεν αρκεί; άντε με προσθήκη κανα δυό στηλών για αρ. και ημ/νία απόδειξης; Ή μήπως δεν αποδίδει στη διασταύρωση στοιχείων; και άν συμβαίνει κάτι τέτοιο, γιατί θα αποδώσει το καινούργιο;
    Όσο για το.. τέρμα στα πλαστά και τους χάκερς, αγαπητή κ. Mary – 263, μάλλον μόνο το «κλέψει χέρι – κόβω χέρι» θα μπορούσε ίσως να το καταφέρει.

  • 23 Μαΐου 2010, 20:38 | Β. Γεωργίου

    Μία διαφορετική αντιμετώπιση στο ζήτημα της διαχείρισης των αποδειξεων χωρις τα μειονεκτήματα που επισημάνθηκαν στη διαβούλευση και με το καθοριστικό πλεονέκτημα ότι εξασφαλίζει την πρόθυμη συνεργασία των πολιτών για τη λήψη και υποβολή αποδείξεων:

    http://users.iit.demokritos.gr/~vgeorgiou/

    Οπως ειπώθηκε, το «κίνημα των αποδείξεων» είναι μια σημαντική επιτυχία του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα ατονήσει. Το σύστημα που προτείνουμε εχει την δυνατότητα να κρατήσει το ενδιαφέρον συλλογής αποδείξεων για πολλα χρόνια ακόμη. Ταυτόχρονα επιτρέπει την εύκολη για τον πολίτη και αποτελεσματική για το κράτος διαχείριση των αποδείξεων. Και μπορεί να υλοποιηθεί σε τρείς μήνες με συγκριτικά ελάχιστο κόστος.

    Β. Γεωργίου, Ph.D.
    Ερευνητής
    Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
    ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»

  • 23 Μαΐου 2010, 20:12 | Mary

    Αγαπητέ μικρομεσαίε, – ΑΝΑΡΤΗΣΗ 221.

    Ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα το σύστημα ΦΤΜ – ΕΑΦΔΣΣ πράγματι δεν είναι ολοκληρωμένος.
    Δεν υπάρχει κανενός είδος feedback και το βάρος του ελέγχου επωμίζεται ο ανθρώπινος παράγοντας.
    Ελεγχου μάλιστα που από την πολυπλοκότητα και μόνο είναι ιδιαίτερα δυσχερής, τόσο στις αποδείξεις, όσο και στα τιμολόγια.
    Γι αυτό και κυκλοφορούν πλαστά, και δεν δηλώνεται ΦΠΑ, και μηδενίζονται ταμειακές, κλπ.
    Το προτεινόμενο σύστημα, ουσιαστικά μεταφέρει όλα τα δεδομένα του σημερινού χάρτινου ημερολογίου (δεύτερο χαρτί) των ΦΤΜ στο υπουργείο σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.
    Επομένως όλο το αρχείο αποθηκεύεται στον server αντί για το συρτάρι.
    Το ίδιο θα κάνει και με τα χρηματικά σύνολα των τιμολογίων ένα προς ένα στο εγγύς μέλλον από τις ΕΑΦΔΣΣ, προφανώς.
    Κατα συνέπεια ο έλεγχος μεταφέρεται στο μηχάνημα (αυτοματοποιείται).
    Με το σύστημα σε λειτουργία, ο μηνιαίος ΦΠΑ θα υπολογίζεται από τον server του υπουργείου, ενώ τα έσοδα της επιχείρησης καθώς και τα τιμολόγια αγορών θα αρχειοθετούνται αυτόματα, οπότε τέλος στα πλαστά, τέλος χάκερς των ταμειακών μηχανών, κλπ.
    Σειρά λογικά έχουν διασυνδεδεμένοι φορολογικοί κερματοδέκτες για vending machines κ.α.
    Εστω και αν χρειαστεί να επενδυθούν 200-300 εκατομμύρια στην υλοποίηση, δεν αξίζει άραγε να επενδύσουμε σε ένα σύστημα που θα κάνει εφικτό τον αυτόματο έλεγχο και θα πιάνει τις «διαρροές» χωρίς πολλή προσπάθεια και που προφανώς θα κάνει απόσβεση σε σύντομο χρόνο ?

  • Δύο σχόλια

    1.Τεχνικό σχόλιο.

    Το πιο διαδεδομενο 2D barcode και πιο εύκολα να βρεις αξιόπιστο scanner αναγνωσης, είναι το DataMatrix και όχι το Aztec (Αμερκανικός Στρατός και NASA χρησιμοποιούν το DataMatrix και PDF417)

    2. Πληροφοριακό.

