• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ' | 5 Ιουνίου 2013, 10:16

    Άρθρο 24 Η εκμίσθωση των ακινήτων θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται με δημόσια πλειοδοτική δημοπρασία. Η φυσική παρουσία των ενδιαφερομένων έχει το πλεονέκτημα ότι αυτοί έχουν άμεση γνώση τι προσφέρει ο ανταγωνιστής, έτσι επιτυγχάνεται υγιής ανταγωνισμός και το μεγαλύτερο τίμημα. Η μέχρι σήμερα πρακτική έχει αποδείξει ότι όταν η δημοπρασία εκτελείται σωστά και υπάρχει ενδιαφέρον, είναι ιδιαιτέρως αποδοτική. Η δημοσίευση της εκμίσθωσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου να μη διαρκεί είκοσι (20) ημέρες αλλά λιγότερες π.χ. δέκα (10) όπως και σήμερα, διότι ο ανταγωνισμός με τους ιδιώτες ιδιοκτήτες είναι σκληρός και απαιτεί γρήγορες και άμεσες αποφάσεις , σε αντίθετη περίπτωση τα ακίνητα των κοινωφελών περιουσιών θα είναι σε μειονεκτικότερη θέση. Η προεκτίμηση που προβλέπεται από την παράγραφο 9 θεωρείται περιττή διότι προσθέτει επιπλέον κόστος στη διαχείριση. Το συμφέρον της περιουσίας το οποίο προσπαθεί να διασφαλίσει ο νομοθέτης επιτυγχάνεται με την δημοπρασία ακόμη και σε περίπτωση που η μισθωτική αξία πρώτης προσφοράς είναι χαμηλή καθώς οι ενδιαφερόμενοι έχοντας την αβεβαιότητα τι θα προσφέρουν οι ανταγωνιστές θα προσφέρουν την πραγματική μισθωτική αξία του ακινήτου. Η ποινή που προβλέπεται στην παράγραφο 10 του ιδίου άρθρου είναι σωστό κατά την άποψη μας να έχει την εξής μορφή: Η συμμετοχή στη δημοπρασία να διενεργείται με κατάθεση παραβόλου όπως και με το Β.Δ. 30/11-4/12/1939 το οποίο θα καταπίπτει υπέρ της περιουσίας σε περίπτωση μη υπογραφής της μισθωτήριας σύμβασης. Ο συγκεκριμένος τρόπος χειρισμού έχει τα εξής πλεονεκτήματα: 1) Η κατάθεση του παραβόλου απομακρύνει πιθανούς κακόπιστους μισθωτές, 2) Η κατάπτωση του υπέρ της περιουσίας έχει το στοιχείο της αμεσότητας χωρίς τη γραφειοκρατική απασχόληση Δημοσίων Υπηρεσιών. 3) Έχει το στοιχείο της αναλογικότητας όπως προτείνεται και με το παρόν σχέδιο νόμου. 4) Δεν έχει τον υπερβολικό χαρακτήρα των συνεπειών του προηγουμένως ισχύοντος Β.Δ. 30/11-4/12/1939.