• Σχόλιο του χρήστη 'Katerina' | 17 Νοεμβρίου 2020, 16:51

    
 Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟ 45 ΤΟΥ Ν.4569/2018 ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘMΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 45 ΕΞΟMΟΙΩΝΟΝΤΑΙ µΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ MΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟMΙΚΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 1.11.2011 ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ MΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗMΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Η MΕΤΑΤΑΧΘΕΙ µΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΗMΕΡΟMΗΝΙΑ, ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗMΟΣΙΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟMΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ, ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟMΙΚΩΝ, ΣΕ ΕΠΟΠΤΕΥΟMΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΝΟMΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗMΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ, ΣΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗMΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟMΙΚΟ ΣΥMΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 27 ΤΟΥ Ν. 4354/2015 (Α΄ 176) ΚΑΤ’ ΕΦΑΡMΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓMΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, MΕ ΔΕΔΟMΕΝΟ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΚΟΥΝ ΟMΟΙΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ µΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΙMΗ ΗMΕΡΟMΗΝΙΑ. ΠΡΟΣΦΑΤΑ, ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 57 ΤΟΥ Ν.4605/2019 ΦΕΚ Α 52 - 01.04.2019 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 45 ΤΟΥ Ν.4569/2018 ΦΕΚ A 179 - 11.10.2018, ΩΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ 1.9.2018 ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να εδραιώσει μια κατάφωρη και εγνωσμένη αδικία εις βάρος των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ που διορίστηκαν σε αυτή μετά τον ν.4569/2018 (ΦΕΚ Α 179/11-10-2018), σύμφωνα με τον οποίο χορηγήθηκε για τελευταία φορά η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν.4354/2015, όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4024/2011 σε όλους τους υπαλλήλους της. Οποιαδήποτε ρύθμιση δεν λαμβάνει υπόψη της την άνιση μεταχείριση αυτή δεν μπορεί να είναι αποδεκτή. Κατηγοριοποιεί το ίδιο το κείμενο τους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ σε παλαιούς που λαμβάνουν την προσωπική διάφορα και σε νέους που δεν την λαμβάνουν, εκκινώντας από διαφορετική βάση και απαιτεί από τους νέους συναδέλφους να καταβάλουν πολλαπλή προσπάθεια για να εξισωθούν με τους παλαιούς παρόλο που παράγουν την ίδια εργασία στις ίδιες συνθήκες με τα ίδια προσόντα.Η διάκριση αυτή και η παράβαση εν τέλει της συνταγματικής αρχής της ισότητας κατ’ άρθρο 4 παρ.1 Σ που εφαρμόζεται όταν αναφερόμαστε σε ίση αμοιβή για ίση εργασία στο δημόσιο τομέα, διαταράσσει προφανώς την εύρυθμη λειτουργία στην υπηρεσία και την συνεργασία μεταξύ των υπαλλήλων, ενώ δημιουργεί ισχυρό αντικίνητρο για τους νέους υπαλλήλους να σταδιοδρομήσουν στην ΑΑΔΕ, με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο να μην αποδέχονται τον διορισμό τους πολλοί διοριστέοι που ανέμεναν να επιλυθεί η αδικία της μη χορήγησης της προσωπικής διαφοράς από την συμμετοχή τους στον διαγωνισμό μέχρι την στιγμή που κλήθηκαν για διορισμό. Ειδικότερα, στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με αρ. προκήρυξης 1Γ/2017 συμμετείχαν χιλιάδες επιστήμονες (κυρίως νομικοί και οικονομολόγοι) και όσοι πέτυχαν τελικά το διορισμό τους έχουν αυξημένα τυπικά και αποδεδειγμένα (γραπτός διαγωνισμός) ουσιαστικά προσόντα που επέλεξαν να σταδιοδρομήσουν στην ΑΑΔΕ αντί να φύγουν για το εξωτερικό, αποφεύγοντας το λεγόμενο brain drain. Τα προσόντα τους αυτά, όμως, αναγνωρίστηκαν στις υπηρεσίες και έτσι απασχολούνται σήμερα σε νευραλγικές θέσεις ελέγχου, βεβαίωσης και είσπραξης εσόδων και σε μεγάλα Ελεγκτικά Κέντρα. Για αυτό το λόγο θα έπρεπε να περιβάλλονται με εγγυήσεις ανεξαρτησίας και αμεροληψίας και έναντι των τρίτων, οι οποίοι θα τους θεωρούν ευεπίφορους σε επηρεασμό λόγω των εξαιρετικά χαμηλών αποδοχών τους. ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ.