• Σχόλιο του χρήστη 'Στάθης Μαλτης' | 13 Νοεμβρίου 2020, 16:35

    Η κατάθεση του νομοσχεδίου αποσκοπούσε εκτός της παροχής κινήτρων για προσέλκυση νέων υπαλλήλων με υψηλά προσόντα και εμπειρία στην ΑΑΔΕ , την ίση αντιμετώπισή τους με τους παλιούς υπαλλήλους της ΑΑΔΕ οι οποίοι ήδη λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά(ΠΔ) που προέκυπτε από την ενσωμάτωση παλιών επιδομάτων που δίνονταν πριν το 2011 στο Υπ. Οικονομικών καθώς και άλλα Υπουργεία ή υπηρεσίες του Δημοσίου (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΠ. Οικονομίας, ΕΛΣΤΑΤ κτλ). Η συγκεκριμένη ΠΔ έχει δωθεί σε όλους τους νεοπροσληφθέντες ή μεταταχθέντες υπαλλήλους της ΑΑΔΕ μέχρι το 2018. Ενδιάμεσα είχε δοθεί άλλες δύο φορές. Επίσης, αποδώθηκε το 2019 από τον Υπουργό Άδωνη Γεωργιάδη στους νεοπροσληφθέντες του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης άπαξ με ρύθμιση που καλύπτει και μελλοντικές προσλήψεις. Το συγκεκριμένο άρθρο στο σύνολό του σε συνδιασμό με το Άρθρο 12 αντί να μηδενίζει την ανισότητα μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων που εργάζονται στην ίδια θέση, παγιώνει αυτή την ανισότητα. Η μη ρητή δήλωση πως το ελάχιστο ποσό της Ειδικής Αμοιβής για κάθε ΒΘΕ θα ισούται με το ποσό της ΠΔ που παίρνει έστω ένας υπάλληλος με ΠΔ σε αυτή τη θέση, αμέσως τοποθετεί το νέο υπάλληλο σε μειονεκτικότερη θέση από τους νυν υπαλλήλους στην ίδια θέση. Μάλιστα, αφού με το Άρθρο 12 γίνεται άμεση παραδοχή πως θα υπάρχει απόκλιση της Ειδικής Αμοιβής από τις ήδη καταβαλόμενες ΠΔ. Μάλιστα, εκτός από την υπάρχουσα ανισότητα η οποία νομοθετείται, δημιουργείται και νεά μεταξύ των νεοδιόριστων αφού εισάγει διαφορετική ποσόστωση για κάθε χρόνο υπηρεσίας. Όλα αυτά με την εισαγωγή της αξιολόγησης ως αναγκαία συνθήκη για την καταβολή της Ειδικής Αμοιβής, δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας για τους νεοδιόριστους αφού η αξιολόγηση δεν πρέπει να συνδέεται με την καταβολή του βασικού μισθού αλλά με την καταβολή των bonuses (Άρθρο 15) ή την Προωθημένη Μισθολογική εξέλιξη (Άρθρο 6). Η καταβολή μισθού λόγω της εργασίας ενός υπαλλήλου σε συγκεκριμένη θέση είναι κατωχηρωμένο συνταγματικό δικαίωμα το οποίο εδώ καταστρατηγείται αφού ο μισθός σπάει σε δύο μέρη όπου το ένα συνδέεται με την αξιολόγηση του υπαλλήλου. Και μάλιστα με την πρωτοτυπία που εισάγεται να μην παίζει ρόλο το αποτέλεσμα της αξιολόγησης - αφού τότε θα εθεωρείτω bonus- απλά μόνο η συμμετοχή σε αυτή. Όλα αυτά απλά δημιουργούν μια υπηρεσία με υπαλλήλους 6 ταχυτήτων με τα ίδια προσόντα (νέος 1ου έτους με αξιολόγηση/νέος 1ου έτους χωρίς αξιολόγηση/νέος 2ου έτους με αξιολόγηση/νέος 2ου έτους χωρίς αξιολόγηση/υπάλληλος με ΠΔ μετά το 2016/ υπάλληλος με ΠΔ πριν 2011) που έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τους στόχους περί ισότητας και δικαιοσύνης που αφέρονται στην αιτιολογική έκθεση. Για να μπορέσει να ανταποκριθεί το Ειδικό μισθολόγιο στο στόχο της εξαφάνισης των ανισοτήτων θα πρέπει: Α. Να προστεθεί παράγραφο που θα αποδίδει την ΠΔ σε όσους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ που δε τη λαμβάνουν χωρίς αστερίσκους και ποσοστώσεις ώστε να υπάρχει εξ αρχής ισότητα μεταξύ των υπαλλήλων και μετά να εφαρμοσθεί το Ειδικό Μισθολόγιο Β. Να αφαιρεθεί ο συσχετισμός μέρος του βασικού μισθού - αφού τέτοια είναι η Ειδική Αμοιβή αφού συνδέεται με την θέση και όχι με την απόδοση του υπαλλήλου- με την συμμετοχή στην αξιολόγηση. Γ. Η νέα Ειδική Αμοιβή να υπολογίζεται πλέον της όποιας ΠΔ. Αν δεν γίνουν αυτές οι αλλαγές, η επίτευξη του στόχου του αριθμού υπαλλήλων της ΑΑΔΕ θα είναι αδύνατη και πάντα η Τρόικα θα τονιζει το θέμα. Με αυτό το άρθρο , ο αξιόλογος κόσμος θα αποτρέπεται να έρθει στην ΑΑΔΕ και όσοι βρίσκονται μέσα, θα προσπαθούν να βρουν διεξόδους για μετάταξη σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου ή να επιστρέψουν στην ελεύθερη αγορά, με μεγαλύτερο ρυθμό μάλιστα αφού μέχρι τώρα όλοι περίμεναν τα προβλήματα του υπάρχοντος μισθολογίου να λυθούν και πλέον αυτά παγιώνονται και διευρύνονται