• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΠΑΠ Α.Ε.' | 4 Οκτωβρίου 2018, 19:33

    Άρθρο 11 - Τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 4002/2011 Απόψεις/Παρατηρήσεις/Προτάσεις: 1. Εύρος – αντικείμενα του καταλόγου της παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4002/2011: Με το νέο άρθρο 45Α που προστίθεται στον ν. 4002/2011 δυνάμει του άρθρου 8 του παρόντος σχεδίου νόμου θεσπίζεται η υποχρέωση των κατόχων άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων να επιλέγουν ως συνεργάτες, για την προώθηση των παιγνίων που παρέχουν μέσω τοποθέτησης συνδέσμων στις ιστοσελίδες των τελευταίων, πρόσωπα από το σχετικό Μητρώο που συστήνεται και τηρείται στην ΕΕΕΠ. Όπως μόνο εκείνα τα νομικά πρόσωπα στα οποία η ΕΕΕΠ έχει χορηγήσει τις σχετικές άδειες επιτρέπεται να παρέχουν υπηρεσίες διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, έτσι και μόνο συνεργάτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο σχετικό Μητρώο, και επομένως διαπιστευμένοι κατάλληλα από την ΕΕΕΠ, έχουν δικαίωμα να προωθούν μέσω των ιστοσελίδων τους (δια της τοποθέτησης σχετικών συνδέσμων κλπ.) τυχερά παίγνια που παρέχονται από αδειοδοτημένους παρόχους. Κατ’ αντιστοιχία, όπως μη αδειοδοτημένοι πάροχοι τυχερών παιγνίων εγγράφονται στον κατάλογο της παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4002/2011, έτσι και εκείνα τα νομικά πρόσωπα που, μέσω των ιστοσελίδων τους, προωθούν τυχερά παίγνια είτε μη αδειοδοτημένων παρόχων είτε αδειοδοτημένων μεν παρόχων, αλλά κατά παράβαση της εφαρμοστέας νομοθεσίας (ήτοι, χωρίς να περιλαμβάνονται στο Μητρώο Συνεργατών του άρθρου 45Α του νόμου), θα πρέπει επίσης να εγγράφονται στον κατάλογο (black list) της ανωτέρω διάταξης, το αντικείμενο της οποίας θα πρέπει να διευρυνθεί ανάλογα. Η τήρηση ενός ενιαίου «μητρώου παραβατών» της νομοθεσίας για τη ρύθμιση της αγοράς διαδικτυακών παιγνίων, θα συμβάλλει ουσιαστικά στην οργάνωση και λειτουργία της οικείας αγοράς με διαφάνεια και αξιοπιστία. Εξ άλλου, ένας τέτοιος ενιαίος κατάλογος μη αδειοδοτημένων παρόχων/συνεργατών θα βοηθήσει σημαντικά αφενός την ΕΕΕΠ στην αποτελεσματική εποπτεία της εν λόγω αγοράς και στην επιτέλεση του ελεγκτικού της έργου, αφετέρου τους παρόχους στην τήρηση των κανόνων λειτουργίας της σχετικής αγοράς αλλά και τους παίκτες στη διενέργεια συναλλαγών με αξιόπιστους φορείς που πληρούν τις προϋποθέσεις για τη νόμιμη δραστηριοποίησή τους. 2. Περιοδική συχνότητα αναθεώρησης του καταλόγου της παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 40002/2011: Δοθείσης της ταχύτητας ενημέρωσης των δεδομένων που αναρτώνται στο διαδίκτυο και της εγγενούς δυσκολίας επισκόπησης και ελέγχου των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω του διαδικτύου, για την πληρέστερη δυνατή προστασία των παικτών και, γενικότερα, του κοινωνικού συνόλου, καθώς και για τη διαφύλαξη τήρησης της νομιμότητας και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της αγοράς διαδικτυακών παιγνίων, η αναθεώρηση του καταλόγου της παρ. 7 της σχολιαζόμενης διάταξης θα πρέπει να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εβδομαδιαίως ή μηνιαίως). Η εν λόγω πρόταση για συχνή επικαιροποίηση της black