• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Φιλίππου Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα' | 10 Νοεμβρίου 2019, 18:59

    Προτάσεις και βελτιώσεις στο φορολογικό νομοσχέδιο και στους νόμους ν.4336/15, 4337/15 4389/16 και 4589/18. Προυπόθεση εφαρμογής για την χώρα είναι η αποποίηση προστασίας των τιμωρητικών και κραυγαλέα αποτυχημένων μέτρων για τις καταθέσεις, φορολογία και επενδύσεις. Υπάρχουν 4 μεγάλες δεξαμενές πηγών εσόδων 400 δις € = ~130 δις € πλασματικά φορολογικά ληξιπρόθεσμα + τεχνικά κόκκινα δάνεια ~110δις € + ~100 δις € καταθέσεις “έφυγαν” + παγωμένες επενδύσεις ύψους άλλων ~100 δις € στην 5 ετία! ~10 δισ € ελληνικά ισοδύναμα /χρόνο 1) από τις καταθέσεις ~4 δις €, 2) από τα ληξιπρόθεσμα 3- 4 δις €, 3) από τις επενδύσεις 3-5 δις €. ΣΥΝΟΨΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ: επαναπατρισμό ~20-30 δις € σε 2-3 μήνες, με μέτρα και κίνητρα πανστρατιάς επαναπατρισμού καταθέσεων, όπως έκαναν πολλές χώρες σε μνημόνια, αποφεύγοντας τις άσκοπες τρομοκρατίες με κρυφή φορολόγηση καταθέσεων με πρόσχημα λίγους φόρους. Θα ανακάμψει η οικονομία θα αρθούν τα capital control, δεν θα κλείνουν 63.000 επιχειρήσεις, θα σταματήσει η εκτίναξη της νέας ανεργίας των 138.000. Διαφορετικά δεν θα εισπράτονται φόροι και θα υπάρχει πλήρης δυσπραγία. Μόνο η φορολογία από τις δραστηριότητες των τραπεζών και της οικονομίας θα αποφέρει πάνω από 4-5 δις €/χρόνο. Η απώλεια ~4 δις € μόνο από ΦΠΑ και φόρους από την μείωση τζίρου μέχρι στιγμής 10 δις € είναι ορατή. Να υπολογιστούν η διόρθωση των κόκκινων δανείων δανείων, οι επιπτώσεις και όλα τα υπόλοιπα. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ: από την εξυγίανση με διαγραφή των εξωφρενικών προστίμων και προσαυξήσεων 300-500% που προβλέπεται και στο μνημόνιο, θα εισπραχθούν πάνω από 3-4 δις/χρόνο. Η δεξαμενή των ληξιπροθέσμων είναι 100 δις €, προ των ρυθμίσεων ν. 4321/15. Στην ρύθμιση των 100 δόσεων εισπράχθηκε μόνο το 1%. Το μνηνόνιο προβλέπει την πλήρη διαγραφή των ποινών του ν.2523/97, που είναι “βραχνάς” και αίτιο καταστροφής της φοροδοτικής δυνατότητας 10ετιών για την χώρα. Το πρότειναν οι θεσμοί, αποφεύγεται, παρασιωπάται μετά την ψήφιση του. ΕΝΦΙΑ: απαλλαγή των φορολογουμένων κάτω των 9.000 € και για τα νομικά πρόσωπα όταν ο ΕΝΦΙΑ είναι παραπάνω από το ~5% του τζίρου, χωρίς τις εξαιρέσεις συρρευτικών απαιτούμενων. Για να εισπραχθεί το συνολικό ποσό 2.6 δις €, να αυξηθεί ελαφρά ο φόρος επί των ενοικίων. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1) εισαγωγικό σημείωμα, 2) κρίσιμες νομοθετικές βελτιώσεις στην διαβούλευση και μετά τους ν. 4336/15, 4337/15 και 4389/16. 3) ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ 4) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ- ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ν. 4336-14/08/2015 Η συμφωνία Euro Summit 12/07/2015 και η Κύρωση της Σύμβασης 14/08/2015 περιέχουν τις διαχρονικές εισηγήσεις για να λυθούν οι εθνικές αγκυλώσεις: 1) για διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων από τα ληξιπρόθεσμα του ν. 2523/97, 2) μέτρα “πανστρατιά” εθελοντικού επαναπατρισμού καταθέσεων κατά δήλωση Προέδρου Eurogroup. ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΜΕ 10 ΔΙΣ € ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ: ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑ ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ EUROGROUP. H χώρα δεν μπορεί να ζήσει, χωρίς καταθέσεις. Να απομακρυνθούν οι τρομοκρατίες των καταθέσεων με κατασχέσεις. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ 4 ΔΙΣ € ΜΕΧΡΙ 2016 ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΑΠΩΛΕΙΩΝ 4 ΔΙΣ € ΑΠΟ ΦΠΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΤΖΙΡΟΥ! Λύσεις μετά το “κλείσιμο” των τραπεζών και τα capital controls, δεν εκτιμούμε ότι πρέπει να είναι μέτρα κουρέματος ή οριζοντίων φόρων δήθεν αδηλώτων φορολογικά καταθέσεων, γιατί ακριβώς μόνο η αναγγελία φόρων με το νομσχέδιο 27/05/2015, αύξησε την εκροή των καταθέσεων, έτσι ώστε σε 2-3 βδομάδες από ανάγκη “έκλεισαν” οι τράπεζες. Φορολογία δήθεν αδήλωτων καταθέσεων σε καθεστώς bank drain, δεν υπάρχει πουθενά. Προτείνεται: μικρή φορολογική επιβάρυνση 3-5%, κίνητρα για επαναπατρισμό καταθέσεων με ελευθερίες και κίνητρα στο πόθεν έσχες για ακίνητα, μετοχές, αυξήσεις κεφαλαίου, νέες επιχειρήσεις και επενδύσεις. Αυστηρότητα κατά των “δολίων” συναλλαγών από πλαστά και εικονικά τιμολόγια, μη έκδοση αποδείξεων, λαθρεμπόριο, μίζες, κ.α. Να “ασπρίσουν” οι συναλλαγές από τα ακίνητα, γιατί ήδη πλήρωσαν 3-4 φορές παραπάνω φόρο στις συναλλαγές, π.χ. φόρος μτβ 10% -12% αντί 3% σήμερα. ΕΦΟΡΙΑ & ΤΑΜΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ 4 ΔΙΣ €/ΧΡΟΝΟ : 1) όπως ψηφίστηκε να υλοποιηθεί αυτόματα η διαγραφή με μία παράγραφο, ΟΛΩΝ των προσαυξήσεων, προστίμων και των εξωλογιστικών προσδιορισμών εισοδήματος ύψους ~300-500%, να μείνει μόνο το πρωτογενές κεφάλαιο και τόκος μέχρι τις 100 δόσεις, 2) η ρύθμιση να περιλαμβάνει συνολικά ΟΛΕΣ τις εκκρεμείς υποθέσεις όπως αποτυπώνονται στις καρτέλες και στις εκκρεμείς δικαστικά υποθέσεις, 3) να διαγραφούν ΟΛΕΣ οι προσαυξήσεις προ βεβαιώσεων, όπως προβλέπει η ΠΝΠ 27/03/2015 (να περιληφθούν και τα ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ και οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί), 4) να θεσπισθούν εισοδηματικά κριτήρια για τις δόσεις, π.χ. 20% του εισοδημάτος για τα φυσικά πρόσωπα, 2-5% του τζίρου για νομικά πρόσωπα, ακόμη και για τον ΕΝΦΙΑ. Περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, 5) οι μέχρι τούδε πληρωμές στις καρτέλλες να υπολογισθούν με τις νέες επιβαρύνσεις, όχι τις παλιές διότι οι συνεπείς φορολογούμενοι χάνουν την καλή τους προαίρεση, 6) η ρύθμιση να γίνει “κυλιόμενη”- perpetual entry με σταθερές τις ημερομηνίες πληρωμών τοις μετρητοίς (πχ.