• Σχόλιο του χρήστη 'Π. Πετρόπουλος' | 5 Ιουλίου 2013, 14:39

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟ ΨΗΦΙΣΗ ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ (ΣΥΓΝΩΜΗ, ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΑΡΘΡΟ ΚΑΤ'ΑΡΘΡΟ) > > Αξιότιμοι Κύριοι, > > Με την ευκαιρία προετοιμασίας του νέου κώδικα φορολογίας εισοδήματος, επιτρέψτε μου > να βοηθήσω κι εγώ με τις παρακάτω επισημάνσεις: 1- Ενώ ισχύει η δωρεάν παραχώρηση προς τέκνα (και καλώς ισχύει), > προκειμένου να μην επιβαρυνθεί ο φορολογούμενος με τεκμαρτό εισόδημα > από ακίνητο, ΔΕΝ ισχύει το ίδιο προς την πρώην σύζυγο. Δηλαδή είναι σαν > να λέει ο νομοθέτης στους διαζευγμένους: Χώρισες κι έφυγες από την > οικογενειακή στέγη; Πέταξε την πρώην έξω... Κι επι πλέον να μπορεί ο πρώην της να της παράσχει το δικαίωμα οίκησης με συμβ/κή πράξη, χωρίς να επιβαρύνεται εκείνος φορολογικά καθ' οιονδήποτε τρόπο. 2- Ακούω ότι στον φόρο ακινήτων θα φορολογούνται και τα αγροτεμάχια. > Από που θα πληρώσει τον φόρο ο χαμηλοσυνταξιούχος για το αγροτεμάχιο > που του άφησε ο μακαρίτης στο χωριό, και το οποίο δεν αποφέρει > εισόδημα; Οι φόροι πρέπει να επιβάλλονται εκεί όπου υπάρχει εισόδημα > και άρα φοροδοτική ικανότητα. 3- Η γελοία Ελληνική εφεύρεση των τεκμηρίων και του τεκμαρτού εισοδήματος πρέπει να τελειώνει. Το υποσχέθηκε άλλωστε ο κ. Μαυραγάνης. Η φορολογητέα ύλη πρέπει να ελέγχεται από τις κρατικές υπηρεσίες στην > πηγή, και όχι να τεκμαίρεται αυθαίρετα, χωρίς την δυνατότητα του > φορολογούμενου να αποδείξει το αντίθετο για να υπερασπιστεί τον εαυτό > του. Π.χ. πώς θα αποδείξει κανείς άν είχε οικονομίες στο σεντούκι, κι > αν αυτές έχουν φορολογηθεί προ 10 ή 20 ετών; Τηρεί κανείς αρχεία τόσο > παλιά; Και γιατί να μην πρέπει να αποδείξει και η ΔΟΥ ότι ΔΕΝ > φορολογήθηκαν; Εξ ίσου δύσκολα αποδεικνύεται και η ανάλωση κεφαλαίου > παρελθόντων ετών. Άλλο παράδειγμα: Η εξωτερική δεξαμενή κολύμβησης (που > κατασκευάστηκε προ 20ετίας με κόστος μηδαμινό) σήμερα κοστίζει για > διατήρηση-συντήρηση μηδέν, αν ο χαμηλοσυνταξιούχος, ή κάποιος άλλος που > κατοικεί τώρα εκεί, την γεμίζει με νερό από το πηγάδι του. 4- Ακούω ότι θα ελέγχονται οι δαπάνες του φορολογούμενου, οι πληρωμές > του με πιστωτικές κάρτες, οι αυξομειώσεις στις καταθέσεις του κλπ. Οι > τρόποι αντίδρασης των πολιτών σε τέτοια μέτρα, καθώς και οι > καταστροφικές συνέπειες για το δημόσιο και την οικονομία είναι > προφανείς. Με τα μέτρα αυτά το ΥπΟικ καθοδηγεί τους πολίτες να μην χρησιμοποιούν παρά στο ελάχιστο δυνατό τις κάρτες, κι έτσι δεν θα είναι απαραίτητο να εκδίδονται αποδείξεις, κι αν η αγορά υπερβαίνει το όριο που ο νόμος απαιτεί την χρήση κάρτας, να σπάνε το ποσό της αγοράς στα 2,3, κλπ.για να πληρώσουν με μετρητά, με προφανείς επιπτώσεις στα έσοδα του δημοσίου...Αφήνω το ότι είναι αδύνατο για το ΥπΟικ να ελέγξει εκατομμύρια κάρτες για να βρει και ν' αφαιρέσει τις επικαλύψεις, αφού ΔΕΗ, ΣΜάρκετ, κινητά κλπ. μπορεί να να περιλαμβάνονται ΚΑΙ στις δηλούμενες με την φορ/κή δήλωση αποδείξεις, αλλά ΚΑΙ στην κάρτα. 5- Το πρώτο κλιμάκιο 22% είναι εξαιρετικά υψηλό για τα πολύ χαμηλά εισοδήματα ανθρώπων που δεν μπορούν να επιβιώσουν, την στιγμή που ο Πρωθυπουργός δηλώνει την επιθυμία του να φορολογούνται με 15% οι επιχειρήσεις!! 6- Η λέξη "επαγωγή" (σελ. 38) έχει φιλοσοφική μόνο έννοια. Τί εννοεί ο συγγραφέας; Ότι η γον. παροχή ψιλής κυριότητας μπορεί να φορολογείται όταν επέλθει ο θάνατος; Να διευκρινιστεί. 7- Συνταξιούχοι που έχουν και ΕΝΑ δεύτερο (εκτός της σύνταξης) εισόδημα από ενοίκιο να εξαιρούνται από τη υποχρέωση υποβολής φορ. δήλωσης. 8- Στη σελ. 38 προβλέπεται φόρος υπεραξίας για γονική παροχή ψιλής κυριότητας από πατέρα σε παιδί (αν είναι δυνατό!!!) ή μήπως δεν κατάλαβα καλά; > Ευχαριστώ και διατελώ, > Μετά τιμής, > > Π. Πετρόπουλος > Καθηγητής Οικονομικών