• Σχόλιο του χρήστη 'LEYTHERHS' | 1 Μαΐου 2014, 12:56

    Δεν θα πρέπει και είναι απαράδεκτο, να δίδεται δυνατότητα εξαγοράς σε καταπατημένη δημόσια έκταση που έχει ανεγερθεί και αυθαίρετο κτίσμα, πριν να προηγηθεί χωροταξικός σχεδιασμός στην περιοχή και να προβλέπεται να γίνουν αστικές οι εκτάσεις και θα πρέπει προς την κατεύθυνση αυτή να γίνει και ανάλογη τροποποίηση στην παρ. 4. Επίσης στην παρ. 5 εδάφ. δ, μεταξύ περισσοτέρων χρηστών, εκεί που γίνεται αναφορά σε κτίσμα, πρέπει να προηγηθεί η λέξη "νόμιμο". Είναι απαράδεκτο αυτός που έχει γράψει δύο φορές τους νόμους στα παλιά του τα παπούτσια και είναι και καταπατητής και έχει ανεγείρει και αυθαίρετα, να προηγείται σε δικαίωμα εξαγοράς. Αυτές οι διατάξεις είναι που αποθρασύνουν τελικά τους καταπατητές. Στην εισηγητική εισαγωγή της διαβούλευσης, γίνεται αναφορά ότι οι ρυθμίσεις αφορούν περίπου 28000 περιπτώσεις. Φαίνεται ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, ή δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα ή δεν κοίταξαν καλά τα αρχεία τους. Μόνο οι εκτάσεις της πρώην ΕΑΠ (Επιτροπής Αποκατάστασης Προσφύγων) που περιήλθαν στο Δημόσιο περί το 1931, ήσαν 3.500.000 στρέμματα, διάσπαρτες σε όλη την Χώρα. Οι περισσότερες εξ αυτών βρίσκονται σε αυθαίρετη χρήση από τρίτους οι δε υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών αγνοούν και που βρίσκονται. Μόνο σε αυτές τις εκτάσεις, οι καταπατητές θα ανέρχονται πάνω από 30000. Είναι επίσης γνωστό, ότι τα τελευταία χρόνια γνωστά κτήματα του Δημοσίου που κατέχονται, δεν αποβάλλονται οι καταπατητές με το πρόσχημα ότι θα αποκαλυφθούν ως καταπατητές με το Κτηματολόγιο. Στην πραγματικότητα, ούτε στο 10% των καταπατητών δεν έχουν ποτέ κοινοποιηθεί διοικητικά μέτρα αποβολής ή επιβλήθηκαν πρόστιμα για αυθαίρετη χρήση. Ακόμα και περιοχές που δικαστικά κρίθηκαν ότι ανήκουν στο Δημόσιο, ουδεμία μέριμνα λαμβάνεται για την προστασία τους από την οικοπεδοποίηση. Βάλτοι, τέλματα, που είχαν χαρτογραφηθεί στο παρελθόν, σήμερα βρίσκονται επιχωματωμένοι και οικοπεδοποιημένοι. Εκτιμώ ότι αν δεν ληφθούν παράλληλα και μέτρα προστασίας και χαρτογράφησης των εκτάσεων αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών δεν αναδιοργανωθούν οι υπηρεσίες του και δεν προηγηθεί και χωροθέτηση χρήσεων γής , όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι προωθούμενες διατάξεις ως έχουν,είναι λίαν επιζήμιες για το Δημόσιο συμφέρον.