• Σχόλιο του χρήστη 'Νταλαχάνης Δ' | 20 Μαΐου 2010, 18:41

    Τρία είναι τα θέματα: 1)Πώς θα κόβουν όλοι απόδειξη? 2)Πώς θα δηλώνονται αυτές στην Εφορία? 3)Πώς θα ελέγχονται? Οι λύσεις πιστεύω είναι απλές. ΠΟΛΥ απλές: 1)Πώς θα κόβουν όλοι απόδειξη: α)Στην ουσία ο πελάτης πληρώνει το ΦΠΑ ώστε να φανεί στην Εφορία το έσοδο του πωλητή. Άρα ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΥΝ κάτι ακόμα στον πελάτη, με την επόμενη φορολογική δήλωση. Δηλαδή: Αγοράζω κάτι 121ευρώ. Να έχω επιστροφή 23ευρώ στην επόμενη δήλωση. Άρα ΔΕ θα με αποτρέπει αυτό να ζητήσω απόδειξη αφού το ΦΠΑ θα το πάρω μετά πίσω. Ώστε να περιοριστεί και η συναλλαγή του τύπου: "Αν δε σου κόψω απόδειξη να το κάνουμε 100 από 121?" 2)Πώς θα δηλώνονται αυτές στην Εφορία. ΠΟΛΥ απλά: α)ΔΕ ζητάμε ΑΦΜ και άλλα τέτοια από τον πελάτη. (δηλ όταν στείλω τον γιο μου 11χρονών στο περίπτερο να πάρει εφημερίδα θα πρέπει να έχει το ΑΦΜ σε χαρτάκι? Και στο κυλικείο του σχολείου? ΟΥΤΕ για αστείο!) β)ΔΕ ζητάμε από τον πελάτη-πολίτη να κωδικογραφεί σε ΟΠΟΙΟ σύστημα τις αποδείξεις. Αιντε να πας σε γιαγιάδες, συνταξιούχους και πόσους άλλους να μάθουν pc-excel-internet κλπ κλπ. Και οι λάθος δακτυλογραφήσεις ΑΦΜ? Ακόμα και οι λάθος ΑΦΜ που τυχαία αντιστοιχούν σε άλλη επιχείρηση? ΟΥΤΕ για αστείο! γ)Οι μηχανές είναι συνδεδεμένες με τις εφορίες. Κάθε απόδειξης όταν εκδίδεται να αποστέλλεται ο μοναδικός κωδικός της στην εφορία (ζεύγος τιμών:κωδικός-ποσό). Ώς μοναδικό κωδικό να θεωρούμε πχ id_επιχείρησης+πλήρης_χρόνος_σε_milisecond+κωδικός_μηχανής. Τώρα για τις μηχανές σε πχ ταξί ή πλοία που (δεν ξέρω αν γίνεται) τυχόν ΔΕ συνδέονται online με τις εφορίες... να υποχρεούνται να τις συνδέουν με κάποιο καλώδιο δικτύου 1φορά το μήνα και να "ξεφορτώνουν" τα δεδομένα. δ)Το κόστος για τις προσαρμογές των μηχανών αποδείξεων να είναι επιδοτούμενο σε μεγάλο ποσοστό από το κράτος (αυτό θα επωφεληθεί άρα ΑΥΤΟ να πληρώσει το κόστος) ε)Ο πελάτης-πολίτης να υποβάλλει με τη φορολογική του δήλωση όλες του τις αποδείξεις. Σαν παραστατικά. 3)Πώς θα ελέγχονται? Πολύ απλά: α)ΝΑ ΚΑΝΕΙ η εφορία δειγματοληπτικούς ελέγχους για κάθε ΠOΛIΤΗ και όχι για κάθε επιχείρηση. ΠΧ. Εγώ υποβάλλω 500αποδείξεις. Να τις παίρνει και να τις κάνει αντιστοίχιση με όσες έχουν σταλεί στο σύστημά τους από τις επιχειρήσεις-φορείς-επαγγελματίες. Βρει μια πλαστή.. να ξεσκίζει τον πολίτη. Βρει μια που δεν έχει δηλωθεί από την επιχείρηση... να ξεσκίζει την επιχείριση-επαγγελματία. β)ΝΑ μειωθούν τα επιδόματα των εφοριακών. Να παίρνουν % ποσοστό από τις βεβαιώσεις - παραβάσεις που εντοπίζουν. γ)Ο οποιοσδήποτε που καρφώνει κάτι στην εφορία να παίρνει % ποσοστό από το πρόστιμο που θα βάζει η εφορία. Άμεσα να του επιστρέφονται ή να τα παίρνει με την εκκαθάριση του επόμενου χρόνου ΚΑΙ να ΜΗΝ φορολογούνται ως εισόδημα. δ)ΜΟΝΙΜΗ ανάρτηση (χωρίς κάθε φορά φήμες-παλινωδίες από Υπουργεία-Εφοριακούς-Κόμματα) παραβατών επιχειρήσεων σε σταθερό Δικτυακό τόπο. (θέματα προσωπικών δεδομένων κλπ κλπ να λυθούν ΣΗΜΕΡΑ με δικαστικές αποφάσεις ώστε να μην υπάρχουν κάθε λίγο και λιγάκι προσφυγές) ε)Να επιτραπεί (με συγκεκριμένη διαδικασία εξουσιοδότησης) σε ένα μέγιστο αριθμό ιδιωτών (δημοσίων-ιδιωτικών υπαλλήλων-συνταξιούχων-άνεργων κλπ κλπ) να κάνουν κάτι σαν "σύμβαση ορισμένου χρόνου" με την κάθε εφορία και να είναι άμισθοι υπάλληλοι που θα παίρνουν ΜΟΝΟ % ποσοστό από τις αναντιστοιχίες έντυπων αποδείξεων και ηλεκτρονικά υποβληθέντων που θα βρίσκουν. Δηλαδή να έχουν εξουσιοδοτημένα πρόσβαση ΜΟΝΟ στα αρχεία των αποδείξεων που υποβάλλουν οι πολίτες (ΧΩΡΙΣ πρόσβαση στα στοιχεία ταυτότητας αυτών που τις υπέβαλλαν) και να ελέγχουν ΜΟΝΟ ποιες δεν υπάρχουν στο σύστημα (το id κάθε απόδειξης). Αν είναι πλαστή ή αν η επιχείριση δεν την υπέβαλε ηλεκτρονικά. Έτσι.. θα συμπληρώνει λίγο το εισόδημά του κοσμάκης. Αλλά και περισσότερες αποδείξεις θα ελέγχονται. Λίγα ξέρω από φορολογικά.. αλλά αυτά μου φαίνονται όχι αδύνατα.