• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία' | 13 Νοεμβρίου 2019, 10:27

    1. Το ποσοστό 30% θα είχε νόημα αν είναι επι του πραγματικά διαθέσιμου εισοδήματος, δηλ. μετά την αφαίρεση του φόρου εισοδήματος (και όχι μονο της εισφοράς αλληλεγγύης όπως φαίνεται στην υπαρχουσα διατύπωση). Θα πρεπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη και άλλες δαπάνες, όπως ενοίκιο, δόσεις δανείων, πληρωμή οργανισμών κοινής ωφέλειας. Διαφορετικά, είναι υπερβολικά υψηλό και θα καταλήξει σε νέα αδικαιολόγητη επιβάρυνση χιλιάδων πολιτών που έχουν είτε (α) χαμηλά εισοδήματα και σημαντικές υποχρεώσεις (π.χ. για ενοικια και δοσεις δανειων) ή (β) μεσαία εισοδήματα όπου ήδη ο φορολογικός συντελεστής είναι πολύ υψηλός (44% για μισθωτή εργασία, 45% για ενοίκια, και μαζί με την εισφορά αλληλεγγύης υπερβαίνει το 50%) και επίσης αναλογες υποχρεώσεις. Σε κάθε περίπτωση εμποδίζει την αποταμίευση που ειναι δικαίωμα του καθενός για τους δικούς του λόγους, π.χ. για απόκτηση κάποιου περιουσιακού στοιχείου (δαπάνη η οποία επίσης εξαιρείται, κακώς κατά τη γνώμη μου). 2. Με την παρ. 2 του υπό συζήτηση άρθρου εξομοιώνονται τα εισοδήματα από ακίνητα (ως προς την υποχρεωση δαπανών με ηλεκτρονικά μεσα) προς εκείνα από μισθωτή εργασία και ελεύθερο επάγγελμα. Ωστόσο, η φορολογική μεταχείριση των εισοδημάτων αυτών παραμενει σαφώς δυσμενέστερη: εισαγωγικός συντελεστής 9% έναντι 15%, και μάλιστα από το πρώτο ευρώ, χωρίς καθόλου αφορολόγητο όριο! Επιπλέον τα ακίνητα επιβαρύνονται και με άλλους φόρους (ΕΝΦΙΑ), δημοτικά τέλη κλπ. Επομένως στην ήδη δυσανάλογα υψηλή φορολόγηση, θα προκύψει και νέα επιβάρυνση, σύμφωνα και με τα παραπάνω αναφερόμενα. Θα πρέπει είτε να εξαιρεθούν τα εισοδήματα αυτά (όπως μέχρι σήμερα), είτε να υπαχθούν στην ίδια κλίμακα φόρων λαμβανομένου υπόψη και ίδιου αφορολόγητου ποσού.