• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΠΑΠ Α.Ε.' | 4 Οκτωβρίου 2018, 19:46

    Άρθρο 04 -Tροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 4002/2011 Απόψεις / Παρατηρήσεις - Προτάσεις: 1. Αντικείμενο Π.Σ.Ε.Ε.: Συμπληρωματικά και σε συνέχεια των όσων προβάλουμε υπό το σχόλιό μας στην παρούσα διαβούλευση επί του άρθρου 1 του σχεδίου νόμου αναφορικά με τον προσδιορισμό του «Πληροφορικού Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (Π.Σ.Ε.Ε.Ε), η περίπτωση (β) της παρ. 1 του άρθρου 4 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε μέσω του Π.Σ.Ε.Ε. να διενεργείται «η ηλεκτρονική παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω παιγνιομηχανημάτων ή μέσω του διαδικτύου». Όπως εκθέτουμε αναλυτικά υπό το σχόλιό μας στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου, μέσω του Π.Σ.Ε.Ε.Ε. θα πρέπει να διενεργείται η παρακολούθηση και έλεγχος της διεξαγωγής μόνο των τυχερών παιγνίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4002/2011, ήτοι των τυχερών παιγνίων που προσφέρονται μέσω παιγνιομηχανημάτων ή μέσω του διαδικτύου. Τα τυχερά παίγνια που η ΟΠΑΠ Α.Ε. οργανώνει και προσφέρει κατ’ αποκλειστικότητα μέσω του επίγειου δικτύου των πρακτόρων της, ο έλεγχος του κύρους και της αξιοπιστίας των δεδομένων και συναλλαγών που διενεργούνται σε σχέση με τα εν λόγω παίγνια, όπως και η διασφάλιση της προστασίας των παικτών, υπόκεινται σε ένα ειδικό πλέγμα συστημάτων, φορέων και διαδικασιών που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την παρακολούθηση των ως άνω τυχερών παιγνίων, που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4002/2011. 2. Ταυτότητα Φορέα οργάνωσης, λειτουργίας & διαχείρισης Π.Σ.Σ.Ε.: Για λόγους διαφάνειας, αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας της διαδικασίας ηλεκτρονικής παρακολούθησης και ελέγχου των τυχερών παιγνίων που διεξάγονται μέσω παιγνιομηχανημάτων ή μέσω του διαδικτύου κρίνεται σκόπιμο όπως αποσαφηνιστεί ότι η οργάνωση, λειτουργία και διαχείριση του Π.Σ.Ε.Ε.Ε. δεν θα ανατεθεί σε εταιρεία που συνδέεται, με οποιαδήποτε σχέση, ή συνεργάζεται εμπορικά με αδειοδοτημένο πάροχο τυχερών παιγνίων. 3. Προσδιορισμός του όρου «συστήματα και υποσυστήματα»: Αναφορικά με τον συγκεκριμένο όρο, ο οποίος προβλέπεται υπό τις παρ. 1(γ), 1(δ), 2, 3 και 4 του σχολιαζόμενου άρθρου 4 του νομοσχεδίου, θα πρέπει κατ’ αρχάς να διευκρινιστεί ότι ως «συστήματα και υποσυστήματα» νοούνται μόνο τα συστήματα και υποσυστήματα που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη της συναλλακτικής δραστηριότητας των παικτών. Ο εν λόγω περιορισμός επιβάλλεται από την αρχή της «αναγκαίας γνώσης» (“need-to-know-basis”), η οποία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής ασφαλείας που εφαρμόζουν οι εταιρείες που χρησιμοποιούν πληροφορικά συστήματα για τη διεκπεραίωση των υπηρεσιών που παρέχουν. Σύμφωνα με την αρχή αυτή, η πρόσβαση σε δεδομένα με βάση τα οποία είναι οργανωμένα ή σε στοιχεία που περιέχονται σε αυτού του είδους τα πληροφοριακά συστήματα οφείλει -τόσο για λόγους ασφαλείας των κατόχων των στοιχείων που αποθηκεύονται στα εν λόγω στοιχεία, όσο και τήρησης απόρρητων εμπορικών μυστικών και άϋλων περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης-, να είναι αυστηρά περιορισμένη. Εξ άλλου, τυχόν διασύνδεση με το Π.Σ.Ε.Ε. περαιτέρω συστημάτων και υποσυστημάτων, η λειτουργία των οποίων αφορά σε παίγνια που διεξάγονται μέσω παιγνιομηχανημάτων και μέσω διαδικτύου, θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστήσει ιδιαίτερα πολύπλοκη και δυσχερή την αποτελεσματική καθημερινή λειτουργία, ως και την εξέλιξη των συστημάτων. 4. Προσβασιμότητα ΕΕΕΠ / ΑΑΔΕ: Επίσης, θα πρέπει να τροποποιηθούν οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 4 του σχεδίου νόμου προκειμένου να διευκρινιστεί ότι η πρόσβαση της Ε.Ε.Ε.Π. και της Α.Α.Δ.Ε. θα αφορά μόνο στο Π.Σ.Ε.Ε., με το οποίο είναι συνδεδεμένα τα συστήματα του κατόχου της άδειας, και όχι στα συστήματα και υποσυστήματα του κατόχου της άδειας καθόσον, κατά τα προεκτεθέντα, τέτοιου είδους πρόσβαση δεν συνάδει με την αρχή της «αναγκαίας γνώσης» των δεδομένων πληροφοριακών συστημάτων για την παροχή υπηρεσιών, δεν είναι πρόσφορη για την διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων από τις αρχές, ενώ θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληροφορικών συστημάτων των παρόχων.