• Σχόλιο του χρήστη 'Αννα Δασκαλάκη' | 2 Ιουνίου 2015, 11:55

    Δυστυχώς η πίεση του χρόνου δεν επιτρέπει τον λεπτομερή σχολιασμό που απαιτείται. Ένας λόγος παραπάνω για τηναπόσυρση του νονοσχεδίου για να κατατεθεί μετά από πραγματική διαβούλευση με ικανό χρόνο για κατάθεση προτάσεων από φορείς και ιδιώτες και επεξεργασία τους με επιστημονική και τεχνική τεκμηρίωση. Αννα Δασκαλάκη, γεωπόνος Οι έλεγχοι με βάση τους κανονονισμούς/νομοθεσία γίνονται από επιτροπές και πρέπει να μετακινούνται όλα τα μέλη στην αυτοψία για να ξέρουν τι υπογράφουν. Τα κρατικά αυτοκίνητα είναι λίγα και δεν έχουν καύσιμα για όλες τις μέρες του μήνα (συνήθως) Τα κρατικά αυτοκίνητα εξυπηρετούν σε μεγάλο ποσοστό τις μετακινήσεις στην έδρα της περιφέρειας που έχουν αυξηθεί μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη και τη μεταφορά μεγάλου όγκου των διοικητικών πράξεων και αποφάσεων στην έδρα της περιφέρειας. Το ίδιο ισχύει και για τις αποκεντρωμένες διοικήσεις. Σε πολλά προγράμματα όπως της δακοκτονίας για παράδειγμα λόγω των ωρών ψεκασμών (εκτός ωραρίου δημοσίων υπηρεσιών) η μετακίνηση δε μπορεί να γίνει με κρατικό αυτοκίνητο και πρέπει αναγκαστικά να χρησιμοποιηθεί ιδιωτικό όχημα Και βέβαια πολλές υπηρεσίες με μεγάλο όγκο αρμοδιοτήτων που απαιτούν μετακινήσεις δε διαθέτουν κρατικά οχήματα ( πχ τα πρωην ΚΕΠΠΥΕΛ νυν ΤΑΑ του ΥΠΑΑΤ) Στο νομοσχέδιο δεν προσαρμόζεται η χιλιομετρική αποζημίωση από το 0,15 (που ισχύει πάνω από 10 χρόνια) και δε συνδέεται ούτε με τη τιμή της βενζίνης ούτε με το μέσο κόστος συντήρησης ενός ΙΧ, έξοδα που πρέπει να καλυφθούν εφόσον χρησιμοποιούνται τα ΙΧ των υπαλλήλων. Υπάρχουν θέσεις και αρμοδιότητες που έχουν αυξημένο όγκο αυτοψιών και μετακινήσεων και άλλες λιγότερο. Σε αυτή τη βάση αμείβεται επιπλέον ο υπάλληλος. Θα γίνουν τώρα περιζήτητες οι «θέσεις γραφείου» αλλά ποιες είναι αυτές για τους γεωπόνους? . Το 2015 είναι η χρονιά που πρέπει να «κλείσουν» όλα τα έργα του κοινοτικού πλαισίου 2007-2014. Ο όγκος των ελέγχων/παραλαβών επενδύσεων /αδειοδοτήσεις κλπ είναι τεράστιος μιας και στο τέλος κάθε κοινοτικού πλαισίου υπήρχε πάντα ιδιαίτερη πίεση αλλά αυτή τη φορά λόγω της οικονομικής κατάστασης όσοι τελικά πραγματοποιούν επενδύσεις το κάνουν με την πίεση των ημερομηνιών, η οποία αναγκαστικά θα μεταφερθεί στους υπαλλήλους προκειμένου να μπορέσουν να αποπληρωθούν τα έργα. Είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει αυτό με τα κρατικά αυτοκίνητα αλλά δεν πρέπει να γίνει και με κόστος των υπαλλήλων με τα ιδιωτικά ΙΧ όπου στις παρούσες συνθήκες το 9,78 στην ουσία προσπαθεί να καλύψει τη συντήρηση του οχήματος. Η αιτιολογική έκθεση δεν αναφέρει και δε μελετά τα χρήματα που δαπανώνται για τα οδοιπορικά σε σχέση με τα ανταποδοτικά αυτών των μετακινήσεων (είσπραξη χρημάτων από πρόστιμα, πληρωμές έργων υποδομής αλλά και ιδιωτικών αναπτυξιακών έργων αλλά και διαφύλαξη του περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας, κλπ). Επομένως βάλλεται όχι μόνο η πρόταση νόμου αλλά και το σκεπτικό της.