• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ' | 6 Ιουνίου 2021, 13:42

    Τα προβλεπόμενα προσόντα θέτουν πολύ χαμηλά τον πήχη διορισμού. Οι λειτουργοί του ΝΣΚ είναι οι νομικοί παραστάτες του Ελληνικού Δημοσίου και αμείβονται όπως ακριβώς οι Δικαστές. Το Ελληνικό Δημόσιο αυτονόητα και θα πρέπει να εμπιστεύεται τη νομική του υποστήριξη σε νομικούς υψηλού επιπέδου, δηλαδή με ακαδημαϊκές περγαμηνές αλλά και προηγούμενη ελάχιστη επαγγελματική - δικηγορική εμπειρία, δικαστηριακή αλλά και εξωδικαστηριακή. Τα όρια ηλικίας που προβλέπει η διάταξη (κατώτατο 26 ετών και ανώτατο 35 ετών, ΕΝΩ το αντίστοιχο ανώτατο όριο ηλικίας για την εισαγωγή στην ΕΣΔΙ είναι τα 45 έτη) δεν εξυπηρετούν την παραπάνω ανάγκη, στερούν από το Ελληνικό Δημόσιο τις υπηρεσίες καταρτισμένων και έμπειρων νομικών, οι οποίοι θα μπορούσαν να εισφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους από την προηγούμενη δραστηριότητα τους ως δικηγόροι - νομικοί σύμβουλοι, ώστε το δημόσιο συμφέρον να εξυπηρετείται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο. Είναι αδιανόητο το Ελληνικό Δημόσιο να εμπιστεύεται τις υποθέσεις του σε νομικούς ηλικίας 26 έως 35 ετών, δηλ. με δικηγορική εμπειρία (δίχως να λαμβάνεται υπόψη η δικηγορική άσκηση) από 2 έως 11 έτη στην καλύτερη περίπτωση. Με ποιες επαγγελματικές, κοινωνικές, προσωπικές κλπ παραστάσεις ένας νομικός ηλικίας 26 έως 35 ετών είναι σε θέση να χειριστεί υποθέσεις του Ελληνικού Δημοσίου, σημαντικού οικονομικού αντικειμένου, δίχως μάλιστα να απαιτείται να έχει προηγουμένως μία ορισμένη ελάχιστη προϋπηρεσία με την ιδιότητα του δικηγόρου - νομικού συμβούλου ; Πώς θα αντιμετωπίσει ή/και συνεργαστεί με έμπειρους δικηγόρους και δικαστές ; Κατ' ουσία, νομικοί ευθύς μόλις ολοκληρώσουν τις προπτυχιακές, και ενδεχομένως μεταπτυχιακές, σπουδές τους, θα γίνονται δεκτοί ως μέλη του ΝΣΚ, μόνο και μόνο επειδή πέτυχαν σε γραπτές και προφορικές εξετάσεις τύπου "Πανελληνίων", και έπειτα το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτεί την εκπαίδευση τους (με μισθούς που στον ιδιωτικό τομέα μονάχα καταξιωμένοι νομικοί απολαμβάνουν) στην εφαρμοσμένη νομική για σειρά ετών, μέχρι να αποκτήσουν ένα κάποιο επίπεδο εμπειρίας, ενώ το ζητούμενο θα έπρεπε να είναι οι νεοεισερχόμενοι να είναι άμεσα αποδοτικοί και να "μεταγγίζουν" στο ΝΣΚ εμπειρίες από την προηγούμενη δραστηριότητα τους στον ιδιωτικό τομέα. Αντί να επιχειρηθεί η προσέλκυση δοκιμασμένων - συνειδητοποιημένων νομικών, με τη διάταξη αυτή συντηρούνται "στρατοί" υποψηφίων απόφοιτων της νομικής με στόχο την απορρόφηση στο Ελληνικό Δημόσιο το ταχύτερο δυνατό. Τα όρια ηλικίας θα έπρεπε να τεθούν μεταξύ 35 (κατώτατο) και 45 (ανώτατο) ετών, με την πρόσθετη προϋπόθεση της προηγούμενης δικηγορικής εμπειρίας τουλάχιστον 10 ετών (δίχως να λαμβάνεται υπόψη η δικηγορική άσκηση).