• Σχόλιο του χρήστη 'SingularLogic' | 11 Ιουλίου 2013, 00:03

    Γενικές παρατηρήσεις για τη διαβούλευση: -Αποτυπώνεται μια νέα διαδικασία σήμανσης των φορολογικών στοιχείων που βασίζεται στο «μορφότυπο» -Περιλαμβάνονται 2 διακριτοί μηχανισμοί (με φορολογικούς μηχανισμούς και μέσω παρόχων) -Υποστηρίζεται η ηλεκτρονική έκδοση όλων των φορολογικών στοιχείων (ακόμα και τα στοιχεία διακίνησης) -Προβλέπεται/υποστήριζεται διαλειτουργικότητα με ΓΓΠΣ / ΕΣΗΔΗΣ Πρόκειται για κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς εκσυγχρονίζεται η διαδικασία έκδοσης φορολογικών στοιχείων. Η ευελιξία που παρέχεται μπορεί να ωφελήσει τις επιχειρήσεις (μικρές και μεγάλες) στην προσπάθεια μείωσης κόστους και βελτιστοποίησης διαδικασίων. Θετικά σημεία: -Δομημένη και αξιοποιήσιμη πληροφορία μέσω του μορφότυπου, ο οποίος αξιοποιείται πολλαπλώς (ηλεκτρονική έκδοση / τιμολόγηση / αρχειοθέτηση, φορολογικός έλεγχος κλπ) -Εναλλακτικές προσεγγίσεις με την τελική επιλογή από τον υπόχρεο (φορολογικός μηχανισμός & ΠΑΦΣ) -Τάση για ηλεκτρονικοποίηση συναλλαγών / απαλλαγή από υφιστάμενα κόστη -Βοηθά στη βελτιστοποίηση διαδικασιών και άρα μπορεί να έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο για τις επιχειρήσεις -Ευκολότερος έλεγχος συναλλαγών που μπορεί να γίνει πλέον μηχανογραφικά και εξ αποστάσεως -Θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς υπόχρεους που σήμερα δεν έχουν μηχανογράφηση να εξυπηρετηθούν μέσω παρόχων υπηρεσιών λογισμικού (SaaS), με χαμηλά κόστη Αρνητικά σημεία: -«Βαρύ» ως προς την τεχνική προσέγγιση (πολλά πεδία, δεν υποστηρίζεται εύκολα από «απλές» μηχανογραφικές λύσεις) -Οι μη μηχανογραφημένοι θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν ως ολοκληρωμένη υπηρεσία μέσω των παρόχων, αλλά η 100% εξάρτηση από online επικοινωνία για την έκδοση ενός στοιχείου είναι πρόβλημα και μάλιστα απαγορευτικό -Ιδιαίτερη, «ειδική» προσέγγιση στο θέμα της σήμανσης που ενδεχομένως να μην εντάσσονται εύκολα στο επερχόμενο κανονιστικό πλαίσιο για υπηρεσίες ταυτοποίησης και εμπιστοσύνης ηλεκτρονικών συναλλαγών. -Η συνολική προσέγγιση συνδυάζει τις έννοιες και τις υποχρεώσεις της ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τις φορολογικές υποχρεώσεις (αποτύπωση και συμμόρφωση), δημιουργώντας, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά -Απαιτούνται αρκετές διευκρινίσεις προτού μπορέσει να προχωρήσει (σε τεχνικό & θεσμικό επίπεδο) Σχολιασμός / Θέματα προς αντιμετώπιση -Το θεσμικό πλαίσιο για τους ΠΑΦΣ (εποπτεία ΕΕΤΤ κλπ) δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή και μπορεί να καθυστερήσει καθώς ενδέχεται να επηρεαστεί από τον υπό έγκριση κανονισμό 2012/0146 της ΕΕ -Για να μην υπάρχει καθυστέρηση στην εφαρμογή, απαιτείται ένα μεταβατικό στάδιο, τόσο για τη συνύπαρξη με την υφιστάμενη κατάσταση, αλλά και με δεδομένο ότι θα υπάρχει ένα διάστημα που τα θέματα εποπτείας μπορεί να είναι υπό διαμόρφωση -Πρέπει να υποστηριχθούν με ευκολότερο και αμεσότερο τρόπο οι βασικές απαιτήσεις της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αυθεντικότητα, ακεραιότητα, αναγνωσιμότητα), διακριτά από τις φορολογικές υποχρεώσεις -Πρέπει υποχρεωτικά να ληφθεί υπόψη μηχανισμός offline λειτουργίας. Ακόμα και μεγάλες επιχειρήσεις δε θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν υπηρεσίες παρόχων αν δεν εξασφαλίζεται η έκδοση σε περίπτωση διακοπής επικοινωνίας -Γενικά, η προσέγγιση που προδιαγράφεται εξισώνει τον πάροχο της σήμανσης με έναν οιονεί / απομακρυσμένο φορολογικό μηχανισμό. Η αντιμετώπιση αυτή δημιουργεί «ψευδοπροβλήματα» και μειώνει την αξία της λύσης, καθώς βάζει περιορισμούς στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας των υπόχρεων που θα υιοθετήσουν τη σήμανση μέσω ΠΑΦΣ. -Η σήμανση μέσω ΠΑΦΣ δεν πρέπει να «κληρονομήσει» περιορισμούς που προέρχονται από τους υπάρχοντες φορολογικούς μηχανισμούς (πχ ο ΗΑΑ όπου τίθεται περιορισμός ψηφίων κλπ) και θα πρέπει να λειτουργήσει υπό καθεστώς διαφοροποιημένων προδιαγραφών.