list συνάδει με τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες: για παράδειγμα, στην Κύπρο και στη Σλοβακία η αναθεώρηση του καταλόγου των μη αδειοδοτημένων παρόχων γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ στην Ιταλία σε μηνιαία βάση. 3. Ελάχιστο χρονικό διάστημα παραμονής στον κατάλογο της παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4002/2011: Προκειμένου το μέτρο της black list να μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά, επιβάλλεται να θεσπιστεί ελάχιστη περίοδος διατήρησης της εγγραφής στον κατάλογο των μη αδειοδοτημένων παρόχων και συνεργατών που παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου. Ως τέτοια προτείνεται το χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών. Το εν λόγω χρονικό διάστημα είναι έκδηλα αναγκαίο και πρόσφορο για την υλοποίηση των επιδιωκόμενων σκοπών του Νομοθέτη, που είναι η δημιουργία μιας αγοράς διαδικτυακών παιγνίων, η οποία να διακρίνεται από ένα υψηλό επίπεδο προστασίας των παικτών, η θωράκισή της από παραβατικές συμπεριφορές και επικίνδυνες για την ασφάλεια των παικτών πρακτικές και η διασφάλιση της λειτουργίας της σύμφωνα με τους κανόνες του υπεύθυνου παιχνιδιού. Κανόνες όπως ο προτεινόμενος έχουν κρίσιμη συμβολή στην οικοδόμηση ενός υγιούς πλαισίου λειτουργίας της σχετικής αγοράς, δημιουργώντας αίσθημα βεβαιότητας και ασφάλειας τόσο στους παίκτες, όσο και στους αξιόπιστους παρόχους. Εξ άλλου, το προτεινόμενο διάστημα διατήρησης στην black list μη αδειοδοτημένου παρόχου / μη εγγεγραμμένου στο Μητρώο Συνεργατών συνεργάτη δεν είναι υπέρμετρο, αλλά βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον ανωτέρω σκοπό που επιδιώκει ο Νομοθέτης: ούτε είναι εξουθενωτικό για το νομικό πρόσωπο που παρέβη την εφαρμοστέα νομοθεσία, αλλά ούτε και υποβαθμίζει την απαξία της παραβατικής του συμπεριφοράς, εμφανίζοντας το στην black list για μικρό χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, η προτεινόμενη ελάχιστη περίοδος διατήρησης για δύο (2) χρόνια της εγγραφής στον κατάλογο των μη αδειοδοτημένων παρόχων και συνεργατών αποτελεί ρύθμιση που συμφωνεί με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. 4. Επέκταση της απαγόρευσης αδειοδότησης των εγγεγραμμένων στον κατάλογο στον κατάλογο της παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4002/2011: Περαιτέρω, για την επίτευξη των παραπάνω στόχων (πληρέστερη δυνατή προστασία παικτών και του κοινού από τη συμμετοχή σε παράνομα δίκτυα διεξαγωγής τυχερών παιγνίων, διαφύλαξη της ορθής λειτουργίας και αξιοπιστίας της αγοράς διαδικτυακών παιγνίων), αλλά και για την αποφυγή καταστρατήγησης της απαγόρευσης που θεσπίζεται με την σχολιαζόμενη διάταξη και στρέβλωσης της σχετικής αγοράς, κρίνεται αναγκαίο όπως από τη διαδικασία αδειοδότησης αποκλείονται και οι εταιρείες που είναι συνδεδεμένες εταιρείες με τα πρόσωπα που έχουν εγγραφεί στον κατάλογο μη αδειδοτημένων παρόχων. Η εν λόγω πρόβλεψη αυξάνει την αξιοπιστία και την ασφάλεια της νεορυθμιζόμενης αγοράς τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, αφού αποτρέπει την είσοδο σε αυτή, με έμμεσο τρόπο, νομικών προσώπων που στο πρόσφατο παρελθόν είχαν διαπιστωμένα επιδείξει παραβατική συμπεριφορά.