• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΛΕΞΙΟΥ Α.' | 1 Ιουνίου 2015, 08:06

    Είμαι προϊσταμένη του Τμήματος Εφαρμογής Προγραμμάτων & Έργων της ΔΙΑΠ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και οι παρατηρήσεις που θα ήθελα να κάνω είναι οι εξής: 1. Ο χρόνος διαβούλευσης που δόθηκε για το αν λόγω σημαντικότατο για τη λειτουργία του Δημοσίου νομοσχέδιο είναι υπερβολικά και ύποπτα λίγος διότι μεσολαβεί το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και προφανώς γίνεται μία προσπάθεια να περάσει το σχέδιο νόμου χωρίς να το πάρουμε είδηση. 2. Οι εμπνευστές του στο Υπουργείο Οικονομικών , που τα τελευταία χρόνια αποτέλεσαν, πραγματικά, τροχοπέδη για την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των υπόλοιπων δημόσιων υπηρεσιών, αξιολογούν κόστη και αριθμούς χωρίς όμως να κάνουν μία κοστολόγηση των αποφάσεων τους(Πάγωμα όλων των ελεγκτικών διαδικασιών στα έργα, στον πρωτογενή τομέα, στη λειτουργία επιχειρήσεων και βιομηχανιών, κ.λ.π.).Ποιά ανάπτυξη θα επιτευχθεί έτσι; 3. Καμία υπηρεσία δημοσίου, ευρύτερου δημοσίου ή ΟΤΑ Α και Β βαθμού από όπου προέρχομαι και για τις οποίες μπορώ να μιλήσω ασφαλώς, δεν διαθέτει επαρκή αριθμό κρατικών αυτοκινήτων, επαρκή αριθμό οδηγών και στην παρούσα φάση πολλές υπηρεσίες δεν διαθέτουν ούτε καύσιμα ούτε ασφάλειες για τα αυτοκίνητα, άρα δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για μετακίνηση του προσωπικού ούτε σε ελάχιστο βαθμό. 4. Η έως τώρα λειτουργία των υπηρεσιών βασίζονταν, στην διάθεση των υπαλλήλων να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, έχοντας την γνωστή αποζημίωση η οποία δεν κάλυπτε τα έξοδα (καύσιμα και φθορά του αυτοκινήτου) , Σημειωτέον, ότι με διάφορα τερτίπια (καθυστερήσεις στον έλεγχο δαπανών, κλπ) πολλοί συνάδελφοι είμαστε απλήρωτοι για εκτός έδρας μετακινήσεις για όλο το 2014 ή και το 2013!!. 5. Με το παρόν σχέδιο νόμου δεν θα καλύπτονται τα έξοδα της χρήσης του ΙΧ (καύσιμα και φθορά)ενώ για λόγους χρηστής λειτουργίας του Δημοσίου και ισονομίας μεταξύ των υπαλλήλων που εκτελούν ελέγχους και όσων δουλεύουν μόνο εντός του γραφείου , θα πρέπει η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για την χιλιομετρική αποζημίωση να λάβει υπόψη όχι μόνο την τιμή του καυσίμου αλλά και την φθορά του αυτοκινήτου και μάλιστα θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με την τρέχουσα τιμή της βενζίνης στα πρατήρια ανά Νομό (είναι γνωστές οι αποκλίσεις ανά περιοχή). 6. Η ημερήσια αποζημίωση είναι απαράδεκτο να δίνεται σε αποστάσεις πάνω από 160 χλμ. Αυτοί που το σκέφτηκαν έχουν κάνει ποτέ διαδρομή 160 χλμ (320 με την επιστροφή) σε επαρχιακό δίκτυο; .Προφανώς ο σκοπός της μετακίνησης είναι η εκτέλεση κάποιου έργου.. πώς λοιπόν ένας υπάλληλος θα μετακινηθεί 160χλμ (επαρχιακό δίκτυο) θα εκτελέσει μία εργασία που μπορεί να απαιτεί πολύωρη απασχόληση και θα επιστρέψει στην έδρα του εντός του ωραρίου του; Αν μετακινηθεί με υπηρεσιακό αυτοκίνητο τότε δεν πρόκειται να αποζημιωθεί καν.. Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα αυτού του σχεδίου νόμου θα είναι: 1.Κανείς συνάδελφος δεν θα διαθέτει το δικό του αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του, διότι δεν θα καλύπτονται τα έξοδα του. 2.Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οδηγοί(και δεν υπάρχουν πιστέψτε με!!) κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον υπάλληλο να οδηγήσει κρατικό αυτοκίνητο (που συνήθως είναι κακοσυντηρημένο) και να έχει και την ευθύνη του τυχόν ατυχήματος ή της φθοράς του αυτοκινήτου. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι τα κρατικά αυτοκίνητα θα έχουν καύσιμα... 3. Τουλάχιστον για την Δ/νση μου (και φαντάζομαι για την πλειοψηφία των υπηρεσιών του δημοσίου) δεν υπάρχει κανένας οδηγός, δεν υπάρχουν καύσιμα και ούτε αυτοκίνητα . Οπότε εάν δεν αλλάξει η απόσταση για την καταβολή της ημερήσιας αποζημίωσης για την εκτός έδρας μετακίνηση πάνω από 40χλμ και όχι πάνω 160 χλμ τίθεται θέμα λειτουργίας της. (έλεγχοι έργων, πληρωμές, κλπ) Κλείνοντας στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι: "...Στόχος του παρόντος εγχειρήματος παραμένει αφενός ο εξορθολογισμός, η απλούστευση των προβλέψεων με στόχο την ομαλότερη λειτουργία των μετακινήσεων αλλά και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου αυτό να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες ανάγκες λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και αφετέρου, ο περιορισμός των ευκαιριών για σπατάλη του δημοσίου χρήματος..."Οχι μόνο δεν πρόκειται να επιτευχθούν τα αναφερόμενα, αλλά επιτυγχάνοντας τον πολυπόθητο περιορισμό των δαπανών η χώρα θα βρεθεί αντιμέτωπη με απώλειες επιδοτήσεων και επενδύσεων, πρόστιμα από την ΕΕ, επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, απώλειες στη ζωική και φυτική παραγωγή, πρόβλημα στις εξαγωγές και πάγωμα στους ελέγχους και τις πληρωμές των 'έργων ,κ.α Είναι πραγματικά λυπηρό που μια νέα κυβέρνηση αντιμετωπίζει τόσο σοβαρά θέματα με τέτοιους ερασιτεχνισμούς και χωρίς πραγματική διάθεση να διαβουλευτεί και άρα να μάθει την πραγματικότητα, ώστε να τη βελτιώσει.. Είναι αδήριτη ανάγκη σε κάθε ευνομούμενο κράτος να διασφαλίζεται η ορθολογική και άριστη λειτουργία των ελεγκτικών του μηχανισμών, κατάτ ων οποίων στρέφεται το εν λόγω νομοσχέδιο. Ας μη γελιόμαστε...με το νομοσχέδιο αυτό η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ!! Προτείνουμε : Καταβολή ολόκληρης της ημερήσιας αποζημίωσης για συνολική απόσταση από την έδρα μας τα 40 χλμ., καθώς και την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης των οδοιπορικών με βάση την τρέχουσα τιμή καυσίμων.