    H INCA Hellas (www.incahellas.com) διαθέτει την τεχνολογία για αυτόματη συμπερίληψη 2D barcode στις εκτυπώσεις, χωρίς καμία παρέμβαση στο ERP του εκδότη.

    Ακόμη μπορεί να παράγει και να στείλει τα περιγραφόμενα XML, realtime, επίσης χωρίς καμία παρέμαβση στο ERP του εκδότη.

  • 23 Μαΐου 2010, 18:48 | Χριστίνα Κούτσικου

    Με το παρόν θα ήθελα να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου σχετικά με τον τρόπο που προσπαθήτε να επιτύχετε την πάταξη της φοροδιαφυγής προκειμένου να σώσετε την χώρα μας από την οικονομική κατάρρευση. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι απλοί πολίτες είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για την σημερινή κατάσταση – κατάντια- της πατρίδος μας οι οποίοι με τα νέα μέτρα έχουν φορτωθεί το βάρος της χρωοκοπίας ενώ οι κακοδιαχειριστές και αίτιοι δεν έχουν επωμιστεί ίχνος ευθύνης.

    Σύμφωνα με το σχόλιο του κ. 1. Kostouros Dimitrios σχετικά με το barcode φορολογουμένου,

    » EAN είναι αρχικά των λέξεων European Article Number (Ευρωπαϊκός Αριθμός ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ) και είναι ένας τύπος barcode που φτιάχτηκε για να ταυτοποιεί προϊόντα και σε καμία περίπτωση ανθρώπους. Οι Έλληνες θα είναι οι πρώτοι άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη που θα πάρουν αριθμό Αντικειμένου.»

    απαντώ συμπληρώνοντας το εξής: » ΠΟΣΟ ΑΛΛΟ ΘΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ;;; ΠΟΣΟ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ ΚΑΙ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΕΡΔΟΥΣ;;;»

    Πιστεύω ότι αυτή η αδικία δεν θα περάσει και με τη βοήθεια του Θεού η ΕΛΛΑΔΑ μας θα επανέλθει και η Ορθοδοξία θα λάμψει και πάλι και εις τους αιώνες.

    με ειλικρίνεια,

    Χριστίνα Κούτσικου

  • 23 Μαΐου 2010, 18:16 | Ν. ΒΕΖΙΡΤΖΗΣ

    H πρόταση 237 είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.
    Εφαρμογές σαν αυτες το http://www.edocxl.gr ισως να προσφέρουν μια απλή και εύκολη λύση στην διευκόλυνση της συλλογής και αποστολής αποδείξεων στην ΓΓΠΣ.

    Δείτε και ένα ενδιαφέρον demo στο http://www.edocplus.com/greek/downloads/zipped/eDocXL_LITE_RECEIPT_SCANNING.zip

  • 23 Μαΐου 2010, 17:21 | Β.Παπαδόπουλος

    Κύριε Θεοδώρου,
    Στην διαδικτυακή διεύθυνση που δώσατε, δέν μπόρεσα να καταλάβω πώς ακριβώς δουλεύει η εφαρμογή σας.

    Ομως δώστε μάς κάποιο άλλο e-mail, διότι λαμβάνω το παρακάτω μήνυμα:

    Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

    :
    Remote host said: 550 #5.1.0 Address rejected atheodorou@telkomsa.co.za [RCPT_TO]

    Ευχαριστώ

  • Aπάντηση στον κ. Β.Παπαδόπουλο.

    Η εφαρμογή πού αναφέρομαι στό σχόλιο 253 ονομάζεται »TaxWorx» και μπορείτε να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες στο http://www.timeworx.co.za εαν πατήσετε το κουμπάκι ‘taxworx’. Θα μπορούσα να σας δώσω περισσότερο αναλυτικές πληροφορίες εαν μου στείλετε το e-mail σας. Το δικό μου είναι atheodorou@telkomsa.co.za

    Καλή τύχη σε σας και σε όλους τους Ελληνες φορολογουμένους.

