• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης' | 10 Ιουλίου 2013, 15:40

    Οι συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών προμηθευτών αποτελούν μια τεχνική φορολογικών διασταυρώσεων που εφαρμόζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια (ΜΥΦ). Ακόμα και μετά τον εκσυγχρονισμό τους και την μετάβαση από χειρόγραφες καταστάσεις (σεντόνια) σε μηχανογραφικές, η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι ελάχιστοι έχουν ελεγχθεί από αυτό το μέτρο, πολλοί δε περισσότεροι έχουν πληρώσει υψηλά πρόστιμα από την μη ακριβή εφαρμογή του. Θα ήταν χρήσιμο η διοίκηση να παραθέσει στοιχεία για τα παραπάνω μεγέθη. Σύμφωνα με την ατομική εικόνα της αγορά ως ελ. επαγγελματίας οικονομολόγος – λογιστής η επέκτασή και πιο συχνή εφαρμογή ενός κατά γενική ομολογία αποτυχημένου μέτρου θα έχει σαν αποτέλεσμα όσα έχουν ήδη αναφέρει οι συμμετέχοντες στο δημόσιο διάλογο (ταλαιπωρία, λάθη, μη εφικτή εφαρμογή, αύξηση κόστους κλπ). Από την εφαρμογή αυτού του μέτρου σκοπός είναι ο έλεγχος των συναλλαγών μεταξύ επιτηδευματιών. Αντί της επέκτασης και πύκνωσης της εφαρμογής αυτού του μέτρου, θα ήταν αποδοτικότερη και λιγότερο επιβαρυντική για της επιχειρήσεις η εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου, και η πλήρης (ή με ελάχιστες εξαιρέσεις) κατάργηση έκδοσης χειρόγραφων παραστατικών. Αντί της έκδοσης χειρόγραφων παραστατικών θα μπορούσε να δημιουργηθεί από τη ΓΓΠΣ μια ηλεκτρονική πλατφόρμα έκδοσης παραστατικών όπου οι επιχειρήσεις που σήμερα χρησιμοποιούν χειρόγραφα παραστατικά θα εισέρχονται και θα εκδίδουν από εκεί τα παραστατικά τους με μόνο κόστος τον εξοπλισμό πρόσβασης στο διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις που εκδίδουν παραστατικά με φορολογικό μηχανισμό να μπορούν αποστέλλουν τα αρχεία αυτού ηλεκτρονικά στη ΓΓΠΣ και τέλος σχετικά με τις λιανικές πωλήσεις που για το σύνολο τους πλέον θα εκδίδονται παραστατικά ηλεκτρονικά με χρήση ΦΤΜ ή της παραπάνω ηλ. εφαρμογής , να περιληφθεί στο έντυπο περιοδικής ΦΠΑ πεδίο για την αναγραφή των συνόλων της φορολογικής μνήμης του τελευταίου εκδιδόμενου δελτίου Ζ ανά περίοδο φπα. Με την παραπάνω εφαρμογή οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν μηχανογράφηση θα επιβαρυνθούν μόνο με το κόστος του εξοπλισμού πρόσβασης στο διαδίκτυο (είναι σημαντικά μικρότερο από τον φτηνότερο φορολογικό μηχανισμό και πολλές ήδη διαθέτουν) ενώ θα απαλλαγούν από το κόστος χειρόγραφης έκδοσης (χαμένες εργατοώρες, λάθη , διαδικασίες θεώρησης κλπ). Το κράτος – φοροελεγκτικός μηχανισμός θα επιβαρυνθεί με το κόστος δημιουργίας και λειτουργίας της πλατφόρμας ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που μέσα από αυτή θα διαθέτει άμεσα το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος των λογιστικών εγγραφών και παραστατικών των επιχειρήσεων, θα εξοικονομήσει εργατοώρες από τα τμήματα ΚΦΑΣ (ΚΒΣ) των ΔΟΥ που ασχολούνται με τις θεωρήσεις και τέλος θα αποκτήσει μια βάση δεδομένων με απεριόριστες δυνατότητες ελέγχων και διασταυρώσεων. Με την ελπίδα πως μπορεί να πραγματοποιηθεί ένας πραγματικός εκσυγχρονισμός του συστήματος φορολογικής διασταύρωσης στοιχείων και φορολογικού ελέγχου χωρίς την οικονομική επιβάρυνση της αγοράς, ζητάμε στην συνολική απόσυρση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου. Με τιμή Παναγιώτης Πέτρου Οικονομολόγος