ν.3888/10), 7) με τους τακτικούς ελέγχους να διαγράφεται αυτοδίκαια ο προσωρινός έλεγχος, για να μην τυρρανιούνται με διπλούς ελέγχους οι επιχειρήσεις – άρθρο 74 του ΚΦΔ, 8) να ισχύσει για όλες τις υποθέσεις ο ν. 3697/2008 για την αναγνώριση των ζημιών σε κάθε χρήση. Ενώ είναι γνωστό το θέμα, τα δικαστήρια και οι υπηρεσίες, “τυραννάνε” τις επιχειρήσεις, 9) να γίνεται αυτόματος συμψηφισμός των ήδη εγκριθέντων επιστροφών με τις οφειλές επιχειρήσεων και στα ασφαλιστικά ταμεία. Ειδικά για τα ασφαλιστικά ταμεία: 1) να ευθυγραμισθούν οι ρυθμίσεις ταμείων με της εφορίας στη βάση της ΠΝΠ 27/03/2015 για διαγραφή όλων των προσαυξήσεων προ βεβαίωσης και 2) να διατηρηθούν οι υπάρχοντες νόμοι ρυθμίσεων προσωρινών διακανονισμών, πχ. 3943/2011. Δεν πρέπει να καταργούνται οι ψηφισμένοι νόμοι, όταν τους τηρούν οι επιχειρήσεις. Κινδυνεύουν 12.000 επιχειρήσεις και έσοδα ~ 40 - 360 εκατ. €/χρόνο !!! Ειδικά για ΕΝΦΙΑ: επανειλημένα εισηγηθήκαμε απαλλαγή των φορολογουμένων κάτω των 9.000 € και για τα νομικά πρόσωπα όταν ο ΕΝΦΙΑ είναι παραπάνω από το 5% του τζίρου, χωρίς τις εξαιρέσεις δήθεν συρρευτικών απαιτούμενων. Για να εισπραχθεί το συνολικό ποσό 2.6 δις €, να αυξηθεί ελαφρά ο φόρος επί των εισπραχθέντων ενοικίων. ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: Εκκαθάριση δανείων με δείκτη βιωσιμότητας των επιχειρήσεων και όχι με κριτήριο τον στραγγαλισμό δανείων. Να διαγραφούν τα πανωτόκια με νόμο και να παραμείνει Euribor ± 2 - 4 % MONO !!! και όποιες ρυθμίσεις με διαγραφές κεφαλαίου. ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ 4336/15, 4337/15 και 4389/16. Παρακαλώ δείτε διορθώσεις που για ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΕΣ (ΛΙΓΕΣ ΛΕΞΕΙΣ) ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ. Μεγάλα έσοδα, κανένα κόστος, συμφωνία θεσμών τώρα, αργότερα δεν υλοποιούνται. 1) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ: για την είσπραξη των 360 εκατ €: ακούσαμε τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στις 04:00. Δεν αντιληφθήκαμε την κατά την άποψη μας ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ “ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ” (ν 4321/15, για να ισχύει ο ν. 3943/15) που θα φέρει ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΦΕΛΟΣ στο ΙΚΑ ±360 εκατ. €, την ώρα που η χώρα πασχίζει για τα λιγότερα! ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΤΕ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ. Είναι κρίμα οι 21.000 επιχειρήσεις με χιλιάδες προσωπικού. Ο ν. 3943/11 ισχύει μέχρι 30/6/17. 2) ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ν. 2523/97 και ρύθμιση 100 δόσεις: προτείνεται με 2 λέξεις η ΑΥΤΟΜΑΤΗ διαγραφή όλων των προστίμων και προσαυξήσεων του ν.2523/97, όπως βασικά προβλέπεται και δυνατότητα περαιτέρω διευθέτησης/ ρύθμισης υποχρεώσεων χωρίς πιά τις πλασματικές χρεώσεις των 60 δις €. ή αυστηροποίηση των 100 δόσεων. Προβλεπόμενα έσοδα 3-4 δις €. 3) ΕΝΦΙΑ: απαλλαγή των φορολογουμένων κάτω των 12.000 € και για τα νομικά πρόσωπα όταν ο ΕΝΦΙΑ είναι παραπάνω από το ~5% του τζίρου, χωρίς τις εξαιρέσεις δήθεν συρρευτικών απαιτούμενων. Για να εισπραχθεί το συνολικό ποσό 2.6 δις €, να αυξηθεί ελαφρά ο φόρος επί των ενοικίων. 4) ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ Καταθέσεις: να επαναπατρίσουμε ΜΕ ΜΕΤΡΑ ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ ~20-30 δις €, χωρίς τιμωρητικούς φόρους σε κατάσταση bank drain που τις απομακρύνουν. Προβλεπόμενα έσοδα 4 δις, αποφυγή απωλειών ΦΠΑ και φόρων 4 δις €. ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ: ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑ ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ EUROGROUP. H χώρα δεν μπορεί να ζήσει, χωρίς καταθέσεις. Να απομακρυνθούν οι τρομοκρατίες των καταθέσεων με κατασχέσεις. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ 4 ΔΙΣ €/ΧΡΟΝΟ. Προτείνεται: μικρή φορολογική επιβάρυνση 3-5%, κίνητρα για επαναπατρισμό καταθέσεων με ελευθερίες και κίνητρα στο πόθεν έσχες για ακίνητα, μετοχές, αυξήσεις κεφαλαίου, νέες επιχειρήσεις και επενδύσεις. Αυστηρότητα κατά των “δολίων” συναλλαγών από πλαστά και εικονικά τιμολόγια, μη έκδοση αποδείξεων, λαθρεμπόριο, μίζες, κ.α. Να “ασπρίσουν” οι συναλλαγές από τα ακίνητα, γιατί ήδη πλήρωσαν 3-4 φορές παραπάνω φόρο στις συναλλαγές, π.χ. φόρος μτβ 10% -12% αντί 3% σήμερα. Στην Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία με την συμφωνία πού συνήψαν με την Ελβετία, υπάρχουν τα εξής στοιχεία: 1) οι χώρες δεν βρίσκονται σε καθεστώς bank drain, 2) για την Γερμανία προβλέπονται κάθε χρόνο να “δίνονται” μόνο 1500 ονόματα στις φορολογικές αρχές, στο Ηνωμένο Βασίλειο μόνο 500 ονόματα/χρόνο, 3) τούτο σημαίνει ότι στόχος είναι οι πολύ σοβαρές καταγγελίες αδικημάτων και όχι απλή εκροή καταθέσεων που στην χώρα μας έγινε λόγω της απειλής φορολογίας, “δραχμής” και κυρίως λόγω υπερβολικών φορολογικών συντελεστών και καταχρηστικής τιμωρητικής διάθεσης. ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ http://www.opengov.gr/minfin/?p=5100 Πρόταση συνοπτική: Μικρή φορολογική επιβάρυνση 3-5%, κίνητρα για επαναπατρισμό καταθέσεων με ελευθερίες στο πόθεν έσχες για ακίνητα, μετοχές, αυξήσεις κεφαλαίου, νέες επιχειρήσεις, επενδύσεις. Αυστηρότητα κατά των “δολίων” συναλλαγών από πλαστά και εικονικά τιμολόγια, μη έκδοση αποδείξεων, λαθρεμπόριο, μίζες, κ.α. Να “ασπρίσουν” οι συναλλαγές από τα ακίνητα, γιατί ήδη πλήρωσαν 3-4 φορές παραπάνω φόρο στις συναλλαγές, π.χ. φόρος μτβ 11% αντί 3% σήμερα. Πρόταση αναλυτική για την θεραπεία και των αρχικών αιτίων που προκαλούν τα προβλήματα: 1) ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΦΟΡΟ, ΠΛΗΝ ΜΟΝΟ “ΕΓΛΗΜΑΤΙΚΟΥ” ΧΡΗΜΑΤΟΣ. 