  • Η περίοδος που διανύει η χώρα μας είναι δύσκολη και όλοι μας πρέπει να βοηθήσουμε. Όλες οι παραπάνω κριτικές και προτάσεις τονίζουν την ανάγκη για μία λύση χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις είτε εξοπλισμού είτε γνώσεων από τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις.
    Οι ιδέες επιλύσεως της ανάγκης που αναφέρουν οι κρατικές αρχές είναι κατά βάση σωστές. Δεν χρειάζεται και δεν πρέπει όμως οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις να επιφορτιστούν με την επίλυση. Θα βοηθούσε οι επιχειρήσεις να έχουν ευανάγνωστες αποδείξεις όπως και να αναγράφουν τις απαραίτητες πληροφορίες (ΑΦΜ – Ημερομηνία – Ποσό) με κωδικοποίηση είτε με barcode είτε με OCR-B (όπως οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ) αλλά αυτό μπορεί να απαιτηθεί σε 2ο χρόνο.
    Πιστεύουμε ότι η λύση απλά να αναφέρει ο φορολογούμενος ότι έχει Χ ποσό σε αποδείξεις και να γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος σε κάποιους από τους φορολογούμενους δεν θα αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα όπως και έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν.
    Θα ήθελα από πλευράς μας να σας γνωστοποιήσω την πρόταση μας. Καταρχάς θα ήθελα να σας αναφέρουμε ότι η μακροχρόνια επαγγελματική μας εμπειρία σε αντίστοιχες λύσεις σε τραπεζικά ιδρύματα και μεγάλους οργανισμούς επιτρέπει την δομημένη ανάλυση της ανάγκης και την ανέξοδη λύση για τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις. Η πρόταση μας δεν αλλάζει τον συνήθη τρόπο λειτουργίας των φορολογουμένων και των επιχειρήσεων.
    Δεδομένα
    Όλοι οι φορολογούμενοι είτε μόνοι τους συμπληρώνουν την φορολογική τους δήλωση είτε την συμπληρώνουν οι λογιστές τους. Μέχρι σήμερα επικρατεί σύγχυση ποια απόδειξη «περνάει» και ποια όχι. Επιπλέον οι φορολογούμενοι έχοντας μεγάλο αριθμό αποδείξεων σε κουτιά , συρτάρια και φακέλους χρειάζεται να γνωρίζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα το ακριβές ποσό που έχουν συγκεντρώσει ώστε να κάνουν καλύτερη διαχείριση.
    Λύση
    Υπηρεσία κατηγοριοποίησης / αναγνώρισης αποδείξεων και συμπλήρωσης φόρμας Υπουργείου Οικονομικών
    Την λύση μπορούν να δώσουν οι κατά τόπου εφορίες, ΚΕΠ και ΔΕΚΟ ΔΩΡΕΑΝ και αν επιθυμούν τα τραπεζικά ιδρύματα (μιας και έχουν τον εξοπλισμό) και τα φοροτεχνικά γραφεία με μία πολύ μικρή χρέωση.
    Ο φορολογούμενος παραδίδει ειδική φόρμα συμπληρωμένη από τον ίδιο με τα προσωπικά του στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, Δηλωθέν εισόδημα κλπ) και τις αποδείξεις του. Το σημείο εξυπηρέτησης χωρίς καμία προεργασία ψηφιοποιεί την φόρμα και τις αποδείξεις. Εντός 5-10 λεπτών ο φορολογούμενος ενημερώνεται εγγράφως, με μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης, το πλήθος των αποδείξεων που έχει προσκομίσει, ποιες από αυτές «περνάνε» και το συνολικό ποσό που έχει προσκομίσει. Οι αποδείξεις καταστρέφονται (ψηφιακά κατά την σάρωση και φυσικά από το σημείο εξυπηρέτησης)
    Είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση χρειαστεί.

    Με κάθε σεβασμό,
    Για την FTS AE
    Χρήστος Κοντώσης
    Δ/ντης Συστημάτων Ψηφιοποίησης

  • 23 Μαΐου 2010, 11:24 | Μικρομεσαίος

    Πρός τον Γ.Βουλγαρέλη -SOLIDUS:
    Αφού, τα αποτελέσματα της επί 21 χρόνια αγαστής
    συνεργασίας του «θεσμικού φορέα ΣΕΚΤ με την
    θεσμοθετημένη ειδική τεχνική υπηρεσία του Γ΄ τμήματος της Δ/15», μας οδηγησαν στο σημερινό αποτελεσμα,
    γιατί σας κάνει εντύπωση η δήλωση άγνοιας του «πλέον
    ειδικού σε τεχνικές προδιαγραφές»;

  • 23 Μαΐου 2010, 10:36 | Β.Παπαδόπουλος

    Η δημοσίευση του κ.Ανδρέα Θεοδώρου με αριθμό 252 είναι απο τις καλύτερες.

    Εχει καταγράψει συνοπτικά την ουσία της διαβούλευσης.

    Θα θεωρούσα χρήσιμο εκτός απο την ΓΓΠΣ, να μας δώσει λεπτομέρειες για την εφαρμογή που υπάχρχει και πληρεί στο ακέραιο τις ανωτέρω απαιτήσεις.

  • 23 Μαΐου 2010, 09:59 | Κανένας

    Δεν νομίζω οτι η σκοπιμότητα της διαβούλευσης είναι να δαφημίσεις την λύση σου.

  • Απο τις μέχρι τώρα υποβολές προτάσεων βλέπω οτι ο έλληνας πολίτης θα επιθυμούσε τις εξής προδιαγραφές:

    1) Καμμία ανάμειξη και κανένα κόστος για το φορολογούμενο στην ηλεκτρονική καταγραφή των αποδείξεων.

    2) Η ηλεκτρονική καταχώρηση να γίνεται αποκλειστικά απο τους επιτηδευματίες/ επιχειρήσεις. (συμπεριλαμβανομένων και των μικροπωλητών). Το κόστος να είναι μηδενικό η απειροελάχιστο.

    3) Καμμία ανάγκη για αγορά καινούργιων η αναβάθμιση υφισταμένων ταμειακών μηχανών.

    4) Η καταγραφή να γίνεται σε πραγματικό χρόνο και να είναι ακριβής και ασφαλής. Τα προιόντα αγοράς να μη καταγράφονται στην ηλεκτρονική καταχωρηση ούτως ώστε να προστατεύονται προσωπικά δεδομένα.

    5) Να καταγράφονται και αποδείξεις που αφορούν τουρίστες η μη εγγεγραμμένους στη Εφορία.

    6) Να καταγράφονται ηλεκτρονικά και οι αγοροπωλησίες μεταξύ επιχειρήσεων.

    7) Να μην είναι αναγκαία η χρήση κωδικών , bar-coding, πιστωτικών καρτων ,η αποθήκευση λογισμικού τρίτου σε προσωπικές συσκευές.

    8) Το κόστος εφαρμογής να ειναι μηδενικό η απειροελάχιστο για το κράτος.

    9) Το σύστημα να μπορει να εφαρμοστεί εντός ημερών καί όχι μηνών διότι κάθε μέρα πού περνά, στοιχίζει πολλά εκατομμύρια ευρώ στο κράτος και κατ’ επέκταση στον Ελληνα πολίτη.

    Η εφαρμογή που πληρεί στο ακέραιο τις ανωτέρω απαιτήσεις ΥΠΑΡΧΕΙ και η ΓΓΠΣ εχει πληροφορηθεί σχετικά .

  • 23 Μαΐου 2010, 07:42 | ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

    ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΛΕΠΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Η ΕΚΠΟΜΠΗ MEGA ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΟΠΟΥ Η κα ΚΑΝΕΛΗ ( ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΩ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ ) ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΑΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ 50% ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ( 150 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ) ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠ΄ΟΤΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ.
    ΤΙ ΜΠΑΛΑΚΙ ΜΑΣ ΡΙΞΑΝΕ…
    ΕΡΕ ΤΙ ΕΧΩ ΝΑ ΠΑΘΩ ΠΟΥ ΕΧΑΣΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ 0,90 ΛΕΠΤΩΝ ΑΠΟ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ…
    ΚΑΤΕΡΓΑ…
    ΓΙΑ ΠΟΙΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΙΛΑΜΕ;
    ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΤΑΜΕ, ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΑΝ…
    ΑΝΤΕ ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ

  • 23 Μαΐου 2010, 06:51 | Αγγελος

    Απορώ πως το ΔΝΤ σας επιτρέπει να κάντετε διαβούλευση για μια τριτοκοσμική σκέψη και ενέργεια. Σε καμιά συγχρονη οικονομία και χώρα δεν γίνεται αυτό το μπαχαλο που θέλετε να καθιερώσετε με τις αποδείξεις.
    «…..Σήμερα ο πολίτης είναι υποχρεωμένος να συλλέγει όλες τις αποδείξεις που του δίνονται, ώστε να μπορεί να τις αποστείλει με την φορολογική του δήλωση στην Εφορεία. Αυτό είναι προφανές πως δημιουργεί δυσκολίες και πρόσθετο κόπο σε όλους τους φορολογουμένους…..» ΑΛΗΘΕΣ.
    «….Με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών……»ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ.
    Θέλετε δηλ την κάθε γιαγιά με απόδειξη 0,50€ από το φαρμακείο με laptop και internet για να απλοποιήσετε τις διαδικασίες.
    Ομορφη σκέψη αγγελικά πλασμένη για έναν κόσμο που πιθανώς να υπάρχει αλλά μετά απο πολλά χρόνια.
    Όταν δηλαδή εσεις με τα πολλά master και ΜΒΑ που το σκεφτήκατε γίνεται παππούδες και γιαγιάδες.
    Και οταν γινουν το ιδιο, αυτοι που λαμβάνουν σοβαρα την προταση και υποδικνυουν πως θα αυτό τεχνικά θα γίνει καλύτερο.
    Βγείτε λίγο απο τον γυαλινο κόσμο σας και ρωτήστε την «πιάτσα¨αν αυτό είναι εφικτό και μπορεί να γίνει.