• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Ραμαντάς' | 19 Μαΐου 2010, 15:24

    Καλησπέρα σας, Ένα θέμα που ελάχιστα έχει τεθεί είναι ο εξοπλισμός που θα απαιτηθεί στο χώρο του καταστήματος, για την κάλυψη των προδιαγραφών, και το κόστος του. Ο κ. ΝΙΚΟΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ (σχόλιο 136) ισχυρίζεται ότι το 50% των ταμειακών μηχανών επιδέχεται firmware update. Όμως γεννιούνται μερικές εύλογες απορίες: *Πόσες από αυτές διαθέτουν ethernet interface για να συνδεθούν σε δίκτυο; Με μια πρόχειρη αναζήτηση στο web βλέπω ότι είναι ελάχιστες, και αισθητά ακριβότερες. Η θύρα RS-232 είναι στάνταρ, αλλά αφ' ενός απαιτεί Η/Υ (πολυπλοκότητα, κόστος συντήρησης) και αφ' ετέρου η πληροφορία ταμειακή μηχανή --> Η/Υ είναι ακρυπτογράφητη και μπορεί να παραχαθαχθεί (δε διασφαλίζεται η εγκυρότητα). *Είναι τεχνικά εφικτό να υλοποιηθεί το πρωτόκολλο SSL που αναφέρετε για μια ταμειακή μηχανή; Η ανάπτυξη του firmware από τον κατασκευαστή δε θα εισάγει "καπέλο" στην ήδη υψηλή τιμή τους; *Τι γίνεται με την πιστοποίηση ταυτότητας ώστε να μηδενίζεται η πιθανότητα να στέλνονται (κακόβουλα) στοιχεία με το ΑΦΜ του ανταγωνιστή; Απαιτείται κάποιο μυστικό ΚΛΕΙΔΙ ανά καταστηματάρχη που ενσωματώνεται στη μηχανή μαζί με το ΑΦΜ του. Είναι προφανές ότι το συνολικό κόστος για ένα κατάστημα είναι σημαντικό. Στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτηθεί firmware update και αγορά καταγραφικού υλικού / λογισμικού. Στη χειρότερη περίπτωση νέα ταμειακή μηχανή με ethernet interface και πέρασμα όλων των κωδικών από την αρχή. Αν σε όλα αυτά προστεθεί το κόστος δικτύωσης και το αυξημένο κόστος συντήρησης (λόγω internet) καταλήγουμε σε δυσβάσταχτο κόστος για ένα μικρό κατάστημα. Με Εκτίμηση, Κων/νος Ραμαντάς Μηχανικός Η/Υ MSc, PhDcan