2) Προτείνεται ίδια μεταχείρηση καταθέσεων εσωτερικού- εξωτερικού. Υπάρχει ορατός κίνδυνος μεγαλύτερης φυγής. Η φορολόγηση των καταθέσεων γενικά είναι έχει αδύναμη λογική και περιέχει αντίφαση. Αν φορολογηθούν γενικά στο εξωτερικό για τυχόν αφορολόγητη προέλευση, γιατί να μην φορολογηθούν και στην Ελλάδα? Μόνο τυχόν ανακοίνωση παρόμοιας λογικής, θα οδηγήσει σε «καταστροφική» φυγή και τις υπόλοιπες καταθέσεις. 3) Να προβλεφθεί ο μη περαιτέρω φορολογικός έλεγχος εκ των υστέρων. Διαφορετικά, δημιουργούνται συνθήκες συναλλαγαγών, νέων ελέγχων ή και περαίτερω απόκρυξης. 4) Γίνεται “φορολογική καταπίεση” με τα πλασματικά ~50 δις € από το σύνολο των ±100 δις € ληξιπρόθεσμων. Πρώτη προϋπόθεση είναι, η αυτόματη ρύθμιση όλων των ληξιπροθέσμων οφειλών από τις καταστροφικές προσαυξήσεις του ~300-500%, που φοβίζουν τους καταθέτες με κατασχέσεις. Να γίνει προσαρμογή στα πρότυπα Ε.Ε., με ανώτατη ποινή το 10% επί της πρωτογενούς αρχικής οφειλής και διαγραφή όλων των υπολοίπων προστίμων και προσαυξήσεων. Να περιλαμβάνονται και ΟΛΕΣ οι εκκρεμείς υποθέσεις, ασχέτως βαθμού κρίσεως ή έκδοσης απόφασης. Πάντα, η νεώτερη και ευνοϊκότερη νομοθεσία στα φορολογικά, περιλαμβάνει όλες τις υποθέσεις. 5) Ο νομοθέτης δέχεται τον καθυστερούντα να πληρώσει π.χ. φόρο εισοδήματος με λογικές προσαυξήσεις - 15%, αλλά σε κάποιους άλλους φόρους τον “τιμωρεί” με πλαφόν προστίμων και προσαυξήσεων ~300-500%. Δηλ. Ο έντιμος φορολογούμενος που εκδίδει παραστατικά και δεν κρύβει τις φορολογικές υποχρεώσεις, αλλά μόνο τις καθυστερεί, γιατί να υπάρχει τέτοια δυσανάλογη αυστηρότητα? 6) Ηθικά ο μη εκδίδων παραστατικά είναι από ο πραγματικός δόλιος και από πρόθεση φοροκλέπτης ΦΠΑ και λοιπών φόρων. Συνήθως δεν “τιμωρείται” ή δεν έχει χειρότερη μεταχείρηση από τους φοροκαθυστερούντες αλλά δηλώνοντες όλες τις συναλλαγές. 7) Αναγνώριση των τμηματικών καταβολών μέχρι τώρα στις εφορίες και ταμεία με τις νέες επιβαρύνσεις και όχι με τις αντίστοιχες παλιές επιβαρύνσεις των 300-500%. Με την υπάρχουσα διαδικασία “χάνονται” οι πληρωμές των προθύμων και συνεπών φορολογουμένων. Προτείνουμε να δοθεί 6 μηνη προθεσμία στις εφορίες για διορθώσεις. 8) Απαλλαγή από τους εξωλογιστικούς προσδιορισμούς εισοδήματος και για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις, όπως καταργήθηκαν από το 2014. Γιατί να μην διορθωθεί μία άλλη επιλεκτικότητα. Αφορά ± 20-25 δις € πλασματικά ληξιπρόθεσμα. Προτείνεται ποινή καθυστέρησης 10% και τόκος για τις δόσεις. Ενναλακτικά, να επιβληθεί ποινή 1% επί του τζίρου. 9) Οι 120 δόσεις να επιβαρύνονται μόνο με τόκο επί του πρωτογενούς κεφαλαίου και όχι με την αποδοχή του 50% ή 70% των πλασματικών προσαυξήσεων του 300-500%. Αυτό σημαίνει στην τρέχουσα νομοθεσία, για τις 120 δόσεις ή έκπτωση 30% ή 50% επί του 300% - 500%. 10) Να θεσπιστούν στο νόμο πραγματικά εισοδηματικά κριτήρια και η φοροδοτική ικανότητα, για τις δόσεις- Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης. Χωρίς κριτήριο ρευστότητας των φορολογουμένων, οι επιδιωκόμενοι φόροι δεν θα εισρεύσουν. 11) Είναι απαραίτητες όλες οι φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες, ή έστω με ποσοστιαία παρακράτηση. 12) Παράλληλες βελτιωτικές διορθώσεις στις κατασχέσεις στις τράπεζες και στην υπερφορολόγηση της υπεραξίας κεφαλαίου, μετοχών, ΑΕ, ΟΕ, ακινήτων, γονικών παροχών. 13) Να διορθωθεί ο φόρος υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων και μετοχών από 15% σε 5%. 14) Προτείνεται ο έλεγχος και το “άσπρισμα” των καταθέσεων που προέρχονται από ακίνητα και τις διαφορές αντικειμενικών και αγοραίων αξιών. Το επιχείρημα, ότι είχε υποχρέωση να δηλώσει την πραγματική τιμή, δεν απεικονίζει την πραγματικότητα, ούτε τα ± 50 δισ € καταθέσεις από αυτή την πηγή. Η πολιτεία έδινε το κίνητρο της αντικειμενικής τιμής, τώρα υπάρχει απειλή, με νέα φορολόγηση π.χ. 15-30%, ενώ έχει πληρωθεί ο υπέρογκος ελληνικός φόρος μεταβίβασης 10-12%, αντί 3% ή 1-1.5% σε άλλες χώρες. 15) Κατάργηση του πόθεν έσχες για ακίνητα, μετοχές, ομόλογα, αυξήσεις κεφαλαίου, νέες εταιρείες και επενδύσεις. 16) Να καθιερωθεί διαχωρισμός φοροκλοπής από φοροκαθυστέρηση. 17) Υποθετικά, εάν φορολογηθούν ή κατασχεθούν όλες οι φαινόμενες φορολογικές υποχρεώσεις από τις τράπεζες, τι θα γίνει ? Η χώρα θα “καταρρεύσει” ? ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ- ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4174/2013 Η «ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΦΤΕΡΝΑ» ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΦΥΓΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ. ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ, ΜΕ «ΑΠΑΛΛΑΓΗ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΕΧΕΙ REASON WHY ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΜΕ ΚΙΤΡΙΝΟ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ “ΕΠΑΦΩΝ/ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ” ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ, ΛΟΓΩ ΜΗ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ. ΚΑΘΕ «ΕΥΧΕΡΕΙΑ» ΤΟΠΙΚΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΣΤΙΑ «ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ» 1) ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΟΧΛΕΥΣΗ, ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ~ 60-70 ΔΙΣ. € ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΦΟΡΟ, ΠΛΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ/ΕΓΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. 2) ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ «ΙΔΙΟΥ» ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ/ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ. Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΦΥΓΗ. 3) ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ, ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΝΩΝ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε., ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΛΑΦΟΝ 20%. ΦΥΣΙΚΑ, ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ 4) ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΜΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ, ΕΝΑΝΤΙ ΧΩΡΙΣ ΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ). 5) ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣτΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ). 6) ΕΠΑΡΚΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ «ΕΠΑΡΚΩΣ ΜΕΓΑΛΕΣ» ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ, ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΟΥ «ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΥ» ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ. «ΑΛΛΕΣ» ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΚΡΙΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΔΟΣΕΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Χωρίς κριτήριο ρευστότητας, οι επιδιωκόμενοι φόροι δεν θα εισρεύσουν. 7) ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΕΣ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΩΜΩΝ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ. 8) ΑΜΕΣΕΣ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ «ΦΡΕΝΑ» ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΦΥΓΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ, ΟΠΩΣ: ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙΣ (π.χ. ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΜΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ). 9 ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΠΛΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΟΣΑ, ΟΔΗΓΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥΣ. 10) ΣΧΕΔΟΝ «ΚΑΝΕΝΑΣ» ΦΟΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΜΕΡΙΔΙΩΝ. ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΘΕΙ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ «ΦΡΕΝΟ» ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΜΕΡΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΟΧΩΝ ΜΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ, ΟΤΑΝ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΦΟΡΟΙ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ 20% !!! Ο ΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ~10-12%, ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ~4%, ΣΤΙΣ ΗΠΑ ~1-1.5%. ΑΦΟΡΑ CONSOLIDATION ΚΑΙ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. 11) ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΗ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΩΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ. Δεν είναι εργολαβικές εταιρείες για να φορολογηθεί τυχόν κέρδος. Άλλωστε οι εργολάβοι φορολογούνται τεκμαρτά. Ο φόρος μεταβίβασης ακινήτου, είναι πολύ μικρότερος από το 20%, με τα ελληνικά και διεθνή κριτήρια. 12) Ο ΦΟΡΟΣ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ ΜΕΤΟΧΩΝ ΜΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΕΙΝΑΙ 15%. 13) ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΕ, Ο ΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΗΤΑΝ 1.2% Η 2.4% ΓΙΑ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΒΑΘΜΟΥ. ΕΓΙΝΕ 5%, 10%, ΚΑΙ 15% ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ. 14) ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕ, Ο ΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΜΕΡΙΔΙΩΝ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ 15%. 15) ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ «ΜΑΥΡΑ/ΑΣΠΡΑ» ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ. Το επιχείρημα, ότι είχε υποχρέωση να δηλώσει την πραγματική τιμή, ΔΕΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ~50 ΔΙΣ € ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Η πολιτεία έδινε το κίνητρο της αντικειμενικής τιμής, ΤΩΡΑ ΑΠΕΙΛΕΙ με νέα φορολόγηση 20-40%, ενώ έχει πληρωθεί ο υπέρογκος ελληνικός φόρος μεταβίβασης 10-12%, αντί 4% η 1-1.5%. Μεγάλη φυγή κεφαλαίων παρατηρήθηκε από τα ακίνητα, όπου αγοράστηκαν αντίστοιχα στο εξωτερικό για παρόμοιους λόγους. 16) ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΦΟΝ, ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ. 17) ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ «ΦΟΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ» έναντι «ΦΟΡΟΚΛΟΠΗΣ». Το σύστημα δυστυχώς, με αυτοκαταστροφική τακτική κατά της χώρας, «κυνηγάει» τους «φοροκαθυστερούντες», η αυτούς που με τις καταχρηστικές χρεώσεις στις καρτέλλες τους δεν μπορούν και «δεν πρέπει» να πληρώσουν. Οι επιχειρήσεις κλείνουν, η ανεργία και η ύφεση μεγαλώνουν, χωρίς ουσιαστικό και νόμιμο λόγο. Διαφεύγουν όμως, οι «φοροκλέπτες», που χωρίς καμία δήλωση, κανείς δεν τους κυνηγάει. «Έφυγαν» τα ~ 80 δις € των καταθέσεων, «στράγγισαν» οι τράπεζες από το PSI του κράτους, «στραγγάλισαν» την χρηματοδότηση και τις επιχειρήσεις και αντί να διορθωθεί το πραγματικό πρόβλημα, «τρέχουμε» τις επιχειρήσεις με φυλακές και δικαστήρια, επειδή τα έχουν δηλωμένα η χρεώθηκαν καταχρηστικά ποσά, ενώ τα αδήλωτα διαφεύγουν !!! 18) Η ΜΕΓΑΛΗ ΦΥΓΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2011, ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ COUNTRY AND CURRENCY RISK. ΑΠΕΣΥΡΘΗΣΑΝ ~70-80 ΔΙΣ € ΚΑΙ Η ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ 10-15 ΔΙΣ €, ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΝΕΑ ΦΥΓΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΛΟΓΩ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ~2-3 ΔΙΣ €. ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΘΕΤΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ. Ποια κατάθεση θα μείνει στην τράπεζα, με τις καταχρηστικές κατασχέσεις από υπερβολικούς φόρους, που δεν μπορούν να πληρωθούν !!! ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ, ΑΝ ΚΑΤΑΣΧΕΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ? ΘΑ «ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ» Η ΧΩΡΑ, ΑΥΡΙΟ ! ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4174/2013 Ο νόμος δέχεται κατ’ αρχάς θετικά, αλλά ταυτόχρονα επιλεκτικά, διορθώσεις προστίμων και προσαυξήσεων από το πράγματι καταχρηστικό 300- 450%, στο 30 – 50 – 100%, σε περιπτώσεις της επιλογής του νομοθέτου, με όποια ερωτήματα σκοπιμότητας. Δεν θεραπεύει και συντηρεί την «κακοδικία» των εκκρεμών υποθέσεων που δημιούργησαν τα «κατασκευασμένα» ληξιπρόθεσμα των 61 δις € - προ 2 ετών ήταν μόνο 31 δις €, που μετά τα εισπράξιμα ~10-12 δις € και τα ~10 δις € προς διαγραφή, μένουν ~40 δις. € (~25% του ΑΕΠ). Αυτός είναι Ο ΒΡΟΓΧΟΣ στις επιχειρήσεις. Είναι ο λόγος που «πεθαίνουν» εταιρείες κάθε μέρα, χωρίς να χρωστάνε πραγματικά ποσά. Δυστυχώς, υπάρχει περιορισμός υποβολής αιτήματος υπαγωγής στα μειωμένα πρόστιμα των εκκρεμών υποθέσεων εντός 60 ημερών (στο α.66). ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΧΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΘΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΝ π.χ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Από όσο γνωρίζουμε, ο ΠΑΟΚ θα υπάγεται ! Ο νομοθέτης δέχεται ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ με 30% προσαύξηση, αλλά τον καθυστερούντα ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ φόρους τον τιμωρεί με 100%. Σωστά κατ’ αρχάς θεωρείται, ο μη πληρώσας παρακρατούμενους φόρους ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΟΣ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ TOY, ΒΑΣΕΙ ΝΟΜΟΥ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΔΥΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ. Δηλ. Ο έντιμος φορολογούμενος που κόβει παραστατικά και δεν κρύβει τον παρακρατούμενο φόρου του, ΑΛΛΑ ΑΠΛΑ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ, ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ? ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΞΟΝΤΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑ π.χ. ΕΙΣΟΔΗΜΑ? Το επιχείρημα ότι ο μη πληρώσας παρακρατούμενο φόρο θεωρείται ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ αλλά εκτιμούμε ότι επιδέχεται διευκρινήσεων. Πιστεύουμε ότι, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΦΟΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΩΝ, ΑΝ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙ (ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ), Ή ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ, και για όποιους λόγους δεν κατέβαλε, όπως π.χ. από τις πιστώσεις των τραπεζών, μέχρι την μη πληρωμή του φόρου ΦΠΑ 23% από τον προμηθευτή, η την μη επιστροφή ΦΠΑ και άλλων οφειλών από το δημόσιο. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΦΠΑ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΦΟΡΩΝ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΠΕΤΟ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, (ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ 10 €). - ΗΘΙΚΑ Ο ΜΗ ΕΚΔΙΔΩΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΑΣΤATΙΚΟ, ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΚΛΕΠΤΗΣ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΠΑ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΩΝ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΟΛΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΚ ΠΡΟΘΕΣΕΩΣ ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ «ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ» ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΠΙΑΣΤΕΙ ΜΕ π.χ. ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ. Σήμερα «μπαίνει» φυλακή ο ΒΑΣΙΚΑ ΕΝΤΙΜΟΣ, ΠΛΗΝ ΔΗΛΩΣΑΣ ΚΑΙ ΕΧΩΝ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ . Γιατί ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΜΕ ΠΟΙΝΗ 100% ? ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΙΣΤΕΙ Η ΠΟΙΝΗ ΣΤΟ 20-30% ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ. Η ΙΔΙΑ ΚΑΤΑΦΟΡΗ ΑΝΤΙΦΑΣΗ, ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ, ΜΕ 100% ΠΡΟΣΤΙΜΑ. ΑΛΛΑ, ΤΑ ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ - ΕΞ’ ΙΣΟΥ ΔΟΛΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΘΕΣΗ, ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ 50%. ΑΚΟΜΗ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΙΚΟΝΙΚΟΥ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΤΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ. Δεν μπορεί να ελεγxθεί η διαφορά πλαστού η εικονικού τιμολογίου στην πραγματικότητα, ούτε η πληρωμή μέσω τραπέζης αποδεικνύει ότι έγινε πράγματι η συναλλαγή. Το ίδιο συμβαίνει με τις υπερτιμολογήσεις η υποτιμολογήσεις, είτε στις εισαγωγές, είτε στις εξαγωγές, είτε στις πράξεις εντός χώρας. Έτσι δημιουργούνται «μαύρες» συναλλαγές και χρήμα ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΣΕ ΔΟΛΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ Ο ΑΠΛΟΣ ΦΟΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΩΝ ΕΞΟΝΤΩΝΕΤΑΙ. Για τους ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ - ΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ 20-50 ΦΟΡΕΣ, είναι γνωστό ΟΤΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: 1) αυτές τις περιπτώσεις που δεν έχουν κανένα στοιχείο και πράγματι οι φορολογικές αρχές δυσκολεύονται. Όμως ο φορολογικός συντελεστής επί του τζίρου πχ. 13%, ακόμη και πλασματικού Χ 2 ΦΟΡΕΣ= 26%, ΔΗΛ 100% ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ+ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΛΕΣ 300-450% (τώρα έγινε 30%) ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΑΙΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ. 2) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ, ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ περιπτώσεις, που επιχειρήσεις από όποια αδυναμία, ΔΕΝ ΚΑΤΕΒΑΛΛΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ ΦΟΡΟ … ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ ΟΙ ΕΦΟΡΟΙ : ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣτΕ ΠΕΡΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ. Με τον νέο νόμο καταργήθηκε καλώς η θεώρηση βιβλίων. - Μετά ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΠΙΟ «ΑΚΡΑΙΑ» ΓΙΑ ΕΥΝΟΜΟΥΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. ΔΙΠΛΟΣ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ~13% Χ 2=26%, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΦΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ 300%- 450% (ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ 30% ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ 100% ΣΤΟ ΦΠΑ). ΟΙ ΤΥΧΟΝ ΖΗΜΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΕΡΔΗ, ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΛΕΣ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ» ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ~20-50 ΦΟΡΕΣ! Ποιος θα καταβάλλει η θα συμβιβαστεί, επειδή έγινε η προσαύξηση του εισοδήματος τώρα 30%, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΘΕΙ Ο ΑΡΧΙΚΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΩΝ? 3) Η λογική ότι δεν είναι πολλές οι υποθέσεις αυτές, μάλλον δεν απεικονίζει την πραγματικότητα. ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΒΑΣΙΜΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΑΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ, ότι εκκρεμούν στα δικαστήρια ~160- 200.000 υποθέσεις. ΑΦΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 60 δις, τα εισπράξιμα 10-12 και τα προς διαγραφή 10-12, ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΦΟΡΟΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ~40 ΔΙΣ.€, ~ 25% ΤΟΥ ΑΕΠ. ΚΑΤΑ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ ΣΤΑ ΦΟΡΟΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ~114.000 ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕ 14.4. ΔΙΣ.€ Η 7% ΤΟΥ ΑΕΠ ΦΟΡΟΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ. ΟΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ, ΚΑΙ ΤΟ ΣτΕ ΕΧΕΙ ΕΚΔΩΣΕΙ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ. Επίσης, οι δήθεν δυνατότητες των πολιτών να προσφύγουν με το α.70 η την ΕΔΕΣΦΔ, ΕΠΕΙΔΗ έχει περιορισμό τις 60 ημέρες από την κοινοποίηση των φύλλων, δεν βρίσκει λύση κανείς. Προτείνεται να γίνει καταγραφή σε κάθε ΔΟΥ, των εκκρεμοτήτων στα δικαστήρια συνολικά, των εξωλογιστικών προσδιορισμών, η εκτίμησης για τα εισπράξιμα και κυρίως η εκτίμηση ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ. ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 55-63 Ν. 4174/2013 ΠΩΣ ΘΑ «ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΘΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ? ΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΤΑ 200.000 €, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ~5.000.000 € ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ~5.000.000 € ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ. Με τον νόμο, ΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΑ και οι 2 έλεγχοι για το ίδιο θέμα, και ΕΚΒΙΑΖΟΝΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΟΙ ΚΑΡΤΕΛΛΕΣ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να καταργηθούν οι ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΙ προσδιορισμοί ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, και να επιβληθεί ποινή ΦΟΡΟΥ π.χ. ~1-2% επί του τζίρου ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΑ ΜΗ ΠΛΗΡΩΘΕΝΤΕΣ ΦΟΡΟΙ- ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΟΙΝΗ ~30%, ΤΟ ΜΗ ΠΛΗΡΩΘΕΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΟΙΝΗ ~20%. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, ΝΑ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ (όπως γίνονται δεκτές με τον νέο νόμο) ΜΕ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΟΙΝΗ 20% ΚΑΙ 1% ΠΟΙΝΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ. Επίσης προτείνεται, να αφαιρούνται/συμψηφίζονται οι ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ έναντι ρυθμίσεων ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ/ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, για λόγους δικαιοσύνης και fair play. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΕΣ, ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. ΟΙ ΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΗΠΡΟΘΕΣΜΩΝ (νόμος Κ.Φ. Εισοδήματος) να διευρυνθούν σε πιο πολλές (60-100), ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Φυσικά, η καταβολή 50% για τις προσφυγές, είναι ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΕΡΒΟΛΗ, που δεν θα φέρει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Απλά θα δημιουργήσει νέα επίκτητα προβλήματα με τις φορολογικές αρχές. Να δοθεί δικαίωμα ελεύθερου χρόνου υπαγωγής στις νέες ρυθμίσεις, χωρίς περιορισμό 60 ημερών- α.66 ν.4174/13, λόγω περιορισμού ρευστότητας από τις τράπεζες. Να δοθεί περιθώριο μεγαλύτερου αριθμού δόσεων, λόγω στραγγαλισμού ρευστότητας, με ελεύθερο χρονικό δικαίωμα υπαγωγής. Να μην επιτρέπονται κατασχέσεις για εξωλογιστικούς προσδιορισμούς και άλλων φόρων, χωρίς δικαστική απόφαση ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΛΗΤΕΥΣΗ !!! Στην «ανωτέρα βία» περί μη κατασχέσεων, δεν προβλέπονται οι αποδεδειγμένοι λόγοι οικονομικής αδυναμίας και το σύστημα «κρέμεται στα χέρια» των εφόρων ( άρθρο 46). Να τροποποιηθεί η πλήρης ευθύνη μελών ΔΣ και μετόχων με 5%, για οικονομικές δραστηριότητες (άρθρο 10). Παγκόσμια πρωτοτυπία ! ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Εμπεριέχει μία «επικοινωνιακή παρανόηση», όπως και στα προηγούμενα φορολογικά νομοσχέδια. Διατυπώνει μία φαινόμενη ελάφρυνση στα μικρά και τρέχοντα και προτείνει την διατήρηση των «ακροτήτων» στα σοβαρά θέματα που δημιουργούν τους «στραγγαλισμούς» στις επιχειρήσεις και «κατασκεύασαν» την φούσκα των 61 δις €. Όπως για τα ληξιπρόθεσμα έδωσε λύσεις για το 90% των περιπτώσεων, με ΜΟΝΟ ΤΟ 6% της φορολογητέας ύλης. Να καθιερωθούν αντικειμενικά κριτήρια σε όλες τις συναλλαγές με ΔΟΥ, χωρίς επιλεκτικότητα σε τοπικές αποφάσεις κριτηρίων (δόσεις, ανωτέρα βία, ρευστότητα, ενημερότητες, κ.α. Είναι προφανής η μη αποδοτικότητα των μέτρων με επιλεκτικότητα. ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΑΡΘΡΟ Αρθρο 5 2.α & 3α κοινοποίηση με ηλεκτρονικό μήνυμα είναι επικίνδυνο, διότι μπορεί η ηλεκτρονική διεύθυνση να είναι λάθος η να μην την χρησιμοποιεί συχνά κάποια επιχείρηση η φυσικό πρόσωπο. 2β & 3γ η συστημένη επιστολή με απόδειξη υπογραφής είναι το σωστό μέσον. 5. Συστημένη επιστολή χωρίς απόδειξη παραλαβής δεν θα πρέπει να ισχύει. Απλά η παρέλευση 15 η 30 ημερών δεν είναι απόδειξη ότι παρέλαβε ο παραλήπτης. 6. Θυροκόλληση στο ακίνητο δεν θα πρέπει να θεωρείται σωστός τρόπος επίδοσης. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους εφόρους να εκβιάζουν με δήθεν θυροκολλήσεις που μπορεί να μην αποδειχτεί ποτέ ότι έγιναν.  Αρθρο 7 1. να προστεθούν και οι ημέρες απεργίας. 2. αποδεικνύεται από το σύστημα η ημερομηνία υποβολής. Παίρνει ο φορολογούμενος εκείνη την στιγμή αποδεικτικό. Αν είναι ημέρες αργίας η τελευταία ημέρα, υπάρχει σύστημα να είμαστε σίγουροι ότι το σύστημα λειτουργεί ?? Αρθρο 9 2 & 3 Οι ερμηνευτικές είναι δεσμευτικές για την φορολογική διοίκηση, αλλά όχι για τον φορολογούμενο? Ακραία επιλεκτικότητα και χώρος για εκβιασμό. 4. Η φορολογική διοίκηση πρέπει να είναι υπεύθυνη για τις πληροφορίες που δίνει και όχι να απαλλάσσονται από τις όποιες ευθύνες.  Αρθρο 10 2. & 3. προβλέπεται πάλι χώρος για εκβιασμό. Γιατί πρέπει να είναι στην διακριτική καλόβουλη η κακόβουλη κρίση του έφορου να ζητά εγγύηση, ιδιαίτερα αν κάποια άτομα στο ΔΣ είχαν μόνο θέση διοικητική μεν, αλλά όχι οικονομική. Είναι εκβιαστικό.  Αρθρο 12 3. να προβλέπεται μέριμνα για φορολογική ενημερότητα για χρήση συγκεκριμένου σκοπού, όπως πώληση ακινήτου η σύναψη δανείου, με την υποχρέωση του φορολογούμενου να καταβάλει ένα ποσοστό 10-15% έναντι των οφειλών του. Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να μην γίνει ποτέ πράξη και βέβαιου οικονομικού αφανισμού επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.  Αρθρο 14 1. & 2. πάλι η κρίση της διοίκησης για το τι είναι ανωτέρα βία, η αν ο έφορος θεωρήσει αρκετές αποδείξεις αυτές που θα προσκομίσει ο φορολογούμενος.  Αρθρο 15 3. Είναι πολύ ανοικτό το θέμα για το ποιος δίνει πληροφορίες και αν είναι αυτές αρκούντως αντικειμενικές. Αφήνει πολύ ανοικτό το θέμα των σπιούνων και του κακόβουλου ανταγωνισμού. Και το τραπεζικό απόρρητο αίρεται πολύ εύκολα. Δεν θα ήταν προτιμότερο να ισχύει με εντολή εισαγγελέα να ζητούνται αυτές οι πληροφορίες? 5. Δηλαδή αν δανειστείς από οικογένεια και γνωστούς να κάνεις εγχείρηση, θα σου ζητηθεί που τα βρήκες? η αν ένας παππούς πληρώσει τα δίδακτρα του εγγονού. Δεν υπάρχουν οικογενειακές αποταμιεύσεις που κάτω από κάποιες συνθήκες δίδονται στους νεώτερους της οικογενείας η στους χρήζοντας βοήθεια?  Αρθρο 16 Δεν ορίζεται ο χρόνος τι σημαίνει "εύλογη προθεσμία" Αρθρο 17 3. Δεν μας λένε ποιές είναι οι ποινές αν η φορολογική διοίκηση παραβεί το απόρρητο. Γιατί ο ρατσισμός υπέρ της διοίκησης μόνο και όχι δίκαια και του διοικουμένου?  Αρθρο 18 4. Φέρει ευθύνη το τρίτο πρόσωπο που συντάσσει την φορολογική δήλωση, και αν ο φορολογούμενος αποκρύψει στοιχεία, τι ευθύνη φέρει ο συντάσσων?  Αρθρο 22 3. Πολύ μεγάλος ο χρόνος για την προέγκριση τιμών οι 120 μέρες. Θα πρέπει να είναι 30 ημέρες, διότι η αγορά αλλάζει γρήγορα.  Αρθρο 23 1. Θέτοντας ερωτήσεις σε "τρίτα πρόσωπα" θα πρέπει να ορισθεί πως αποφεύγεται ο εκβιασμός και τα λάθος στοιχεία, από κακόβουλο ανταγωνισμό.  Αρθρο 35 1. Να μην δίδεται η αυθαίρετη ευχέρεια στην φορολογική αρχή με το πρόσχημα της διασφάλισης, στο να προβαίνουν σε καταναγκαστικές και συναλλακτικές πρακτικές με τους πολίτες. Με λίγες κακότροπες περιπτώσεις, να μην γίνει γενικευμένη πρακτική ο εκβιασμός αθώων εταιρειών. Οι καταστροφικές επιπτώσεις είναι προφανείς. Αρθρο 39 Το πόθεν έσχες ισχύει για τα 10 τελευταία έτη. Προτείνεται να λάβει υπ’ όψη της η διοίκηση αν αποδεδειγμένα ο φορολογούμενος είχε αποταμιεύσεις που μπορεί να προέρχονται από 20-40 χρόνια δουλειάς και αποταμίευσης.   Αρθρο 41 3. σε περίπτωση προληπτικού έλεγχου η καταβολή φόρου εντός 3 ημερών είναι υπερβολικά καταχρηστικό. Αρθρο 42 1. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής σε βάθος ορίζοντα 1 η 2 ετών, πως θα πληρώσει κάποιος άμεσα. Και η ρευστότητα τι γίνεται? 3. Αν οι επιστροφές παρακρατούνται για μελλοντικούς και αβέβαιους φόρους, ποια επιστροφή ισχύει. ? Η ρευστότητα των επιχειρήσεων σε τέτοιες εποχές τι γίνεται ? Γίνονται οι επιχειρήσεις τράπεζες δανειστές του δημοσίου χωρίς να το θέλουν? Αρθρο 43 1. Και πάλι την ρύθμιση της καταβολής φόρου σε περίπτωση αδυναμίας, την αφήνει στην ευχέρεια της διοίκησης. Δηλαδή, δίνει περιθώριο για συναλλαγή. 2. γ) γγ) Εγγυήσεις η εμπράγματο βάρος είναι το πιο πιθανό να μην μπορεί να δώσει μια επιχείρηση όταν βρίσκεται σε δυσκολία να πληρώσει τον φόρο. Το πιο πιθανό αυτές τις εγγυήσεις να τις έχουν πάρει οι τράπεζες πολύ πιο νωρίς. Όσο για φυσικό πρόσωπο, δεν θα υπάρξει ξένο άτομο που θα κάνει κάτι τέτοιο. Εν ολίγοις καταστρέφεται μια επιχείρηση. 3. Αν κάποιος φορολογούμενος έχει καταδικαστεί δεν υπάγεται σε ρυθμίσεις. Το πιο πιθανό πάλι είναι, ότι εφ’ όσον έχει προβλήματα, να έχει υποπέσει σε παράπτωμα. Να μην δοθεί ευκαιρία διόρθωσης και να εισπραχθεί ότι γίνεται? 4. Η προσαύξηση 15% για την μη καταβολή δόσης εντός προθεσμίας είναι ληστρική. Σε τέτοιες εποχές δεν βοηθά να πιέζονται όσοι έχουν πρόβλημα να κλείσουν πιο γρήγορα. Προτείνεται το πολύ να επιβάλλεται 1-2% μήνα. 5. α. Θα πρέπει να είναι πιο ελαστικό. Τουλάχιστον να είναι 4-5 δόσεις. 