• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κουρμούζης' | 19 Νοεμβρίου 2023, 13:25

    Είθισται η τράπεζα του οφειλέτη να μεταπουλά παρόμοια καταγγελθέντα πιστωτικά προϊόντα σε διαφορετικούς «επενδυτές» που, με την σειρά τους, αναθέτουν την «ενημέρωση» σε διαφορετικούς Servicers που διεκδικούν τα καθυστερημένα επιζητώντας ρυθμίσεις. Ενίοτε, κρατούν στην διαχείριση τους κάποιο από αυτά αναθέτοντας την «ενημέρωση» σε άλλον Servicer. Έτσι ο καταναλωτής έχει απέναντι του διαφορετικούς φορείς με διαφορετική προσέγγιση διευθέτησης απ τον καθένα, με πολλαπλές οχλήσεις χωρίς συντονισμό. Η προσέγγιση αυτή δεν μπορεί να οδηγήσει σε διευθέτηση λόγο ασυνεννοησίας των φορέων. Αναρωτιέμαι αν αυτή η στρατηγική ασύμμετρης διαχείρισης δεν παραβαίνει τους κανόνες δεοντολογίας που διέπουν την συγκεκριμένη δραστηριότητα. Μπορεί αλλιώς να διαχειρίζονται η Τράπεζες και οι Επενδυτές τα στεγαστικά με καλύμματα κι αλλιώς τα καταναλωτικά. Αλλά, η αποπληρωμή όλων καταλήγει στα μοναδικά περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών αφού η προσωπική εγγύηση οδηγεί στην ίδια μοναδική πηγή. Δεν νοείται να αποκρύπτεται η πληροφόρηση των απαιτήσεων από αυτούς που την κατέχουν. Το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να θεραπεύσει αυτό το κενό σε βάρος των δανειοληπτών. Πραγματικό Παράδειγμα από ΕΤΕ (διάδοχο Probank): Στεγαστικά δάνεια δυο εξοχικών κατοικιών 2003-2006 και ένα εταιρικό (όπου τριτεγγυητής) 2007-13 πουλήθηκαν στην Frontier με διαχειριστή την DoValue, με την μία κατοικία ήδη δις σε άγονο πλειστηριασμό. Αλλά την εταιρική πιστωτική VISA (πάλι τριτεγγυητής) 2007-13, την κρατά ακόμη η ΕΤΕ με «υπενθυμίσεις» από την EDS. Η άρνηση της ΕΤΕ να εντάξει τις υποχρεώσεις του ιδίου οφειλέτη κάτω από κοινή διαχείριση αφαιρεί την δυνατότητα σφαιρικής διαπραγμάτευσης με βάση τους πόρους που ο οφειλέτης διαθέτει. Τα 3 δάνεια ενδέχεται να καλυφθούν από την εκποίηση της κατοικίας, αλλά θα παραμένει σε ατέρμονα εκκρεμότητα η αποπληρωμή της πιστωτικής κάρτας.