• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΟΥΡΙΑΔΑΚΙΣ ΤΣΙΜΠΡΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ' | 1 Απριλίου 2020, 11:17

    Άρθρο 18 παρ. 1 Παραγνωρίζοντας προς στιγμή την αοριστία που εισάγει η ρύθμιση αυτή (ποιοι είναι οι φορείς εγνωσμένου κύρους που μπορούν να συντάσσουν κώδικες εταιρικής διακυβέρνησης και πώς πιστοποιούνται ;), δεν φαίνεται να υπάρχει επαρκής αιτιολόγηση για τον αποκλεισμό της δυνατότητας μίας εταιρείας να συντάσσει με ίδια μέσα Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης. Εφόσον ο Κώδικας της ανακοινώνεται, δημοσιεύεται και αξιολογείται. Μπορεί στην πράξη να αποδειχθεί ότι η υιοθέτηση ενός Κώδικα συνταγμένου από κάποιον φορέα να αποτελεί δόκιμη λύση από οικονομική άποψη και όχι μόνο, όμως η κατάργηση της δυνατότητας μίας εταιρείας να συντάσσει ίδιο Κώδικα, από τη στιγμή μάλιστα που πολλές από τις υποχρεώσεις εταιρικής διακυβέρνησης είναι πλέον υποχρεώσεις που επιβάλλονται από το νόμο δεν φαίνεται να είναι επαρκώς δικαιολογημένη. Άρθρο 18 παρ. 2 Με τη διάταξη αυτή ορίζεται πως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κατά την εξέταση των προϋποθέσεων για την εισαγωγή μετοχών ή άλλων κινητών αξιών σε διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά, θα ελέγχει και την υποβολή δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 152 του Ν. 4548/2018. Η ρύθμιση αυτή ενέχει, εντούτοις, μία αντίφαση ως προς το γεγονός ότι η δήλωση του άρθρου 152 αναφέρεται σε προηγούμενη της υποβολής της χρήση, κάτι που σημαίνει ότι για εταιρείες που εισάγονται για πρώτη φορά σε οργανωμένη αγορά, ανατρέχει και σε χρόνο κατά τον οποίο η σχετική υποχρέωση δεν υφίστατο γι’ αυτές. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει αβεβαιότητα ως προς το χρόνο έναρξης συμμόρφωσης μίας εταιρείας που επιθυμεί την εισαγωγή της για πρώτη φορά, συμμόρφωση που όπως αντιλαμβανόμαστε, θα πρέπει να υφίσταται ex nunc. Επομένως προτείνουμε να γίνει αναφορά σε αναλογική μάλλον εφαρμογή της σχετικής διάταξης παρά σε υποβολή δήλωσης του άρθρου 152 αυτή καθ’ εαυτή από εταιρείες που κατά τα χρόνο της προηγούμενης χρήσης από την υποβολή αίτησης, δεν ήταν εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά.