• Σχόλιο του χρήστη 'Ioannis Bizimis' | 3 Οκτωβρίου 2018, 11:57

    Με βάση την παραπάνω προτεινόμενη διάταξη, η εταιρεία μας θα πρέπει να αιτηθεί και να λάβει άδεια/ες για την προσφορά των υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων που προσφέρει εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του σχετικού νόμου. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να διακόψει τη λειτουργία της στο τέλος της παραπάνω χρονικής προθεσμίας. Καταρχήν, ας σημειωθεί ότι η προβλεπόμενη προθεσμία, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, έχει εσφαλμένη εκκίνηση. Τούτο διότι, από την κείμενη νομοθεσία προβλέπεται η, προηγούμενη της αδειοδότησης, έκδοση κανονιστικών πράξεων (προδιαγραφές serversκλπ). Κατά συνέπεια, η ορθή εκκίνηση της προθεσμίας πρέπει να είναι από το χρονικό σημείο που η Ε.Ε.Ε.Π. θα προκηρύξει δημόσια την έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης. Περαιτέρω, το προτεινόμενο θεσμικό πλαίσιο χορήγησης αδειών για την παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου, οφείλει σε σχέση με τις ήδη λειτουργούσες νόμιμα εταιρείες της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν.4002/2011, να περιλάβει διατάξεις, οι οποίες θα αποδεικνύουν πρόνοια για της προστασία της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης. Ο νομοθέτης του παραπάνω νόμου προ 7 και πλέον ετών επέτρεψε, μέχρι να χορηγηθούν άδειες για την παροχή υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου, την, χωρίς περιορισμό στο είδος των παιχνιδιών προσφορά υπηρεσιών από εταιρείες που εδρεύουν στην ΕΕ και τον ΕΟΧ και κατέχουν εκεί τη σχετική νόμιμη άδεια. Έκτοτε και μέχρι σήμερα, το Ελληνικό Δημόσιο δεν προέβη σε καμία ενέργεια για την χορήγηση αδειών. Εν τω μεταξύ οι κατά τα παραπάνω εταιρείες προέβησαν σε επενδύσεις και σε δαπάνες διαφήμισης και επικοινωνίας, ώστε να λειτουργήσουν αποδοτικά στην αγορά. Σήμερα, προτείνεται η θέσπιση νομοθεσίας πάλι σε σχέση με την αδειοδότηση των παιχνιδιών στο διαδίκτυο, με άλλο σύστημα από το σήμερα προβλεπόμενο και με αποκλεισμό αδειοδότησης ενός μεγάλου μέρους των παιχνιδιών αυτών, τα οποία ήδη προσφέρονται νόμιμα. Όμως, η παντελής απουσία δράσης του κράτους, επί χρονικό διάστημα πολύ πέραν του ευλόγου χρόνου, έχει δημιουργήσει μια νέα κατάσταση στην αγορά αυτή, στην οποία οι εταιρείες του παραπάνω μεταβατικού καθεστώτος δραστηριοποιούνται, έχουν γίνει αποδεκτές, διατηρούν την πελατεία τους, διαφημίζουν με την έγκριση του κράτους τις υπηρεσίες τους και καταβάλλουν προς αυτό τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Ο νομοθέτης λοιπόν, ο οποίος με την εφαρμογή του νέου συστήματος αδειοδότησης τερματίζει το καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν.4002/2011, ανατρέπει μια κατάσταση, από την οποία απορρέουν δικαιώματα και η οποία διαμορφώθηκε, δεδομένης της, επί μακρό χρόνο, αδράνειας του κράτους. Οφείλει λοιπόν, εκ του Συντάγματος, να επιδιώξει μία λύση, η όποια να συμβιβάζει το νέο καθεστώς με την αποφυγή αιφνιδιασμού και την μη ανατροπή των παγιωμένων καταστάσεων. Διαφορετικά, από την βίαιη προσαρμογή στο νέο καθεστώς θα επέλθουν μη επιεική αποτελέσματα. Εδώ, πρέπει να επισημανθεί ότι, με δεδομένη την αδιατάρακτη επί χρόνια λειτουργία του μεταβατικού καθεστώτος, η εταιρεία μας, λειτουργώντας σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς, έχει αναλάβει σειρά οικονομικών υποχρεώσεων, που, λόγω της αιφνίδιας μεταβολής στο καθεστώς αδειοδότησης και των απαγορεύσεων που επιβάλλονται στα διεξαγόμενα παιχνίδια, δεν θα μπορέσει να εκπληρώσει, υφιστάμενη από αυτό σειρά ζημιών. Παράδειγμα είναι το 1 έτους διάρκειας σχέδιο εμπορικής επικοινωνίας το οποίο έχει εγκρίνει η αρμόδια κρατική Αρχή Ε.Ε.Ε.Π, ύψους δαπάνης 3 εκατομμυρίων ευρώ, για το οποίο η εταιρεία μας έχει ήδη συνάψει συμφωνίες για την υλοποίησή του, με στόχο απόσβεσης του ως άνω ποσού τα 2 χρόνια. Με τον αιφνιδιασμό που υπέστη η εταιρεία μας για τις νέες άδειες και την 6μηνη μεταβατική περίοδο, η ζημία που θα υποστούμε θα είναι τεράστια. Εδώ θα θέλαμε να τονίσουμε στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, μία μεταβατική περίοδος είναι μεταξύ 3 και 5 ετών. Το σχέδιο εμπορικής επικοινωνίας των 3 εκατομμυρίων, το οποίο μας ενέκρινε το κράτος, χωρίς να μας προειδοποιήσει για το τι θα ακολουθήσει και το όλο πλαίσιο, θεωρούμε ότι είναι παράνομο και καταχρηστικό για την εταιρεία μας. Η εισαγόμενη από το προτεινόμενο σχέδιο νόμου προθεσμία των 6 μηνών για την υποβολή της αίτησης από τις εταιρείες του μεταβατικού καθεστώτος της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν.4002/2011 για τη λήψη άδειας και των επιπλέον 4 μηνών από τη λήψη της άδειας μέχρι την διακοπή των σήμερα προσφερόμενων υπηρεσιών, είναι εμφανές ότι, αν και αποτελεί μία μεταβατική περίοδο, αυτή είναι πολύ μικρού χρονικού διαστήματος, σε σχέση με το υπέρ-επταετές διάστημα νόμιμης και αδιατάρακτης λειτουργίας, που παρασχέθηκε στις εταιρείες του παραπάνω καθεστώτος, μη υπηρετώντας την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της αποφυγής αιφνιδιασμού σε βάρος του διοικούμενου εκ μέρους του κράτους.