• Σχόλιο του χρήστη 'Μανόλης Τ.' | 25 Νοεμβρίου 2020, 08:02

    Οι υπάλληλοι, προερχόμενοι είτε από διορισμό είτε από μετάταξη, οι οποίοι ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 11/10/2018, ημερομηνία έκδοσης του ν. 4569/2018 με τον οποίο αποδόθηκε για τελευταία φορά η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) , αντιμετωπίζουν άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, καθώς οι παλαιότεροι συνάδελφοί τους λαμβάνουν, πέραν των τακτικών τους αποδοχών, την προαναφερθείσα προσωπική διαφορά είτε ως αντιστάθμισμα στην ευρεία μείωση μισθού που υπέστησαν, είτε -για τους νεότερους εξ αυτών- στη δικαιολογητική βάση της εξομοίωσης των μισθών τους με τους παλαιότερους. Σημειώνεται πως στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για υπαλλήλους με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως μεταπτυχιακό, διδακτορικό, ξένες γλώσσες και προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως ικανότατα στελέχη από τα οποία οι προϊστάμενοι έχουν υψηλές απαιτήσεις. Το γεγονός αυτό πρακτικά οδηγεί στη δημιουργία υπαλλήλων 2 «ταχυτήτων» οι οποίοι, καίτοι έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα και παρέχουν την ίδια εργασία υπό τις ίδιες συνθήκες, αντιμετωπίζονται μισθολογικά με σημαντικά ανομοιογενή τρόπο. Σημειώνεται ότι η ίδια η αιτιολογική έκθεση του ν.4569/2018 αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «προβλέπεται η χορήγηση στο σύνολο των υπαλλήλων της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, με δεδομένο ότι πρόκειται για υπαλλήλους οι οποίοι παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες και ασκούν όμοια καθήκοντα με όσους υπηρετούσαν πριν από την κρίσιμη ημερομηνία». Σημειώνεται επίσης ότι η ως άνω ΠΔ έχει αποδοθεί, με μεταγενέστερες διατάξεις (ν. 4605/2019 άρ. 57 και ν. 4635/2019 αρ. 221), στο σύνολο των υπαλλήλων του πρ. Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που διορίστηκαν μέχρι την 31/3/2019 ενώ ειδικά για το προσωπικό ΕΕΠ της ΕΕΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχουν ρυθμιστεί και μελλοντικές προσλήψεις. Το σχέδιο νόμου «Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.» έχει ως στόχο να δημιουργήσει “ένα δίκαιο, αξιοκρατικό και δυναμικό σύστημα βαθμολόγησης, που εντάσσει τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση”, συνεκτιμώντας “τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, γνώση και εμπειρία, πολυπλοκότητα της θέσης, κριτική σκέψη και ικανότητα στη λήψη αποφάσεων”, ενώ ταυτόχρονα να επιλύσει “με μόνιμο τρόπο, το πρόβλημα της μισθολογικής αναντιστοιχίας στις αμοιβές των νέων υπαλλήλων, η οποία σήμερα αποθαρρύνει νέα και ταλαντούχα στελέχη να εργαστούν στην ΑΑΔΕ”. Όμως δυστυχώς γίνεται ακριβώς το αντίθετο καθώς: • Παγιώνονται οι ανισότητες μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων με την καθιέρωση νέας ΠΔ (άρθρο 12, παρ. 1) η οποία αποδίδεται μόνο στους πρώτους. • Δημιουργούνται περαιτέρω ανισότητες μεταξύ των νέων υπαλλήλων καθώς οι δόκιμοι υπάλληλοι τον πρώτο και τον δεύτερο χρόνο θα αμοίβονται με το 60 και 80% της ΕΑ αντίστοιχα (άρθρο 11, παρ. 2), ενώ σε καμία περίπτωση η δόκιμη περίοδος ενός νεοπροσληφθέντα υπαλλήλου δεν νοείται ως περίοδος μειωμένης απόδοσης, ικανοτήτων ή προσόντων. • Δεν αναγνωρίζεται όσο θα έπρεπε (κυρίως μισθολογικά, αλλά και τυπικά) η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα και η προϋπηρεσία από συμβάσεις έργου, η οποία σε πολλές περιπτώσεις απαιτούσε προαπαιτούμενο για την πρόσληψη, καθώς μοριοδοτήθηκε στο στάδιο του διαγωνισμού. Επομένως για να μπορέσει να ανταποκριθεί το Ειδικό μισθολόγιο στο στόχο της εξάλειψης των ανισοτήτων θα πρέπει να αποδοθεί η ΠΔ σε όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ οι οποίοι δεν τη λαμβάνουν ώστε να υπάρχει εξ’ αρχής ισότητα μεταξύ των υπαλλήλων και μάλιστα να είναι συντάξιμη στο σύνολό της και μετά να εφαρμοστεί οποιαδήποτε νέα μισθολογική ρύθμιση. Η όποια Ειδική Αμοιβή να υπολογίζεται πλέον της κοινής ΠΔ.