• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργιάδης Απόστολος' | 29 Μαΐου 2015, 08:27

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχέδιο νόμου, διαφωνώ όμως με τον συντελεστή εσωτερικού, επειδή είνια μόνο τρεις μονάδες μικρότερος από τον προβλεπόμενο από τον Ν. 4172/2013 (33%). Κατά συνέπεια οι τρεις μονάδες δεν αποτελούν κίνητρο εθελοντικής αποκάλυψης των εισοδημάτων. Ένα άλλο σημείο που θα πρέπει να προσεχθεί (μάλλον οφείλεται σε μη ολοκληρωμένη διατύπωση του σχέδιου νόμου), είναι οι καταλογισμοί που γίνονται στο ελεγκτικό συνέδρειο για δημόσια πρόσωπα. Αν δηλαδή κάποιος δημόσιος υπάλληλος αυξήσει την περιουσία του και ελεγχθεί μετά από εισαγγελική εντολή ή εντολή της υπηρεσίας του, τότε το ποσό της αύξησης της περιουσίας στέλνεται στο ελεγκτικό συνέδριο, το οποίο μετά από την δικατική αντίκρουση του υπαλλήλου, έρχεται και καταλογίζει το ποσό. Στην προκειμένη περίπτωση και επειδή οι ανωτέρω περιπτώσεις περιλαμβάνονταιστο σχέδιο νόμου, θα πρέπει η υπηρεσία που πραγματοποίησε τον έλεγχο, να στέλνει τα αποτελέσματα άμεσα στον υπάλληλο, ο οποίος θα υποβάλλει συμπληρωματικές δηλώσεις καταβάλλοντας το 30% του προς καταλογισμό ποσού και θα απαλλάσσεται από οποιοεσδήποτε άλλες καταλογιστικές ή ποινικές ευθύνες, με την υπηρεσία καταλογισμού να υποχρεούται να γνωρίζει τη συμμόρφωση στους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να απαλλάσσεται από την υπόλοιπη διαδικασία. Φυσικά, ο ελεγχόμενος θα διατηρεί κάθε δικαίωμα, είτε να μην καταβάλει το ποσό και να ζητήσει την ολοκλήρωση της υπόθεσης από το ελεγκτικό συνέδριο σε εξοφθαλμες περιπτώσεις λανθασμένου υπολογισμού, είτε, αφού καταβάλει το ποσό νομιμοποίησης, να ζητήσει τον τελικό προσδιορισμό του οφειλόμενου ποσοσύ από το ελεγκτικό συνέδριο και σε περίπτωση που αυτό είναι μικρότερο του αρχικού, αφενός μεν να του επιστραφεί το 30% (ή όποιο ποσοστό αποφασιστεί) που κατέβαλε, αφετέρου δε να μπορεί να κινηθεί ποινικά εναντίον των ελεγκτών.