• Σχόλιο του χρήστη 'Στρατής Μπατσολάκης' | 12 Νοεμβρίου 2019, 09:25

    Για τη φορολόγηση των εταιρικών οχημάτων (benefit/status οχήματα), όπως έχουν αναφέρει ήδη οι περισσότεροι, ο φόρος θα έπρεπε να είναι προοδευτικός και να εφαρμόζεται στο υπερβάλλον ποσό της κάθε κλίμακας και όχι σε όλο το ποσό. Εάν επιθυμούμε στην ελληνική αγορά να πωλούνται καθαρά, αντιρυππαντικά, σύγχρονα τεχνολογικά και ασφαλή οχήματα, δε θα έπρεπε να υπάρχει αυτή η υπερφορολόγηση. Τόσο στη φορολογία των εταιρικών οχημάτων που αποτελούν το 50% με 55% της ελληνικής αγοράς, όσο και στις κλίμακες του ΕΤΤ που ισχύει το ίδιο (συντελεστής κλίμακας σε όλο το ποσό και όχι στο υπερβάλλον). Με τη στρέβλωση αυτή στη φορολογία, οδηγηθήκαμε και παρατηρήσαμε τα τελευταία χρόνια τα εξής: 1) Οι εταιρίες μείωσαν τις τιμές και δημιούργησαν εκδόσεις οριακά κάτω από την κάθε κλίμακα, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει έσοδα από ΕΤΤ και ΦΠΑ. Παράδειγμα: Για ένα όχημα με ΛΤΠΦ 18.500 € και Co2=115g θα πληρώναμε φόρους: ΕΤΤ=2.960€ ΦΠΑ=4.440€ και Φορολογία Χρήστη περίπου 880 € (χρήστης με φορολογητέο εισόδημα έως 30.000). Σύνολο φόρων = 8.280 € Η εισαγωγική για το ίδιο όχημα μειώνει την ΛΤΠΦ στις 16.990 € και οι φόροι έχουν ως εξής: ΕΤΤ=1.359€ ΦΠΑ=4.077€ και Φορολογία Χρήστη περίπου 400 € (χρήστης με φορολογητέο εισόδημα έως 30.000). Σύνολο φόρων = 5.836 €. Το κράτος λοιπόν ΧΑΝΕΙ έσοδα 2.444 €!!!! 2) Παρατηρούμε επίσης: - Ακριβά οχήματα να κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες (Βουλγαρία κτλπ) - Εταιρικά οχήματα να μη δηλώνονται και να υπάρχει η αντίστοιχη φοροδιαφυγή - Εισαγωγικές να φέρνουν ειδικές εκδόσεις για τις leasing και οι εκδόσεις αυτές να μην φτάνουν ποτέ στη λιανική και στους τιμοκαταλόγους που είναι υποχρεωμένες να έχουν αναρτημένους. Τα ίδια οχήματα πωλούνται με διαφορετική τιμή στις leasing και με διαφορετική τιμή στο κατάστημα λιανικής.