• Σχόλιο του χρήστη 'Maria' | 16 Ιουνίου 2021, 14:47

    Εργάζομαι ως νομικός σε δημόσια υπηρεσία και ως εκ τούτου έρχομαι σε επαφή με λειτουργούς του ΝΣΚ σε καθημερινή βάση. Από τη συνεργασία μου με τους δικαστικούς εκπροσώπους του ΝΣΚ, έχω διαπιστώσει ότι το να είναι έμπειροι στη δικηγορία είναι απαραίτητο για τη σωστή επιτέλεση του έργου τους και τη συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, υπάρχει φόρτος εργασίας, καθώς και αγώνας να προλάβουν προθεσμίες, μιας και η συνεργασία με τη δημόσια διοίκηση καθίσταται συχνά δυσχερής λόγω εγγενών προβλημάτων των αρμόδιων υπηρεσιών. Ως εκ τούτου, ειλικρινά καθίσταται ακατανόητη η μείωση του ανωτάτου ηλικιακού ορίου διορισμού στα 35 έτη. Με τα δεδομένα που ισχύουν στην αγορά εργασίας και μαζί με τον χρόνο άσκησης, μέχρι τα 35 δύσκολα ένας δικηγόρος έχει αποκτήσει ικανή εμπειρία για να διαχειριστεί υποθέσεις δύσκολες και συχνά μεγάλου οικονομικού ύψους για το δημόσιο. Όπως αναφέρθηκε μάλιστα ανωτέρω, η πρόταση μείωσης του ηλικιακού ορίου είναι εξόφθαλμα αντίθετη στα νομολογιακά δεδομένα που υφίστανται τα τελευταία χρόνια (λ.χ.εγγραφή δικηγόρων, διορισμός συμβολαιογράφων κλπ), τα οποία συχνά προέρχονται από τις ευρωπαϊκές επιταγές και τις υπερνομοθετικής ισχύος απαγορεύσεις διάκρισης λόγω ηλικίας. Εξάλλου, δεν προκύπτει καμία πρακτική χρησιμότητα, είτε αντικειμενική είτε υπαγορευόμενη από λόγους δημοσίου συμφέροντος, για τον περιορισμό των ηλικιακών προσόντων διορισμού στα 35 έτη. Πολλώ δε μάλλον, που οι προκηρύξεις για την εισαγωγή στην ΕΣΔΙ τα τελευταία έτη και σε συμμόρφωση με τη γενική τάση, έχουν ανεβάσει το ηλικιακό όριο συμμετοχής στον διαγωνισμό στα 45 έτη. Κατά συνέπεια, πρέπει οπωσδήποτε να αλλαχθεί το ανώτατο ηλικιακό όριο στα 45 έτη, ως πιο εύλογο και το κατώτερο να προσδιοριστεί στα 35, ώστε να υπάρχει προϋπάρχουσα εμπειρία στην ενεργή δικηγορία. Αντίθετη επιλογή θα προκαλέσει μεταξύ άλλων και δικαστικές διαμάχες, με την προσπάθεια ακύρωσης των υπουργικών αποφάσεων που θα εκδοθούν δυνάμει του νόμου, ως αντισυνταγματικών.