Άρθρο 79 Εκθέσεις Επιθεώρησης

1. Οι λειτουργοί του Γραφείου Επιθεώρησης, συντάσσουν Έκθεση Επιθεώρησης για την αξιολόγηση κάθε επιθεωρούμενου. Η Έκθεση πρέπει να είναι λεπτομερής και ειδικά αιτιολογημένη ως προς καθένα από τα παρακάτω κριτήρια αξιολόγησης.
2. Κριτήρια αξιολόγησης είναι: α) το ήθος και η κοινωνική παράσταση, β) το σθένος και η υπηρεσιακή συμπεριφορά, όπως ιδίως, η καθημερινή παρουσία στο Γραφείο και η συνεργασία και βοήθεια/υποστήριξη συναδέλφων, η ενεργή συμμετοχή στα συλλογικά όργανα του ΝΣΚ, η μαχητική υπεράσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου ή του οικείου φορέα στα ακροατήρια των δικαστηρίων και στις λοιπές υπηρεσίες και αρχές, γ) η επιστημονική κατάρτιση, όπως ιδίως γνώση και ορθή χρήση της νομοθεσίας, πρόσφατης και προσήκουσας νομολογίας και θεωρίας κατά τον χειρισμό των υποθέσεων, η συστηματική χρέωση ειδικών και πολύπλοκων υποθέσεων, η συμμετοχή σε ομάδες εργασίας, επιστημονική/συγγραφική δραστηριότητα, η συμμετοχή σε σεμινάρια, ημερίδες, διαλέξεις, δ) οι νομικές δεξιότητες όπως ιδίως η κρίση, η αντίληψη, η ικανότητα στην κατανόηση των υποθέσεων, η ικανότητα κατάστρωσης, σύνταξης και διατύπωσης του αναγκαίου δικανικού συλλογισμού στα δικόγραφα, στις εισηγήσεις και στα απαντητικά έγγραφα, καθώς και ο βαθμός πληρότητάς τους, ε) η επιμέλεια, εργατικότητα, ποιοτική και ποσοτική υπηρεσιακή απόδοση όπως ιδίως, η τήρηση και η ενημέρωση του ηλεκτρονικού αρχείου, ο αριθμός και το είδος ενεργών φακέλων, η επίσπευση υποθέσεων, η μη άσκηση απαράδεκτων ή καταχρηστικών ένδικων μέσων, στ) η ικανότητα διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων, η ικανότητα ανταπόκρισης και προσαρμογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα, η χρήση και εξοικείωση με τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, όπως ιδίως ο χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή, με έμφαση στην επεξεργασία κειμένων, στη λειτουργία σε περιβάλλον ΟΠΣ, στη διαχείριση υπολογιστικών φύλλων, στη χρήση υπηρεσιών διαλειτουργικότητας και διαδικτύου. Στις Εκθέσεις Επιθεώρησης των προς προαγωγή Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’ και Παρέδρων του ΝΣΚ μπορεί να διαλαμβάνεται και κρίση του Επιθεωρητή για την ικανότητα του επιθεωρούμενου να ασκήσει τα καθήκοντα του επόμενου βαθμού.
3. Για την αξιολόγηση της απόδοσης των επιθεωρούμενων, ως προς τα κριτήρια της παρ. 2, τα μέλη του Γραφείου Επιθεώρησης οφείλουν να χρησιμοποιούν την εξής κλίμακα: α) εξαίρετη, β) πολύ καλή, γ) καλή, δ) μέτρια, ε) ανεπαρκής. Ειδικά για τα κριτήρια (α) και (β) της παρ. 2, χρησιμοποιείται η κλίμακα: α) εξαίρετο, β) πολύ καλό, γ) καλό, δ) μη προσήκον.
4. Με απόφαση του Προϊσταμένου του Γραφείου Επιθεώρησης, καθιερώνεται για τις Εκθέσεις Επιθεώρησης των λειτουργών του ΝΣΚ ενιαίο σχέδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται ιδίως τα στοιχεία του επιθεωρούμενου και οι πληροφορίες που συνέλεξε γι’ αυτόν ο Επιθεωρητής, τα αξιολογούμενα κριτήρια, η διαβάθμισή τους καθώς και ειδική αιτιολογία και παρατηρήσεις.
5. Κατά παρέκκλιση των παραπάνω παραγράφων, οι Εκθέσεις Επιθεώρησης για τη μονιμοποίηση των Δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων, περιορίζονται στην κρίση της ικανότητας και καταλληλότητας αυτών για την άσκηση των καθηκόντων και των υποχρεώσεων του λειτουργού του ΝΣΚ, με βάση τα παρακάτω κριτήρια: α) ήθος, β) επιστημονική κατάρτιση, γ) επιμέλεια και εργατικότητα.
