• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ' | 9 Ιουνίου 2021, 20:20

    Ως προς την παράγραφο 2, η Ένωση εκφράζει τη θέση ότι το κριτήριο στ) πρέπει να απαλειφθεί. Τούτο διότι αφενός μεν η διατύπωση ως κριτηρίου της «ικανότητας ανταπόκρισης και προσαρμογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα» είναι προβληματική δεδομένου ότι οι λειτουργοί του Ν.Σ.Κ. καλούνται να επιθεωρηθούν όχι στα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί αλλά σε «πιθανά» καθήκοντα, με συνέπεια τη δημιουργία ασάφειας και αβεβαιότητας ως προς τον τρόπο αξιολόγησης. Περαιτέρω, δε, η χρήση και εξοικείωση με τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή με έμφαση στην επεξεργασία κειμένων, την λειτουργία σε περιβάλλον ΟΠΣ, τη διαχείριση υπολογιστικών φύλλων, τη χρήση υπηρεσιών διαλειτουργικότητας και διαδικτύου) συνιστούν ικανότητες που προσιδιάζουν σε τεχνολόγους πληροφορικής και όχι σε νομικούς παραστάτες, συνεπώς εκτιμάται πως δεν πρέπει να αποτελούν αυτόνομα κριτήρια για την επιθεώρηση και συνακόλουθη προαγωγή των λειτουργών του Ν.Σ.Κ.. Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι η εν λόγω διατύπωση περιλαμβάνεται σε προκηρύξεις του Α.Σ.ΕΠ. για πλήρωση θέσεων του δημοσίου τομέα, κατ’ άρθρο 18 του ν. 2190/1994 (επιλογή κατά σειρά προτεραιότητας), προς διευκρίνιση συγκεκριμένου κριτηρίου μοριοδότησης. Ως εκ τούτου και για το λόγο αυτό καθίσταται προβληματική η συγκεκριμένη διατύπωση. Η ως άνω παράγραφος προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως: «2. Κριτήρια αξιολόγησης είναι: α) το ήθος και η κοινωνική παράσταση, β) το σθένος και η υπηρεσιακή συμπεριφορά (καθημερινή παρουσία στο Γραφείο και συνεργασία και βοήθεια/υποστήριξη συναδέλφων, ενεργή συμμετοχή στα συλλογικά όργανα του ΝΣΚ, μαχητική υπεράσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου ή του οικείου φορέα στα ακροατήρια των δικαστηρίων και στις λοιπές υπηρεσίες και αρχές κλπ), γ) η επιστημονική κατάρτιση (γνώση και ορθή χρήση της νομοθεσίας, της πρόσφατης και προσήκουσας νομολογίας και θεωρίας κατά τον χειρισμό των υποθέσεων, συστηματική χρέωση ειδικών και πολύπλοκων υποθέσεων, συμμετοχή σε ομάδες εργασίας, επιστημονική/συγγραφική δραστηριότητα, συμμετοχή σε σεμινάρια, ημερίδες, διαλέξεις κλπ.), δ) οι νομικές δεξιότητες (κρίση, αντίληψη, ικανότητα στην κατανόηση των υποθέσεων, ικανότητα κατάστρωσης, σύνταξης και διατύπωσης του αναγκαίου δικανικού συλλογισμού στα δικόγραφα, στις εισηγήσεις και στα απαντητικά έγγραφα καθώς και ο βαθμός πληρότητάς τους), ε) η επιμέλεια, εργατικότητα, ποιοτική και ποσοτική υπηρεσιακή απόδοση (τήρηση και ενημέρωση ηλεκτρονικού αρχείου, αριθμός και είδος ενεργών φακέλων, επίσπευση υποθέσεων, μη άσκηση απαράδεκτων ή καταχρηστικών ένδικων μέσων κλπ.), συνεκτιμώμενης της ικανότητας διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων, και της ικανότητας ανταπόκρισης και προσαρμογής σε νέα και πρόσθετα καθήκοντα, χρήση και εξοικείωση με τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Στις Εκθέσεις Επιθεώρησης των προς προαγωγή Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’ και Παρέδρων του ΝΣΚ μπορεί να διαλαμβάνεται και κρίση του Επιθεωρητή για την ικανότητα του επιθεωρούμενου να ασκήσει τα καθήκοντα του επόμενου βαθμού». Τέλος επισημαίνεται, όπως προαναφέρθηκε και στην παρατήρησή μας στο άρθρο 65, ότι το κριτήριο της ρύθμισης του άρθρου 79 παρ. 2, περ. στ), εδ. β΄ δεν αποτέλεσε προσόν για την εισαγωγή των λειτουργών του Ν.Σ.Κ. στο Σώμα και πάντως η εξειδικευμένη χρήση των τεχνολογικών μέσων δεν αποτελεί αντικείμενο των καθηκόντων των λειτουργών του Ν.Σ.Κ., αλλά μέσο για τη διευκόλυνση της άσκησης των καθηκόντων τους.