• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΑΡΟΥΚΟΣ' | 1 Ιουνίου 2015, 08:43

    Εργάζομαι στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Πελοποννήσου (Τρίπολη). Σε πάρα πολλά σημεία έχω ήδη καλυφθεί αναφορικά με σειρά επισημάνσεων που παρέθεσαν προηγούμενοι σχολιαστές και τα οποία με βρίσκουν - σε αρκετά σημεία - σύμφωνο. Πέραν όμως των ανωτέρω προκύπτει το αντικειμενικό ζήτημα της μη δυνατότητας διενέργειας ουσιαστικά αποτελεσματικών Ελέγχων των σχεδόν 5000 (ναι, πέντε χιλιάδων) τουριστικών καταλυμάτων της περιοχής εποπτείας μας, όταν καλούμαστε να προβούμε σε επιθεωρήσεις πλήθους μονάδων, υπό την «χιλιομετρική απειλή» των 160 και ενός χιλιομέτρων από το σημείο αναχώρησής μας (εν προκειμένω Τρίπολη). Το δεσμευτικό αυτό όριο, σημαίνει στην πράξη την δυνατότητα διενέργειας επιθεώρησης μόνον για ένα έως δύο – μέγιστο – καταλύματα, και μόνον σε ένα γεωγραφικό σημείο, καθώς εντός ενός οκταώρου, θα πρέπει να έχουμε αναχωρήσει, να εχουμε προχωρήσει σε ελέγχους με σαφή συμπεράσματα και αξιώσεις και να έχουμε επιστρέψει στην βάση μας, σε μια περιοχή (Πελοπόννησος) με «κοπιαστικό» οδικό δίκτυο, όπου οι μέσες αποστάσεις απαιτούν οδηγική πορεία – τουλάχιστον - μιάμιση ή και τρεις και πλέον ώρες ανά προορισμό, για ένα σημείο που απέχει μακράν λιγότερο από 160 χιλιόμετρα (π.χ. Λίμνη Φενεού Κορινθίας, Γεράκι Ζάρακα Λακωνίας, Αμπελιώνας Είρας Μεσσηνίας, ευρύτερη περιοχή Ερμιονίδας και Πορτοχελίου, κ.ο.κ.). Το γεγονός δε, ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις η αναγκαιότητα διενέργειας επιθεώρησης συνοδεύεται από κατεπείγουσες διαδικασίες, λόγω της φύσης διερεύνησης άξαφνα προκύπτουσας καταγγελίας ή φλέγοντος ζητήματος εν μέσω υψηλής περιόδου, μας δημιουργεί στην πράξη έναν «στραγγαλισμό», καθόσον όλες οι διαδικασίες στις οποίες υπόκεινται οι Έλεγχοι, περνούν την διαδικαστική πύλη της πρότερης έγκρισης μετακίνησης από το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλία και Τουρισμού και της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου. Όμως αντιγράφω κάτι από την όλη πρόταση: «Στόχος του παρόντος εγχειρήματος παραμένει αφενός ο εξορθολογισμός, η απλούστευση των προβλέψεων με στόχο την ομαλότερη λειτουργία των μετακινήσεων αλλά και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου αυτό να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες ανάγκες λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και αφετέρου, ο περιορισμός των ευκαιριών για σπατάλη του δημοσίου χρήματος». Δυστυχώς δεν διέκρινα εξορθολογισμό, πέραν του επαναπροσδιορισμού του ύψους αποζημίωσης, ούτε ομαλότερη λειτουργία ούτε εκσυγχρονισμό. Δεν λαμβάνεται υπόψη το γεωγραφικό ανάγλυφο κάθε περιοχής, η δυσκολία πρόσβασης, ακόμη και η νησιωτικότητα. Η συγκεκριμένη πρόταση, απλώς περιορίζει άρδην την δυνατότητα μετακίνησης (ωσάν συμβόλαιο ασφάλισης που σε αποζημιώνει μόνον σε περίπτωση πρόσκρουσης με μετεωρίτη) έχοντας ως ακρογωνιαίο προσανατολισμό τον περιορισμό των δαπανών, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η μη διενέργεια οιασδήποτε πραγματογνωμοσύνης.