• Σχόλιο του χρήστη 'Κωστής Χριστοδούλου' | 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:00

    Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, συνδέστε τα ετήσια τέλη με τις εκπομπές ρύπων (γραμμάρια CO2/100χλμ), όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Και ας επιτραπεί η πετρελαικοίνηση σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη για αυτοκίνητα που συμμορφώνονται με το Euro 5-- μπορεί το κράτος να χάσει έσοδα από τη φορολογία καυσίμων, αλλά η περιβαλλοντική επιβάρυνση θα είναι αισθητά μικρότερη (CO2, NOx, σωματίδια). Όσον αφορά τη μόλυνση και την οδική κυκλοφορία στην Αθήνα, ας θεσπιστούν αστικά διόδια (έμμεσος τρόπος φορλόγησης) και *όλα* τα έσοδα από αυτά να πηγαίνουν στις δημόσιες συγκοινωνίες. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση έργων ΑΠΕ, υπάρχει μηχανισμός για να πληρώνονται οι παραγωγοί (τέλος ΑΠΕ στους λογαριασμούς ΔΕΗ) και να αναδιανέμεται το κόστος της πράσινης ενέργειας σε όλους τους καταναλωτές- οποιοσδήποτε επιπλέον "πράσινος" φόρος δεν έχει κανένα νόημα πέρα από το να επιβαρύνει τους καταναλωτές ώστε να αντιμετωπίσουν τα πιθανά μελλοντικά ελλείμματα του ΔΕΣΜΗΕ. Επίσης, με τη δραστική εξάπλωση των νέων μορφών 'καθαρής΄ ενέργειας, θα υπάρξει πρόβλεψη ώστε να υπάρχουν φόροι για να φτιαχτούν μονάδες παραγωγής ενέργειας που να μπορούν να διαθέτουν φορτίο βάσης (πυρηνικά- λιθάνθρακας) ή/και αιχμιακά (φυσικό αέριο); Όσον αφορά τις ρυπογόνες μονάδες της ΔΕΗ με λιγνίτη, πέρα από τα δικαιώματα για ρύπους που ενδέχεται να πληρώσει από το 2013 η επιχείρηση, και το ύψος των οποίων κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει από σήμερα, αν επιβάλλετε περιβαλλοντικό φόρο στη ΔΕΗ, τι επίπτωση θα έχει αυτό στα τιμολόγια που πληρώνουν οι καταναλωτές και τι στρεβλώσεις θα επιφέρει στην αγορά ηλεκτρισμού;