• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) (ήδη Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων - ΕΑΔΗΣΥ)' | 18 Ιουλίου 2023, 18:51

    Τα σχόλια του Συλλόγου μας επί του του κατατεθέντος νομοσχεδίου είναι τα παρακάτω: 1. Στη σελίδα 3 της αιτιολογικής έκθεσης αναγράφεται "Μέρος Γ': ...πρόκειται για...διορθωτικές παρεμβάσεις υπέρ συγκεκριμένων κατηγοριών λειτουργών του Δημοσίου, προκειμένου να αναδειχθεί και να αναγνωριστεί η ιδιαίτερη σημασία του έργου που επιτελούν….". Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι "αναδεικνύεται και αναγνωρίζεται" μόνο το έργο των λειτουργών που κατέχουν θέση ευθύνης, για τους οποίους το σχετικό επίδομα αυξάνεται κατά 30%. Παραγνωρίζεται, δηλαδή, για ακόμη μία φορά το έργο που επιτελεί το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) με τα αποδεδειγμένα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του, για τα οποία έχει κριθεί και επιλεγεί να στελεχώσει νευραλγικές θέσεις στους φορείς του Δημοσίου. Το έργο του Ε.Ε.Π. "αναγνωριζόταν" μέσω της καταβολής ειδικού μισθολογίου (βλ. σχετική ΚΥΑ οικ. 2/17127/0022/28.2.2012 - ΦΕΚ Β' 498/28.2.2012) για τους υπηρετούντες στις Ανεξάρτητες Αρχές και σε λοιπούς φορείς, το οποίο όμως καταργήθηκε με την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου (Ν.4354/2015 - ΦΕΚ Α΄176/16.12.2015), ενώ διατηρήθηκε ως προσωπική διαφορά για ορισμένους μόνο υπαλλήλους Ε.Ε.Π., μετά από πολυετείς αγώνες και διεκδικήσεις (βλ. π.χ. Ν.5043/2023 - ΦΕΚ Α' 91/13.4.2023). Προτείνεται να επαναφερθεί - τουλάχιστον - το ειδικό μισθολόγιο για το σύνολο του υπηρετούντος Ε.Ε.Π. του Δημοσίου, όπως αυτό είχε καθοριστεί με την ανωτέρω ΚΥΑ. 2. Προτείνεται να αναγνωριστεί και μισθολογικά (εκτός από βαθμολογικά) η προϋπηρεσία εκτός δημόσιου τομέα, τουλάχιστον για 7 έτη προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα. Θεωρείται άδικο η μεταφερόμενη προϋπηρεσία και εμπειρία στελεχών του ιδιωτικού τομέα που επιλέγουν και πετυχαίνουν να στελεχώσουν το Δημόσιο να θεωρείται ως μη γενόμενη (μισθολογικά) άπαξ και διοριστούν/προσληφθούν, να αντιμετωπίζονται δηλαδή ως υπάλληλοι χωρίς προϋπηρεσία, η οποία όμως έχει προσμετρηθεί, μοριοδοτηθεί και αξιολογηθεί στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. 3. Να συνδεθεί εκ νέου ο βαθμός και ο μισθός των υπαλλήλων, όπως γινόταν με το ν.4024/2011 (ΦΕΚ Α΄226/27.10.2011). 4. Η οριζόντια αύξηση των 70 € (μικτά) (δλδ. 0,0897 * 780 € = 69,966 € → 70 €) για όλες τις κατηγορίες του προσωπικού (Υ.Ε., Δ.Ε., Τ.Ε., Π.Ε.) είναι αντίθετη με την αρχή της αναλογικότητας. Είναι εύλογη η "ανάγκη σταδιακής ευθυγράμμισης της πολιτικής αποδοχών στον δημόσιο τομέα με την αντίστοιχη του ιδιωτικού τομέα", όπως αναγράφεται στη σελίδα 4 της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου. Προτείνεται να εφαρμοστούν - τουλάχιστον - οι συντελεστές της παρ. 2 του Άρθρου 14 του ν.4354/2015, δηλαδή οι συντελεστές 1,10 για την κατηγορία Δ.Ε., 1,33 για την κατηγορία Τ.Ε. και 1,40 για την κατηγορία Π.Ε., στο ανωτέρω προβλεπόμενο ποσό αύξησης του μισθού των 70 €, ώστε να υπάρχει αναλογική εφαρμογή της αύξησης του μισθού στις επιμέρους εκπαιδευτικές βαθμίδες του προσωπικού. 5. Προτείνεται η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, εφόσον βρισκόμαστε σε "ανάγκη σταδιακής ευθυγράμμισης της πολιτικής αποδοχών στον δημόσιο τομέα με την αντίστοιχη του ιδιωτικού τομέα", όπως αναγράφεται στη σελίδα 4 της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου. 6. Προτείνεται το ξεπάγωμα της διετίας 2016 - 2017 στη μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων. Ευχαριστούμε. Με εκτίμηση, Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) (ήδη Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων - ΕΑΔΗΣΥ)