• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Μάτσος' | 25 Νοεμβρίου 2023, 21:32

    Διαβάζει λοιπόν κανείς αυτή τη διάταξη του άρθρου 12, έχοντας πιο πριν πληροφορηθεί από τον τύπο τις διατάξεις του νομοσχεδίου, και αναρωτιέται: Ωραία! Επεκτείνουμε τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου και περιπτώσεις άλλες από αυτές που ίσχυαν έως τώρα, σαν κι αυτές που είδαν το φως της δημοσιότητας για το φορολογικό νομοσχέδιο. Όμως ΠΟΙΟΣ είναι τότε ο λόγος για να έχουμε ένα νοομσχέδιο που ψάχνει να φορολογήσει δικαίους και αδίκους, όταν έχουμε μια διάταξη σαν το άρθρο 12, που δίνει απεριόριστες σχεδόν δυνατότητες στη φορολογική διοίκηση να προσδιορίσει το εισόδημα με έμμεσες τεχνικές. Αυτό λοιπόν το άρθρο 12 θα μπορούσε από μόνο του να θεωρηθεί διάταξη "καταπολέμησης της φοροδιαφυγής", όπως ΔΕΝ είναι όλο το υπόλοιπο νομοσχέδιο. Και με τη διάταξη αυτή να λυθούν όλα αυτά που απασχολούν τον δημόσιο λόγο και εξαιτίας των οποίων υποτίθεται ότι γίνεται η προκείμενη νομοθέτηση. Ωστόσο τώρα τίθεται ένα άλλο ερώτημα, από την παράλληλη ύπαρξη του άρθρου 12 και των διατάξεων για το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα: Αν τυχόν και ένας έλεγχος διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτού του άρθρου 12 για έμμεσες τεχνικές ελέγχου και, παράλληλα, εφαρμόζονται και οι διατάξεις για το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα, τότε θα εφαρμοστεί το άρθρο 12 ή θα μείνουμε μόνον στην εφαρμογή του ελάχιστου τεκμαιρόμενου εισοδήματος; Θα είναι πολύ ανέντιμο εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης να εφαρμόζει ΚΑΙ το άρθρο 12 ΚΑΙ να έχουν εφαρμοστεί προηγουμένως οι διατάξεις περί ελάχιστου τεκαιρόμενου εισοδήματος. Κανονικά το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα θα έπρεπε να λειτουργεί ως ειδική διάταξη και να αποκλείεται η εφαρμογή του πολύ βαρέος άρθρου 12, εάν η φορολογική διοίκηση είναι "ευχαριστημένη" ήδη με το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα.