• Σχόλιο του χρήστη 'The Stars Group' | 4 Οκτωβρίου 2018, 17:24

    Παράγραφος 3: Από το συνολικό κείμενο του Σχεδίου Νόμου δεν προκύπτει αν η ΕΕΕΠ μπορεί να εκδώσει άδειες πριν ή μετά τη θέσπιση του παραγώγου δικαίου (ιδίως του «Κανονισμού Παιγνίων» ως ορίζεται στο άρθρο 29 του Ν. 4002/2011, το οποίο τροποποιείται με το άρθρο 3 του Σχεδίου Νόμου). Δεδομένου ότι πολύ σημαντικά ζητήματα θα ρυθμισθούν από τον Κανονισμό Παιγνίων (κάτι που μπορεί να επηρεάσει την απόφαση ενός παρόχου να παραμείνει / να εισέλθει στην Ελληνική αγορά ή όχι) προτείνουμε την ένθεση μίας πρόσθετης διάταξης στην παράγραφο 3 του άρθρου 7, η οποία θα ορίζει ότι η ΕΕΕΠ θα δύναται να εκδώσει άδειες μόνον μετά την θέσπιση του Κανονισμού Παιγνίων (και φυσικά χωρίς μέχρι τότε να προκύψει απώλεια του δικαιώματος διεξαγωγής παιγνίων [blackout period] των υφιστάμενων παρόχων, που λειτουργούν βάσει του ενδιάμεσου καθεστώτος του άρθρου 50 παρ. 12 του Ν. 4002/2011). Παράγραφος 5: Η παράγραφος 5 ορίζει πολύ υψηλό τίμημα για την απόκτηση άδειας. Από την εμπειρία μας από άλλες χώρες, έχουμε παρατηρήσει ότι τόσο υψηλά τιμήματα έχουν αρνητικό αποτέλεσμα στην δημιουργία μιας πετυχημένης αγοράς και στα προσδοκώμενα φορολογικά έσοδα, καθώς πολλοί πάροχοι παιγνίων θα κρίνουν ότι η απόκτηση άδειας είναι ιδιαίτερα ακριβή (σε συνδυασμό μάλλον με τους υψηλούς φορολογικούς δείκτες επί του μεικτού κέρδους αλλά και της φορολογίας εισοδήματος). Στην ουσία αναφερόμαστε στο κόστος επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το προτεινόμενο τίμημα για την κτήσης άδειας προσθέτει 67.000 Ευρώ και 17.000 Ευρώ σε μηνιαία βάση, αντίστοιχα, για τα στοιχηματικά και τα λοιπά διαδικτυακά παίγνια (στο οποία μάλιστα πλέον δεν περιλαμβάνονται αυτά που βασίζονται σε γεννήτρια τυχαίων αριθμών [RNG]) και μάλιστα επιπροσθέτως των φορολογικών συντελεστών 35%, επί του μικτού κέρδους και 29%, επί των κερδών και όλα αυτά πιθανόν να αποτρέψουν φερέγγυους παρόχους παιγνίων από το να ενταχθούν στην Ελληνική αγορά. Πολλοί πάροχοι παιγνίων ενδεχομένως να επιλέξουν να προσφέρουν υπηρεσίες παιγνίων χωρίς άδεια, δημιουργώντας έτσι τη λεγόμενη «μαύρη αγορά». Προτείνουμε, συνεπώς, τη μείωση των εν λόγω ποσών και για τους δύο (2) τύπους αδειών.