• Σχόλιο του χρήστη 'Φανή Αρ.' | 19 Ιουνίου 2021, 12:23

    Με τη σχολιαζόμενη διάταξη προβλέπεται ότι το δικαίωμα αναδιορισμού παρέχεται, μεταξύ άλλων, εφόσον οι λειτουργοί του ΝΣΚ έχουν τετραετή τουλάχιστον προϋπηρεσία και υποβάλουν αίτηση αναδιορισμού εντός πέντε ετών, σε αντίθεση με την ισχύουσα διάταξη του Οργανισμού του ΝΣΚ (ν. 3086/2002), που προβλέπει τριετή προϋπηρεσία και πενταετή προθεσμία για υποβολή της αίτησης αναδιορισμού. Ομοίως, τριετία και πενταετία, αντίστοιχα, προβλέπεται για τον αναδιορισμό των Δικαστών, των Ειρηνοδικών και των Εισαγγελέων (άρθρο 39 του ν. 1756/1988), των στρατιωτικών Δικαστών (άρθρο 23 του ν. 2304/1995), ενώ πενταετής είναι και η προθεσμία για τον επαναδιορισμό των δικηγόρων (άρθρο 27 του ν. 4194/2013). Η επιχειρούμενη αύξηση του χρόνου προηγούμενης υπηρεσίας και ταυτόχρονα η μείωση του χρονικού διαστήματος εντός του οποίου δύναται να υποβληθεί η αίτηση αναδιορισμού αποκλίνει σε σχέση με τα ισχύοντα για τους λοιπούς ως άνω λειτουργούς της Δικαιοσύνης και ιδίως για τους Δικαστές (με τους οποίους οι Λειτουργοί του ΝΣΚ εξομοιώνονται βαθμολογικά και μισθολογικά) και θέτει τους Λειτουργούς του ΝΣΚ σε άνιση - δυσμενέστερη θέση. Επιπλέον, οι υπερβολικά αυστηρές αυτές προϋποθέσεις καθιστούν πρακτικά ανεφάρμοστο τον αναδιορισμό σε περίπτωση απομάκρυνσης από την Υπηρεσία για λόγους σωματικής ανικανότητας, διότι είναι πραγματικά πολύ δύσκολο, έως ανέφικτο, να υπάρξει πρόβλημα υγείας το οποίο να καθιστά κάποιον παντελώς ανίκανο – αδύναμο για την άσκηση των καθηκόντων του και το οποίο να δύναται να αποκατασταθεί πλήρως εντός τριών ετών, όπως απαιτεί η παράγραφος 2 του σχολιαζόμενου άρθρου. Αντιθέτως, η τριετής προϋπηρεσία είναι χρονικό διάστημα επαρκές, εντός του οποίου η Υπηρεσία έχει σχηματίσει εικόνα για την υπηρεσιακή ικανότητα του Λειτουργού και η πενταετία για τον αναδιορισμό είναι χρονικό διάστημα όχι υπερβολικά μεγάλο, εντός του οποίου ο Λειτουργός δεν έχει αποξενωθεί από την άσκηση των καθηκόντων του και μπορεί να ενταχθεί και πάλι στην υπηρεσία.