• Σχόλιο του χρήστη 'Themis Tosounidis' | 8 Νοεμβρίου 2019, 09:27

    Στο ζήτημα της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (άρ. 43Α ν. 4172/2013), προτείνω παρέμβαση για μείωση των συντελεστών στα μεγαλύτερα εισοδήματα (από 1.1.2020, βάσει της τελευταίας τροποποίησης, 9% και 10% αντίστοιχα). Η φορολογική πρακτική άλλων χωρών έχει δείξει ότι η μείωση της φορολογίας στα μεγαλύτερα εισοδήματα έχει ιδιαίτερη αναπτυξιακή σημασία, εν αντιθέσει με την μείωση φορολογίας στα μικρότερα εισοδήματα, η οποία επιβάλλεται κατά βάση για κοινωνικούς λόγους (στήριξη των χαμηλοτέρων εισοδηματικά κοινωνικών στρωμάτων). Θα πρέπει να ληφθεί επιπλέον σοβαρά υπόψη ότι τα μεγαλύτερα εισοδήματα ιδίως εκ μισθών/συντάξεων και μισθωμάτων ούτως ή άλλως βαρύνονται με βαριά φορολογία στα ανώτερα κλιμάκια (44% οι μισθοί/συντάξεις, 45% τα μισθώματα ακινήτων), προστιθεμένης δε και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύησης φθάνουμε σε σωρευτική φορολογία ύψους ακόμη και 55% στα ανωτέρω κλιμάκια. Μείωση των "μεγάλων" συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 9% και 10% (π.χ. σε ποσοστό 5,5 και 6% αντίστοιχα) στα κλιμάκια αυτά θα έχει πολύ μικρό δημοσιονομικό αντίκτυπο, λόγω του ιδιαιτέρως μικρού αριθμού προσώπων/εισοδημάτων που υπάγονται στα εν λόγω κλιμάκια. Από την άλλη μεριά, μείωση των εν λόγω συντελεστών θα έφερνε την σωρευτική φορολογία (βασικός φόρος εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης) σε ποσοστό κάτω του 50%, ώστε θα αποτελούσε πρόσθετο κίνητρο επενδύσεων στην Ελλάδα, αλλά επιπλέον κίνητρο μείωσης της φοροδιαφυγής. Όποιος δηλώνει εισόδημα της τάξεως των 65.000 € και άνω, αυτή τη στιγμή έχει μικρό κίνητρο να αναπτύξει τις εργασίες του περαιτέρω, επενδύοντας στην επιχείρηση ή στο επάγγελμά του. Διότι γνωρίζει ότι οποιοδήποτε κέρδος αποκομίσει άνω του παραπάνω ποσού, θα υποστεί βαριά φορολογία, με αποτέλεσμα να προτιμά είτε να φοροδιαφύγει ως προς το πρόσθετο αυτό εισόδημά του, είτε να μην επενδύσει περισσότερο στην ανάπτυξη των εργασιών του.