• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Κατσέλης' | 18 Ιουλίου 2023, 09:20

    Ως μέλος και ο ίδιος της Ένωσης Έμμισθων Δικηγόρων, που εκπροσωπείται επάξια από τον Πρόεδρό μας Ανδρέα Κουτσόλαμπρο και το Δ.Σ., προσυπογράφω την προτεινόμενη από την Ένωση ρύθμιση, αλλά και από την Ολομέλεια Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος (ίδετε υπόμνημα της 7-10-2019 προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών), για άρση της άνισης μισθολογικής μεταχείρισής μας έναντι των λοιπών δημοσίων λειτουργών που υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο του ν. 4354/2015, ως ισχύει σήμερα, και την τροποποίηση της παρ. 10 του άρθρου 9 αυτού, ώστε η νέα διάταξη να έχει ως εξής, σύμφωνα και με το σχέδιο διάταξης που είχε εγκρίνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης με την αιτιολογική της έκθεση που δεν πρόλαβε να ψηφιστεί: "Άρθρο Μισθολογικά κλιμάκια και κατάταξη των υπαλλήλων- Τροποποίηση τα παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 : Η παρ. 10 του άρθρου 9 του ν.4354/2015 τροποποιείται ως εξής: «10. Οι δικηγόροι που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής έμμισθης εντολής στους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, κατατάσσονται ως εξής: α. Οι δικηγόροι στο Πρωτοδικείο στο Μ.Κ. 5 της Π.Ε. κατηγορίας, β. οι δικηγόροι στο Εφετείο στο Μ.Κ. 12 της Π.Ε. κατηγορίας και γ. οι δικηγόροι στον Αρειο Πάγο στο Μ.Κ. 19 της Π.Ε. κατηγορίας. Για τους ανωτέρω έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του Νόμου και ιδίως περί μισθολογικής εξέλιξης, τίτλων σπουδών και λοιπών επιδομάτων. Έμμισθοι δικηγόροι που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου νομικής υπηρεσίας ή Δικαστικού Γραφείου ή Δικαστικού Τμήματος εξομοιούμενου με Νομική Υπηρεσία, λαμβάνουν πλέον του επιδόματος θέσης ευθύνης, τις αποδοχές της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.». ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΡ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ) Αποκατάσταση άνισης μεταχείρισης των εμμίσθων δικηγόρων του δημοσίου τομέα σε σχέση με όλους τους δημόσιους λειτουργούς αποτελεί η τροποποίηση της παρ.10 του άρθρου 9 του ν.4354/2015. Οι έμμισθοι δικηγόροι του δημοσίου τομέα, καίτοι καλούνται να διαφυλάξουν τα συμφέροντά του Δημοσίου ή του εκάστοτε Φορέα (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ κλπ), χειριζόμενοι κατά το πλείστον υποθέσεις με τεράστιο οικονομικό ή θεσμικό αντικείμενο, είναι οι μόνοι λειτουργοί που στερούνται κάθε μισθολογικής εξέλιξης, λόγω προϋπηρεσίας, μεταπτυχιακών τίτλων κλπ. Με την προτεινόμενη ρύθμιση υπάρχει μικρή προαγωγή στα μισθολογικά κλιμάκια, ώστε οι δικηγόροι παρ’ Αρείω Πάγω που εκπροσωπούν το Νομικό Πρόσωπο στα ανώτατα δικαστήρια και χειρίζονται τις σοβαρότερες δικαστικές του υποθέσεις να λαμβάνουν το ανώτατο μισθολογικό κλιμάκιο αποδοχών, κάτι που ιστορικά προβλεπόταν σε όλους τους προϊσχύσαντες Κώδικες Δικηγόρων. Παράλληλα προβλέπεται κίνητρο καλύτερης μισθολογικής μεταχείρισης δικηγόρων που ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου, με δεδομένη τη σοβαρότητα και την ευθύνη της θέσεως.