• ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (πρώην Ο.Ε.Σ.Ι.Κ.) Αθήνα,11/12/2017 «ΕΠΑΝΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ» Σε συνέχεια επιστολών και συναντήσεών μας, σχετικά με την βούλησή σας για την επαναρρύθμιση της Βιομηχανίας Τυχερών Παιγνίων και βελτιώσεων στο νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης, Ελέγχου, Εποπτείας και Λειτουργίας Καζίνο και Τυχερών Παιγνίων, σας δηλώνουμε ότι η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τυχερών Παιχνιδιών - που συνιστά τη μοναδική και πιο αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση όλων των εργαζομένων στην Ελληνική Βιομηχανία Τυχερών Παιχνιδιών είναι έτοιμη να εισέλθει στο δημόσιο διάλογο και να συνεισφέρει με θέσεις, σκέψεις, ιδέες, προβληματισμούς και διαφωνίες. Όπως σας έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν απαιτείται η χάραξη μιας ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ, με έμφαση: 1. Στην προστασία του κοινωνικού συνόλου. 2. Στη διασφάλιση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας στη Βιομηχανία Τυχερών Παιχνιδιών και την δημιουργία νέων εξειδικευμένων, ποιοτικών και πιστοποιημένων. 3. Στην κατάρτιση κανόνων υγειούς ανταγωνισμού μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων, θέτοντας κανόνες και περιορισμούς με βάση τη διαθεσιμότητα και την ευκολία της πρόσβασης. 4. Στην καταπολέμηση του παράνομου τζόγου. 5. Στην άμεση αντιμετώπιση των αθέμιτων και μη ανταγωνίσιμων πρακτικών των διασυνοριακών καζίνο. 6. Στην ενιαία φορολογική αντιμετώπιση όλων των επίγειων και επιγραμμικών εταιρειών διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, με βάση την κατηγοριοποίηση τους σε επιχειρήσεις αμιγώς ηλεκτρονικού στοιχηματισμού, σε επιχειρήσεις που ενισχύουν το παραγόμενο τουριστικό προϊόν και σε επιχειρήσεις έντασης εργασίας και μη. 7. Στην Κατάρτιση Νέου Κανονισμού Διεξαγωγής Τυχερών Παιγνίων για όλες τις επίγειες και επιγραμμικές εταιρείες της Ελληνικής Βιομηχανίας Τυχερών Παιγνίων. 8. Στην ανάπτυξη και διασύνδεση του κλάδου με το διαρκώς αυξανόμενο τουριστικό προϊόν, μέσω της χορήγησης νέων αδειών λειτουργίας καζίνο σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΝΕΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΖΙΝΟ: Οι ισχύουσες άδειες λειτουργίας των Ελληνικών Καζίνο καλύπτουν γεωγραφικά 9 διαφορετικά σημεία της χώρας και σε σημαντικό βαθμό υπερκαλύπτουν την Ηπειρωτική Ελλάδα. Θεωρούμε όμως ότι υπάρχει αναγκαιότητα κάλυψης περιοχών που είναι προορισμοί υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως Κρήτη (2 τουλάχιστο άδειες), Μύκονος (ως τουριστικός προορισμός επισκεπτών με υψηλά εισοδήματα), Χίος (λόγω εγγύτητας με τα Τουρκικά παράλια), αλλά και της Φλώρινας για την οποία έχουν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ειδικότερα για την άδεια της Μυκόνου να υπάρξει μέριμνα για το ήδη απασχολούμενο προσωπικό στο Καζίνο Σύρου, ώστε ο κάτοχος της νέας άδειας ή εφόσον νομοθετεί η εποχική λειτουργία τους θερινούς μήνες του Καζίνο Σύρου στη Μύκονο κατά τους θερινούς μήνες (αυτή τη λύση εμείς προκρίνουμε) να υποχρεούται στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών οφελών να προσλάβει το υφιστάμενο προσωπικό, κατόπιν σχετικής αιτήσεως εκάστου εργαζόμενου, με τους ίδιους όρους, συμβάσεις εργασίας και δικαιώματα. Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα να χορηγούνται εποχικές άδειες λειτουργίας Mini Casino (5 τραπέζια Maximum και μέχρι 25 slot machines) αποκλειστικά και μόνο σε νησιωτικές περιοχές και όχι στην υπόλοιπη Ηπειρωτική Ελλάδα ή εκεί που λειτουργούν καζίνο αδειοδοτημένα για ετήσια λειτουργία, αποκλειστικά και μόνο σε ξενοδοχειακές μονάδες 5* και άνω που απευθύνονται σε τουρίστες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων. Οι άδειες αυτές θα έχουν την ίδια φορολογική αντιμετώπιση με τα υπόλοιπα επίγεια καζίνο, θα χορηγούνται κατόπιν διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, ενώ κάθε έτος θα καταβάλλεται ειδικό τέλος στην έναρξη κάθε σεζόν, δηλαδή για λειτουργία από 1η Μάϊου έως και 30 Σεπτεμβρίου και αφού προσκομιστούν στην ΕΕΕΠ συμβάσεις εργασίας 6μηνης διάρκειας (από 15 Απριλίου έως 15 Οκτωβρίου) με την ελάχιστη σύνθεση εξειδικευμένου προσωπικού ως αποδεικτικό υποστήριξης της λειτουργίας τους και ελάχιστης διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Η λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων θα είναι καθημερινή και δεν θα υπερβαίνει τις 10 ώρες ημερησίως, ενώ το ακριβές ωράριο λειτουργίας θα είναι προκαθορισμένο από την ΕΕΕΠ (π.χ 22.00 – 08.00) συμπεριλαμβανομένου του χρόνου ανοίγματος και κλεισίματος του καζίνο. Ενδεικτικά προτείνουμε ως ελάχιστη σύνθεση προσωπικού: 10 Γκρουπιέρ (Dealers), 4 Επιθεωρητές (Inspectors), 2 Τμηματάρχες (Pit Bosses). 1 Διευθυντής επιτραπέζιων τυχερών παιχνιδιών, 3 Υπάλληλοι ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Attendants), 1 Τεχνικός ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Technician), 1 Διευθυντής ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slot Manager), 2 Ταμίες (Cashiers), 1 Προϊστάμενος Ταμείου (Cash Desk Supervisor), 2 Υπάλληλοι Υποδοχής (Receptionists), 1 Προϊστάμενος Υποδοχής (Reception Supervisor), 2 Υπάλληλοι Ασφαλείας (Casino Security), 2 Χειριστές Συστήματος Οπτικοακουστικής Παρακολούθησης (Surveillance Operators), 1 Διευθυντής Ασφαλείας, 1 Συντηρητής, 4 Τμήμα Τροφοδοσίας Μπαρ (Μπάρμαν, Σερβιτόροι, κ.λ.π), 2 άτομα στην Καθαριότητα, 1 Διευθυντής Καζίνο (Casino Manager), 1 Οικονομικός Διευθυντής, 1 Γενικός Διευθυντής και 2 Άτομα άλλων υποστηρικτικών ειδικοτήτων. Σύνολο ελάχιστης σύνθεσης προσωπικού 45 άτομα. Σημειώνουμε ότι δεν αναφερόμαστε στις υφιστάμενες άδειες καζίνο και δη των καζίνο που βρίσκονται στην Ηπειρωτική Ελλάδα και βεβαίως δεν συζητούμε τροποποίηση των όρων λειτουργίας τους προς το δυσμενέστερο για το Ελληνικό Δημόσιο, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες.  ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΕΙΣΟΔΟΥ Για το εισιτήριο εισόδου θέση μας είναι η πλήρης κατάργηση της υποχρέωσης για επιβολή εισιτηρίου εισόδου, όπως ακριβώς προβλέπεται στη σχετική εισήγηση της ΕΕΕΠ του έτους 2014 προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών. Όσα καζίνο δε επιθυμούν να ανακόψουν την αθρόα προσέλευση «ανεπιθύμητων» επισκεπτών, θα μπορούν, στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής τους, να επιβάλλουν ελάχιστο αντίτιμο εισόδου στους επισκέπτες τους, προσφέροντάς τους κάποιες minimum παροχές (ποτά, καφέδες, κ.λ.π) με τη μορφή κουπονιού. Εξάλλου στην κείμενη νομοθεσία περί καζίνο προβλέπεται και η αναιτιολόγητη απαγόρευση εισόδου, δικαίωμα το οποίο μπορεί να ασκήσει κάθε καζίνο. Για εμάς η κατάργηση του εισιτηρίου εισόδου είναι επιβεβλημένη, διότι αφενός το εισιτήριο λειτουργεί αποτρεπτικά για τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες μας, αφετέρου στερεί σημαντικά κονδύλια που θα μπορούσαν να διατεθούν για αναβάθμιση της εμπορικής πολιτικής των χειμαζόμενων από την οικονομική κρίση καζίνο. Επίσης το εισιτήριο εισόδου στερεί και σημαντικά έσοδα από το Gaming Tax για το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο μόνο να κερδίσει μπορεί από την άνοδο της επισκεψιμότητας και τη συνεπακόλουθη άνοδο που αυτή θα φέρει στα έσοδα των καζίνο.  ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΖΩΝΤΑΝΟΥ ΚΑΖΙΝΟ (Live Casino Games) Στο θέμα των διαδικτυακών παιχνιδιών Ζωντανού Καζίνο (Live Casino) η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Όλα τα επιτραπέζια τυχερά παιχνίδια καζίνο που διεξάγονται σε επίγεια καζίνο και μπορούν να μεταδίδονται ζωντανά μέσω του διαδικτύου, θα πρέπει να είναι αποκλειστικής εκμετάλλευσης και αποκλειστικού δικαιώματος διαδικτυακής διεξαγωγής από τα ίδια τα επίγεια καζίνο (LICENSE PLUS). Η δε έδρα διεξαγωγής αυτών των παιχνιδιών θα πρέπει να είναι τα νόμιμα αδειοδοτημένα επίγεια καζίνο εντός της Ελληνικής Επικράτειας και εντός των αιθουσών τους και με προσωπικό που απασχολείται στα καζίνο. Επίσης επιτέλους θα πρέπει να αφαιρεθεί κάθε δυνατότητα διεξαγωγής παιχνιδιών καζίνο στο διαδίκτυο από τους υποτίθεται προσωρινούς – μεταβατικούς παρόχους, οι οποίοι έχουν ενταχθεί στη μεταβατική διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν.4002/2011 (Α180) σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίστηκε από την ΠΟΛ 1248/2011, έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό και με την ανοχή της πολιτείας εφαρμόζουν στην πράξη τη ρήση «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού»…  ΦΟΡΟΣ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (Gaming Tax) Σε μια χειμαζόμενη από την οικονομική κρίση Βιομηχανία Τυχερών Παιχνιδιών και με την ισορροπία επιτραπέζιων και ηλεκτρονικών – διαδικτυακών παιχνιδιών να έχει ανατραπεί υπέρ των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών παιχνιδιών, γεγονός που καθιστά επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας όπως είναι τα καζίνο προβληματικές και ζημιογόνες, είναι επιτακτική ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί το καθεστώς φορολόγησης και οι «παίκτες» της αγοράς να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με τον χαρακτήρα τους σε επιχειρήσεις αμιγώς ηλεκτρονικού στοιχηματισμού, σε επιχειρήσεις που ενισχύουν το παραγόμενο τουριστικό προϊόν και σε επιχειρήσεις έντασης εργασίας και μη. Συγκεκριμένα προτείνουμε:  Το Gaming Tax Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών Καζίνο μειώνεται σε ποσοστό 15% επί των μεικτών κερδών παιγνίων.  Ενιαίο Gaming Tax για όλους τους παρόχους Ηλεκτρονικών και Διαδικτυακών Τυχερών Παιχνιδιών το οποίο μειώνεται σε ποσοστό 25% επί των μεικτών κερδών παιγνίων.  Για επιχειρήσεις Καζίνο που το 45% και πλέον του πελατολογίου είναι επισκέπτες από χώρες του εξωτερικού τα παραπάνω ποσοστά μειώνονται κατά 1,5% αντίστοιχα για τα επιτραπέζια και ηλεκτρονικά τυχερά παίγνια. Το ποσοστό αυτό θα πιστοποιείται από την ΕΕΕΠ, η οποία θα ελέγχει τα προσκομιζόμενα από τις επιχειρήσεις στοιχεία εισόδων. Το μέτρο αυτό προτείνεται ώστε οι επιχειρήσεις καζίνο να στρέψουν το επιχειρηματικό τους ενδιαφέρον στην προσέλκυση πελατολογίου από το εξωτερικό.  Για να τύχουν οι πάροχοι καζίνο των παραπάνω μειώσεων θα πρέπει να μην έχουν οφειλές προς το προσωπικό τους από δεδουλευμένες αποδοχές και να μην έχει μειωθεί η αριθμητική δύναμη των απασχολουμένων το τελευταίο εξάμηνο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προσκομιστούν στην ΕΕΕΠ, πριν την ισχύ του μέτρου αυτού, αποδεικτικά εξόφλησης της μισθοδοσίας, κατατεθειμένους μέχρι 31.12.2016 στην αρμόδια επιθεώρηση εργασίας πίνακες προσωπικού και βεβαίωση της πιο αντιπροσωπευτικής επιχειρησιακής συνδικαλιστικής οργάνωσης της επιχείρησης ή εφόσον δεν υπάρχει επιχειρησιακή συνδικαλιστική οργάνωση, της Ομοσπονδίας του κλάδου Ο.Σ.Ε.ΤΥ.Π, που να βεβαιώνει την εξόφληση των οφειλών από μισθούς και ότι δεν έχει μειωθεί η αριθμητική δύναμη της επιχείρησης το τελευταίο εξάμηνο.  Από την ισχύ του μέτρου εξαιρούνται όσες επιχειρήσεις καζίνο υπάγονται ήδη σε ευνοϊκότερο καθεστώς φορολόγησης (π.χ Αλεξανδρούπολη, κ.λ.π).  ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΤΟΧΟΥ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΩΣ ΜΕΤΡΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΠΟ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ Εισηγητικά: Στην Ελλάδα, δυστυχώς δεν υπάρχει θεσμοθετημένο πλαίσιο οικονομικής συμμετοχής των εργαζομένων στις επιχειρήσεις που απασχολούνται, παρότι πλέον η θεσμοθέτηση ενός τέτοιου πλαισίου θα έλεγε κανείς ότι είναι απαραίτητο, προκειμένου να καλύψει ανάγκες και να ρυθμίσει καταστάσεις που de facto έχουν πλέον δημιουργηθεί. Έχει έρθει η ώρα, με δεδομένη την πολυετή οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας και την συρρίκνωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, να επεξεργασθεί η πολιτεία ένα πλαίσιο που θα διευκολύνει την συμμετοχή των εργαζομένων στην επιχείρηση που εργάζονται, καθώς μια τέτοια εναλλακτική φαίνεται να αναδεικνύεται σε μηχανισμό διάσωσης. Η φιλοσοφία εντός τέτοιου μοντέλου εδράζεται στην αρχή ότι δεν πρέπει να έχεις κεφάλαιο, αλλά μπορείς να συμμετέχεις σε αυτό μέσω της εργασίας σου, ενώ στόχος είναι η δημιουργία και η διατήρηση βιώσιμων θέσεων εργασίας, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων, η δημοκρατική αυτοδιαχείριση και η προώθηση της τοπικής ανάπτυξης. Εκφράζεται η ελπίδα ότι πολλές επιχειρήσεις που βρίσκονται σήμερα στα πρόθυρα χρεοκοπίας, με κίνδυνο να δημιουργήσουν χιλιάδες άνεργους, μπορούν να διασωθούν και να παραμείνουν ενεργές αν η διοίκηση αυτών αναληφθεί από τους εργαζόμενους, σε συνδυασμό με οικονομικά σχέδια αναδιάρθρωσης, προνομιακές φοροαπαλλαγές και χρηματοπιστωτικά προγράμματα που θα βοηθήσουν τη διαδικασία εξυγίανσης. Αν προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τρέχοντα ελληνικά παραδείγματα επιχειρήσεων, στις οποίες παρεμβλήθηκαν οι εργαζόμενοι, διεκδικώντας τη διάσωσή τους, θα ξεχωρίζαμε την ΒΙΟΜΕ και την Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία, στις οποίες παρότι υπάρχει η κινητοποίηση των εργαζομένων, δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο. Μοναδική απόπειρα νομοθετικής παρεμβάσεως αποτέλεσε το άρθρο 32 του Ν. 4109/2013, κατά το οποίο σε περίπτωση οριστικής παύσης ή διακοπής τουλάχιστον επί εξάμηνο της λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού ή καθυστέρησης καταβολής επί τετράμηνο των αποδοχών στο 1/3 τουλάχιστον του προσωπικού ή του 1/3 των συνολικών αποδοχών του από τους υπόχρεους προς τούτο, η άδεια λειτουργίας του ραδιοφωνικού σταθμού ανακαλείται από τον ως τότε αδειούχο της και ύστερα από αίτηση που υποβάλλεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης από το ήμισυ πλέον ενός τουλάχιστον των εργαζομένων −περιλαμβανομένου του 1/3 τουλάχιστον των δημοσιογράφων αν πρόκειται για ενημερωτικό σταθμό − χορηγείται σε αυτούς άδεια ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού στην αντίστοιχη συχνότητα με πρόταση του Ε.Σ.Ρ. και απόφαση του Υπουργού Τύπου και Μ.Μ.Ε.. Ωστόσο στην πράξη παρατηρούνται και άλλες περιπτώσεις, όπου σε ενεργές, αλλά με επαπειλούμενη αδυναμία εκπλήρωσης των ληξιπρόθεσμων χρηματικών υποχρεώσεων επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι μόνο δια της παρεμβάσεώς τους θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα. Παράδειγμα τέτοιας συμμετοχής είναι το Καζίνο Ρίο, στο οποίο οφείλονται μεγάλα χρηματικά ποσά από επιδικασθείσες εργατικής φύσεως αξιώσεις, αλλά και από δεδουλευμένες αποδοχές. Στην περίπτωση αυτή ήδη από το 2012 οι εργαζόμενοι αναζητούν μοντέλο υπαγωγής της επιχείρησης υπό την διοίκηση και διαχείριση των εργαζομένων. Θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι χάριν στη συμμετοχική δράση των εργαζομένων, η έχουσα την εκμετάλλευση του καζίνο επιχείρηση, η οποία βρίσκεται μια ανάσα πριν την πτώχευση έχει παραμείνει επί 5 σχεδόν έτη ζωντανή, διατηρώντας τους μισθούς των εργαζομένων σταθερούς και όλες τις θέσεις εργασίας αλώβητες. Το 2012 οι εργαζόμενοι του καζίνο Ρίο έκαναν το πρώτο βήμα, με σκοπό να πάρουν την τύχη της επιχείρησης στα χέρια τους, διασφαλίζοντας το εισόδημα 250 οικογενειών. Μη υπάρχοντος νομικού πλαισίου, προσπάθησαν να δημιουργήσουν συμβατικές δεσμεύσεις με μία συμφωνία, στο οποίο προβλέπονταν εξόφληση των εργατικών αξιώσεων δια μεταβίβασης προς τους εργαζομένους μετοχών της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το Καζίνο. Συγκεκριμένα προβλέφθηκε ότι οι εργαζόμενοι θα συνέστηναν νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου συλλογικών συμφερόντων με μετόχους όλους τους εργαζόμενους, οι οποίοι θα συμμετείχαν σε αυτή βάσει της αναλογίας που θα προέκυπτε από τις αξιώσεις τους. Τις αξιώσεις αυτές θα εκχωρούσαν στην Εταιρεία των Εργαζομένων, η οποία θα λάμβανε περαιτέρω αντίστοιχες μετοχές της Εταιρείας Καζίνο, μετά από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας Καζίνο και μεταβίβαση μετοχών προς την Εταιρεία Εργαζομένων αντίστοιχων με τις εκχωρούμενες αξιώσεις των εργαζομένων. Δια του τρόπου αυτού προβλέφθηκε η μετοχική συμμετοχή των εργαζομένων στην Εταιρεία Καζίνο. Τέλος συμφωνήθηκε ότι έναντι της συμφωνηθείσας ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, η οποία αναδείχθηκε απαραίτητη για τη βιωσιμότητα του Καζίνο (προβλέφθηκε για ορισμένο χρόνο εξάωρη απασχόληση), οι εργαζόμενοι, δια προγράμματος stock option ή άλλου ισοδύναμου εταιρικού τρόπου, μέσω του εταιρικού τους σχήματος, θα λάμβαναν πρόσθετες μετοχές της Εταιρείας Καζίνο, αυξάνοντας την μετοχική τους συμμετοχή. Μάλιστα, προς διασφάλιση της μετοχικής συμμετοχής των εργαζομένων έγιναν διάφορες προβλέψεις για τη διαδικασία αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, για τη διανομή μερίσματος, για τη διαχρονική διατήρηση του αριθμητικού ποσοστού συμμετοχής της Εταιρείας Εργαζομένων στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας Καζίνο, για συμμετοχή της εταιρείας των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Καζίνο, για δυνατότητα παρακολούθησης της οικονομικής διαχείρισης από την Εταιρεία των Εργαζομένων κλπ. Επίσης μεταξύ της Εταιρείας Καζίνο και της Εταιρείας των Εργαζομένων συνήφθη σύμβαση παροχής υπηρεσιών οργάνωσης του καζίνο. Η χρονική διάρκεια της ως άνω σύμβασης ταυτίστηκε με το χρόνο εξόφλησης των αξιώσεων των εργαζομένων, ενώ τα έσοδα από τη σύμβαση αυτή για την Εταιρεία Εργαζομένων συνδέθηκαν και με τα κέρδη που θα επέρχονταν, βάσει της ορθής διαχείρισης που θα εισηγούνταν η Εταιρεία Εργαζομένων. Πράγματι προς υλοποίηση όσων παραπάνω προβλέφθηκαν οι εργαζόμενοι του Καζίνο Ρίο προέβησαν σε σύσταση της εταιρείας συλλογικών συμφερόντων με την επωνυμία «ΠΗΓΑΣΟΣ ΦΟΡΤΟΥΝΑ ΓΚΕΙΜΙΝΓΚ ΑΕ». Και παρότι μεσολάβησαν διάφορα γεγονότα που δεν επέτρεψαν μέχρι σήμερα τη μεταβίβαση μετοχών από την Εταιρεία Καζίνο στην Εταιρεία των Εργαζομένων, η ως άνω εταιρεία έχει αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα στην κατεύθυνση ανάληψης του management της εργοδότριας εταιρείας. Δια του τρόπου αυτού οι εργαζόμενοι επιχειρούν, μέσω συστήματος ηθικών αρχών και εταιρικής διακυβέρνησης, απόλυτης διαφάνειας, επικοινωνίας και «ευφυούς» επιχειρηματικότητας, να αντιμετωπίσουν παθογένειες στη λειτουργία της επιχείρησης, προς άνοδο της επιχειρηματικής αποδοτικότητας, προς δημιουργία επιχειρηματικών ευκαιριών, προς επίτευξη ικανοποιητικών οικονομικών αποτελεσμάτων, προς επαύξηση της αξιοπιστίας της εταιρεία, προς εξυγίανση αυτής, προς εμπέδωση καλού ενδοεταιρικού κλίματος, και προς διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Στο εγχείρημα αυτό συμβάλουν οι εργαζόμενοι με απώτερο στόχο να αποτρέψουν τον κίνδυνο παύσης λειτουργίας της επιχείρησης, από την οποία βιοπορίζονται αυτοί και οι οικογένειές τους Το παράδειγμα του Καζίνο Ρίο και όσα εκεί επιχειρούνται ίσως συνιστούν μία ένδειξη ότι θα πρέπει ο νομοθέτης να μεριμνήσει για τις περιπτώσεις που οι κοινωνικοί εταίροι, παρά τις διαφορές τους, προσπερνούν τις ιδεοληψίες που χρόνια ταλανίζουν τις σχέσεις εργοδοτών – εργαζομένων και από κοινού επιδιώκουν σε εποχή κρίσης τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, τη διατήρηση των αποδοχών των εργαζομένων στο ίδιο επίπεδο και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η εποχή των στείρων αντιπαραθέσεων έχει πλέον παρέλθει, ενώ είναι μάλλον αναχρονιστικό να μιλάμε για άσκηση διευθυντικού δικαιώματος του εργοδότη, χωρίς δυνατότητα τουλάχιστον «εργατικού ελέγχου» της διοίκησης μιας επιχείρησης. Σε εποχές κρίσης η βασική αρχή ότι το κεφάλαιο προσλαμβάνει εργασία, μάλλον ανατρέπεται ή συμπορεύεται με τη δυνατότητα της εργασίας να προσλαμβάνει κεφάλαιο. ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΕΠΙ ΤΟΥ Ν. 2206/1994 Προσθήκη στο άρθρο 1 ως παρ. 18 «18. Σε περίπτωση οριστικής παύσης ή διακοπής ή αναστολής της λειτουργίας Καζίνο επί τρίμηνο ή σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής επί τριμήνου των αποδοχών στο 1/3 τουλάχιστον του προσωπικού ή του 1/3 των συνολικών αποδοχών του προσωπικού, η άδεια λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Καζίνο ανακαλείται οριστικά από την αδειούχο επιχείρηση. Στην ως άνω περίπτωση δύναται, εντός διαστήματος 30 ημερών, να υποβληθεί στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων από το ήμισυ πλέον ενός τουλάχιστον των εργαζομένων -περιλαμβανομένου του 1/3 τουλάχιστον των εργαζομένων στα τυχερά παίγνια - αίτημα επαναλειτουργίας και εκμετάλλευσης του Καζίνου. Επί του αιτήματος αυτού αποφαίνεται για την πλήρωση των ως άνω προϋποθέσεων η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων εντός διαστήματος 30 ημερών. Από τη γνωστοποίηση της ως άνω απόφασης οι εργαζόμενοι που υπέβαλαν την αίτηση υποχρεούνται εντός προθεσμίας τριών μηνών να συστήσουν νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου συλλογικών συμφερόντων, το οποίο θα γνωστοποιηθεί στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και στο οποίο θα παραχωρηθεί εντός 5 ημερών η ανακληθείσα άδεια. Με την ανάκληση της αδείας και την χορήγησή της στο νομικό πρόσωπο των εργαζομένων αυτοδικαίως καταγγέλλονται οι συμβάσεις εργασίας του συνόλου του προσωπικού με την προκάτοχο δικαιούχο της αδείας επιχείρηση. Η καταγγελία αυτή θεωρείται ότι έγινε από την πλευρά του εργοδότη και οφείλεται η νόμιμη αποζημίωση. Το νομικό πρόσωπο των εργαζομένων, θα λειτουργήσει το Καζίνο χρησιμοποιώντας την υφιστάμενη υλικοτεχνική υποδομή. Η αξία της υλικοτεχνικής υποδομής θα αποτιμηθεί από την ΕΕΕΠ εντός έτους από τη χορήγηση της άδειας στο νομικό πρόσωπο των εργαζομένων και θα εξοφληθεί εντός πενταετίας από αυτό. Έναντι εξοφλήσεως της αξίας αυτής θα συμψηφιστούν οι απαιτήσεις των οφειλομένων δεδουλευμένων αποδοχών και των αποζημιώσεων καταγγελίας των εργαζομένων που θα συστήσουν το νομικό πρόσωπο και τις οποίες απαιτήσεις θα εκχωρήσουν σε αυτό κατά το χρόνο συστάσεώς του, με σκοπό τον ως άνω συμψηφισμό. Η λειτουργία και εκμετάλλευση του Καζίνο θα γίνεται από τους εργαζομένους, σύμφωνα με τους όρους της χορηγηθείσας αδείας στην επιχείρηση από την οποία ανακλήθηκε, εκτός κι αν ειδικά στην απόφαση με την οποία χορηγείται η άδεια στο νομικό πρόσωπο των εργαζομένων ορίζονται παρεκκλίσεις προς διευκόλυνση της λειτουργίας του Καζίνο. Η παραπάνω ανάκληση και επαναχορήγηση της άδειας δεν μπορεί να θεωρηθεί μεταβίβαση επιχείρησης, ενώ σε αυτή δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρο 479 του Α.Κ. ή άλλη διάταξη που προβλέπει ευθύνη του νομικού προσώπου των εργαζομένων για υποχρεώσεις του προκατόχου δικαιούχου της αδείας. Στο νέο κάτοχο της άδειας δεν μπορεί να επιβληθεί κύρωση από τις προβλεπόμενες στο νόμο για τυχόν παραβάσεις που ανάγονται σε χρόνο προγενέστερο της χορήγησης της άδειας σε αυτό. Επίσης ο νέος κάτοχος της άδειας δεν μπορεί να θεωρηθεί υπότροπος από παραβάσεις, που ανάγονται στο χρόνο που η άδεια ανήκε στον προκάτοχο από τον οποίο ανακλήθηκε.» Προσθήκη στο άρθρο 1 παρ. 17 ως τελευταίο εδάφιο «Κατά τη διάρκεια της διακοπής ή εν όψει αυτής απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η απόλυση εργαζομένου ή η επιβολή συστήματος εκ περιτροπής εργασίας. Για όσο χρόνο διαρκεί η διακοπή, το σύνολο του προσωπικού -πλην ορισμένων ειδικοτήτων, η πλήρης απασχόληση των οποίων θεωρείται απαραίτητη από την επιχείρηση και κατά τη διάρκεια της διακοπής - τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας ο μισθωτός λαμβάνει το 70% του μέσου όρου των τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης. Ο χρόνος διαθεσιμότητας θεωρείται ως χρόνος ασφαλίσεως και υπολογίζεται για τη χορήγηση της ετήσιας άδειας αναψυχής.»  ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σύμφωνα με το ν.2206/1994 (Α 62) «Ίδρυση, Λειτουργία, Έλεγχος Καζίνων και άλλες διατάξεις» απαγορεύεται στις επιχειρήσεις καζίνων να προσλαμβάνουν και να απασχολούν σε θέσεις υπαλλήλων παιγνίων πρόσωπα που δεν έχουν λάβει Δελτία Καταλληλότητας. Μέχρι και το 2014, αρμόδιος φορέας πιστοποίησης ήταν - ορθώς κατά την άποψή μας - η ΕΕΕΠ. Από 1 Ιουνίου 2014 και έπειτα, σύμφωνα με την με αριθμό 98/5/21.3.2014 (Β 767) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π., φορείς πιστοποίησης των εργαζομένων στα καζίνα, οι οποίοι εκδίδουν και τα απαραίτητα δελτία καταλληλότητας αυτών, είναι πλέον οι ίδιες οι επιχειρήσεις των καζίνων, με γνωστοποίηση στην Ε.Ε.Ε.Π. Η αλλαγή δε αυτή αιτιολογήθηκε με την μείωση του χρόνου έκδοσης των δελτίων καταλληλότητας και τα διοικητικά κόστη. Το Δελτίο Καταλληλότητας έχει το μέγεθος και το υλικό κατασκευής μιας κοινής πιστωτικής κάρτας, φέρει, μεταξύ άλλων, στην κύρια όψη του, τη φωτογραφία, το ονοματεπώνυμο, και τον αριθμό μητρώου του κατόχου και στην πίσω όψη του, την υπογραφή του κατόχου. Εφόσον χρησιμοποιηθεί χρώμα, η επιλογή του χρώματος αυτού δεν πρέπει να δυσχεραίνει την ανάγνωση των στοιχείων του Δελτίου. Κάθε επιχείρηση καζίνου είναι υποχρεωμένη να παρέχει πρόσβαση στην Ε.Ε.Ε.Π. σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τη διαδικασία χορήγησης της πιστοποίησης και των δελτίων καταλληλότητας. Στην περίπτωση που δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις, προβλέπονται οι σχετικές διοικητικές κυρώσεις. Το Δελτίο Καταλληλότητας έχει διάρκεια ισχύος πέντε (5) έτη, μετά τη λήξη της οποίας επανεκδίδεται με νέα πρόσφατη φωτογραφία του πιστοποιημένου προσώπου. Ένα πρόσωπο, προκειμένου να λάβει Δελτίο Καταλληλότητας πρέπει: να µην έχει καταδικαστεί µε τελεσίδικη δικαστική απόφαση για οποιοδήποτε κακούργημα ή για το έγκλημα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, απιστίας, αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος, εκβίασης, πλαστογραφίας, ενεργητικής ή παθητικής δωροδοκίας, επικίνδυνης ή βαριάς σωματικής βλάβης, παρασιώπησης εγκλήματος, έγκλημα περί το νόμισμα, κοινώς επικίνδυνο έγκλημα, έγκλημα κατά της προσωπικής ελευθερίας, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, έγκλημα που προβλέπεται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών υλών και φοροδιαφυγής, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα σχετικό µε την παραβίαση της νομοθεσίας περί παιγνίων. Τα πιστοποιημένα πρόσωπα, κάθε έτος από την ημερομηνία ισχύος του Δελτίου Καταλληλότητας, υποβάλλουν στο φορέα πιστοποίησης υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/86, με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής, με την οποία δηλώνουν την ύπαρξη ή μη μεταβολών στο ποινικό τους μητρώο. Κατά την άποψη μας, τόσο το προηγούμενο καθεστώς έκδοσης Δελτίων Καταλληλότητας, όσο και αυτό που προέκυψε με τις συμπληρώσεις και τις αλλαγές της με αριθμό 98/5/21.3.2014 (Β 767) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π, δημιούργησαν πλείστα προβλήματα καθώς αποτέλεσαν «εργαλεία» στα χέρια ορισμένων επιχειρήσεων (ευτυχώς όχι όλων) για να προχωρήσουν σε εκτεταμένη αποειδίκευση του προσωπικού καζίνο, γεγονός που υποβαθμίζει σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες και θέτει σε κίνδυνο τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου και τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου. Τέτοια αρνητικά παραδείγματα είναι π.χ τα καζίνο Πόρτο Καρράς, Σύρου, Κέρκυρας και Ρόδου, για τα οποία έχουμε δεχθεί σωρεία καταγγελιών, κάποιες εκ των οποίων έχουμε περιέλθει σε γνώση και της ΕΕΕΠ, μέσω των επιχειρησιακών σωματείων εργαζομένων. Τα καζίνο παγκοσμίως αποτελούν ιδιαίτερους χώρους, υψηλών προτύπων ασφαλείας, και δεν είναι χώροι που φέροντες Δελτία Καταλληλόλητας «Γενικών Καθηκόντων» εργαζόμενοι - τα οποία δεν αναγράφουν καμία απολύτως ειδικότητα - δύνανται να περιφέρονται σε ΟΛΟΥΣ τους χώρους των αιθουσών διεξαγωγής παιγνίων, ασκώντας διαφορετικά καθήκοντα ακόμα και κατά τη διάρκεια της ίδιας βάρδιας. Δεκάδες είναι οι καταγγελίες εργαζομένων που απασχολούνται μέσα στην ίδια βάρδια στην υποδοχή, στο ταμείο, στο μπαρ ή ακόμα και στα slot machines του καζίνο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο κάποια στιγμή να γίνουμε μάρτυρες εικόνων και επικίνδυνων σκηνικών βγαλμένων από Χολιγουντιανές ταινίες… Την ίδια στιγμή και ενώ σε πολλούς κλάδους εργαζομένων υιοθετούνται συστήματα πιστοποίησης των επαγγελματικών δεξιοτήτων - και όχι απλής πιστοποίησης των δικαιολογητικών - δυστυχώς στα καζίνο, κυρίως με ευθύνη της πολιτείας, δεν υπάρχει εναρμόνιση του κλάδου με τέτοιου είδους συστήματα, ενώ για την έκδοση των Δελτίων Καταλληλόλητας, δεν απαιτούνται τέτοιου είδους πιστοποιήσεις για τις διάφορες ειδικότητες τυχερών παιχνιδιών. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να υπάρξουν οι ακόλουθες προσθήκες – τροποποιήσεις στη με αριθμό 98/5/21.3.2014 (Β 767) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π ως ακολούθως: «Άρθρο 33 Πιστοποίηση εργαζομένων και συνεργαζομένων προσώπων με επιχειρήσεις καζίνο. 1. Ορισμοί: Πρόσωπα προς Πιστοποίηση θεωρούνται, για τους σκοπούς του νόμου και της απόφασης αυτής, και ανεξάρτητα από την έννομη σχέση με την οποία συνδέονται με την επιχείρηση καζίνο, οι εξής: 1.1. Ο Διευθύνων Σύμβουλος. 1.2 Ο Γενικός Διευθυντής, οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές όλων των τμημάτων ή υπηρεσιών του Καζίνο. 1.3 Ο Οικονομικός Διευθυντής και ο Αρχιλογιστής του Καζίνο. 1.4 Το προσωπικό Ασφαλείας, ελέγχου και επιτήρησης του Καζίνο. 1.5 Οι Ταμίες και Λογιστές. 1.6 Το προσωπικό παιγνίων που απασχολείται ή πρόκειται να απασχοληθεί σε ειδικότητες που έχουν άμεση συνάφεια με τη διεξαγωγή παιχνιδιών ή με ταμειακές και λογιστικές συναλλαγές όπως ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω: Τεχνικός Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών (Casino Dealer), Επιθεωρητής (Inspector), Τμηματάρχης (Pit Boss), Διευθυντής επιτραπέζιων τυχερών παιχνιδιών, Υπάλληλος ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Attendant), Τεχνικός ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Technician), Συντηρητής Τυχερών Παιχνιδιών, Διευθυντής ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slot Manager), Ταμίας (Cashier), Προϊστάμενος Ταμείου (Cash Desk Supervisor), Υπάλληλο Υποδοχής (Receptionist), Προϊστάμενος Υποδοχής (Reception Supervisor), Υπάλληλος Ασφαλείας (Casino Security), Χειριστής Συστήματος Οπτικοακουστικής Παρακολούθησης (Surveillance Operator), Διευθυντής Ασφαλείας, Συντηρητής, Διευθυντής Καζίνο (Casino Manager), Οικονομικός Διευθυντής, Γενικός Διευθυντής 1.7. Το λοιπό διοικητικό, τεχνικό κύριο ή βοηθητικό προσωπικό του Καζίνο, που λόγω της φύσης της εργασίας του, είτε είναι υπεύθυνο των παιγνίων, είτε εισέρχεται και παραμένει στους χώρους των παιγνίων κατά τη διεξαγωγή τους. 1.8 Φορέας Πιστοποίησης ενός Καζίνο είναι η Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων. Υπεύθυνοι Πιστοποίησης είναι οι εντεταλμένοι προς τούτο υπάλληλοι της ΕΕΕΠ που θα ελέγχουν τη συνδρομής των προϋποθέσεων της παραγράφου 3 της απόφασης αυτής και τη χορήγηση σχετικού κωδικού αριθμού Πιστοποίησης σε κάθε πιστοποιούμενο πρόσωπο. 1.9 Πιστοποιημένο Πρόσωπο είναι κάθε πρόσωπο που έχει λάβει Πιστοποίηση από την ΕΕΕΠ, αφού προηγουμένως έχει καταθέσει τα εκ της παρούσας απόφασης απαιτούμενα δικαιολογητικά, μεταξύ των οποίων βεβαίωση ή πιστοποίηση επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων της εκάστοτε ειδικότητας, από πιστοποιημένο στην εκπαίδευση - κατάρτιση τυχερών παιγνίων εκπαιδευτικό φορέα. Εφόσον το προς πιστοποίηση πρόσωπο είναι αλλοδαπός θα πρέπει να προσκομίζεται Κρατικό Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 363/15.10.1998 (ΦΕΚ 242/29.10.1998). 1.10 Δελτίο Καταλληλότητας είναι η κάρτα που εκδίδει ο Φορέας Πιστοποίησης για κάθε Πιστοποιημένο Πρόσωπο, από το οποίο αποδεικνύεται η Πιστοποίηση. 1.11 Χώρος παιγνίων είναι ο χώρος των παιχνιδιών του Καζίνο. 2. Γενικές αρχές. 2.1. Πρόσωπο που ανήκει στα Πρόσωπα προς Πιστοποίηση, απαγορεύεται, κατά τη διάρκεια της εργασίας του να εισέρχεται στους χώρους των παιγνίων, χωρίς να φέρει Δελτίο Καταλληλότητας που να αναγράφει με σαφήνεια την ειδικότητα για την οποία έχει πιστοποιηθεί. Απαγορεύεται κατά τη διάρκεια της εργασίας του σε οποιοδήποτε πρόσωπο να περιφέρεται άσκοπα εντός του καζίνο ή και ειδικότερα να απασχολείται σε χώρους μη προβλεπόμενους από την ειδικότητα που αναγράφει το Δελτίο Καταλληλότητάς του. 2.2. Η Πιστοποίηση ενός προσώπου είναι ατομική, πραγματοποιείται και ισχύει για εργασία σε οποιοδήποτε αδειοδοτημένο καζίνο ανά την Ελληνική Επικράτεια, με χρήση για μια μόνο σύμβαση εργασίας κάθε φορά, για μια μόνο ειδικότητα και για ένα μόνο καζίνο κάθε φορά. 2.3. Το Δελτίο Καταλληλότητας είναι ατομικό και δεν μπορεί να χρησιμοποιείται και για άλλες λειτουργίες της επιχείρησης Καζίνο, όπως π.χ. ως μαγνητική κάρτα πρόσβασης. Προς τούτο κάθε επιχείρηση μπορεί να εκδίδει ειδική χωριστή μαγνητική κάρτα ή και εσωτερική ταυτότητα εργαζόμενου. 3. Προϋποθέσεις και διαδικασία χορήγησης της Πιστοποίησης. 3.1 Ένα πρόσωπο για να λάβει την Πιστοποίηση και το Δελτίο Καταλληλότητας πρέπει να: 3.1.1 Έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του. 3.1.2 Μην έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, απιστία, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εκβίαση, πλαστογραφία, ενεργητική ή παθητική δωροδοκία, επικίνδυνη ή βαριά σωματική βλάβη, παρασιώπηση εγκλήματος, έγκλημα περί το νόμισμα, κοινώς επικίνδυνο έγκλημα, έγκλημα κατά της προσωπικής ελευθερίας, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, καθώς και για έγκλημα που προβλέπεται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών υλών και φοροδιαφυγής. 3.1.3 Η απασχόλησή του στο Καζίνο να μην αντίκειται στις διατάξεις της παραγράφου α του άρθρου 4 του Ν. 2206/1994 (Α΄ 62), της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του Ν. 3229/2004 (Α΄ 38) και της παραγράφου 5 του άρθρου 28 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180). 3.1.4 Εφόσον απασχολείται ή πρόκειται να απασχοληθεί σε ειδικότητες που έχουν άμεση συνάφεια με τη διεξαγωγή παιχνιδιών ή με ταμειακές συναλλαγές όπως ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω: Τεχνικός Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών (Casino Dealer), Επιθεωρητής (Inspector), Τμηματάρχης (Pit Boss), Διευθυντής επιτραπέζιων τυχερών παιχνιδιών, Υπάλληλος ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Attendant), Τεχνικός ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slots Technician), Συντηρητής Τυχερών Παιχνιδιών, Διευθυντής ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών (Slot Manager), Ταμίας (Cashier), Προϊστάμενος Ταμείου (Cash Desk Supervisor), Υπάλληλο Υποδοχής (Receptionist), Προϊστάμενος Υποδοχής (Reception Supervisor), Υπάλληλος Ασφαλείας (Casino Security), Χειριστής Συστήματος Οπτικοακουστικής Παρακολούθησης (Surveillance Operator), Διευθυντής Ασφαλείας, Συντηρητής, Διευθυντής Καζίνο (Casino Manager), Οικονομικός Διευθυντής, Γενικός Διευθυντής, να διαθέτει κατ’ ελάχιστον: α) αναγνωρισμένο πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ), ειδικότητας σχετικής με την ειδικότητά του εντός του καζίνο ή β) αναγνωρισμένο πτυχίο μεταλυκειακής εκπαίδευσης, ειδικότητας σχετικής με την ειδικότητά του εντός του καζίνο και τουλάχιστον, τρία (3) έτη τεκμηριωμένης εργασιακής εμπειρίας στο αντικείμενο ή βεβαίωση – πιστοποίηση (εφόσον υπάρχει αναγνωρισμένο πιστοποιητικό επαγγελματικών δεξιοτήτων) εκατόν πενήντα (150) ωρών συναφούς επαγγελματικής κατάρτισης, από πιστοποιημένο στην εκπαίδευση - κατάρτιση τυχερών παιγνίων εκπαιδευτικό φορέα ή γ) αναγνωρισμένο πτυχίο δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ειδικότητας σχετικής με την ειδικότητά του εντός του καζίνο ή βεβαίωση – πιστοποίηση (εφόσον υπάρχει αναγνωρισμένο πιστοποιητικό επαγγελματικών δεξιοτήτων) εκατόν πενήντα (150) ωρών συναφούς επαγγελματικής κατάρτισης, από πιστοποιημένο στην εκπαίδευση - κατάρτιση τυχερών παιγνίων εκπαιδευτικό φορέα. δ) απολυτήριο γενικού λυκείου ή βεβαίωση – πιστοποίηση (εφόσον υπάρχει αναγνωρισμένο πιστοποιητικό επαγγελματικών δεξιοτήτων) εκατόν πενήντα (150) ωρών συναφούς επαγγελματικής κατάρτισης από πιστοποιημένο στην εκπαίδευση - κατάρτιση τυχερών παιγνίων εκπαιδευτικό φορέα. Εφόσον το προς πιστοποίηση πρόσωπο είναι αλλοδαπός θα πρέπει να προσκομίζεται Κρατικό Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 363/15.10.1998 (ΦΕΚ 242/29.10.1998). 3.1.5 Οι τομείς σπουδών καθώς και η εμπειρία και κατάρτιση που είναι σχετικές με την ειδικότητά, αποτελούν προϋποθέσεις για την πιστοποίηση από την ΕΕΕΠ ειδικοτήτων υπευθύνων, προϊσταμένων και γενικότερα διευθυντικών στελεχών και προσώπων της εμπιστοσύνης του κατόχου της άδειας λειτουργίας καζίνο. Ειδικότερα για τις ειδικότητες υπευθύνων στα επιτραπέζια τυχερά παιχνίδια απαιτείται η παρακάτω προϋπηρεσία: Επιθεωρητής (Inspector) τουλάχιστο 5 χρόνια προϋπηρεσίας στην ειδικότητα του Τεχνικού Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών, Τμηματάρχης (Pit Boss) τουλάχιστο 10 χρόνια προϋπηρεσίας στην ειδικότητα του Επιθεωρητή Επιτραπέζιων τυχερών παιχνιδιών. Διευθυντής Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών - τουλάχιστο 15 χρόνια προϋπηρεσίας στην ειδικότητα του Τμηματάρχη Επιτραπέζιων τυχερών παιχνιδιών. 3.1.6 Πιστοποίηση προσώπου χορηγείται ύστερα από αίτηση στην Ε.Ε.Ε.Π., η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία του προσώπου που την υποβάλλει, καθώς και την ειδικότητα, για την οποία θέλει να πιστοποιηθεί. Η αίτηση συνοδεύεται από: 1) Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος την πιστοποίηση, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του, με την οποία δηλώνεται ότι: α) όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην αίτηση, καθώς και εκείνα που τη συνοδεύουν, είναι αληθή, β) δεν έχει καταδικασθεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, απιστία, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εκβίαση, πλαστογραφία, ενεργητική ή παθητική δωροδοκία, επικίνδυνη ή βαριά σωματική βλάβη, παρασιώπηση εγκλήματος, έγκλημα περί το νόμισμα, κοινώς επικίνδυνο έγκλημα, έγκλημα κατά της προσωπικής ελευθερίας, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, καθώς και για έγκλημα που προβλέπεται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών υλών και φοροδιαφυγής, γ) δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για έγκλημα που προβλέπεται στο ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο περί παιγνίων. δ) την ειδικότητα, στην οποία ο αιτών θέλει να πιστοποιηθεί. ε) ουδέποτε στο παρελθόν έχει απωλέσει άδεια καταλληλότητας σε ειδικότητες καζίνο σε οποιαδήποτε χώρα. 2) Σύντομο βιογραφικό σημείωμα και δύο (2) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες τύπου διαβατηρίου. 3) Ευκρινή φωτοαντίγραφα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 11 του Ν. 2690/1995 (Α΄/45), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Ν. 4250/2014 (Α΄/74) και ισχύει: α) του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου, β) των τίτλων σπουδών, γ) των στοιχείων τεκμηρίωσης της εργασιακής εμπειρίας, όπως ενδεικτικά: βεβαιώσεις ή/ και καταστάσεις ενσήμων, από τις οποίες να προκύπτει ο αριθμός των ενσήμων, το αντικείμενο δραστηριότητας του εργοδότη, κ.λπ., δ) των βεβαιώσεων παρακολούθησης ή και των πιστοποιήσεων προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης (εφόσον υπάρχει αναγνωρισμένο πιστοποιητικό επαγγελματικών δεξιοτήτων) από πιστοποιημένο στην εκπαίδευση - κατάρτιση τυχερών παιγνίων εκπαιδευτικό φορέα. Εφόσον το προς πιστοποίηση πρόσωπο είναι αλλοδαπός θα πρέπει να προσκομίζεται Κρατικό Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 363/15.10.1998 (ΦΕΚ 242/29.10.1998). 4) Αποδεικτικό καταβολής του προβλεπόμενου παραβόλου 50€. 5) Η Ε.Ε.Ε.Π. εκδίδει την απόφαση πιστοποίησης, εγγράφει το πιστοποιημένο πρόσωπο στο αντίστοιχο Μητρώο και χορηγεί βεβαίωση εγγραφής. Η εγγραφή στο Μητρώο πιστοποιημένων προσώπων ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια με την εκ νέου υποβολή υπεύθυνης δήλωσης και την καταβολή του τριετούς τέλους διατήρησης εγγραφής. 3.1.6 Οι εντεταλμένοι υπάλληλοι Πιστοποίησης, έχουν την ευθύνη για κάθε Πιστοποιούμενο Πρόσωπο, να ζητούν και να διατηρούν, διαρκώς σε ισχύ, τα παρακάτω έγγραφα: α. Επικυρωμένο αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή του διαβατηρίου του. β. Στην περίπτωση που το πιστοποιούμενο πρόσωπο είναι πολίτης χώρας μη μέλους της Ε.Ε., επικυρωμένο αντίγραφο της άδειας παραμονής και εργασίας του στην Ελλάδα και πιστοποιητικό . γ. Απόσπασμα ποινικού μητρώου, από το οποίο να προκύπτει η συνδρομή των όρων της παραγράφου 3.1.2. Κάθε μεταβολή στο ποινικό μητρώο Πιστοποιημένου Προσώπου σε σχέση με τα αδικήματα της παραγράφου 3.1.2 γνωστοποιείται άμεσα στο Φορέα Πιστοποίησης, με ευθύνη του προσώπου αυτού. Ανεξάρτητα από αυτό, κάθε έτος από την ημερομηνία ισχύος του Δελτίου Καταλληλότητας τα Πιστοποιημένα Πρόσωπα υποβάλλουν στο Φορέα Πιστοποίησης υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86, με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής, με την οποία δηλώνουν την ύπαρξη ή μη μεταβολών στο ποινικό τους μητρώο σε σχέση με τα αδικήματα της παραγράφου 3.1.2. 3.1.7 Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 του Προσώπου προς Πιστοποίηση, με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής, ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου 4.α του άρθρου 4 του Ν. 2206/1994 (Α΄ 62), της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του Ν. 3229/2004 (Α΄ 38) και της παραγράφου 5 του άρθρου 28 του Ν. 4002/2011 (Α΄ 180). 3.2 Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 3.1, η ΕΕΕΠ προβαίνει στην Πιστοποίηση και εκδίδει το Δελτίο Καταλληλότητας. 3.3 Η Πιστοποίηση και το Δελτίο Καταλληλότητας έχουν τριετή (3) διάρκεια, εφόσον το Πιστοποιημένο Πρόσωπο πληροί τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3.1. Μετά τη λήξη της οποίας επανεκδίδεται με νέα πρόσφατη φωτογραφία του Πιστοποιημένου Προσώπου. 3.4 Η Πιστοποίηση ανακαλείται αμέσως μόλις ένα πρόσωπο πάψει να ανήκει, για οποιονδήποτε λόγο, πάψει να πληροί τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3.1. 3.5 Ανάκληση της Πιστοποίησης ενός προσώπου συνεπάγεται την άμεση επιστροφή στην ΕΕΕΠ του Δελτίου Καταλληλότητας του προσώπου αυτού. Μετά την επιστροφή, το Δελτίο Καταλληλότητας καταστρέφεται. 3.6 Σε περίπτωση απώλειας του Δελτίου Καταλληλότητας, εκδίδεται νέο, με τον ίδιο κωδικό αριθμό Πιστοποίησης. Στην περίπτωση αυτή ζητείται υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 του Πιστοποιημένου Προσώπου, με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, με την οποία δηλώνεται η απώλεια. 3.7 Τα σχετικά με τις Πιστοποιήσεις έγγραφα και αρχεία φυλάσσονται από τον Φορέα Πιστοποίησης που είναι η ΕΕΕΠ και οι εντεταλμένοι προς τούτο υπάλληλοι, που συνεχίζει να τα διατηρεί επί τρία (3) έτη μετά την ανάκληση κάθε Πιστοποίησης. 3.8 Για την πιστοποίηση προσώπου, την εγγραφή και τη διατήρηση της εγγραφής στο Μητρώο Πιστοποιημένων Προσώπων, καταβάλλονται: 3.8.1 Παράβολο με την υποβολή της αίτησης. Υποχρέωση για την καταβολή του παραβόλου έχει η επιχείρηση που απασχολεί ή πρόκειται να προσλάβει το προς πιστοποίηση πρόσωπο. 3.8.2 Προκαταβλητέο τριετές τέλος διατήρησης της εγγραφής στο Μητρώο. Το ετήσιο τέλος καταβάλλεται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την επομένη της σχετικής ειδοποίησης της Ε.Ε.Ε.Π., με την οποία ο αιτών ενημερώνεται ότι η αίτησή του έχει, κατ’ αρχήν, ελεγχθεί και εγκριθεί. Μη εμπρόθεσμη καταβολή του ετήσιου τέλους συνεπάγεται μη χορήγηση της πιστοποίησης. 3.8.3. Για τη διατήρηση της εγγραφής στο Μητρώο καταβάλλεται τριετές τέλος διατήρησης εγγραφής. Η καταβολή του τριετούς τέλους πραγματοποιείται το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης ενός (1) έτους από την αρχική καταβολή του. Μη εμπρόθεσμη καταβολή του ετήσιου τέλους επιφέρει την αυτοδίκαιη ανάκληση της απόφασης πιστοποίησης. 3.9. Τα ποσά των παραβόλων και των τελών, που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση, ορίζονται με οικείες κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδονται από την ΕΕΕΠ. 3.10. Τα παράβολα και τα τέλη που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί η Ε.Ε.Ε.Π. για το σκοπό αυτό. Η σχετική κατάθεση συνιστά είσπραξη του αντίστοιχου παραβόλου ή τέλους, που αποδεικνύεται με το τραπεζικό έγγραφο της κατάθεσης, στο οποίο ρητά αναφέρεται ως αιτιολογία το είδος του παραβόλου ή τέλους, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του υπόχρεου. Η Ε.Ε.Ε.Π., όταν ο υπόχρεος προσκομίσει το παραπάνω έγγραφο, εκδίδει και χορηγεί το αντίστοιχο παραστατικό είσπραξης. 4. Υποχρεώσεις κατόχων άδειας λειτουργίας καζίνο 4.1 Μέσα στις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, οι επιχειρήσεις καζίνο αποστέλλουν στην Ε.Ε.Ε.Π. κατάσταση Πιστοποιημένων Προσώπων, συνοδευόμενο από του κατατεθειμένου στις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας πίνακα προσωπικού. Η κατάσταση αναφέρει το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο, τον αριθμό της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου, τον κωδικό της κατηγορίας του Πιστοποιημένου Προσώπου και τον κωδικό αριθμό Πιστοποίησης. Η ίδια κατάσταση με τα ίδια στοιχεία, αναφέρει τα πρόσωπα που απώλεσαν την Πιστοποίηση. 4.2 Ο Φορέας Πιστοποίησης υποχρεούται να χορηγεί στα Πιστοποιημένα Πρόσωπα, κατόπιν αίτησής τους, βεβαίωση Πιστοποίησης, για κάθε νόμιμη χρήση. 4.3 Το Πιστοποιημένο Πρόσωπο φέρει το Δελτίο Καταλληλότητας σε εμφανές σημείο, έτσι ώστε να είναι ευχερής ο άμεσος οπτικός έλεγχος, σε όλη τη διάρκεια παραμονής του στους χώρους παιγνίων. 4.4 Κατ’ εξαίρεση, το προσωπικό ασφαλείας μπορεί να μη φέρει το Δελτίο Καταλληλότητας σε εμφανές σημείο αλλά να το επιδεικνύει, σε κάθε περίπτωση που θα του ζητηθεί από τα ελεγκτικά όργανα. 5. Δελτίο Καταλληλότητας. 5.1. Η ΕΕΕΠ χορηγεί στο Πιστοποιημένο Πρόσωπο Δελτίο Καταλληλότητας, το οποίο φέρει στην κύρια όψη του τα εξής στοιχεία: 5.1.1. Το ονοματεπώνυμο ή το όνομα του Πιστοποιημένου Προσώπου. 5.1.2. Πρόσφατη, ευκρινή, έγχρωμη φωτογραφία του, διαστάσεων, τουλάχιστον, 2.00. x 2,50cm. 5.1.4. Τον κωδικό αριθμό Πιστοποίησης. 5.1.5. Τον μήνα και το έτος λήξης της ισχύος του. 5.1.6. Την ειδικότητα του Πιστοποιημένου Προσώπου 5.2 Το Δελτίο Καταλληλότητας φέρει στην πίσω όψη του θέση για την υπογραφή του κατόχου και το εξής κείμενο: (Το Δελτίο αυτό ανήκει στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Η χρήση του είναι αυστηρώς προσωπική. Εάν βρεθεί, παρακαλούμε να επιστραφεί στην ΕΕΕΠ, τηλέφωνο ……….). 5.3 Το Δελτίο Καταλληλότητας έχει το μέγεθος και το υλικό κατασκευής μιας κοινής πιστωτικής κάρτας. Ορισμένα από τα στοιχεία που φέρει μπορεί, κατά την κρίση της ΕΕΕΠ, να αποτυπώνονται ανάγλυφα. Η χρήση χρώματος είναι στη διακριτική ευχέρεια της ΕΕΕΠ. Εφόσον χρησιμοποιηθεί χρώμα, η επιλογή του δεν πρέπει να δυσχεραίνει την ανάγνωση των στοιχείων του Δελτίου. 5.4 Ο κωδικός αριθμός πιστοποίησης αποτελείται από διαφορετικά πεδία που αναγράφουν τα διακριτικά της ειδικότητας, την ημερομηνία πιστοποίησης και τον αύξοντα αριθμό του Δελτίου Καταλληλότητας. 6. Κυρώσεις 6.1. Σε Πρόσωπο προς Πιστοποίηση, το οποίο, ενώ δεν έχει λάβει την απαιτούμενη Πιστοποίηση εισέρχεται στους χώρους παιχνιδιών ή σε Πιστοποιημένο Πρόσωπο, του οποίου τα έγγραφα, στα οποία βασίστηκε η Πιστοποίηση δεν βρίσκονται σε ισχύ, επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι 1.000 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, μέχρι το τριπλάσιο του ποσού αυτού. 6.2. Σε Φορέα Πιστοποίησης, στον χώρο των παιχνιδιών του οποίου καταλαμβάνονται Πρόσωπα χωρίς Πιστοποίηση ή/και με Πιστοποίηση, της οποίας τα έγγραφα επί των οποίων αυτή βασίστηκε δεν είναι σε ισχύ, επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι 5.000 ευρώ, σε περίπτωση πρώτης υποτροπής μέχρι το τριπλάσιο του ποσού αυτού και σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής, προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας για τρεις μήνες. 6.3. Σε Πιστοποιημένο Πρόσωπο, το οποίο, ενώ εργάζεται στο χώρο των παιχνιδιών, δεν φέρει το Δελτίο Καταλληλότητας ή απασχολείται σε αντικείμενο διαφορετικό της ειδικότητας για την οποία έχει πιστοποιηθεί, κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 5, επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, μέχρι το τριπλάσιο του ποσού αυτού. Εάν το συγκεκριμένο παράπτωμα σημειωθεί περισσότερες από δύο φορές, εντός του ίδιου έτους, ακυρώνεται η Πιστοποίηση. 6.4. Στην περίπτωση που διαπράττεται η παράβαση της παραγράφου 6.3, στον Φορέα Πιστοποίησης επιβάλλεται 5πλάσιο πρόστιμο από αυτό που επιβάλλεται στο Πιστοποιημένο Πρόσωπο και, στην περίπτωση ακύρωσης της Πιστοποίησης, πρόστιμο 5.000 ευρώ. 7. Ισχύς Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου τίθενται σε ισχύ την …./…/…... Από την ημερομηνία αυτή, τα Δελτία Καταλληλότητας αρχίζουν να εκδίδονται με βάση τις διατάξεις της απόφασης αυτής. Τα Δελτία Καταλληλότητας που εκδόθηκαν με βάση τις προγενέστερες διατάξεις, αντικαθίστανται σταδιακά με νέα και η διαδικασία αντικατάστασης ολοκληρώνεται έως την …./…./….., ημερομηνία μετά από την οποία Δελτία Καταλληλότητας, που έχουν εκδοθεί με τις προγενέστερες διατάξεις, παύουν να ισχύουν. 8.Τα προβλεπόμενα στην παρούσα απόφαση έγγραφα, διακινούνται καταρχήν σε έντυπη μορφή. Εναλλακτικά, για τις διαδικασίες πιστοποίησης προσώπων, η Ε.Ε.Ε.Π. μπορεί να εφαρμόζει ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ & ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΓΝΙΩΝ Η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων συγκροτείται από εννέα μέλη, που διορίζονται από τον Υπουργό Οικονομικών και είναι πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους, διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους ικανότητα και διαθέτουν εξειδικευμένη εμπειρία σε θέματα της αρμοδιότητας που τους ανατίθεται. Θεωρούμε αδιανόητο στη σύνθεση της ΕΕΕΠ να μην υπάρχει πρόβλεψη κοινωνικής συμμετοχής των εργαζομένων, ως εμπειρογνώμονες του κλάδου. Για το λόγο αυτό προτείνουμε τη διεύρυνση της ΕΕΕΠ από εννεαμελή (9) σε ενδεκαμελή (11) με την προσθήκη δύο (2) εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τυχερών Παιχνιδιών (Ο.Σ.Ε.ΤΥ.Π).  ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 1. Σε περίπτωση κατάσχεσης του αποθεματικού, το Καζίνο θα παραμένει ανοιχτό διατηρώντας σε λειτουργία τόσα τραπέζια και τόσα μηχανάκια όσα αναλογούν στο εναπομείναν στο ταμείο, μετά την κατάσχεση, αποθεματικό, ενώ η επιχείρηση Καζίνο θα υποχρεούται εντός 24 ωρών από την επιβολή της κατασχέσεως να προβαίνει σε πλήρη συμπλήρωσή του, ώστε να επαναλειτουργήσει στο σύνολό του. 2. Κατά τη διεξαγωγή κάθε επιτραπέζιου παιχνιδιού εκτός του Τεχνικού Διεξαγωγής Επιτραπέζιων Τυχερών Παιχνιδιών (Γκρουπιέρ), υποχρεωτική είναι και η παρουσία επιθεωρητή, ο οποίος δύναται να εποπτεύει μέχρι δύο τραπέζια, τα οποία δεν θα απέχουν μεταξύ τους περισσότερο από 1 μέτρο. 3. Μέχρι την 5η ημέρα εκάστου μηνός το κάθε Καζίνο έχει υποχρέωση να καταβάλει στους εργαζομένους την μισθοδοσία του προηγούμενου μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής της μισθοδοσίας των εργαζομένων έως την 5η ημέρα εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για την μη καταβολή του ποσοστού συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου επί των Ακαθαρίστων Εσόδων Τυχερών Παιγνίων − GGR (Μικτό Κέρδος), δηλαδή σε περίπτωση μη πλήρους και έγκαιρης καταβολής της μισθοδοσίας του προσωπικού, η άδεια λειτουργίας τίθεται σε αυτοδίκαιη, εκ του νόμου, προσωρινή αναστολή, και διακόπτεται αυτοδίκαια εκ του νόμου, η λειτουργία του Καζίνο εφαρμοζομένων αναλογικώς των διαδικασιών της υπ’ αριθμ. 111/2/24.6.2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ. 4. Το σύστημα οπτικοακουστικού ελέγχου που λειτουργεί στο Καζίνο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη νόμιμη διεξαγωγή των παιχνιδιών και όχι για να ελέγχει την εργασιακή συμπεριφορά του προσωπικού. 5. Κατά τις ώρες λειτουργίας των Καζίνο επιβάλλεται να λειτουργούν τουλάχιστον: ένα τραπέζι Μπλακ Τζάκ (BJ), ένα τραπέζι Καρίμπιαν Σταντ Πόκερ (CSP) και ένα τραπέζι Ρουλέτας (AR). 6. Τα επιτραπέζια τυχερά παιχνίδια και τα μηχανικά παιχνίδια του Καζίνο θα λειτουργούν τις ίδιες ώρες σε καθημερινή βάση. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία του ενός τμήματος του Καζίνο χωρίς την παράλληλη λειτουργία και του άλλου τμήματος. Για όλα τα επιμέρους του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, για το οποίο έχουμε πολλές αντιρρήσεις και επιφυλάξεις καθώς πολλές από τις διατάξεις του είτε είναι ανεφάρμοστες, είτε οδηγούν σε άμεση χρεοκοπία τις περισσότερες από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις καζίνο, λόγω των "φωτογραφικών" διατάξεων που αυτό συμπεριλαμβάνει υπέρ συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε με νεότερο υπόμνημά μας, αλλά και με αίτημα για συνάντηση με τον Υπ. Οικονομικών. Για το Διοικητικό Συμβούλιο Ο Πρόεδρος H Γεν. Γραμματέας Ιωάννης Λογοθέτης Γεωργία Τερζάκη