• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ.' | 13 Ιουνίου 2021, 11:29

    Σύμφωνα με την Απόφαση C‑914/19 της 3ης Ιουνίου 2021 του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ - 2ο Τμήμα) "το άρθρο 21 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το άρθρο 6, παράγραφος 1, της οδηγίας 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου, της 27ης Νοεμβρίου 2000, για τη διαμόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και την εργασία, έχουν την έννοια ότι αντιτίθενται σε εθνική ρύθμιση η οποία καθορίζει ανώτατο όριο ηλικίας για τη συμμετοχή υποψηφίων σε διαγωνισμό, κατά το μέτρο που αυτή η εθνική ρύθμιση δεν υπηρετεί τους σκοπούς της διασφάλισης αδιάλειπτης άσκησης του εκάστοτε επαγγέλματος για ικανό χρονικό διάστημα πριν από τη συνταξιοδότηση, της προστασίας της ορθής άσκησης του εκάστοτε επαγγέλματος και της διευκόλυνσης της ηλικιακής ανανέωσης του εκάστοτε επαγγέλματος και της μείωσης του μέσου όρου ηλικίας των προσώπων που το ασκούν και, εν πάση περιπτώσει, αντιτίθενται σε εθνική ρύθμιση η οποία υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο για την επίτευξη των σκοπών αυτών". Ως εκ τούτου, η θέσπιση του 35ου έτους ως ανώτατου ορίου ηλικίας για την συμμετοχή υποψηφίων στον διαγωνισμό για την Εισαγωγή στο ΝΣΚ παραβιάζει, σύμφωνα με το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το άρθρο 21 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το άρθρο 6, παράγραφος 1, της οδηγίας 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου, της 27ης Νοεμβρίου 2000. Επίσης, η εν λόγω προτεινόμενη διάταξη (για την επιβολή του 35ου έτους ως ανώτατου ορίου ηλικίας για την συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΝΣΚ) παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) διότι, σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), η προτεινόμενη διάταξη περιορίζει την πρόσβαση των υποψηφίων ηλικίας άνω των 35 ετών στο επάγγελμα του λειτουργού του ΝΣΚ. Τέλος, η θέσπιση του 35ου έτους ως ανώτατου ορίου ηλικίας για την συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΝΣΚ αντίκειται στο Σύνταγμα της Ελλάδας (δικαίωμα στην επαγγελματική ελευθερία ως ειδικότερη έκφραση του δικαιώματος στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου), διότι, σύμφωνα με την πάγια Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), "η συμπλήρωση του 35ου έτους της ηλικίας ενός υποψηφίου, κατά κοινή πείρα, δεν απομειώνει την βιολογική του ικανότητα σε βαθμό που να δικαιολογεί τη θέσπιση κωλύματος συμμετοχής του στον διαγωνισμό" και διότι "η ηλικία, από μόνη της, δεν σχετίζεται με τις ηθικές ιδιότητες, ούτε αναγκαίως μειώνει τις πνευματικές ικανότητες για την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος". Περιττό να σημειωθεί ότι η τυχόν θέσπιση του 35ου έτους ως ανώτατου ορίου ηλικίας για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΝΣΚ θα πυροδοτήσει την έγερση πολυάριθμων Αιτήσεων Ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) εκ μέρους των υποψηφίων ηλικίας άνω των 35 ετών και συνεπώς η επίμαχη νομοθετική διάταξη θα καθυστερήσει για χρονικό διάστημα πολλών μηνών την διεξαγωγή του επόμενου διαγωνισμού του ΝΣΚ έως ότου δημοσιευθούν οι αποφάσεις του ΣτΕ επί των προαναφερθέντων Αιτήσεων Ακυρώσεως κατά της Προκήρυξης του επόμενου διαγωνισμού του ΝΣΚ. Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι η ηλικία για τη συμμετοχή των υποψηφίων στον διαγωνισμό του ΝΣΚ πρέπει να οριστεί, κατά ανώτατο όριο, στα 45 έτη, όπως ακριβώς ισχύει για την εισαγωγή υποψηφίων στην Εθνική Σχολή Δικαστών (ΕΣΔι) (άρθρο 10 παρ. 1 περ. ββ του ν. 3689/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα).