• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ' | 18 Αυγούστου 2022, 15:49

    Δεδομένου του περιορισμένου χρόνου, το Σχέδιο Νόμου πρέπει να επανέλθει προς συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Παρόλα αυτά υπάρχουν σχόλια και παρατηρήσεις: Άρθρο 2: Σύμφωνα με το ν. 3920/2011 (ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ - ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ) και το ν.3429/20005 (ΠΕΡΙ ΔΕΚΟ), ο ΟΑΣΑ Α.Ε. είναι επιχείρηση του Δημοσίου με σκοπό τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου όλων των επίγειων και υπόγειων μέσων μαζικής μεταφοράς και παρέχει υπηρεσίες για το δημόσιο συγκοινωνιακό έργο με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ώστε να παρέχει ευελιξία και διασφαλίζεται το Δημόσιο συμφέρον, κατόπιν τούτων και με βάση το σχέδιο νόμου ( άρθρο 2- που αναφέρεται στο ΟΟΣΑ), δεν διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του, θέτοντας ζητήματα ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς. Άρθρο 11- Άρθρο 41: Σύμφωνα με το άρθρο 11 του σχεδίου νόμου οι αμοιβές και αποζημιώσεις μελών διοικητικού συμβουλίου και επιτροπής ελέγχου εγκρίνονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, η οποία κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών. Το άρθρο αναφέρει ως ανώτατες αποδοχές τις αποδοχές τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο bonus και αυξήσεων με τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής αποδοχών(άρθρο 12), χωρίς να ορίζεται ρητώς ότι θα λαμβάνονται υπόψιν τα οικονομικά της κάθε εταιρείας. Άρθρο 35: Σε αυτό το άρθρο αναφέρεται σαφέστατα : Παρ 4. Οι λοιπές θυγατρικές της Ε.Ε.Σ.Υ.Π. δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν. 4440/2016. Η συγκεκριμένη παράγραφος έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ν 4440/2016 που σκοπό έχει αφενός τη βέλτιστη αξιοποίηση και η ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις δημόσιες υπηρεσίες, αφετέρου τη διευκόλυνση των υπαλλήλων να ενισχύσουν τις επαγγελματικές δεξιότητές τους, να αποκτήσουν εμπειρία σε θέσεις διαφόρων υπηρεσιών και να προωθήσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία τους. Ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του εταιρείες, είναι πόλος έλξης για εργαζόμενους του Δημοσίου που θέλουν να εξελιχθούν και ενταχθούν σε εταιρείες δημοσίου με εξωστρέφεια και καινοτόμες υπηρεσίες παρέχοντας πρόοδο και εξέλιξη. Άρθρο 38- Άρθρο 42 : Σύμφωνα με ν. 4412/2016 ορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την ανάθεση και εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων και αποτελεί κομβική επιλογή της Πολιτείας, με στόχο την κατάργηση της περιπτωσιολογικής αντιμετώπισης, τον εκσυγχρονισμό, τις βέλτιστες πρακτικές των διοικητικών διαδικασιών, την αποτελεσματικότητας και την ενίσχυση της διαφάνειας στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων. Κάθε είδους ειδικών κανονισμών μπορεί να θέσει σε αμφισβήτηση τον έλεγχο και την εποπτεία του εθνικού συστήματος δημοσίων συμβάσεων, δημιουργώντας ανάχωμα σε κάθε ελεγκτικό όργανο. Άρθρο 40: Στο άρθρο 40, το οποίο αναφέρεται στην Πλήρωση θέσεων Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και των θυγατρικών του εταιρειών δημιουργεί διακρίσεις σε βάρος του προσωπικού των εταιρειών, ενώ παράλληλα προωθείται η άνιση μεταχείριση εσωτερικών-εξωτερικών διευθυντών. Τέλος οι αποδοχές των εξωτερικών διευθυντών δεν καθορίζονται ρητά, ως εκ τούτο το μισθολογικό κόστος μπορεί να εκτοξευθεί δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας για τα οικονομικά των εταιρειών. Άρθρο 41 - Άρθρο 44 : Στο άρθρο 41 : Μισθολογικές διατάξεις και αμοιβές διοικητικών συμβουλίων του ομίλου Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. αναφέρεται ότι το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού των Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε., ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.ΣΥ. Α.Ε., ότι ρυθμίζεται από τον ν. 4354/2015 και ότι οι μη μισθολογικές παροχές διέπονται από το άρθρο 43 του ν. 4484/2017 (Α΄110), όμως το άρθρο 44 παρ. 3 επισημαίνει πως : Τα άρθρα 39 έως 42 ισχύουν μέχρι τις 31.12.2025. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το τι θα συμβεί μετά το 2025, δημιουργώντας κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας.