• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΑΜΑΤΕΛΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ' | 24 Απριλίου 2014, 15:39

    Η παράγραφος γ του άρθρου 4 που προβλέπει προσαύξηση κατά 20% της αξίας του οικοπέδου σε περίπτωση που υπάρχουν εντός αυτού κτίσματα, θα πρέπει να καταργηθεί, διότι οι κάτοχοι των κτισμάτων θα πρέπει να τα νομιμοποιήσουν βάσει του Νόμου περί τακτοποίησης αυθαιρέτων, και θα απαιτηθεί να καταβάλουν πρόσθετα χρηματικά ποσά νομιμοποίησης. Σκοπός ενός νόμου, όπως του συγκεκριμένου που φέρεται προς διαβούλευση είναι να θέσει τέλος σε καταστάσεις που υφίστανται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και για τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο έδειχνε πλήρη αδιαφορία. Ολοι αυτοί και ιδιαίτερα οι καλόπιστοι κάτοχοι που κατείχαν ανταλλάξιμες εκτάσεις, διαδέχθηκαν σ'αυτές τους γονείς τους και τους παππούδες τους και το τίμημα που καλούνται να πληρώσουν σήμερα είναι υπερβολικό και κατά πολύ μεγαλύτερο από την εμπορική αξία του ακινήτου κατάποσοστό τουλάχιστον 30%. Το ίδιο ισχύει και για τις δόσεις οι οποίες είναι υπερβολικές και εξωπραγματικές με τα σημερινά δεδομένα. Δηλαδή το ποσό των 800,00 Ευρώ που προβλέπεται στο άρθρο 6 του Νόμου, ανά δίμηνο, ήτοι των 400,00 Ευρώ ανά μήνα ξεφεύγει κατά πολύ από τις οικονομικές δυνατότητες ενός μέσου ανθρώπου που ως εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα λαμβάνει κατά μέσο όρο μηνιαίο μισθό από 600,00 έως 850,00 Ευρώ το μήνα. Θα πρέπει το μηνιαίο τίμημα εξαγοράς να ορισθεί σε ένα λογικό ποσό μέχρι 200,00 Ευρώ το δίμηνο και σε περίπτωση καθυστέρησης 12 τουλάχιστον μηνιαίων δόσεων (και όχι δύο, όπως ορίζει το άρθρο 6) οι δόσεις αυτές να βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ προς άμεση είσπραξη) χωρίς όμως αυτός που υπέβαλε την αίτηση εξαγοράς να εκπίπτει του δικαιώματός του. Επίσης οι δόσεις καταβολής να είναι έντοκες μόνο όταν αυτές καταστούν ληξιπρόθεσμες και όχι από την αρχή. Επίσης στο άρθρο 6 παρ. 2 που προβλέπεται φόρος μεταβίβασης, θα πρέπει να καταργηθεί ΄διότι έδώ θα εκδοθεί ΠΑΡΑΧΩΡΗΤΗΡΙΟ της έκτασης και δεν θα γίνει συμβολαιογραφικό έγγραφο μεταβίβασης ακινήτου. Το Παραχωρητήριο δεν επιβαρύνεται με φόρο μεταβίβασης, αλλά μόνο με έξοδα μεταγραφής του Υποθηκοφυλακείου ή του Κτηματολογικού Γραφείου. Στο άρθρο 5 παρ.1 η έκπτωση που παρέχεται του 10% μέχρι του ποσού των 100.000,00 Ευρώ θα πρέπει να ορισθεί τουλάχιστον σε ποσοστό 30% επί του όλου τιμήματος εξαγοράς και ανεξαρτήτως των μέτρων των κτισμάτων που υπάρχουν εντός αυτού, διότι για τα κτίσματα θα εφαρμοσθεί ο νόμος περί αυθαιρέτων και συνεπώς τα πρόστιμα θα υπολογισθούν με βάση αυτόν το νόμο συνολικά τόσο για τους κύριους χώρους όσο και για τους υφιστάμενους βοηθητικούς χώρους. Στο προσχέδιο δεν υπάρχει διάκριση αν το κτίσμα αφορά κύρια κατοικία ή αποθήκες ή βοηθητικούς χώρους, αλλά υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση γενικά των κτισμάτων. Θα πρέπει συνεπώς αυτός που εξαγοράζει την έκταση να επιλέξει ποιά κτίσματα θα νομιμοποιήσει και ποιά θα κατεδαφίσει. Οταν όμως τα κτίσματα αυτά αφορούν την στέγαση της οικογενείας του και των τέκνων αυτού τότε δεν θα πρέπει να τίθεται περιορισμός. Επίσης στο εδάφιο ββ της παρ.2 του άρθρου 2 θα πρέπει να προστεθεί στην τελευταία σειρά αυτής " Κατ'εξαίρεση επιτρέπεται η εξαγορά συνεχόμενης έκτασης εφόσον αυτή καλύπτεται από μόνομα κτισματα ανεξαρτήτως της αρτιότητας του οικοπέδου. Επίσης θα πρέπει να δοθεί η δυαντότητα εξαγοράς έκτασης με βάση την υφιστάμενη σήμερα κατάσταση που υπάρχει επί της συγκεκριμένης έκτασης. Και αυτό διότι ειδικά στην περιοχή του Δήμου Ωραιοκάστρου όπου έδω και χρόνια (ήδη από το 1915) υφίσταται μία συγκεκριμένη κατάσταση με τα ανταλλάξιμα, υπάρχουν εκτάσεις που κατέχονται αλλά δεν αποτελούν άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα διότι η πρόσοψή τους δεν έχει μήκος 14 μέτρα όπως απαιτεί ο νόμος για την αρτιότητα αλλά μικρότερη, από 9 έως 13,90 μέτρα ενώ το βάθος του οικοπέδου είναι μεγάλο. Αν δεν γίνει αναφορά στον νόμο για την δυνατότητα εξαγοράς με βάση την υφιστάμενη κατάσταση οι άνθρωποι αυτοί δεν θα μπορέσουν ποτέ να εξαγοράσουν την κατεχόμενη από αυτούς έκταση ειδικά μάλιστα στην περίπτωση που εντός αυτής υπάρχει η κύρια κατοικίας τους.Πρέπει συνεπώς να ληφθεί μέριμνα και για τις περιπτώσεις αυτές.