5. β. Καθυστέρηση ενός μηνός σε εποχή οικονομικής δυσπραγίας είναι πολύ λίγο. Προτείνεται να είναι τουλάχιστον 4-5 μήνες η καθυστέρηση, για να προχωρήσουν σε καταγγελία της ρύθμισης. Αρθρο 44 Η σειρά εξόφλησης όπως είναι διατυπωμένη είναι ληστρική και χειρότερη και από τράπεζα. Ούτε καν τα τοκοχρεωλυτικά δάνεια δεν είναι έτσι. Θα πρέπει να είναι κατ’ αναλογία. Διαφορετικά, δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί κανείς. Έτσι αν δεν μπορέσει να ακολουθήσει την ρύθμιση όλη, τουλάχιστον να έχει πληρώσει μέρος του αρχικού φόρου. Διαφορετικά το κίνητρο αποπληρωμής χάνεται πολύ νωρίς ιδιαίτερα όταν υπάρχει έλλειψη ρευστότητας. Αρθρο 46 1. Η επιβολή συντηρητικής κατάσχεσης χωρίς δικαστική απόφαση κατά την κρίση του εφόρου είναι ολέθρια και εκβιαστική. Προτείνεται να ορισθούν αντικειμενικά κριτήρια. 3. Χωρίς κλήτευση του φορολογουμένου η έκδοση απόφασης δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Δηλαδή, αιφνιδιασμοί ? 4. Υποθήκη το ίδιο με το ανωτέρω? Ποιον διασφαλίζουν το δημόσιο??? Να μην κλείσουν οι επιχειρήσεις, δεν περισσεύουν. Αρθρο 47 2. πάλι ο εκβιασμός του εφόρου. Γιατί να μπορεί ο έφορος να αποφασίζει?? Τι είναι δικαστής? Αρθρο 49 1. & 2. και πάλι ο «λήσταρχος Τζαβέλλας» στο προσκήνιο πάλι ο έφορος εν δράσει εκβιαστή Αρθρο 50 3. & 4 & 6 Να μην υπάρχει διαχωρισμός εισηγμένων. Γιατί εισάγεται ο ρατσισμός μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών και εισηγμένων. Τα μεγαλύτερα σκάνδαλα αφορά τις εισηγμένες. Να ισχύουν τα ίδια και για τις εισηγμένες και για τις υπόλοιπες εταιρείες. Αρθρο 53 - 1. & 2. Πάλι τόκους πληρώνει ο φορολογούμενος, αλλά σε περίπτωση επιστροφής στον φορολογούμενο, άλλα μέτρα και άλλα σταθμά. Προτείνεται αυτοματισμός πληρωμής τόκων από το δημόσιο. Αρθρο 55 1. γ. Στα συμβόλαια όλων των αλυσίδων και σουπερμάρκετ είναι διάφοροι τύποι εκπτώσεων και μεταξύ αυτών προωθητικές ενέργειες για τις οποίες είτε γίνουν είτε όχι, τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών αποστέλλεται. Αρθρο 61 1. Προτείνεται να ορισθεί η ανωτέρα βία ΜΕ αντικειμενικά κριτήρια, με κύριο στοιχείο την αποδεδειγμένη ταμειακή αδυναμία. 3. Προτείνεται αν δεν ληφθεί απόφαση εντός 30 ημερών να θεωρηθεί αποδεκτό. Αλλιώς θα αφήνουν να εκπνέει η διορία των 30 ημερών. Αρθρο 63 3. με τους εξωλογιστικούς τα ποσά είναι δυσθεώρητα σε σχέση με το αρχικό κεφάλαιο, όποτε ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν είναι σε θέση να προσφύγει σε ενδικοφανή προσφυγή. Ποιος είναι ο σκοπός, ο αφανισμός η η λειτουργία των επιχειρήσεων? Προτείνεται οι πληρωμές προσφυγών να είναι μόνο τα παράβολα. Να δημιουργηθεί ειδικό τμήμα στο ΣτΕ. 4. & 5.  Αν δεν ληφθεί απόφαση εντός 30 ημερών να θεωρηθεί αποδεκτό και όχι προκαταβολικά η έλλειψη απάντησης να θεωρείται άρνηση. Αρθρο 65 Γιατί να μην την ευθύνη απόδειξης και ο έφορος ? Αρθρο 66 5. Να οριστούν αντικειμενικά κριτήρια και όχι να αποφασίζει ο έφορος. 6. Να καταργηθεί η προθεσμία των 60 ημερών από την δημοσίευση του κώδικα, για τις υποθέσεις των προστίμων που εκκρεμούν στα δικαστήρια. ΔΩΡΟΝ- ΑΔΩΡΟΝ οι όποιες βελτιώσεις. Δύναται μία επιχείρηση να μην μπορεί σήμερα να ρυθμίσει, πχ. λόγω τραπεζικής στενότητας, να μπορεί αύριο και να μην το επιτρέπει ο νόμος. 8. α. Η προθεσμία 2 ημερών είναι πολύ μικρή για την καταβολή του 50%. Προτείνεται η προθεσμία να είναι διαρκής και κυλιόμενη με κόστος 8.75%/ χρόνο, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος φωτογραφικής χρήσης από 1-2 περιπτώσεις, και ο μεγάλος αριθμός καταχρηστικών περιπτώσεων να μην υπάγεται. ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ 4321/15 ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ Παρακαλούμε νε ληφθούν υπόψιν οι παρακάτω προτάσεις. Στην συντριπτική πλειοψηφία τα σχόλια που αναρτήθηκαν κινούνται στο ίδιο πλαίσιο. - Κατάργηση όλων προσαυξήσεων, προστίμων και τόκων. Να μεινει μόνο το κεφάλαιο, να προστεθεί μία συμβολική ποινή 10% και να ακολουθήσει τόκος 3% ανάλογα με τις δόσεις. - Η ρύθμιση να είναι κυλιόμενη, δηλαδή να μπορεί να υπαχθεί κάποιος όπoτε μπορεί/θέλει, αρκεί να πληρώσει μετρητά τις παρελθούσες δόσεις. - Απόλυτα απαραίτητο είναι να περιλαμβάνονται όλες οι προσαυξήσεις, δηλαδή και προ taxis από τους ελέγχους που ενσωματόνονται στην βεβαίωση και μετά του ΚΕΔΕ στο taxis. - Απόλυτα απαραίτητο είναι να καταργηθούν απο τις καρτέλλες οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί εισοδήματος – όπως καταργήθηκαν από το 2014 με τον ΚΦΕ. Είναι τεράστια και εξωπραγματικά ποσά. - Φυσικά, να υπάρχουν όρια εισοδήματος πληρωμής των δόσεων, π.χ. 20% ή 2-5% του τζίρου νομικών προσώπων. - Για τα ασφαλιστικά ταμεία, ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΊ Η ΠΑΡΑΓΡΑΓΟΣ 9 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 26, ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ 3943/11 ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ 2014. ΕΊΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΗΡΟΎΝΤΑΙ. ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ 400 ΕΚΑΤ/ΧΡΟΝΟ. ΟΠΟΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΝ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΛΛΕΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ. ΙΣΧΥΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ ΜΕ ΝΟΜΟ ΜΕΧΡΙ 30/6/17. ΟΠΙΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ, ΘΑ ΔΥΣΧΕΡΑΝΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΙ ΝΕΟ ΤΕΛΜΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΝ. Επίλογος Εκτιμούμε ότι, με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για την βελτίωση της νομοθεσίας για τις επενδύσεις, η χώρα μπορεί να έχει θετική ανάπτυξη, όχι μόνο στα δημοσιονομικά της, αλλά κυρίως και ταυτόχρονα, στο μεγαλύτερο τμήμα της οικονομίας, που είναι ο ιδιωτικός τομέας, του οποίου το παραγωγικό έλλειμμα, όπως αποτυπώνεται στο αρνητικό ισοζύγιο πληρωμών, είναι στο ~ μείον - 10% του ΑΕΠ. Έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργήσουν ευκαιρίες απασχόλησης για τους ανέργους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.