• Σχόλιο του χρήστη 'IIA GREECE' | 17 Αυγούστου 2022, 15:30

    Άρθρο 1 IIA Greece δ-> Να προστεθεί: Πληροφόρηση σχετικά με τη διασφάλιση… Άρθρο 10 ΙΙΑ Greece 10.1: Δύο από τα οποία πρέπει να είναι ανεξάρτητα, όπως ισχύει στο άρθρο 12 με την επιτροπή αποδοχών. Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος. Ή σε άλλον τομέα των Οιονομικών Επιστημών: προτείνουμε να διαγραφεί. Γιατί τουλάχιστον ένα μέλος πρέπει να γνωρίζει ελεγκτική. 2.β: όσον αφορά στη χρηματοοικονομική και μη χρηματοοικονομική πληροφόρηση. Χωρίς να παραβιάζει την ανεξαρτησία αυτής: προτείνουμε να διαγραφεί γιατί η επιτροπή ελέγχου διασφαλίζει την ανεξαρτησία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Να προστεθεί 10.δ: την υποβολή προς το ΔΣ και τη Γενική Συνέλευση ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων, στην οποία θα περιλαμβάνονται τα σημαντικά θέματα που αναδείχθηκαν από τον εσωτερικό και εξωτερικό έλεγχο καθώς και τα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπισή τους. Επίσης υποβάλλει προς το ΔΣ και τη Γενική συνέλευσή ετήσια αξιολόγηση του έργου της Να προστεθεί 10.στ: Η Επιτροπή Ελέγχου διαθέτει κανονισμό λειτουργίας, με τον οποίο ορίζονται, μεταξύ άλλων, ο ρόλος τους, η διαδικασία εκπλήρωσής του, καθώς και η διαδικασία σύγκλησης και συνεδριάσεών τους. Ο κανονισμός λειτουργίας αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο της Εταιρείας. Άρθρο 13 ΙΙΑ Greece 13.3.γ: εκλογή ελεγκτών, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ελέγχου 13.3.ια: ορισμός του επικεφαλής εσωτερικού ελεγκτή, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ελέγχου Άρθρο 14 ΙΙΑ Greece 14.2.α: να προστεθεί «καθώς επίσης και τις αρμοδιότητες των επιτροπών τους 14.2.γ: για τη διενέργεια περιοδικής αξιολόγησης του συστήματος εσωτερικού ελέγχου: Χρήζει αποσαφήνισης: από ποιόν θα διενεργείται η αξιολόγηση (από τον εξωτερικό αξιολογητή ή από τον εσωτερικό ελεγκτή) και κάθε πότε. Άρθρο 16 ΙΙΑ Greece 16.1: Προτείνεται να διαχωριστεί σε ξεχωριστό άρθρο το Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου από την Οργάνωση και λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Είναι διαφορετικές έννοιες και θα προκληθεί σύγχυση αν μείνουν ως έχουν. Ο ορισμός του Εσωτερικού ελέγχου σύμφωνα με το ΙΙΑ είναι «Ο Εσωτερικός Έλεγχος είναι μια ανεξάρτητη, αντικειμενική, διαβεβαιωτική και συμβουλευτική δραστηριότητα, σχεδιασμένη να προσθέτει αξία και να βελτιώνει τις λειτουργίες του οργανισμού. Συνδράμει στην επίτευξη των αντικειμενικών σκοπών του, προσφέροντας μια συστηματική επιστημονική προσέγγιση για την αξιολόγηση και βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διαχείρισης κινδύνων, των δικλείδων ασφαλείας και των διαδικασιών της εταιρικής διακυβέρνησης». Ο ορισμός του ΣΕΕ υφίσταται στο νόμο 4706. 16.1: …. διαχείρισης των κινδύνων.. Προτείνεται να προστεθεί «και της κανονιστικής συμμόρφωσης». 16.2: Ο όρος διοικητικά αποτελεί μετάφραση του αγγλικού όρου administrative και δεν αφορά σε καμία περίπτωση εκτέλεση της λειτουργίας του ελεγκτικού έργου. Εξάλλου οι εν λόγω υπάλληλοι δεδομένου ότι εργάζονται σε άλλες μονάδες της εταιρίας δεν επιτρέπεται να εκτελούν καθήκοντα εσωτερικού ελεγκτή. Επίσης δεν θα πρέπει να προσμετρώνται στη δύναμη της ΜΕΕ. Η ΜΕΕ θα πρέπει να στελεχώνεται με επαγγελματίες εσωτερικούς ελεγκτές ή να μπορεί να προσλάβει επαγγελματίες εσωτερικούς ελεγκτές για εξειδικευμένα θέματα πχ ITaudit (έλεγχος πληροφοριακών συστημάτων). 16.4: -Εφεξής Επικεφαλής Εσωτερικός Ελεγκτής. Γιατί η ΜΕΕ μπορεί να έχει και άλλους εσωτερικούς ελεγκτές οι οποίοι να μην είναι επικεφαλής . Διαφορετικά είναι σαν ο νόμος να οδηγεί την ΜΕΕ να απαρτίζεται από μόνο ένα άτομο. -Υπάγεται στην επιτροπή ελέγχου για θέματα λειτουργικά και απευθύνεται στο Διευθύνοντα Σύμβουλο για θέματα διοικητικής φύσης (administrative) μόνο. - Παρέχει υπηρεσίες με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών και δεν αποκτά ιδιότητα υπαλλήλου ούτε τελεί σε σχέση εξαρτημένης εργασίας: Να επανεξετασθεί διότι πιο πάνω ο νόμος λέει ότι είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης 16.5: Να προστεθεί νέα παράγραφος: Η εταιρία οφείλει να παρέχει στον εσωτερικό ελεγκτή επαγγελματική εκπαίδευση σε συνεχή βάση για θέματα εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης κινδύνων, διακυβέρνησης, συστημάτων εσωτερικού ελέγχου και πληροφορικών συστημάτων καθώς και για τα τεχνικά θέματα του κλάδου που δραστηριοποιείται η εταιρία ώστε αυτός να διατηρεί επικαιροποιημένες γνώσεις για την εκτέλεση των καθηκόντων του. Άρθρο 17 ΙΙΑ Greece 1.α: στη βάση της αξιολόγησης των κινδύνων που αντιμετωπίζει η εταιρία: να προστεθεί «και οι θυγατρικές της». 1.γ: -Να προστεθεί και «η μη χρηματοοικονομική πληροφόρηση». -τη σύνταξη χρηματοοικονομικών καταστάσεων: να προστεθεί «Καθώς και τη λειτουργία διαχείρισης κινδύνων και κανονιστικής συμμόρφωσης.». 1.δ: η παρακολούθηση: προτείνεται η διαγραφή της λέξης, διότι η υλοποίηση είναι η αρμοδιότητα. 2.α: και το σύνολο των κανόνων δικαίου που διέπουν την ίδρυση, την οργάνωση και τη λειτουργία της εταιρίας: προτείνουμε να διαγραφεί. 2.β: τουλάχιστον ανά τρίμηνο 2.γ: βελτιωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται από τις υπηρεσίες εντός των προθεσμιών που έχουν συμφωνηθεί 2.δ: ελέγχει σύμφωνα με τα γενικώς αποδεκτά Πρότυπα για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου, το Πλαίσιο Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου της Επιτροπής C.O.S.O. (Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission), καθώς και τις διεθνείς καλές πρακτικές και τις πρακτικές του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (ΙΙΑ) και παρέχει εύλογη διαβεβαίωση (όχι λαμβάνει υπόψη του αλλά σύμφωνα με τα..) 2.ζ: -συντάσσει, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για την επαγγελματική εφαρμογή του εσωτερικού ελέγχου του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών - ΙΙΑ (να προστεθεί δηλαδή του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών -ΙΙΑ). - Θετική, αρνητική ή με επιφύλαξη να διαγραφούν. Να τεθεί με τη μορφή εύλογης διασφάλισης (reasonable assurance). 2.ι: να προστεθεί νέα παράγραφος: Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου αξιολογείται από Εξωτερικό πάροχο για τη συμμόρφωσή της με τα διεθνή πρότυπα για την επαγγελματική εφαρμογή του εσωτερικού ελέγχου του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (ΙΙΑ) ανά 3-5 έτη. Άρθρο 37 ΙΙΑ Greece 8.β: να προστεθεί η Πιστοποίηση QIAL σε αυτές του εσωτερικού ελέγχου Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών: προτείνουμε να αντικατασταθεί με ΙΕΣΟΕΛ 8.γ: Προτείνουμε 5ετή προϋπηρεσία, δεδομένου ότι θα είναι κάτοχος διεθνούς πιστοποίησης 11.β: Μετά το 11.β προτείνουμε «ή πτυχίο αντίστοιχο της αλλοδαπής οικονομικής ή θετικής κατεύθυνσης ή τίτλο πιστοποίησης εσωτερικών ελεγκτών της παραγράφου 7β ή προϋπηρεσία 10 τουλάχιστον ετών της παραγράφου 7γ (δηλαδή οι εσωτερικοί ελεγκτές που υπηρετούν τώρα στις Μονάδες εσωτερικού ελέγχου και διαθέτουν πτυχίο αντίστοιχο μεν αλλά όχι ισότιμο δε, να εξακολουθήσουν να υπηρετούν στις ΜΕΕ και να μη χάσουν την εργασία τους, αν διαθέτουν ένα από το προαναφερθέντα προσόντα). 12: -Να προστεθεί νέο άρθρο : Η εταιρία οφείλει να παρέχει στον εσωτερικό ελεγκτή επαγγελματική εκπαίδευση σε συνεχή βάση για θέματα εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης κινδύνων, διακυβέρνησης, συστημάτων εσωτερικού ελέγχου και πληροφορικών συστημάτων καθώς και για τα τεχνικά θέματα του κλάδου που δραστηριοποιείται η εταιρία ώστε αυτός να διατηρεί επικαιροποιημένες γνώσεις για την εκτέλεση των καθηκόντων του. -Να προστεθεί νέα παράγραφος: Η Μονάδα Εσωτερικού ελέγχου ελέγχει και παρέχει εύλογη διαβεβαίωση για την επάρκεια του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου, σύμφωνα με τα Πρότυπα για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου, το Πλαίσιο Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου της Επιτροπής C.O.S.O. (Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission), καθώς και τις διεθνείς καλές πρακτικές και τις πρακτικές του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (ΙΙΑ). -Να προστεθεί νέα παράγραφος: Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου αξιολογείται από Εξωτερικό πάροχο για τη συμμόρφωσή της με τα διεθνή πρότυπα για την επαγγελματική εφαρμογή του εσωτερικού ελέγχου του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (ΙΙΑ) ανά 3-5 έτη. 15: με βάση την αξιολόγηση κινδύνων της εταιρίας και των θυγατρικών της.