• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΕΡΤΙΒΑΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ' | 31 Μαΐου 2015, 08:11

    Είμαι προϊστάμενος της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της ΠΕ Χαλκιδικής και οι παρατηρήσεις που θα ήθελα να κάνω είναι οι εξής: 1. Ο χρόνος διαβούλευσης είναι υπερβολικά λίγος και προσωπικά πιστεύω ύποπτος, διότι μεσολαβεί το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και προφανώς γίνεται μία προσπάθεια να περάσει το σχέδιο νόμου χωρίς αντιδράσεις. Προς απόδειξη αυτών που λέω είναι ότι το αμέσως επόμενο σχέδιο νόμου που αναρτήθηκε στις 29 Μαΐου έχει δυνατότητα διαβούλευσης μέχρι 10 Ιουνίου. 2. Οι καρεκλοκένταυροι του Υπουργείου Οικονομικών που τα τελευταία χρόνια αποτέλεσαν, πραγματικά, τροχοπέδη για την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των υπόλοιπων δημόσιων υπηρεσιών, συνεχίζουν να βλέπουν γύρω τους μόνο αριθμούς χωρίς όμως να κάνουν μία κοστολόγηση των αποφάσεων τους. 3. Καμία υπηρεσία δημοσίου, ευρύτερου δημοσίου ή ΟΤΑ Α και Β βαθμού δεν διαθέτει επαρκή αριθμό κρατικών αυτοκινήτων, επαρκή αριθμό οδηγών και στην παρούσα φάση πολλές υπηρεσίες δεν διαθέτων ούτε καύσιμα ούτε ασφάλειες για τα αυτοκίνητα, άρα οι περισσότερες υπηρεσίας δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για μετακίνηση του προσωπικού. 4. Το πεδίο εφαρμογής των γεωτεχνικών (αναφέρομαι σε αυτούς διότι εργάζομαι σε τέτοια υπηρεσία) είναι τουλάχιστον κατά 80% σε εξωτερικές εργασίες (αγροί, σφαγεία, τελωνεία, λιμάνια, γεωτρήσεις, φυτώρια, μεταποιητικές μονάδες κ.ά.). Οι εργασίες των γεωτεχνικών αφορούν δημόσια υγεία, φυτοπροστασία, επενδύσεις, επιδοτήσεις, αδειοδοτήσεις, διαχείριση δημόσιας γης κ.ά. 5. Η έως τώρα λειτουργία των υπηρεσιών βασίζονταν, στην διάθεση των υπαλλήλων να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, έχοντας την γνωστή αποζημίωση και η οποία ίσως να μην κάλυπτε τα έξοδα (καύσιμα και φθορά του αυτοκινήτου). Μάλιστα στην Υπηρεσία μου οι συνάδελφοι είναι και απλήρωτοι για τις εκτός έδρας μετακινήσεις τους για όλο το 2014. 6. Με το παρόν σχέδιο νόμου δεν θα καλύπτονται τα έξοδα της χρήσης του ΙΧ (καύσιμα και φθορά). 7. Θα πρέπει η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για την χιλιομετρική αποζημίωση να λάβει υπόψη όχι μόνο την τιμή του καυσίμου αλλά και την φθορά του αυτοκινήτου. Μάλιστα θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένη με την τρέχουσα τιμή της βενζίνης στα πρατήρια ανά Νομό (είναι γνωστές οι αποκλίσεις ανά περιοχή) 8. Η ημερήσια αποζημίωση είναι απαράδεκτο να δίνεται σε αποστάσεις πάνω από 160 χλμ. Αυτοί που το σκέφτηκαν έχουν κάνει ποτέ διαδρομή 160 χλμ (320 με την επιστροφή) σε επαρχιακό δίκτυο; Δυστυχώς η Ελλάδα δεν είναι σαν την Αττική Οδό που προφανώς θα είχαν στο μυαλό τους αυτοί που συνέταξαν το σχέδιο νόμου. 9. Όταν κάνεις μίας εκτός έδρας μετακίνηση δεν οδηγάς μόνο, προφανώς ο σκοπός της μετακίνησης είναι η εκτέλεση κάποιου έργου. Μπορεί κανείς να μου πει πώς ένας υπάλληλος θα μετακινηθεί 159χλμ (επαρχιακό δίκτυο) θα εκτελέσει μία εργασία που μπορεί να απαιτεί πολύωρη εργασία και να επιστρέψει στην έδρα του εντός του ωραρίου του; Αν υποθέσουμε ότι θα μετακινηθεί με υπηρεσιακό αυτοκίνητο τότε δεν πρόκειται να αποζημιωθεί ούτε σεντς!!! Προτείνω προς επαλήθευση όσων αναφέρω θα μπορούσα να προτείνω μοναδικές τέτοιες διαδρομές τόσο στη Χαλκιδική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. 10. Η ημερήσια αποζημίωση πρέπει να δίνεται για την εκτός έδρας μετακίνηση πάνω από 40χλμ και όχι πάνω 160 χλμ, γιατί πρέπει να ληφθεί υπόψη και η ώρα εκτέλεσης του εργασίας και όχι μόνο η ώρα οδήγησης. Τα αποτελέσματα αυτού του σχεδίου νόμου θα είναι: 1.Κανείς συνάδελφος δεν θα διαθέτει το δικό του αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του, διότι δεν θα καλύπτονται τα έξοδα του. 2.Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οδηγοί κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον υπάλληλο να οδηγήσει κρατικό αυτοκίνητο (που συνήθως είναι κακοσυντηρημένο) και να έχει και την ευθύνη του τυχόν ατυχήματος ή της φθοράς του αυτοκινήτου. 3. Τουλάχιστον για την Υπηρεσία μου (και φαντάζομαι για την πλειοψηφία των υπηρεσιών του δημοσίου) δεν υπάρχει κανένας οδηγός, δεν υπάρχουν καύσιμα και μόνο 2 αυτοκίνητα έχουν ασφάλεια μέχρι τον ερχόμενο Ιούλιο, οπότε εάν δεν αλλάξει απόσταση για την καταβολή της ημερήσιας αποζημίωσης για την εκτός έδρας μετακίνηση πάνω από 40χλμ και όχι πάνω 160 χλμ τίθεται θέμα λειτουργίας της. (έλεγχοι, πληρωμές, δημόσια υγεία, εξαγωγές κ.ά.) Κλείνοντας στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι: "...Στόχος του παρόντος εγχειρήματος παραμένει αφενός ο εξορθολογισμός, η απλούστευση των προβλέψεων με στόχο την ομαλότερη λειτουργία των μετακινήσεων αλλά και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου αυτό να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες ανάγκες λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και αφετέρου, ο περιορισμός των ευκαιριών για σπατάλη του δημοσίου χρήματος..." Μπορεί να μου εξηγήσει κανείς που ακριβώς υπάρχει ο εξορθολογισμός, η απλούστευση, η ομαλότερη λειτουργία και ο εκσυγχρονισμός; Προφανώς το μόνο που στοχεύει το εν λόγω "εγχείρημα" είναι να περιορίσει τις δαπάνες αδιαφορώντας ή και αγνοώντας για τις συνέπειες σε όλα τα άλλα (απώλειες επιδοτήσεων, απώλειες επενδύσεων, πρόστιμα από την ΕΕ, κίνδυνος για δημόσια υγεία, απώλειες στη ζωική και φυτική παραγωγή, πρόβλημα στις εξαγωγές κ.ά.). Τελικά το κόστος εφαρμογής αυτού του σχεδίου νόμου θα είναι πολύ μεγαλύτερο και σε ορισμένες περιπτώσεις ανυπολόγιστο. Καληνύχτα σας.