• Σχόλιο του χρήστη 'RAVANIS DIMITRIOS' | 24 Απριλίου 2015, 11:49

    Με το άρθρο 21 του Ν.4321/2015 γίνεται μια προσπάθεια να περιορισθεί το πρόβλημα που δημιουργείτε από το γεγονός η ΕΕ προσφέρει εμμέσως τη δυνατότητα αθέμιτου φορολογικού πλεονεκτήματος μεταξύ των χωρών της, δίχως να υπάρχει κάποιος προφανής λόγος που να αιτιολογεί την μεγάλη αυτή διαφορά συντελεστή. Είναι αντιληπτό ότι οποιαδήποτε διάταξη εισάγει περιορισμούς που έχουν ως σκοπό τη καταπολέμηση της φοροαποφυγής είναι απολύτως θεμιτή, με τη αίρεση ότι οι φορολογικές διατάξεις δεν θα δημιουργούν σημαντικούς εμπορικούς «περιορισμούς» με αρνητικά αποτελέσματα στην εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας. Η μέθοδος που επιλέχθηκε δείχνει να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην εύρυθμης λειτουργίας των επιχειρήσεων. Τα πρόσθετα διαχειριστικά κόστη που δημιουργούνται στις επιχειρήσεις είναι υπέρογκα, καθώς και η επιβάρυνση των ταμειακών εκροών αναίτια μεγάλη. Τέλος και για τον ήδη επιβαρυμένο ελεγκτικό μηχανισμό, όπου δεν έχει το αναγκαίο προσωπικό για τους ελέγχους, δημιουργούνται επιπλέον γραφειοκρατικές διαδικασίες με αυξημένες απαιτήσεις. Αν η εισαγωγή της διάταξης έγκειται στην εκπεσιμότητα η μη των δαπανών και στο περιορισμό των περιπτώσεων φοροαποφυγής, θα μπορούσαν να επιλεχθούν άλλα μέτρα που θα είχαν το ίδιο και μεγαλύτερο αποτέλεσμα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής καθώς και της φοροαποφυγής. Όπως είναι η ορθή αποτύπωση και τεκμηρίωση των συναλλαγών με το ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος(μέσω τη ΓΓΠΣ), η λήψη μόνο συγκεκριμένων στοιχείων από τις εταιρείες για διασταύρωση κ.α. Οπότε ο τρόπος εφαρμογής του άρθρου 21 του Ν.4321/2015 καθώς η λήψη πρόσθετων μέτρων κατά της φοροδιαφυγής, θα πρέπει να λάβουν υπόψιν το υπέρογκο λειτουργικό κόστος και τα ταμειακά προβλήματα που προκαλούν στις εταιρίες και το κυριότερο να είναι λαμβάνουν μέτρα εφαρμόσιμα και υλοποιήσιμα με τον υπάρχον ελεγκτικό μηχανισμό που έχει το υπουργείο στη διάθεσή του. Με εκτίμηση,