6. Για την επιθεώρηση των Δικαστικών Πληρεξουσίων και Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’, οι οποίοι κατά το διάστημα για το οποίο κρίνονται, υπηρετούσαν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ εφαρμόζονται όσα ισχύουν και για την επιθεώρηση των ομοιόβαθμών τους, πλην όμως, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών κάτω από τις οποίες αυτοί υπηρετούν, για την αξιολόγησή τους λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη: α) η φύση της παρεχόμενης από τον επιθεωρούμενο υπηρεσίας, β) η εργασία τους, ιδίως αυτή που αποτυπώνεται γραπτά, γ) η ειδικά αιτιολογημένη έγγραφη γνώμη για τον επιθεωρούμενο, που συνυπογράφεται από τον Προϊστάμενο του Σχηματισμού στον οποίο υπηρετούσαν και τον αρμόδιο Νομικό Σύμβουλο του Κράτους της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΝΣΚ. Τα παραπάνω εφαρμόζονται ανάλογα και για την επιθεώρηση των Δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων, Δικαστικών Πληρεξουσίων και Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’, που κατά το διάστημα για το οποίο κρίνονται, υπηρετούσαν στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) ή του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Την ειδικά αιτιολογημένη έγγραφη γνώμη, υπογράφει στην περίπτωση αυτή, ο Προϊστάμενος του Γραφείου Νομικού Συμβούλου στον ΕΦΚΑ ή στον ΕΟΠΥΥ.
7. Οι Πάρεδροι του ΝΣΚ, οι οποίοι, κατά το επιθεωρούμενο χρονικό διάστημα υπηρετούσαν με αποκλειστικά καθήκοντα σε υπηρεσιακές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΝΣΚ, καθώς και οι Πάρεδροι και ο Γραμματέας του ΝΣΚ, που υπηρετούν στο Γραφείο Προέδρου, δεν επιθεωρούνται από το Γραφείο Επιθεώρησης. Στην περίπτωση αυτή, τίθεται στον υπηρεσιακό τους φάκελο και επέχει θέση έκθεσης επιθεώρησης, ειδικά αιτιολογημένη γνώμη, στην οποία περιγράφεται η φύση και αξιολογείται η εργασία που ο λειτουργός του ΝΣΚ προσέφερε. Η γνώμη υπογράφεται, για τους μεν Παρέδρους του ΝΣΚ που υπηρετούν με αποκλειστικά καθήκοντα σε υπηρεσιακές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας, από τον Προϊστάμενο ή τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Γραμματείας του ΝΣΚ, Νομικό Σύμβουλο του Κράτους που υπηρετεί στην Κεντρική Υπηρεσία, για τους δε Παρέδρους και τον Γραμματέα του ΝΣΚ που υπηρετούν στο Γραφείο Προέδρου, από τον Πρόεδρο του ΝΣΚ.
8. Οι λειτουργοί του ΝΣΚ, οι οποίοι, κατά το επιθεωρούμενο χρονικό διάστημα, υπηρετούσαν με απόσπαση σε υπηρεσία της αλλοδαπής ή σε Υπουργείο, για την εκτέλεση ειδικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 70, δεν επιθεωρούνται από το Γραφείο Επιθεώρησης. Στην περίπτωση αυτή, τίθεται στον υπηρεσιακό τους φάκελο, ειδικά αιτιολογημένη γνώμη για την εργασία που προσέφεραν κατά τον χρόνο της απόσπασής τους, η οποία υπογράφεται από τον Προϊστάμενό τους στη θέση στην οποία είχαν αποσπαστεί.
9. Εφόσον κατά το επιθεωρούμενο χρονικό διάστημα, οι λειτουργοί του ΝΣΚ που αναφέρονται στις εξαιρέσεις των παρ. 7 και 8, είχαν υπηρετήσει για τουλάχιστον εννιά (9) μήνες σε θέση που δεν εμπίπτει στις παραγράφους αυτές, επιθεωρούνται κανονικά για το διάστημα αυτό.

  • 9 Ιουνίου 2021, 20:20 | ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ

    Ως προς την παράγραφο 2, η Ένωση εκφράζει τη θέση ότι το κριτήριο στ) πρέπει να απαλειφθεί. Τούτο διότι αφενός μεν η διατύπωση ως κριτηρίου της «ικανότητας ανταπόκρισης και προσαρμογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα» είναι προβληματική δεδομένου ότι οι λειτουργοί του Ν.Σ.Κ. καλούνται να επιθεωρηθούν όχι στα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί αλλά σε «πιθανά» καθήκοντα, με συνέπεια τη δημιουργία ασάφειας και αβεβαιότητας ως προς τον τρόπο αξιολόγησης. Περαιτέρω, δε, η χρήση και εξοικείωση με τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή με έμφαση στην επεξεργασία κειμένων, την λειτουργία σε περιβάλλον ΟΠΣ, τη διαχείριση υπολογιστικών φύλλων, τη χρήση υπηρεσιών διαλειτουργικότητας και διαδικτύου) συνιστούν ικανότητες που προσιδιάζουν σε τεχνολόγους πληροφορικής και όχι σε νομικούς παραστάτες, συνεπώς εκτιμάται πως δεν πρέπει να αποτελούν αυτόνομα κριτήρια για την επιθεώρηση και συνακόλουθη προαγωγή των λειτουργών του Ν.Σ.Κ.. Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι η εν λόγω διατύπωση περιλαμβάνεται σε προκηρύξεις του Α.Σ.ΕΠ. για πλήρωση θέσεων του δημοσίου τομέα, κατ’ άρθρο 18 του ν. 2190/1994 (επιλογή κατά σειρά προτεραιότητας), προς διευκρίνιση συγκεκριμένου κριτηρίου μοριοδότησης. Ως εκ τούτου και για το λόγο αυτό καθίσταται προβληματική η συγκεκριμένη διατύπωση. Η ως άνω παράγραφος προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως: «2. Κριτήρια αξιολόγησης είναι: α) το ήθος και η κοινωνική παράσταση, β) το σθένος και η υπηρεσιακή συμπεριφορά (καθημερινή παρουσία στο Γραφείο και συνεργασία και βοήθεια/υποστήριξη συναδέλφων, ενεργή συμμετοχή στα συλλογικά όργανα του ΝΣΚ, μαχητική υπεράσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου ή του οικείου φορέα στα ακροατήρια των δικαστηρίων και στις λοιπές υπηρεσίες και αρχές κλπ), γ) η επιστημονική κατάρτιση (γνώση και ορθή χρήση της νομοθεσίας, της πρόσφατης και προσήκουσας νομολογίας και θεωρίας κατά τον χειρισμό των υποθέσεων, συστηματική χρέωση ειδικών και πολύπλοκων υποθέσεων, συμμετοχή σε ομάδες εργασίας, επιστημονική/συγγραφική δραστηριότητα, συμμετοχή σε σεμινάρια, ημερίδες, διαλέξεις κλπ.), δ) οι νομικές δεξιότητες (κρίση, αντίληψη, ικανότητα στην κατανόηση των υποθέσεων, ικανότητα κατάστρωσης, σύνταξης και διατύπωσης του αναγκαίου δικανικού συλλογισμού στα δικόγραφα, στις εισηγήσεις και στα απαντητικά έγγραφα καθώς και ο βαθμός πληρότητάς τους), ε) η επιμέλεια, εργατικότητα, ποιοτική και ποσοτική υπηρεσιακή απόδοση (τήρηση και ενημέρωση ηλεκτρονικού αρχείου, αριθμός και είδος ενεργών φακέλων, επίσπευση υποθέσεων, μη άσκηση απαράδεκτων ή καταχρηστικών ένδικων μέσων κλπ.), συνεκτιμώμενης της ικανότητας διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων, και της ικανότητας ανταπόκρισης και προσαρμογής σε νέα και πρόσθετα καθήκοντα, χρήση και εξοικείωση με τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Στις Εκθέσεις Επιθεώρησης των προς προαγωγή Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’ και Παρέδρων του ΝΣΚ μπορεί να διαλαμβάνεται και κρίση του Επιθεωρητή για την ικανότητα του επιθεωρούμενου να ασκήσει τα καθήκοντα του επόμενου βαθμού». Τέλος επισημαίνεται, όπως προαναφέρθηκε και στην παρατήρησή μας στο άρθρο 65, ότι το κριτήριο της ρύθμισης του άρθρου 79 παρ. 2, περ. στ), εδ. β΄ δεν αποτέλεσε προσόν για την εισαγωγή των λειτουργών του Ν.Σ.Κ. στο Σώμα και πάντως η εξειδικευμένη χρήση των τεχνολογικών μέσων δεν αποτελεί αντικείμενο των καθηκόντων των λειτουργών του Ν.Σ.Κ., αλλά μέσο για τη διευκόλυνση της άσκησης των καθηκόντων τους.

  • 9 Ιουνίου 2021, 19:51 | ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ

    Με τη διάταξη του άρθρου 79 παρ. 7 του σχεδίου νόμου, με την οποία ορίζεται ότι οι Πάρεδροι, οι οποίοι υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία και ο Γραμματέας του ΝΣΚ, δεν επιθεωρούνται, εισάγεται απόκλιση από την αρχή της ίσης μεταχείρισης των λειτουργών του Ν.Σ.Κ., χωρίς η διαφορετική αυτή μεταχείριση να δικαιολογείται.
    Προτείνουμε η διάταξη να αναδιατυπωθεί ως εξής:
    «7. Για την επιθεώρηση των Παρέδρων του ΝΣΚ και του Γραμματέα του ΝΣΚ που υπηρετεί στο Γραφείο Προέδρου και οι οποίοι κατά το διάστημα για το οποίο κρίνονται, υπηρετούσαν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ εφαρμόζονται όσα ισχύουν και για την επιθεώρηση των ομοιόβαθμών τους, πλην όμως, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών κάτω από τις οποίες αυτοί υπηρετούν, για την αξιολόγησή τους λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη: α) η φύση της παρεχόμενης από τον επιθεωρούμενο υπηρεσίας, β) η εργασία τους, ιδίως αυτή που αποτυπώνεται γραπτά, γ) η ειδικά αιτιολογημένη έγγραφη γνώμη για τον επιθεωρούμενο, που συνυπογράφεται από τον Προϊστάμενο του Σχηματισμού στον οποίο υπηρετούσαν και τον αρμόδιο Νομικό Σύμβουλο του Κράτους της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΝΣΚ.».