• Σχόλιο του χρήστη 'N.Zαχαριάς' | 12 Μαΐου 2014, 21:13

    Έίναι γνωστό οτι η χώρα μας διαθέτει ένα εντονο και μεταβαλόμενο ανάγλυφο . Το γεγονός αυτό δεν είναι δυνατόν να αποτυπωθεί με αξιόπιστο τρόπο στα προτεινόμενα φωτογραμμετρικά υπόβαθρα τα οποία επι πλέον έχουν και το σφάλμα της κατασκευής τους -μικρό ή μεγάλο Είναι επίσης γνωστό οτι στα παράλια οι καλλιέργειες, η σύσταση του εδάφους , η βλαστηση κτλ ποικίλουν.Τα παραπάνω στοιχεία επομένως με την προτεινόμενη ενιαία μέθοδο θα εκτιμηθούν φωτοερμηνευτικά απο τους χειριστές οι οποίοι θα πρέπει να διαθέτουν τεράστια εμπερία και επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο αυτό , γεγονός το οποίο δεν αποτελεί πάντα τον κανόνα στις σχετικές μελέτες. Ετσι η προκατακτρική γραμμή αιγιαλού κατα την άποψή δεν θα χαραχθεί με πλήρως αξιόπιστο τρόπο . Η αξιολόγηση της χάραξης αυτής όμως στην συνέχεια μεταφέρεται κατ' αρχήν στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη ο οποίος με δικά του έξοδα θα πρεπει να κάνει τις επίγειες μετρήσεις αναθέτοντας την εργασία σε κάποιον τοπογράφο μηχανικό , να προσδιορίσει τις διαφοές και να υποβάλλει την σχετική ένσταση την οποία θα πρέπει να υποστηρίξει ενώπιον της επιτροπής.Πολύ πιθανή είναι και η εμπλοκή νομικών στην φάση των ενστάσεων. Πέραν αυτών η αρμοδιότητα της κτηματικής Υπηρεσίας στην αλλαγή της προκαταρκτικής χάραξης θα δημιουργήσει επίσης παρόμοιο κύκλο εμπλοκής των ιδιοκτητών. Η εκ των υστέρων απαλοιφή των υφισταμένων γραμμών απο τις κτηματικές Υπηρεσίες μεταξύ άλλων θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρρύνεται το έργο με διαδικασίες οι οποίες δεν είναι βέβαιο οτι θα διεκπεραιωθούν εγκαίρως και με αξιοπιστία λόγω των προβλημάτων στελέχωσης των Υπηρεσιών αυτών.Επίσης η διαδικασία πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενιαίας χάραξης για όλη την χώρα , δηλαδή να απεικονίζονται επι των υποβάθρων και οι υφιστάμενες γραμμές , προφανώς με διαφορετική κωδικοποίηση. Κατόπιν των παραπάνω προτείνονται τα εξής : 1. Το φωτογραμμετρικο υπόβαθρο σε εδάφη με μέτριες εως μεγάλες κλίσεις , βραχώδη , ανώμαλα να είναι σε κλίμακα 1:500. 2.Μετά την πρώτη χάραξη της γραμμής του αιγιαλού επι του υποβάθρου και πριν την οριστικοποιησή της , αυτή να ελέγχεται με αυτοψία στο έδαφος και όπου απαιτείται να συμπληρώνεται-διορθώνεται ανάλογα με μετρήσεις πεδίου. 3. Να καθορισθεί σαφής διαδικασία ενημέρωσης των ενδιαφερομένων επι των αλλαγών -προτάσεων της κτηματικής Υπηρεσίας ενώπιον των επιτροπών . 4. Οι υπάρχουσες αποφάσεις καθορισμού των γραμμών να δοθούν στους μελετητές οι οποίοι θα κάνουν και το ανάλογο σβήσιμο της προκαταρκτικής γραμμής και αντίστοιχης ενημέρωσης-εφαρμογής με την ζητούμενη ακρίβεια. Δηλαδή επι των υποβάθρων να απεικονίζονται και οι υφιστάμενες γραμμές ωστε να υπάρχει ενιαία καταγραφή για ολη την χώρα.